15.11.2002 00:28, martin, Komentárov: 0
Conflict: Desert Storm

Conflict: Desert Storm

Firma SCI je hráčskej obci známa ako tvorca krvavého Carmageddonu. Preto je pomerne prekvapivé, že sa vrhla do oblasti taktických 3D akcií, ktorých v poslednej dobe vyšlo neúrekom. Aj keď sa C:DS môže javiť ako priamy konkurent Delta Force, nie je tomu tak.

Firma SCI je hráčskej obci známa ako tvorca krvavého Carmageddonu. Preto je pomerne prekvapivé, že sa vrhla do oblasti taktických 3D akcií, ktorých v poslednej dobe vyšlo neúrekom. Aj keď sa C:DS môže javiť ako priamy konkurent Delta Force, nie je tomu tak. Štýl hrania C:DS je diametrálne odlišný a slovo taktika v názve má na rozdiel od už spomínanej Delty svoje opodstatnenie.

Hra je zasadená do prostredia Iraku roku 1991. Histórie znalí už určite vedia, o aký konflikt sa jedná. Jedná sa o Púštnu Búrku, snahu o zničenie Saddáma Husajna. Vy sa vžívate do role vytrénovaného vojaka SAS alebo Delta Force (hra je za obe jednotky rovnaká). Avšak na rozdiel od DF už nebojujete sám, ale bok po boku s ďalšími tromi vojakmi. A práve tu sa ukrýva najväčšie plus hry a tým je perfektná tímová spolupráca. Každý člen jednotky je vycvičený na iný štýl boja. Prvý z jednotky, Sgt. Bradley, je odborník na samopaly a ľahké revolvery. Určite oceníte aj služby Foleyho, elitného ostreľovača. V jednotke samozrejme nemôže chýbať ani odborník na ťažké zbrane a raketomety, menovite Connors. A celú štvoricu uzatvára Jones, odborník na výbušniny, C4 a podobné vecičky. No a práve spolupráca tímu je tu spracovaná na jednotku a je to určite lepšie riešenie ako samotárske pobehovanie po krajine so sniperkou, ktoré nám už trikrát predviedla Delta Force. V mnohých tímových hrách môžte ovládať len jedného vojaka a ostatní sú riadení počítačom.

Nie však tu. Autori nám totiž dali možnosť kedykoľvek sa prepnúť do ktoréhokoľvek člena týmu, čo hráčovi prináša nespočet možností a čiastočne sa tak dá odstrániť vplyv AI. Nie je žiaden problém prepnúť sa do snipera a pekne si ho umiestniť na výhodnú ostreľovačskú pozíciu, z ktorej bude efektívne kryť postup zvyšných členov týmu. Ale znovu je len a len na vás, či sa tejto úlohy chopíte vy, alebo ju prenecháte počítaču a vy sa prepnete do iného člena tímu. Koniec koncov ani s AI to nie je vôbec zlé. Vojaci mieria presne, nestrieľajú do seba, kryjú sa za prekážky, utekajú z nebezpečnej situácie a pod. Ako som už spomenul vyššie, každý člen jednotky ovláda iný typ zbraní. Ale aj napriek tomu môže strieľať s ktoroukoľvek zbraňou, ale menej účinne. Samozrejme čím častejšie používa tú ktorú zbraň, tým efektívnejšie mu táto zbraň slúži. Preto sa veľmi nehodí strčiť do jemných rúk ostreľovača niekoľkokilový ťažký samopal a zistiť, že mu to s ním akosi nejde. Avšak s postupom času sa nezlepšuje iba používanie zbraní, ale aj celková hodnosť a skúsenosť vojaka. Často sa stáva, že ste ocenení aj medailou za rôzne hrdinské činy.

Každý vojak má k dispozícií aj inventár so zbraňami a inými predmetmi. Každý predmet je možné dať inému členovi tímu.Samozrejme každý má k dispozícií aj lekárničku a dymové granáty, ktoré určite využijete. S lekárničkou súvisí aj systém zomierania. Každý má nejakú úroveň zdravia, ktorá po zásahoch klesá. Našťastie aj AI počíta s ozdravovaním, takže sa netreba prácne prepínať a liečiť manuálne. Keď však má nejaký člen tímu smolu a napríklad ho trafí tank, alebo doňho niekto vyprázdni celý zásobník a energia mu klesne na nulu, je zle. Človek by čakal, že je s ním nadobro amen, ale autori paradoxne zvolili iný prístup. Takto doráňaný vojak sa totiž ešte asi tri minúty zvíja v bolestiach na zemi a čaká na vašu pomoc. No a pokiaľ k nemu dobehnete včas a lekárničkou ho uzdravíte, vojak vstane a bojuje, akoby sa nič nestalo. Zozačiatku sa mi tento prístup veľmi nepozdával, hlavne kvôli jeho nereálnosti, ale časom som si na ňho zvykol a teraz ho považujem za vydarený. Navyše hra umožňuje počas misie len dvakrát uložiť hru a okamžitá smrť vojakov by zdvihla už tak vysokú obtiažnosť do nebeských výšin.

