Nascar Racing 2003
Už sme si snáď všetci zvykli, že Američania musia byť vždy niečo extra. Je tomu tak aj v športoch. Nikto iný nemá takú hokejovú, basketbalovú či rugby ligu ako Američania. Americkou špéciou sú aj závody NASCAR. Bežnému európanovi úplne neznáme, motoristická verejnosť akurát tuší, že existujú. Práve preto mi je trošku zvláštne recenzovať NASCAR 2003, simulátor závodov, ktoré nikto z nás asi nikdy nezažil.
Už sme si snáď všetci zvykli, že Američania musia byť vždy niečo extra. Je tomu tak aj v športoch. Nikto iný nemá takú hokejovú, basketbalovú či rugby ligu ako Američania. Americkou špéciou sú aj závody NASCAR. Bežnému európanovi úplne neznáme, motoristická verejnosť akurát tuší, že existujú. Práve preto mi je trošku zvláštne recenzovať NASCAR 2003, simulátor závodov, ktoré nikto z nás asi nikdy nezažil. Dúfam, že ak čítate túto recenziu, tušíte o čom závody NASCAR sú. Tí, čo nevedia, vedzte, že sú to celkom obyčajné závody cestných automobilov (samozrejme upravených) na okruhoch po celej Amerike. Okruh je tu mimoriadne výstižné slovo, nakoľko drvivá väčšina okruhov NASCARu sú naozaj len jednoduché ovály s klopenými zákrutami. Závodné autá tu dosahujú rýchlosti do 300 km\h a závody sa väčšinou neobídu bez nepríjemných kolízií. Toľko snáď na úvod, poďme sa pozrieť, nakoľko vám Nascar 2003 tieto závody priblíži.
Hneď na úvod musím začať kritikou, nakoľko Nascaru 2003 chýba intro. Viem, že intro nie je zrovna kľúčovou súčasťou hry a každý si ho pozrie raz a potom ho len „odklikáva“, ale práve u závodných hier je intro dôležité. Stupňujúca sa hudba, nebezpečné predbiehacie manévre, zákerné kolízie a iné dramatické zábery z intra spravia z unudeného hráča rozvaleného pred počítačom dravého závodníka. Škoda, že si to neuvedomili chlapci v Sierre.
Nehovorme však toľko len o tom, z čoho sa dá vyberať. Poďme sa pozrieť na to, čo sa bude diať až si vyberieme. Myslím, že je na čase pusťiť sa do závodu a povedať si o fyzike, hrateľnosti, grafike a zábave. Fyzikálny model áut v NASCARe 2003 nie je na zlej úrovni, predpokladám, že nejako podobne sa tieto autá správajú aj v skutočnosti. Malými nedokonalosťami sú však kolízie, ktoré mi pripadajú do istej miery náhodné a rozhodne prehnané. Nikoho určite neprekvapí, že sa autá dajú „rozbiť“, horšie je však to, že v NASCARe 2003 je model poškodzovania auta dosť jednoduchý a obmedzený prakticky na štyri jeden krát deformovateľné zóny, čo je značne úbohé. No a keď potom vidíte ako do seba čelne narazia dve autá, obe idúce 250 km/h a obom sa ronako pokrčí predná maska (akoby išli 20 km/h), ale pritom obe autá urobia niekoľko sált vo vzduchu a po dopade sa ešte chvíľku krútia na hrane strechy, tak rozhodne nemáte pocit, že hráte dáku kvalitnú simuláciu. Zrážky áut v NASCARe 2003 sú naozaj minimálne nerealistické.
