04.02.2003 00:29, Dan Duriš, Komentárov: 0
Zoo Tycoon: Expansion Packs

Zoo Tycoon: Expansion Packs

Ešte niekedy na jar som recenzoval hru ZOO Tycoon od firmy Microsoft. A ako to už s úspešnými a niekedy aj menej úspešnými hrami býva, bývajú nasledované expansion packmi alebo data diskami.

ZOO Tycoon: Dinosaur Digs

ZOO Tycoon: Marine Mania

Ešte niekedy na jar som recenzoval hru ZOO Tycoon od firmy Microsoft. A ako to už s úspešnými a niekedy aj menej úspešnými hrami býva, bývajú nasledované expansion packmi alebo data diskami. V tomto prípade pribudli expansion packy dva - jeden je plný dinosaurov a ten druhý sa odohráva pod vodou.

ZOO Tycoon: Dinosaur Digs

Keď dinosauri začali byť módnym trendom, prišiel Jurassic Park. Dnes je tu expansion pack k hre ZOO Tycoon, kde vám na začiatku odborníci oznámia, že ich musíte nasledovať urýchlene do laboratórií. No, poslúchnete a nasledujete. A vás nasleduje prekvapenie - v inkubátore sa zrodil krontosaurus (predpokladám, že lepší názov si už vymyslieť naozaj nemohli). A neskôr môžete doplňovať aj iných dinosaurov. Na začiatku sú dinosauri narozdiel od iných zvierat v neživom stave, resp. vo vajíčkach. Až časom, keď vedci pomôžu v laboratóriu vyklonovať dinsaurov, môžete ich umiestniť do exhibícií. pribudli aj rôzne hračky pre dinosaurov, ale omnoho zaujímavejšou je Marine Mania, teda vodná exhibícia.

ZOO Tycoon: Marine Mania

Vo veľa miestach na svete existujú aj podmorské, prípadne vodné atrakcie v zoologických záhradách. Najbližšie k nám je to už preslávený Gänsendrof park, kde naozaj môžete vidieť delfínov v akcii, či rôzne iné vodné živočíchy. V San Franciscu existuje dokonca podmorský tunel alebo SF Akvárium, kde sa môžete prechádzať v hlinách mora peši a za sklom vidíte plávať rôzne ryby a iné živočíchy. Pre rovnaké doplnenie sa rozhodli aj programátori z Microsoftu a vyrobili Marine mániu.

Tu sa už scenáristi naozaj vyhrajkali. Delfínov a iné rozumné zvieratá môžete dať cvičiť rôzne série, ktoré závisia aj od vecí rozložených v danom akváriu. napríklad môžete nechať preskakovať delfínov cez kruhy, avšak najprv musíte najať inštruktora. Ten vám neskôr radí aj pri vhodnom zapåňaní priestoru s vodou.

Obidva expansion packy sú vtipnou zábavkou pre deti, ľudí hrajúcich Tycoony asi moc nepotešia, pretože celý ZOO Tycoon je akýsi menej zábavný. No, ale osvieženie to je. Inak najlepšou zábavou v celom ZOO Tycoone sa nakoniec pre mňa stala demolácia plotov, takže zvieratá utiekli medzi návštevníkov - a samozrejme, zopár návštevníkov skončilo v žalúdkoch levov a medveďov, ktorí ich roztrhali na márne kusy (najlepšie je zametanie zvyškov, ktoré ostali po zozžraných telách návštevníkov) umiestňovanie viacerých druhov zvierat do jednej exhibície, pričom sa konajú veľké bitky o územia - je zaujímavé, ako rýchlo je antilopa zlikvidovaná hladným tigrom alebo ako sa žraloky naháňajú s delfínmi či tuniakmi až po určitom čase zvíťazí silnejší druh (žraloky, všakže). Hra je teda určená aj pre sadistov, aj keď MS ju asi plánovali hlavne pre deti.

Samotní autori asi takúto zábavu tušili, pretože rovno v Tutoriale je pre vás na záver pripravený chyták - postupne ste navedení k tomu, aby ste vymazali časť plota a tak sa polárne medvede zrazu ocitnú medzi divákmi, ktorí ozlomkrky kamsi utekajú. Nuž, polárne medvede boli rýchlejšie, čo vám budem hovoriť. Zaujímavé je sledovať aj počínanie ZOO Keeperov, teda ľudí, ktorí sa o ZOO starajú. Ak dôjde k úteku zvierat, napr. pri prerazení (alebo úmyselnom zničení) plota, vytiahnu pušky a začnú na divé šelmy strieľať. Kto by to čakal v hre prístupnej deťom. Asi by mal Mircosoft zdôrazniť, že sú to iba uspávacie náboje :-).

Hra je takmer bezproblémová, no jeden z problémov je pomerne závažný - expansion packy sa inštalujú do adresára, kde je nainštalovaný ZOO Tycoon. A tu je kameň úrazu - ak nemáte na danom disku dostatok miesta, musíte preinštalovať celý ZOO Tycoon na iný disk! A potom opäť nainštalovať obidva expansion packy. No chlapci z Microsoftu sa mohli trochu zamyslieť nad príjemnejším riešením smerom k užívateľovi a hráčovi.

Na záver treba povedať, že tieto dve rozširujúce CD sú zaujímavým prídavkom, avšak hra zostáva aj tak akási bez atmosféry. Nuž čo, slabšej hre ani expansion packy nepomôžu.

Zoo Tycoon (Expansion packs)

VÝROBCA: Blue Fang Games