27.04.2003 00:30, Přemysl Víška, Komentárov: 0
The Gladiators - Galaktické hry

The Gladiators - Galaktické hry

Firma TOP Distributor se rozhodla, že na náš trh uvede novinku od francouzského týmu Eugene Systems. Tato hra se trochu vymyká z tradičních osnov akčních strategiích, jako jsou Age of Empires a jemu podobné dílka. Tyto typy počinů nesoucí se v duchu pracného shánění surovin, výroby jednotek a následných updatů jsou nenávratně pryč!

Firma TOP Distributor se rozhodla, že na náš trh uvede novinku od francouzského týmu Eugene Systems. Tato hra se trochu vymyká z tradičních osnov akčních strategiích, jako jsou Age of Empires a jemu podobné dílka. Tyto typy počinů nesoucí se v duchu pracného shánění surovin, výroby jednotek a následných updatů jsou nenávratně pryč! Samozřejmě pouze v případě této hry. Gladiátoři se totiž odlišují od ostatních zejména v tomto aspektu. Pařan se už nemusí starat o dobývání hornin a jiných surovin, ale může se plně věnovat krvavým bojům s tuhým nepřítelem.

Třebaže se hra může zdát historickou, zdání klame. Místo toho, aby jste se oháněli mečem na kolbišti, musíte se probít přes masy nepřátel v mimozemské aréně. V příběhu se vžíváte do postavy majora „Zemana“, tedy pardon, do postavy majora Greg D. Callahana. Tento tvrdý muž, který si ještě donedávna „vegetil“ v arizonském vězeňském zařízení, je povolán zpět do služby, aby hájil barvy své země. Je předurčen k misi, ze které by se už nemusel nikdy vrátit. Jejím cílem je proplout skrze černou díru, kterou vědci zkonstruovali speciálně pro tento tajný úkol. Kdyby si však major Callahan mohl vybrat, určitě by jej do lodi nedostala ani ozbrojená jednotka, ale dal své slovo plukovníkovi Davisovi, který mu přislíbil amnestii jen pod podmínkou splnění dané mise. Píše se jednadvacátý březen roku 1978 a náš hrdina míří k černé díře. Ač jej všichni vědci ujišťovali, že se nemůže nic stát, těžce se mýlili - po průletu dírou se loď ztrácí z radaru a nikdo neví, co se na palubě odehrává. Major Callahan a jeho muži jsou odříznuti od našeho světa a navíc se ocitají na neznámé planetě.

Jen co se naši hrdinové stáčí trochu porozhlédnout, v mžiku na ně zaútočí císařský křižník, na jehož velícím můstku si hoví generál Maximix. Jakýkoli odpor je však zbytečný. Všichni muži jsou buďto zabiti, anebo odzbrojeni. Také Callahan uznává situaci za předem prohranou a vzdává se. Generál Maximix v něm brzy zhlédne názorný obraz své síly a moci, a proto se rozhodne, že jej popraví v přímém přenosu na všech mimozemských TV stanicích.

Zatímco major čeká na den svého skonu, v císařství se mezitím rozhoduje o novém vůdci celé galaxie. Jediným schůdným řešením se zdá souboj v aréně. Všichni kandidáti si tedy volí svého bojovníka, do něhož vkládají všechny své naděje. Kdo vyhraje, stane se novým císařem. Bojovníkem se paradoxně stává i major Callahan, který se coby naděje své paní Lydie, dcery bývalého císaře, vrhá do arény s jediným cílem... Přežít a vyhrát!

Hra se odehrává ve velkých arénách, které se od sebe výrazně liší zvolenou architekturou. Okolo cirku se tyčí vysoké tribuny s diváky a velký masakr doprovází výtečná atmosféra. Mapy jsou rozmanité a rozsáhlé. Kromě stromů a kopců narazíte též na vodní plochy a jiné překážky. V aréně jsou rozmístěny rovněž jakési bonusy. Ty jsou pro úspěšné dohrání doslova nezbytné. Díky „bonus skillům“ se může váš bojovník obohatit o potřebné posily a různá vylepšení. Na mapě je rozmístěno takovýchto pointů hned několik a mnohé se dají použít i vícekrát.

Hra je hodně rozmanitá i v jiných směrech. Můžete zde líčit léčky, pasti a také různá obranná stanoviska, která odolají velkým náporům. Gladiátoři jsou navíc dobře provedeni jak po grafické, tak po herní stránce. Na obrazovce se dozvíte, kde jsou vaše jednotky, a vidíte zde také rozmístění bonusů a všech jiných důležitých pointů. V levém dolním rohu obrazovky se pak nachází mapa a vpravo nahoře vám hra poskytuje všechny údaje o vašem hrdinovi. Gladiátoři jsou rozvrženi asi do šedesáti singleplayerových map a opomenut nebyl ani poměrně rozsáhlý multiplayer. Samozřejmě, ten, kdo nechce hrát za majora Callahana, může si v klidu zvolit jiného hrdinu z řad mimozemšťanů. Coby výtečné zpestření se jeví hra po internetu, kterou může hrát až šestnáct lidí najednou.

Jak jsem již jednou zmínil, celá hra je velmi pěkně graficky zpracovaná a engine se umí přizpůsobit i slabším strojům. Pokud jste tedy příznivci neohrozitelných hrdinů a velkých multiplayerových bitev, jsou Gladiátoři právě to, co vás uspokojí. Už se nemusíte zabývat výrobou jednotek a základny, ale pouze otázkou přežití. Celá hra je navíc přeložená do češtiny, takže být vámi, rozhodně bych neváhal a ihned se pustil do pravého, násilím říznutého boje!

The Gladiators – Galaktické hry

<TD style="BORDER-RIGHT: #ffffff; PADDING-RIGHT: 0.75pt; BORDER-TOP: #ffffff; PADDING-LEFT: 0.75pt; BACKGROUND: black; PADDING-BOTTOM: 0.75pt; BORDER-LEFT: #ffffff; WIDTH: 65%; PADDING-TOP: 0.75pt; BORDER-BOTTOM:

VÝROBCE:

Eugene Systems

DISTRIBUTOR: