12.11.2002 00:28, Trimmm, Komentárov: 0
Age of Mythology

Age of Mythology

Ruka v ruke s úspechom nejakej hry ide aj fakt, že k hre sa onedlho objaví pokračovanie. Preto je pochopiteľné, že sa k megaúspešnej hre Age of Empires objavilo pokračovanie v podobe druhého dielu, ktorý si tiež vybojoval svoje miesto miesto pod slnkom a zožal nebývalé množstvo pochvalných kritík. Kritiky nie sú všetko, obľúbenosť medzi hráčmi je dôležitá a tí sa vzácne zhodovali s kritikmi – skrátka druhý diel AOE sa stal trhákom.

Ruka v ruke s úspechom nejakej hry ide aj fakt, že k hre sa onedlho objaví pokračovanie. Preto je pochopiteľné, že sa k megaúspešnej hre Age of Empires objavilo pokračovanie v podobe druhého dielu, ktorý si tiež vybojoval svoje miesto miesto pod slnkom a zožal nebývalé množstvo pochvalných kritík. Kritiky nie sú všetko, obľúbenosť medzi hráčmi je dôležitá a tí sa vzácne zhodovali s kritikmi – skrátka druhý diel AOE sa stal trhákom.

Netrvalo dlho a bolo ohlásené pokračovanie, ale na jeho vydanie sme si museli skoro dva roky počkať. Samozrejme, vývojári udržiavali hráčsku obec v napätí správne dávkovanými „strohými“ informáciami, sem tam prešpikovanými novými screenshotmi. A ja môžem teraz smelo skonštatovať: „Je to tu!“. Microsoft uvoľnil a rozdistribuoval marketingovú beta verziu hry Age of Mythology. Tesne pred objavením sa full hry na našom trhu, som pripravený podeliť sa s Vami o svoj názor na túto novinku. Priznám sa, bol som veľmi zvedavý, čo ma čaká. Prvé čo vždy udrie do očí, je grafika. Tá je veru ešte lepšia a detailnejšia než predtým. Vo vode je vidieť plávajúce kàdle rýb, letiace vtáky vrhajú tie, postavičky sú detailne naanimované, listy stromov sa chvejú vo vetre, pri vodopádoch je vo vzduchu vodná triešť... Skrátka niečo neskutočné. A to prosím pri takmer všetkých rozlíšeniach ktoré hra podporuje.

Ako druhé človek hľadá rozdiely a zmeny v spôsobe hrania oproti tomu, na čo bol zvyknutý. V tomto by som potešil všetkých zarytých priaznivcov. Systém hry nie je zmenený. Stále je to o tom, že na začiatku začínate s malou osadou a pár obyvateľmi a Vašou úlohou je pomocou ťažby zlata, dreva a zberom potravy (či už lovom zvierat alebo pestovaním na farmách, či oberaním ovocia na kríkoch) vylepšiť čo sa vylepšiť dá. Potom našetriť suroviny na prechod do ďalšieho veku a znova vylepšovať ... popri tom zbrojiť a rožširovať svoje územie na úkor nepriateľa. Odpadla ťažba kamea, vylepšil sa systém fariem, ale v tomto žiadne zásadné zmeny nehľadajte. „Čo vlastne hru odlišuje od jej strarších sestier?“ môze sa niekto opýtať. Je to zapracovanie mytológie, mýtických príšer, bohov a hrdinov do hry. Pri každej z troch rás, za ktorú môžete hrať (Vikingovia, Gréci a Egypťania) si v úvode vyberáte jedného hlavného boha z troch možných a tým si vlastne určujete smer vývoja svojho národa. Každý z bohov odmeuje nejakým spôsobom svojich verných – napríklad lacnejším rekrutovaním jednotiek, silnejšími jednotkami... A pri prechode do ďalšieho veku si ešte raz môžete vybrať jedného z podbohov a tým možnosť rozdielneho vývoja civilizácie ešte narastie. Uctievaním bohov hromadíte „priaze“ a pomocou nej môžete rekrutovať hrdinov, príšery (Krakena, Chiméru, Trolla, Pegasa... ), alebo zoslať nejaké božské kúzlo.