Ďalšia vec, ktorá je tàňom v oku je samotný pribeh závodu. Po štarte totiž naozaj stačí držať plyn a vo vhodnej chvíli čo najlepšie zatočiť. Tá prvá časť je extrémne jednoduchá a tá druhá (aj keď sa to tak nezdá) je zas dosť zložitá. Problém je práve v tom slovíčku najlepšie. Vybrať zátačku v NASCARe 2003 môže byť o dosť horšie ako odjazdiť celé kolečko v F1. Do zákruty nesmiete ísť príliš vnútrom, ale ani príliš vonkajškom. Na spodnej hrane totiž ľahko dostanete šmyk a hore zas číha múr. Zároveň si musíte dávať pozor na jazdcov vedľa vás, pred vami, ale aj za vami. Tí z bokov vás budú chcieť vytlačiť, tí zo zadu predbehnúť a možno aj nabúrať a vy zas môžete nabúrať do tých pred vami. Pozor aj na pneumatiky, ktoré sa pi prechode zákrutou enormne zohrievajú (o to viac, ak idete mimo ideálnej stopy), pozor na brzdenie, ktoré opäť len zohrieva pneumatiky a je tu aj možnosť šmyku. Tým sa pomaly dostávame ku kameňu úrazu tejto hry. Je ním práve hrateľnosť. Po štarte všetci pridajú plyn a za „chvíľu“ dosiahnu maximálnu rýchlosť, ktorou potom krúžia po okruhu. Počítačom riadení oponenti to robia dokonale a hlavne každé kolo presne rovnako. Ale keďže človek nie je stroj, on to nedokáže. Skôr či neskôr urobíte chybu. A či už je to náraz do múru, protivníka, zle vytočená zákruta, alebo len príliš razantné pribrzdenie, katastrofa je neodvrátiteľná. Autá v NASCARe 2003 sa jednoducho ľúbia šmýkať. Udržať tento kolos na ceste bez šmyku je proste nemožné. Extrémne nepríjemný je aj fakt, že na klávesnici je NASCAR 2003 skoro úplne nehrateľný kvoli digitálnemu zatáčaniu (kolesá sa pri stlačení klávesy okamžite pretočia na stranu čo veľmi ľahko spôsobí nekontrolovateľný šmyk). Na volante je situácia trochu lepšia, ale stále tu ostáva vysoké riziko šmyku aj pri najmenšej kolízii s protihráčom. Akékoľvek zaváhanie je garanciou nádherných hodín, a aj keby ste ich zvládli vynikajúco, už nikdy nedohoníte zvyšok štartového poľa. Auto v NASCARe je totiž aj veľmi lenivé a maximálnu rýchlosť dosahuje až po druhom kole a to je strašne neskoro. Toto všetko neuveriteľne znižuje hrateľnosť a zábavu. Väčšina závodov má rovnaký priebeh: Vyrazíte, dostanete šmyk a skončili ste. Toto človeka privedie po čase do úplného zúfalstva a stavu nesmiernej agresivity. Áno, na každú závodnú hru je treba mať pevné nervy, ale čo je moc, to je moc. Čo sa grafiky týka, nie je to až také zlé. Myslím, že je celkom dobre zvládnutá, príjemná na pohľad, ale možno až príliš jednoduchá. Chcelo by to trochu viac detailov a pestrejšie okolie trate. Za mimoriadne podarený efekt považujem odraz slnka od skiel vášho auta. ažko povedať viac, proste treba hru vidieť.
Čo dodať na záver? NASCAR 2003 nie je zlá hra, bojím sa však, že ak nie ste fanúšik týchto závodov, tak v konkurencii iných závodných hier asi veľmi nevynikne. Jej hranie vyžaduje istú zručnosť a hlavne pevné nervy a skôr by som ju doporučil skúsenejším autíčkarom.
Nascar 2003 |
||||||||||||||||||
|
Kuki
viac článkov autora
|
Plusy:
Mínusy:
|
Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov
Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.17.09. 11:34 | diskusia (1) |
Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2
Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.16.09. 14:27 | diskusia (0) |
Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok
Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.11.09. 11:55 | diskusia (0) |
Mortal Kombat X má dátum vydania
Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.09.09. 15:40 | diskusia (0) |
Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu
Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.03.09. 11:50 | diskusia (0) |
Pillow City: Revelation07.07.2014
|
Bitshift07.07.2014
|
Atlantis Jewels07.07.2014
|
Iris14.06.2014
|
Wolfenstein: The Final Solution08.06.2014
|
Maldita Castilla30.12.2012
|