31.07.2003 00:31, Trimmm, Komentárov: 0
Blitzkrieg

Blitzkrieg

Je to klon Sudden Strike, alebo nie? Podľa mňa, áno, hoci distribúcia tvrdí opak. Ale hra má všetky črty podobné s hrou Sudden Strike a keďže vyšla o trištvrte roka neskôr, táto asociácia sa jednoducho sama ponúka.

Nikdy som sa netajil tým, že hra Sudden Strike ma nebaví. A teraz som dostal do rúk hru, ktorá je vo svojej podstate klonom spomenutej hry, aj keď ako tak nebola vyvíjaná. Bola vyvíjaná súbežne so Sudden Strike, len vyšla o niečo (skoro rok) neskôr. Napriek tomuto tvrdeniu hra Blitzkrieg, či sa to niekomu páči alebo nie, ako keby hre Sudden Strike robila mladšieho brata. Aké sú moje názory na túto hru po niekoľkých dňoch hrania?

Po zvládnutí jednoduchého tutoriálu, ktorého úlohou je hráča naučiť v niekoľkých lekciách základné ovládanie hry, som si mohol vybrať z troch kampaní, alebo skúsiť hrať pripravené misie. V kampaniach som mal na výber hrať za Spojencov, Nemcov alebo za Sovietov. Jednotlivé kampane nemapujú nejaké konkrétne časové obdobie, sú skôr súhrnom rôznych konfliktov prebiehajúcich počas Druhej svetovej vojny odohrávajúcich sa v rôznych časových horizontoch. Sú síce pospájané správnymi časovými súvislosťami a jednotlivé misie nasledujú za sebou tak ako sa skutočne odohrali, ale netvoria jednotnú dejovú líniu. Pred každou misiou je hráč informovaný o skutočných historických faktoch a misia sa potom tvári akože hráč má uhrať práve popisovaný skutočný konflikt, ale reálie a terén, na ktorom sa misia odohráva sú len fiktívne.

Po grafickej stránke hra vyzerá úchvatne. Jednotky a bojové stroje, mestá i terén sú prepracované do značných podrobností, pričom je zachovaná proporcionalita 3D objektov a terénu. Navyše podľa mňa je terén prehľadnejší než v Sudden Strike. Efektne sú spracované aj výbuchy a horiace stroje, trochu sú však nadnesené efekty pri zostrelení lietadiel. Veľmi mi však vadilo, že stroje, ktoré boli zničené počas boja po chvíli z mapy zmiznú a ostane po nich len obhorená škvrna na zemi. Nielenže by to bolo realistickejšie ak by nemizli, ale bol by to aj výrazný taktický prvok. Veď za takým tankom sa môže skryť zopár pešiakov, alebo naopak, útočiace tanky sa takejto prekáže musia vyhýbať a preto obranca môže pokryť obrannou paľbou len ostávajúce koridory.

Ovládanie jednotiek je intuitívne. Zároveň poskytuje hráčovi veľa možností – napríklad tvoriť útvary kde je presne definované poradie postupujúcich jednotiek, určiť správanie statických jednotiek – napr. prepadnúť približujúceho nepriateľa zo zálohy a pod. Takmer každá jednotka sa môže opevniť – pešiaci si vykopú zákopy, delá a tanky svoje stanovisko obložia vreciami s pieskom. Taktickým prvkom je využívanie terénu – z kopca je väčší dostrel, jednotky vidia ďalej, útok zozadu na pancierové jednotky je úspešnejší vďaka slabšiemu pancieru a pod.

Veľmi silným prvkom v hre je delostrelectvo, hlavne to ďalekonosné. Taká dobrá delostrelecká príprava pred útokom je na nezaplatenie.A ak sa vám podarí predtým preskúmať postavenie nepriateľa pomocou prieskumníka alebo leteckého prieskumu, máte spolovice vyhrané. Prieskumník je ľahká pešia jednotka, ktorá navyše môže pracovať ako ostreľovač, ale beda ak ho nepriateľ zbadá. Jeho životnosť je žalostne nízka. Rovnako nízka je aj životnosť leteckého prieskumu. V určitých časových intervaloch je možné totiž použiť leteckú podporu. Závisí od misie, aký typ podpory je možné použiť – od prieskumných lietadiel cez stíhačky po bombardéry a výsadkové lietadlá. Problémom je, že nie je možné kombinovať jednotlivé typy, hoci by sa žiadalo poslať napr. prieskumné lietadlo alebo bombardéry so stíhacou podporou. Dôležitým prvkom, ktorý však hráč musí vziať do úvahy je počasie. Počas nepriaznivého počasia nie je letecká podpora možná, no vplyv počasia na pozemné jednotky som nepozoroval.

