17.09.2003 00:31, Trimmm, Komentárov: 0
Warcraft III: The Frozen Throne

Warcraft III: The Frozen Throne

Hry od firmy Blizzard doteraz vždy boli zárukou kvality a herných orgií. Veď hry Diablo, Starcraft a v neposlednom rade Warcraft sú pojmom. Aj tretí diel série Warcraft sa stretol s viac ako priaznivým ohlasom u hráčskej obce. A necelý rok po vydaní sa na trhu objavuje datadisk k Warcraft III s názvom The Frozen Throne. Zachoval si kvalitu predchádzajúcich vydaní?

Na hráča po nainštalovaní čakajú dve samostatné misie, pričom prvá je priamym pokračovaním príbehu z Warcraft III. Hráč je znovu vtiahnutý do sveta Ľudí, Temných Elfov a Nemàtvych. Cieľom odpadlíkov od svojej rasy - Arthasa a Illidana - je nájsť miesto kde je v ľadovom tróne uväznený vodca Nemàtvych a získať tak neuveriteľnú moc. Tak ako sme zvyknutí z predchádzajúceho dielu, medzi jednotlivými misiami posúvajú príbeh podarené animácie a počas samotných misií in game animácie. Navyše jednotlivé misie sú bohaté na povinné a nepovinné úlohy a najmä - sú o niečo tažšie. V systéme samotnej hry sa až tak veľa nezmenilo. Významnou novinkou je hádam len pridanie nových hrdinov, kúziel, vylepšení budov, neutrálnych budov a hrdinov. V princípe pri každej zo štyroch rás ide o jedného nového hrdinu, jednu novú jednotku, jednu novú budovu a cca tri vylepšenia budov alebo jednotiek. Mohlo by sa to zdať málo, ale nemýľte sa, vďaka prepracovanému príbehu a skutočne vynikajúcim animáciám sa nedá povedať, že by prácu na tomto datadisku odflákli, alebo že by od hráčov chceli len ťahať peniaze. Najmä záverečná scéna je úchvatná a už len kvôli nej sa oplatí dohrať prvú kampaň do konca.
Navyše, keď sa dozviete ďalšiu novinku, ktorá je v hre zapracovaná. V hlavnej kampani totiž hráte len za tri rasy - Temných Elfov, Ľudí spojených do spojenectva s Padlými Elfmi a za Nemàtvych. Hrať za Orkov môžete v samostatnej misii s prvkami RPG. Prevtelíte sa do kože Rexxara, posledného bojovníka z rodu Mok’Nathal, ktorý sa riadením osudu dostane do novo založeného mesta Orkov Durotaru a ponúkne svoje služby náčelníkovi Thraalovi. V tejto misii nebudete nič stavať, ale len so svojim hrdinom, ktorému je občas pridelný niektorý iný hrdina na výpomoc, budete plniť príkazy náčelníka. V princípe vždy pôjde o úlohu, ktorá nášho hrdinu prinúti prebojovať sa celou mapou a vrátiť sa späť. Počas týchto „výletov“ sa hrdinovia poriadne vylepšujú, získavajú rôzne artefakty a ku koncu prechod nepriateľmi husto obsadenou mapou budú obyčajné jatky - samozrejme s màtvymi na strane nepriateľov J. A ak náhodou hrdina umrie, obajví sa na určitom mieste znovu a vy môžete pokračovať. Úlohy zadávané náčelníkom Thraalom postupne vyktresľujú príbeh o prenikaní ľudí na územie Orkov, žiaľ, kým padne rozuzlenie, táto kampaň skončí s odkazom, že ide o bonusovú mapu a pripravujú sa ďaľšie dva bonusy, ktoré budú voľne stiahnuteľné na stránke Blizzardu. Tak toto ma dokonale dostalo do vývrtky. Veľmi sa totiž obávam, že tieto nové kampane nebudú hrateľné na českej verzii Warcrafta.
Áno je to tak. Datadisk je zase komplet v češtine (ručičky bozkávam od radosti). Ale ak ste majiteľom anglického originálu Warcraft III, tak tento datadisk v češtine si nezahrajete. Datadisk v jazykovej mutácii ide spustiť len na Warcrafte III v tom istom jazyku. A tu je ten problém - pôjdu bonusové mapy na českej verzii? Pochybujem. Ako to dopadne - uvidíme, veľmi dúfam, že Český distribútor počeští aj tieto bonusové mapy, lebo ja osobne sa na nich veľmi teším. Musím priznať, že druhá kampaň je prekvapujúca svojím poňatím a posunom k RPG, ale mne sa to páčilo, považujem to za milé prekvapenie. Celkovo datadisk The Frozen Throne vonkoncom nezaostáva v kvalite za svojimi predchodcami. Hoci sa neudiali nejaké významné zmeny, ide podľa mňa o plnohodnotný a kvalitný datadisk poskytujúci hráčom hodiny zábavy. A ak dohráte všetky misie? Nevadí, vylepšený editor misií Vám umožní vyrobiť si nové, vlastné mapy (teda určite aj stiahnuť z internetu, kde sa ich zakrátko objaví určite značné množstvo) a prípadne si ich zahrať s priateľmi cez sieť. Čo na záver? Máte radi Warcraft? The Frozen Throne je teda pre Vás povinnosťou - povinnosťou príjemnou, pretože podľa mojej mienky, iné pocity mať nebudete.

Warcraft III: The Frozen Throne

VÝROBCA: Blizzard
DISTRIBÚTOR: Blizzard