Jednotlivé národy sa od seba odlišujú viac než sme boli predtým zvyknutí. Nielenže výberom bohov vieme jednotlivé rasy diferencovať, ale ich spôsob života a spôsob uctievania bohov je absolútne odlišný. Napríklad Vikingovia, ktorí vychádzajú zo severských mýtov, produkujú na ťažbu zlata trpaslíkov, nestavajú sýpky a sklady, ale ako správni kočovníci za potravou a surovinami jazdia kolovými vozmi, stavby stavajú bojovníci a priaze bohov získavajú v boji. Veru, za každého zabitého nepriateľa, ktorého pošlú slúžiť do Valhaly narastie priaze bohov, zatiaľ čo napríklad Egypťania musia stavať monumenty a Gréci si v chrámoch priaze musia vymodliť. Ani v ostatnom sa hra od AOE nelíši. Hrať môžete nielen kampa, sigleplayer misie, ale aj random mapy a multiplayer. Kampane boli podľa ma vždy slabinou AOE. Tá, ktorá je v beta verzii je len o málo lepšia, ale určite sa mi zdá hrateľnejšia než kampane u jej starších sestier. Podľa ma, veľká sila hry Age of Mythology je v možnosti generovania náhodných máp a v určite tradične dobre prepracovanom multiplayeri. Ten som síce nemal možnosť odskúšať, ale jednoducho v neho verím.Čo na záver? Aj keď sa ma nechytil taký hráčsky ošiaľ ako pri predchádzajúcich Age of..., (darmo, dvakrát do tej iste rieky nevstúpiš), na hre je vidieť vysoká remeselná zručnosť, zodpovedné testovanie, do detailu prepracované prostredie... To posledné by som demonštroval na kostolíku, ktorý stavajú Vikingovia – dcéra, ktorá bola tento rok v Nórsku mi celá prekvapená povedala, že tam videla presne taký istý kostolík. Myslím, že hra Age of Mythology je dôstojným nástupcom svojich starších sestier a určtie ju čaká svetlá budúcnosť. Uvidíme, aké zmeny ešte stihnú dopracovať do finálnej verzie, ale už v takom stave v akom je beta verzia, smelo môže konkurovať všetkým ostatným RTS na trhu a niektoré poráža rozdielom triedy. PS: Vzhľadom na to, že rozprávam o beta verzii nebudem hru hodnotiť a hoci som nenarazil na nejaké problémy, nechcem ublížiť. AOM si určite zaslúži vysoké hodnotenie. Ale až vo finálnej verzii.

Zdroj: gamesweb

Trimmm
viac článkov autora

Výrobca:
Distribútor:
Testovaná platforma:
Multiplayer: nie
Lokalizácia:
Žáner:
Vychádza na platformy: PC
Oficiálna stránka:
Karta hry:
Plusy:
Mínusy:

Vaše hodnotenie hry

Aktuálne hodnotenie článkov: 10 / 10
(Hodnotení: 1)

Bleskovky

Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov

Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.
17.09. 11:34 diskusia (1)

Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2

Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.
16.09. 14:27 diskusia (0)

Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok

Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.
11.09. 11:55 diskusia (0)

Mortal Kombat X má dátum vydania

Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.
09.09. 15:40 diskusia (0)

Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu

Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.
03.09. 11:50 diskusia (0)
Anketa
Koľko hodín týždenne ste venovali hrám počas letných prázdnin?
 
GamesWeb.sk Offline - máj 2013
Najnovšie online hry

Pillow City: Revelation

07.07.2014

Bitshift

07.07.2014

Atlantis Jewels

07.07.2014
Najnovšie plné hry

Iris

14.06.2014

Wolfenstein: The Final Solution

08.06.2014

Maldita Castilla

30.12.2012