Teraz by som rád zmienil samotný priebeh hry. V prvom rade kampaň je úplne lineárna bez možnosti nejako ovplyvniť postup, ako to bolo napríklad vo Flashpointe. Vždy na začiatku misie uvidíte engineovú animáciu popisujúcu situáciu. Potom sa objaví brífing s popisom úloh a zopár radami a upozorneniami. No a následne ste aj s celou jednotkou vrhnutí do boja. Všetky úlohy sú prehľadne vypísané v briefingovom okne a ku každej z nich je krátky komentár a po kliknutí sa lokalita tejto úlohy zobrazí na mape. Preto vždy presne viete ČO máte urobiť a KDE to máte urobiť. Úloh je vždy viacero a pre úspešné dokončenie misie musíte splniť všetky. Tu sa autori naozaj vytiahli, pretože sú neuveriteľne rozmanité a málokedy sa opakujú. Častokrát treba niečo vyhodiť do luftu, zničiť všetky obrnené vozidlá v danej lokalite, znemožniť štart rakiet zo SCUD-ov, zničiť počítače, získať tajné dáta a pod. Ale nebude to jednoduché. Proti vám totiž stojí veľká iracká presila zložená z desiatok vojakov a niekoľkých tankov, vrtuľníkov a BMP. Ale vy na rozdiel od nich viete efektívne využívať výhody tímovej spolupráce a preto je aj takáto presila zdolateľná. Navyše v niektorých misiách máte možnosť ovládať obrnený džíp (hummer) alebo tank, čím sa sily čiastočne vyrovnávajú.

Celý boj sa odohráva prevažne na holej púšti, poprípade na irackej základni. Ale navštívite aj mesto, ktoré je obzvlášť pekne spracované. Sú tu rozličné druhy budov, námestia, cesty, mosty, odparkované autá, ktoré idú zničiť. Jednoducho povedané, niekto si tu s tým dal poriadne veľa práce, ale výsledok stojí za to. Navyše celé prostredie je prešpikované krásnymi efektami, za zmienku stojí lens flare, vtáci poletujúci po oblohe, piesok rozdúvaný vetrom a pod. Všetko to vytvára neopakovateľnú atmosféru, ktorá k dobrej hre určite patrí. A všetko sa to pekne hýbe aj na obstarožnom Durone 750, 256mb ram a GF2 Ti v 1024x768x32+plné detaily.

Samozrejme hra obsahuje aj multiplayer s už klasickým deathmatchom, capture flagom a cooperative.
A v multiplayeri sa už spomínaná tímová súhra prejaví ešte viac, keďže aj zvyšní členovia jednotky sú ovládaní živými bytosťami a nie naprogramovaným AI.

Na koniec zmienim nedostatky, ktorých je našťastie veľmi málo. Tak v prvom rade veľmi prekvapí, že nemôžte od nebohých nepriateľov zobrať zbraň a muníciu. Preto sa často stáva, že niektorému z jednotky dôjde strelivo a to dvakrát nepoteší. Našťastie aspoň na niektorých miestach (základne a bunkre) strelivo a lekárničky nájdete. Druhý nedostatok súvisí s ovládaním, konkrétne so senzitivitou myši, ktorá je aj na maxime neuveriteľne malá. Našťastie sa na to dá zvyknúť, ale chvíľu to určite potrvá.

Na koniec môžem len skonštatovať, že Conflict:Desert Storm je výborná taktická strieľačka. Má síce arkádový nádych, čo ale vôbec nevadí. Hra boduje vo všetkých oblastiach a boduje aj v tej najhlavnejšej, v hrateľnosti.

#aut#

Conflict : Desert Storm

VÝROBCA: Pivotal Games
DISTRIBÚTOR: SCI
MINIMÁLNA KOFIGURÁCIA: P2 450, 96 MB RAM, 16 MB Grafika
DOPORUČENÁ KOFIGURÁCIA: Duron 1Ghz, 256 MB RAM, GF3
3D KARTA: Ano
MULTIPLAYER: Ano
TYP: Akčná
VERDIKT: Výborná taktická akcia
HODNOTENIE: 85%

Zdroj: gamesweb

martin
viac článkov autora

Výrobca:
Distribútor:
Testovaná platforma:
Multiplayer: nie
Lokalizácia:
Žáner:
Vychádza na platformy: PC
Oficiálna stránka:
Karta hry:
Plusy:
Mínusy:

Vaše hodnotenie hry

Aktuálne hodnotenie článkov: 0 / 10
(Hodnotení: 0)

Bleskovky

Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov

Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.
17.09. 11:34 diskusia (1)

Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2

Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.
16.09. 14:27 diskusia (0)

Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok

Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.
11.09. 11:55 diskusia (0)

Mortal Kombat X má dátum vydania

Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.
09.09. 15:40 diskusia (0)

Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu

Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.
03.09. 11:50 diskusia (0)
Anketa
Koľko hodín týždenne ste venovali hrám počas letných prázdnin?
 
GamesWeb.sk Offline - máj 2013
Najnovšie online hry

Pillow City: Revelation

07.07.2014

Bitshift

07.07.2014

Atlantis Jewels

07.07.2014
Najnovšie plné hry

Iris

14.06.2014

Wolfenstein: The Final Solution

08.06.2014

Maldita Castilla

30.12.2012