Súhrn dojmov z prezentovaného materiálu – Part 4
Tak a je tu ďalšie pokračovanie toho, čo sme videli na najväčšej európskej hernej výstave – GamesCom 2011. Tri články tu už boli od Blada, tie majú pomerne široký záber takmer cez všetky herné žánre. Ja ten záber výrazne zúžim hlavne na žáner stratégií (samozrejme môj obľúbený) a pridám aj niečo málo z prezentácie za zatvorenými dverami s ruskými vývojármi o Red Orchestre 2 a keď budete veľmi poslúchať, spomeniem aj, podľa mňa najlepšiu hru čo som tam videl – Escape Plan. Dojmy o Resistance 3 si nechám zatiaľ pre seba, pretože už pre vás pripravujeme recenziu a Sony k Resistance 3 chystá veľkú akciu pred začiatkom predaja, takže o nej bude ešte samostatný článok.
Escape Plan
Hneď prvú si na paškál vezmem hru Escape Plan, ktorá ma zaujala zo všetkých hier na GamesCome najviac. Bolo to vôbec prvé predstavenie hry na celom svete, oznámenie sa udialo na konferencii Sony a hra zaujala veľké množstvo redaktorov, nás nevynímajúc. Na svedomí ju má vývojárske štúdio Fun Bits a mne najviac pripomínala kombináciu Limba a Machinaria, no a samozrejme má aj svoje vlastné originálne prvky a jej neuveriteľne čierno-čierny humor je na každom rohu. Hra je vyvíjaná pre novinku od Sony na handheld PS Vita, ktorej ovládacie prvky využíva naplno. Teda moc nevyužíva analógové páčky a ostatné mačkátka, ale hlavne sa sústredí na motion senzor a na dotykové ovládanie či už priamo na obrazovke alebo na zadný touchpad. Niekedy to síce vyzerá krkolomne, ale čuduj sa svet, funguje to a je to zábava.
Hrdinami hry sú útly a drobný Lil a k nemu do partie je priestorovo veľmi výrazný Laarg, myslím, že mená oboch hrdinov sú dosť výstižné. Hra je podobne, ako už spomenuté Limbo, celá čierno-biela, je 2D, plná puzzle a na každom kroku číha smrť rôznymi spôsobmi. Keď hru začínate, majú obe postavičky na bruchu peknú nulu, tá sa ale s prvým úmrtím jedného z vašich zverencov mení na jednotku a postupom času, ako vás baví objavovať nové a nové spôsoby umierania, zvyšuje sa aj číslo na tričkách Lila a Laarga. Aby sme pochopili, že umieranie postavičiek (nie) je vtipné, demonštrovali nám to autori vo videu, kde si Lil a Laarg vyskúšali niekoľko typov smrtí, od rozdrtenia kladivom, rozseknutia vetrákom, smrť elektrickým prúdom až po zlisovanie ozubenými kolesami a aj drobné zakopnutie môže stáť život drobného Lila. Cieľom hry je prejsť všetkých 50 úrovní s Lilom a Laargom, ktorí si vzájomne musia pomáhať, aby sa dostali ďalej. Každý disponuje inými schopnosťami, Laarg využíva svoju hmotnosť a silu, čo je užitočné pri odtláčaní rôznych predmetov a pri stavebných úpravách pre nové dvere. Naopak Lil je útlučký, ten sa radšej prifúkne z najbližšej tlakovej fľaše a prekážky tak prekonáva letom vo vzduchu, kde ho ovládate nakláňaním PS Vity. No a útek sa vám podarí len správnou kombináciou týchto schopností.
Ako už bolo povedané v podcaste z GamesComu, Escape Plan nie je hra pre široké publikum, no myslím si, že svojich fanúšikov si určite nájde.
Red Orchestra 2: Heroes of Stalingrad
Multiplayerový titul z druhej svetovej vojny, ktorý vychádza o pár dní, sme mali možnosť vyskúšať si už na akcii Prague-n-Play v Prahe, no neodmietli sme ani v nemeckom Kolíne prezentáciu za zatvorenými dverami. Aj keď sa divím, že nám hru odprezentovali potom, čo sa mi podarilo vyliať pohár koly do klávesnice G15. Ľudom z 1C Company takmer vypadli oči, no nakoniec nasadili úsmevy a viac to neriešili :D Prezentácie sa ujal Tony Gillham, jeden z vývojárov Rising Stormu a pridal sa k nemu aj Alan Wilson. Táto dvojica nám najskôr nepovedala nič, čo už by sme nevedeli, nevideli alebo si nevyskúšali, no nakoniec sa vytiahli s tankovou mapou a keďže tanky v Red Orchestre 2 sme ešte nevideli a nemali možnosť si s nimi zahrať, nasledovalo aj drobné testovanie.
