19.07.2003 00:31, Kuki, Komentárov: 0
Vietcong

Vietcong

Poradím vám jeden výborný recept. Vezmite jednu riadne veľkú vojnu, vyberte z nej len tie najakčnejšie a najnapínavejšie momenty, pridajte peknú grafiku, vynikajúci zvuk a zopár originálnych nápadov. To všetko dajte do jedného hrnca a naprogramujte. A hotovo, výborná hra je na svete.

Poradím vám jeden výborný recept. Vezmite jednu riadne veľkú vojnu, vyberte z nej len tie najakčnejšie a najnapínavejšie momenty, pridajte peknú grafiku, vynikajúci zvuk a zopár originálnych nápadov. To všetko dajte do jedného hrnca a naprogramujte. A hotovo, výborná hra je na svete.

Podobným receptom sa asi riadili aj tvorcovia Vietcongu, lebo sa im podarilo vytvoriť naozaj vynikajúcu hru. Samozrejme, že sa nájde aj pár chybičiek, ale nič fatálne. Takisto ma teší, že po Mafii sme sa dočkali ďalšej vynikajúcej hry od našich českých bratov. Dosť bolo rečí, poďme na vec.

Vietcong nás vtiahne do stredu diania jednej z najkontroverznejších vojen, do vietnamskej vojny. Vtelíme sa do úlohy mladého vojaka, ktorý práve prešiel výcvikom a chystá sa na prvé akcie v teréne. Dejiskom budú nekonečné vietnamské pralesy. Už tu sa musím pozastaviť. Musím totiž pochváliť level designerov, lebo odviedli perfektnú prácu. Iste ste už unavení z toho, že v každej akčnej hre je použitý ten istý model tvorenia levelov a všetky levely rôznych hier sa podobajú jeden druhému, stále vidíme tie isté chodby, dvere, rovnaké budovy... všetko je už okukané. Vo Vietcongu je tomu inak. Tu je prostredie veľmi rozmanité a hlavne do značnej miery neokukané. Dej sa odohráva výlučne v hustej a spletitej džungli, na steskách pozdåž riek a bažín, poprípade v sieti podzemných tunelov. Iste, môžete si povedať, že to všetko tu už bolo. Áno, ale nie takto. Keď sa budete drať nekonečnou džunglou, alebo loziť v labyrinte podzemných tunelov, pochopíte, že takto blízko skutočnosti ste ešte neboli. Vo Vietname sa naozaj vojaci plazili celé hodiny cez džunglu a bažiny, tak prečo by to v hre malo byť inak?! Sám som niekedy mal pocit, že tá džungla už nikdy neskončí, že som sa stratil.

Ďalšou skvelou vecou je, že množstvo rastlín a stromov je vzhľadom na možnosti a optimálny výkon naozaj obrovské. Veď čo robí hustú džunglu hustou džunglou? No práve rastliny a stromy. Vo Vietcongu máte naozaj pocit, že všade naokolo je samý strom, papraď a lian. Tento fakt neuveriteľne umocňuje zážitok z hry, zvyšuje napätie a reálnosť. Hustý porast totiž zhoršuje viditeľnosť, zhoršuje orientáciu, listy hojdajúce sa vo vetre odvádzajú pozornosť, zhoršujú schopnosť spozorovať pohyb nepriateľa a hlavne maskovaných Vietnamcov dokonale kryjú. Navyše sa level designeri pohrali aj s rozmiestnením rôznych pascí a nástrah, ktoré Američanom vo Vietname spôsobovali obrovské problémy. Bežne v lese narazíte na tenké lanko napojené na malinkatú výbušninku alebo lístím zamaskovanú jamu s ostňami a to je potom ešte len zábava.

Tým sa dostávame k ďalším kvalitám Vietcongu. Už sme si povedali, že prostredie je na tvrdý a ťažký boj dokonale uspôsobené. Prostredie však nestačí, treba aj dobrých aktérov. Tí sa chlapcom s Illusionu teda podarili. Zákerní a výborne maskovaní Vietnamčíci sú v džungli skoro neviditeľní. Môžete stáť pár metrov od nich a nevidíte ich. Väčšinou na nich narazíte až vtedy, keď po vás vystrelia. To však ešte neznamená, že viete kde sú. Vo Vietcongu sa to podľa strelby naozaj nedá určiť. Často sa mi stalo, že som ležal v strede džungle za kameňom, niekto po mne vytrvalo strieľal a ja ako som sa rozhliadal, tak som sa rozhliadal, nevedel som zistiť kde ten červený parchant je. A to sú potom ešte len nervy. Navyše niektorí komanči po vás len tak nevystrelia, ale pomaly sa k vám plížia a zrazu vyskočia celkom nečakane vo vašej tesnej blízkosti.

