10.03.2003 00:29, Přemysl Víška, Komentárov: 0
Die Hard: Nakatomi Plaza

Die Hard: Nakatomi Plaza

Předpokládám, že většina z vás již někdy slyšela o akčním snímku Smrtonosná past, ve kterém se do role neohrozitelného obránce pořádku a práva vžil tehdy začínající herec Bruce Willis. Ve filmu režiséra Johna McTiermana si zahrál příslušníka newyorské policie Johna McClanea, který přijíždí za svou ženou do Los Angeles, aby po jejím boku oslavil předvánoční firemní večírek.

Předpokládám, že většina z vás již někdy slyšela o akčním snímku Smrtonosná past, ve kterém se do role neohrozitelného obránce pořádku a práva vžil tehdy začínající herec Bruce Willis. Ve filmu režiséra Johna McTiermana si zahrál příslušníka newyorské policie Johna McClanea, který přijíždí za svou ženou do Los Angeles, aby po jejím boku oslavil předvánoční firemní večírek. Nikdo však netuší, že budovu významné japonské společnosti Nakatomi si za svůj cíl vybere také teroristická skupina vedená Hansem Grüberem - chlapíkem, kterému nezáleží na ničem jiném než na šecích a cenných papírech uložených v dobře zajištěném trezoru.

Celá hra je prakticky pevně spjata s filmem, a tak se nemůžeme divit, že programátoři z FOX Interactive neváhali a při její tvorbě do ní zakombinovali všechny možné scény a pasáže ze snímku. Samotné menu je vypracováno v podobě mapy mrakodrapu. Tato výšková budova je identickým dvojčetem té filmové. Celá je rozvržená do čtyřiceti pater. FOX nezapomněl ani na podzemní garáže, v nichž se skrývá váš osobní řidič Argail.

Die Hard: Nakatomi Plaza začíná podobně jako film, a proto se nejprve musíte s Johnem McClaneem podívat na řadu tzv. in-game animací. Po příletu na letiště a vyhledání recepce se dozvídáte, že si vaše žena Holly nechala u této společnosti své dívčí jméno. To samozřejmě nenecháte bez ironické poznámky na adresu vaší milé chotě. Netrvá dlouho a posléze se vydáte do 32. patra, kde se má údajně konat vánoční párty. Nevyhnete se ani podivně vyhlížejícímu muži na chodbě před výtahem, jenž si po vzoru filmové předlohy kouše nehty. Po příjezdu do podlaží, ve kterém se koná velkolepý večírek, se setkáváte se starými známými (pan Takagi a nesmí chybět ani spolupracovník vaší ženy, který se chová jako idiot). Jakmile si však odložíte v koupelně, z chodby se již začnou ozývat výstražné výstřely. Hans Gruber dorazil! V rychlosti si tedy berete svou devítimilimetrovou pistoli a požárním schodištěm unikáte do nejvyšších pater (přesně podle filmu). V této fázi se však od striktního opisu upouští. Místo toho, abyste zde odstřelili jen jednoho kumpána, tak po spuštění požárního poplachu se jich zde objeví hned deset!

Hra se rázem začne odvíjet až nehorázně odlišně od filmu. Všude chodí hromady hlídek, které jsou ozbrojeny samopaly. Na tom by nebylo nic tak špatného - tedy až na to, že tyto scény se opakují během celé hry neustále. Jsou tady vskutku nedostatky, na kterých je patrná určitá nedodělanost a odfláknutost. Za prvé se v této hře upřednostňují leváci nad praváky. V každé 3D akci lze obvykle nastavit držení zbraně, ale v „options“ se po této funkci slehla zem (možná to jde, ale já to hledal několik minut a výsledek byl takový, že jsem natrefil na velké kulové).

Když se řekne realita, tak se tím myslí, že se střelné zbraně chovají reálně. Avšak zbraně v tomto počinu se chovají naprosto otřesně! Pokud si myslíte, že si pořádně zastřílíte, tak jste rovněž na omylu, protože nábojů je zde jako šafránu. Nemluvím ani o jiných zbraních, jako je třeba těžký kulomet či M-16. Tyto skvosty se válejí jen u pár vyvolených mrtvol, které je s ohněm v očích bránily do poslední kulky, a pokud je budete chtít, tak si je budete muset vystřílet (i tak do nich budete mít jen pár nábojů a budou se hodit především proti bossům).

Hra se dělí na jednotlivé levely po určitých patrech a v každém poschodí se setkáte s nějakým úryvkem z filmu. Nesmí chybět ani nejlepší scény, kdy Bruce Willis shodí výbušninu C4 přivázanou ke kolečkové židli společně s patnácti palcovým monitorem do výtahové šachty. Dalším dobrým momentem hry je seskok na požární hadici ze střechy, po kterém následuje výbuch helikoptéry, na jejíž palubě sedí dva agenti. Ale to je však zatraceně málo...

Celkově mě hra příliš neoslnila. Myslím si, že to, co jste už viděli, se nevyplatí hrát, a rovněž se nemohu zbavit pocitu, že je toto dílko velmi prosté svým grafickým zpracováním. Když se trochu porozhlédnete okolo sebe, tak zjistíte, že při své pouti míjíte často se opakující místnosti s dosti chudým vybavením.

Jsem si jist, že se tato hra bude líbit příznivcům Bruce Willise nebo začínajícím hráčům. Z hlediska hratelnosti se ovšem jedná o naprostou mizérii. Hra je zatraceně krátká a její doba spotřeby se pohybuje okolo několika málo hodin. Ze šedivého průměru se nevymanila ani hudební složka, takže mohu s klidným svědomím konstatovat, že se lidem z FOXu podařilo vytvořit jen další podprůměrný titul inspirovaný kultovním akčním snímkem. A že už jich bylo...

Die Hard: Nakatomi Plaza

VÝROBCE:

Piranha Games