Zahrali sme si len proti botom, no aj tí nás vedeli niekedy potrápiť a pridať nám pár vrások. Veľmi príjemne ma prekvapilo spracovanie tankov v hre, keď sedíte na pozícii veliteľa, stačí sa pozrieť pod seba a vidíte strelca a nabíjača, na veliteľskej pozícii môžete celkom efektne otvoriť poklop, postaviť sa a získať tak lepší prehľad o situácii. Zároveň sa ale stávate zraniteľným pre pušky nepriateľských vojakov. Samozrejmosťou je prepínanie sa medzi jednotlivými pozíciami v tanku. Strelec môže v optike dela nastavovať aj vzdialenosť cieľa a korigovať balistickú krivku strely, ale mapy zas nie sú tak veľké, aby sa táto vymoženosť využívala príliš často. Krásnym momentom bolo aj zničenie nemeckého tanku pomocou ruskej protitankovej pušky. Podarilo sa to Tonymu, ktorému sa podarilo obísť tank a následne umiestnil pár striel do bloku motora, čo Panzer IV zaručene vyradilo z boja, po poslednom zásahu celý tank efektne vybuchol, veža vyletela do výšky, v tanku začala explodovať munícia a okolie sa stalo nebezpečným pre všetkých vojakov, zblúdené guľky si nevyberajú.
Red Orchestra 2: Heroes of Stalingrad si berie príklad z už známych a veľkých titulov, ponúka hráčom všetko to čo iné multiplayerové akcie, no pridáva aj niektoré drobnosti, ktoré si určite hráči obľúbia a jej devízou je aj umiestnenie do rozbombardovaného Stalingradu a do druhej svetovej vojny. Som veľmi zvedavý, ako v konečnom hodnotení hráčov táto hra obstojí.
Driver: San Francisco
Hneď prvý deň výstavy, prvé čo som zahliadol bol žltý Dodge Challenger 1970 s čiernymi pruhmi, auto, ktoré sa nedá zameniť so žiadnym iným titulom, áno je to Driver: San Francisco. Ubisoft pripravil stánok s konzolami Playstation 3 a prezentoval multiplayer, v ktorom proti sebe jazdia traja hráči. Jednoduché závody a kvalifikáciu som ešte zvládol bez problémov, ale bez akéhokoľvek vysvetlenia som mal zrazu nahánať zlaté auto. Princíp tohto závodu som pochopil až tesne pred jeho koncom, základom je držať sa za zlatým autom a za jeho zlatými fúzmi, čo je v podstate veterný tieň, čím ste za ním dlhšie, tým viac bodov máte na konte a vyhráva závodník s najvyšším počtom bodov. Ale nič nie je také jednoduché, ako sa na prvý pohľad zdá, zlaté auto je skutočne rýchle a pokiaľ nestíhate, stačí sa dvomi kliknutiami prevteliť do iného auta a prenasledovať ho ďalej. Ľahko sa to píše, ťažšie sa to na prvýkrát robí :D Jediné sklamanie je, že chodcov na ulici nemôžete prejsť, vždy vám uskočia.
Vyzerá to, že tieto tri tituly spotrebovali nakoniec dostatok miesta a miešať hrušky s jablkami tu nebudeme. Čisto strategické vydanie súhrnu pripravíme samostatne. Už teraz vás navnadím, môžete sa tešiť na pár postrehov z Jagged Alliance Online, Tropica 4, Anno 2070, myslím, že sme zahliadli aj Heroes of Might and Magic VI, no a samozrejme StarCraft II: Heart of the Swarm. Zostaňte naladení :)
Našim partnerom na GamesCom 2011 bola spoločnosť TOSHIBA.
Daniel "LordDan" Hujo
viac článkov autora
Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov
Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.17.09. 11:34 | diskusia (1) |
Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2
Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.16.09. 14:27 | diskusia (0) |
Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok
Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.11.09. 11:55 | diskusia (0) |
Mortal Kombat X má dátum vydania
Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.09.09. 15:40 | diskusia (0) |
Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu
Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.03.09. 11:50 | diskusia (0) |
Pillow City: Revelation07.07.2014
|
Bitshift07.07.2014
|
Atlantis Jewels07.07.2014
|
Iris14.06.2014
|
Wolfenstein: The Final Solution08.06.2014
|
Maldita Castilla30.12.2012
|