Ďalším realistickým prvkom Vietcongu je aj umelá inteligencia. Vo väčšine hier je váš protivník dosť primitívny, čaká na mieste a keď vás zbadá, chvíľu trvá, kým po vás vyšle salvu a tá väčšinou aj tak minie cieľ. Vo Vietcongu sú vaši protivníci aspoň takí dobrí ako vy. Hral som na ťažkej obtiažnosti a Vietnamčíci sa za mnou zakrádali, snažili sa ma obkľúčiť a keď už sme sa zbadali, v drvivej väčšine prípadov som ležal v kaluži vlastnej krvi skôr, než som rovnakú nádielku stihol pripraviť im. Takisto, keď sme s kolegami prepadli ich konvoj, po prvom výstrele sa „čárlíci“ rozutekali za stromy a kamene a ostreľovali sme sa ešte niekoľko minút.
Aj v bojoch v už spomínaných podzemných tuneloch sa vaš protivník prejaví celkom inteligentne. Keď si zapnete baterku, alebo priveľmi dupete, zvedaví Vietnamci za vami hneď vylezú zo svojich úkrytov.

Teraz je vhodný caš povedať niečo aj o negatívach. Trošku sa hnevám na vývojárov, že nedotiahli sľubne vyzerajúcu umelú inteligenciu úplne do konca. Na jednej strane sa niekedy prejavia nedostatky (napr v podzemných tuneloch, ak sa na váš tunel pripája iný tunel a je v ňom viacej Vietnamcov, jedným výstrelom na prázdno ich donútite ísť sa pozrieť, čo sa deje a keď zabijete prvého, druhí bez váhania vylezú na jeho miesto a nechajú sa rovnako zabiť) a na strane druhej zas trochu prehnaná šikovnosť (opäť v podzemných tuneloch, pri dokonalej tme vás opakovane Vietnamec zabije jednou ranou do hlavy z niekoľkých metrov). Ďalšou drobnou chybičkou je fakt, že keď prešacujete màtvolu, „vypadnú“ z nej veci na zem a často pod samotnú màtvolu, takŸe ich jednak nevidíte a jednak sa nedajú zobrať. Výhrada takisto smeruje k menu, presnejšie k hudbe v ňom. V menu vás totiž sprevádza relatívne krátky „džingel“, ktorý vám po čase začne riadne liezť na nervy.

V úvodnom recepte som spomínal dobrú grafiku a výborný zvuk. Grafika sa naozaj vydarila, ťažko o nej moc hovoriť, treba vidieť. Ako jediný zápor by som uviedol nedokonalé svetlo baterky, ktoré sa mapuje na celé polygóny a nevyrátava sa matematicky. Škoda, že sa Vietcong trochu nezdržal, mohol dostať krásny kabát za podpory „nového“ DirectX 9. Zvuky sú však na vysokej úrovni a len podporujú napätie hry. Osobne ma potešil efekt počas tréningu, kde som išiel pozdåž kamennej steny a podľa toho, kde som stál a ako som bol otočený sa menila intenzita a hlavne farba hlasu výcvikového seržanta. Pri stene bolo počuť ozvenu a keď som stál chrbtom, počul som plechovú ozvenu prilby.

Celkovo musím povedať, že Vietcong je mimoriadne vydarená hra. Podarilo sa spojiť veľa dobrých nápadov a vynikajúco ich realizovať. Obtiažnosť hry uspokojí aj náročných hráčov. Pri hraní Vietcongu ste úplne vtiahnutí do deja a adrenalín vám riadne vystúpa. Vždy, keď sa po dlhšom čase ozval výstrel, celého ma myklo, ako som sa zľakol. Ako hovorí logo, strach je váš najväčší nepriateľ. Odporúčam.


Vietcong

VÝROBCA: Pterodon
DISTRIBÚTOR: Illusion Softworks, Gathering
MINIMÁLNA KOFIGURÁCIA: P3-1 GHz, 256 RAM, 32 MB grafika
ODPORÚČANÁ KOFIGURÁCIA: P4-1,6GHz, 512 RAM, 64 MB grafika
3D KARTA: Áno
MULTIPLAYER: Áno
TYP: 1st person akčná
VERDIKT: Výborná nápaditá hra plná napätia a adrenalínu
HODNOTENIE: 92%

Zdroj: gamesweb

Kuki
viac článkov autora

Výrobca:
Distribútor:
Testovaná platforma:
Multiplayer: nie
Lokalizácia:
Žáner:
Vychádza na platformy: PC
Oficiálna stránka:
Karta hry:
Plusy:
Mínusy:

Vaše hodnotenie hry

Aktuálne hodnotenie článkov: 0 / 10
(Hodnotení: 0)

Bleskovky

Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov

Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.
17.09. 11:34 diskusia (1)

Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2

Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.
16.09. 14:27 diskusia (0)

Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok

Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.
11.09. 11:55 diskusia (0)

Mortal Kombat X má dátum vydania

Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.
09.09. 15:40 diskusia (0)

Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu

Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.
03.09. 11:50 diskusia (0)
Anketa
Koľko hodín týždenne ste venovali hrám počas letných prázdnin?
 
GamesWeb.sk Offline - máj 2013
Najnovšie online hry

Pillow City: Revelation

07.07.2014

Bitshift

07.07.2014

Atlantis Jewels

07.07.2014
Najnovšie plné hry

Iris

14.06.2014

Wolfenstein: The Final Solution

08.06.2014

Maldita Castilla

30.12.2012