Vietcong
Poradím vám jeden výborný recept. Vezmite jednu riadne veľkú vojnu, vyberte z nej len tie najakčnejšie a najnapínavejšie momenty, pridajte peknú grafiku, vynikajúci zvuk a zopár originálnych nápadov. To všetko dajte do jedného hrnca a naprogramujte. A hotovo, výborná hra je na svete.
Poradím vám jeden výborný recept. Vezmite jednu riadne veľkú vojnu, vyberte z nej len tie najakčnejšie a najnapínavejšie momenty, pridajte peknú grafiku, vynikajúci zvuk a zopár originálnych nápadov. To všetko dajte do jedného hrnca a naprogramujte. A hotovo, výborná hra je na svete.
Podobným receptom sa asi riadili aj tvorcovia Vietcongu, lebo sa im podarilo vytvoriť naozaj vynikajúcu hru. Samozrejme, že sa nájde aj pár chybičiek, ale nič fatálne. Takisto ma teší, že po Mafii sme sa dočkali ďalšej vynikajúcej hry od našich českých bratov. Dosť bolo rečí, poďme na vec.
Ďalšou skvelou vecou je, že množstvo rastlín a stromov je vzhľadom na možnosti a optimálny výkon naozaj obrovské. Veď čo robí hustú džunglu hustou džunglou? No práve rastliny a stromy. Vo Vietcongu máte naozaj pocit, že všade naokolo je samý strom, papraď a lian. Tento fakt neuveriteľne umocňuje zážitok z hry, zvyšuje napätie a reálnosť. Hustý porast totiž zhoršuje viditeľnosť, zhoršuje orientáciu, listy hojdajúce sa vo vetre odvádzajú pozornosť, zhoršujú schopnosť spozorovať pohyb nepriateľa a hlavne maskovaných Vietnamcov dokonale kryjú. Navyše sa level designeri pohrali aj s rozmiestnením rôznych pascí a nástrah, ktoré Američanom vo Vietname spôsobovali obrovské problémy. Bežne v lese narazíte na tenké lanko napojené na malinkatú výbušninku alebo lístím zamaskovanú jamu s ostňami a to je potom ešte len zábava.
Tým sa dostávame k ďalším kvalitám Vietcongu. Už sme si povedali, že prostredie je na tvrdý a ťažký boj dokonale uspôsobené. Prostredie však nestačí, treba aj dobrých aktérov. Tí sa chlapcom s Illusionu teda podarili. Zákerní a výborne maskovaní Vietnamčíci sú v džungli skoro neviditeľní. Môžete stáť pár metrov od nich a nevidíte ich. Väčšinou na nich narazíte až vtedy, keď po vás vystrelia. To však ešte neznamená, že viete kde sú. Vo Vietcongu sa to podľa strelby naozaj nedá určiť. Často sa mi stalo, že som ležal v strede džungle za kameňom, niekto po mne vytrvalo strieľal a ja ako som sa rozhliadal, tak som sa rozhliadal, nevedel som zistiť kde ten červený parchant je. A to sú potom ešte len nervy. Navyše niektorí komanči po vás len tak nevystrelia, ale pomaly sa k vám plížia a zrazu vyskočia celkom nečakane vo vašej tesnej blízkosti.
Ďalším realistickým prvkom Vietcongu je aj umelá inteligencia. Vo väčšine hier je váš protivník dosť primitívny, čaká na mieste a keď vás zbadá, chvíľu trvá, kým po vás vyšle salvu a tá väčšinou aj tak minie cieľ. Vo Vietcongu sú vaši protivníci aspoň takí dobrí ako vy. Hral som na ťažkej obtiažnosti a Vietnamčíci sa za mnou zakrádali, snažili sa ma obkľúčiť a keď už sme sa zbadali, v drvivej väčšine prípadov som ležal v kaluži vlastnej krvi skôr, než som rovnakú nádielku stihol pripraviť im. Takisto, keď sme s kolegami prepadli ich konvoj, po prvom výstrele sa „čárlíci“ rozutekali za stromy a kamene a ostreľovali sme sa ešte niekoľko minút. Aj v bojoch v už spomínaných podzemných tuneloch sa vaš protivník prejaví celkom inteligentne. Keď si zapnete baterku, alebo priveľmi dupete, zvedaví Vietnamci za vami hneď vylezú zo svojich úkrytov.
Teraz je vhodný caš povedať niečo aj o negatívach. Trošku sa hnevám na vývojárov, že nedotiahli sľubne vyzerajúcu umelú inteligenciu úplne do konca. Na jednej strane sa niekedy prejavia nedostatky (napr v podzemných tuneloch, ak sa na váš tunel pripája iný tunel a je v ňom viacej Vietnamcov, jedným výstrelom na prázdno ich donútite ísť sa pozrieť, čo sa deje a keď zabijete prvého, druhí bez váhania vylezú na jeho miesto a nechajú sa rovnako zabiť) a na strane druhej zas trochu prehnaná šikovnosť (opäť v podzemných tuneloch, pri dokonalej tme vás opakovane Vietnamec zabije jednou ranou do hlavy z niekoľkých metrov). Ďalšou drobnou chybičkou je fakt, že keď prešacujete màtvolu, „vypadnú“ z nej veci na zem a často pod samotnú màtvolu, takŸe ich jednak nevidíte a jednak sa nedajú zobrať. Výhrada takisto smeruje k menu, presnejšie k hudbe v ňom. V menu vás totiž sprevádza relatívne krátky „džingel“, ktorý vám po čase začne riadne liezť na nervy.
V úvodnom recepte som spomínal dobrú grafiku a výborný zvuk. Grafika sa naozaj vydarila, ťažko o nej moc hovoriť, treba vidieť. Ako jediný zápor by som uviedol nedokonalé svetlo baterky, ktoré sa mapuje na celé polygóny a nevyrátava sa matematicky. Škoda, že sa Vietcong trochu nezdržal, mohol dostať krásny kabát za podpory „nového“ DirectX 9. Zvuky sú však na vysokej úrovni a len podporujú napätie hry. Osobne ma potešil efekt počas tréningu, kde som išiel pozdåž kamennej steny a podľa toho, kde som stál a ako som bol otočený sa menila intenzita a hlavne farba hlasu výcvikového seržanta. Pri stene bolo počuť ozvenu a keď som stál chrbtom, počul som plechovú ozvenu prilby.
Celkovo musím povedať, že Vietcong je mimoriadne vydarená hra. Podarilo sa spojiť veľa dobrých nápadov a vynikajúco ich realizovať. Obtiažnosť hry uspokojí aj náročných hráčov. Pri hraní Vietcongu ste úplne vtiahnutí do deja a adrenalín vám riadne vystúpa. Vždy, keď sa po dlhšom čase ozval výstrel, celého ma myklo, ako som sa zľakol. Ako hovorí logo, strach je váš najväčší nepriateľ. Odporúčam.
Vietcong |
||||||||||||||||||
|
Kuki
viac článkov autora
|
Plusy:
Mínusy:
|
Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov
Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.17.09. 11:34 | diskusia (1) |
Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2
Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.16.09. 14:27 | diskusia (0) |
Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok
Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.11.09. 11:55 | diskusia (0) |
Mortal Kombat X má dátum vydania
Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.09.09. 15:40 | diskusia (0) |
Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu
Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.03.09. 11:50 | diskusia (0) |
Pillow City: Revelation07.07.2014
|
Bitshift07.07.2014
|
Atlantis Jewels07.07.2014
|
Iris14.06.2014
|
Wolfenstein: The Final Solution08.06.2014
|
Maldita Castilla30.12.2012
|