Dôležité sú aj nebojové jednotky – zásobovanie a technická podpora. Zásobovacie vozy nielenže dodávajú muníciu, ale sú schopné prevážať pešiakov a delá. Technická podpora opravuje poškodené (nie zničené!) bojové prostriedky, je schopná opravovať mosty, pokladať míny, prípadne odmínovať nejaké územie. V hre je možné „zajať“ poškodené nepriateľské bojové stroje, opraviť ich, obsadiť vlastnými posádkami a použiť potom v boji, takisto je možné obsadiť budovy a použiť ich ako opevnenia.

Každú misiu hráč začína s určitým počtom jednotiek, niekedy mu počas hry prídu posily. Jeho bojové zoskupenie pozostáva z kmeňových jednotiek, ktoré ak prežijú prechádzajú do ďalšej misie aj s dosiahnutým ratingom a z jednotiek, ktoré sú do bojovej formácie dosadené „dočasne“, len na tú jednu akciu. Kmeňové jednotky sú počas svojej akcie hodnotené a majú šancu na hodnostný postup a po ukončení akcie aj na upgrade – zmenu zbrane za lepší typ. V tomto prípade sa žiaľ bavíme len o obrnených vozidlách, tankoch a delách, pešiaci sú v tejto hre síce dôležití, ale často je ich úloha zdegradovaná na „kanonenfutter“, čo by sa určite nestalo, keby boli súčasťou kmeňových jednotiek.

Každá misia pozostáva z plnenia čiastkových úloh, tieto sa však zúfalo podobajú ako vajce vajcu. V princípe vždy ide o jedno – ubráň určité miesto, alebo obsaď určité miesta, jedno v akom poradí pritom bude hráč tieto miesta obsadzovať. Práve nedostatok invencie vo vymýšľaní úloh spôsobuje jednotvárnosť misií. Pri hraní tej istej misie viackrát za sebou, budú nepriateľské jednotky navyše rozmiestné takmer na 100% úplne rovnako, čo nám síce umožní zlepšovať svoje výsledky, ale znižuje zábavnosť hry. Veľkou nevýhodou je slabá životnosť prieskumných jednotiek. To spôsobuje, že často hráč príde o množstvo bojovej techniky len tým, že nepriateľ dovidí a dostrelí ďalej a to je frustrujúce.

Hra dosahuje kvality Sudden Strike v grafickom spracovaní, v ovládaní a možnostiach poskytuje podľa mňa o niečo viac. Nie je tak realistická ako Sudden Strike a to poskytuje spočiatku viac zábavy pre hráčov, čo sa chcú baviť. Jednotvárnosť misií, slabá životnosť prieskumných jednotiek, nemožnosť kombinovať leteckú podporu... znižuje zábavnosť tejto hry rapídnym tempom. Myslím, že hra nie je určená pre zarytých hráčov Sudden Strike. Títo budú považovať Blitzkrieg za „hračičku“. Hráči, ktorí sa chcú zabávať a láka ich realtime stratégia nového typu – typu Sudden Strike, sa pri hre zabavia, ak budú akceptovať spomenuté nedostatky.

Blitzkrieg

VÝROBCA: Nival Interactive
DISTRIBÚTOR: CDV
MINIMÁLNA KOFIGURÁCIA: Procesor, RAM a OS
ODPORÚČANÁ KOFIGURÁCIA: Procesor, RAM a OS
3D KARTA: Ano
MULTIPLAYER: Ano
TYP: RTS
VERDIKT: Škoda stereotypnosti misií, rozhodne by to udržalo záujem hráča dlšie než pár hodín...
HODNOTENIE: 70%


Zdroj: gamesweb

Trimmm
viac článkov autora

Výrobca:
Distribútor:
Testovaná platforma:
Multiplayer: nie
Lokalizácia:
Žáner:
Vychádza na platformy: PC
Oficiálna stránka:
Karta hry:
Plusy:
Mínusy:

Vaše hodnotenie hry

Aktuálne hodnotenie článkov: 0 / 10
(Hodnotení: 0)

Bleskovky

Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov

Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.
17.09. 11:34 diskusia (1)

Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2

Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.
16.09. 14:27 diskusia (0)

Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok

Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.
11.09. 11:55 diskusia (0)

Mortal Kombat X má dátum vydania

Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.
09.09. 15:40 diskusia (0)

Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu

Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.
03.09. 11:50 diskusia (0)
Anketa
Koľko hodín týždenne ste venovali hrám počas letných prázdnin?
 
GamesWeb.sk Offline - máj 2013
Najnovšie online hry

Pillow City: Revelation

07.07.2014

Bitshift

07.07.2014

Atlantis Jewels

07.07.2014
Najnovšie plné hry

Iris

14.06.2014

Wolfenstein: The Final Solution

08.06.2014

Maldita Castilla

30.12.2012