16.10.2002 00:27, Trimmm, Komentárov: 0
Disciples II: Dark Prophecy

Disciples II: Dark Prophecy

Ak by som mal udeliť cenu za čin roka v oblasti PC hier, tak by som ju určite udelil firmám, ktoré lokalizujú herné tituly do češtiny alebo slovenčiny. Verte mi, že hra preložená do reči, ktorej dokonale rozumiete, je omnoho zábavnejšia, než hra, v ktorej síce viete „wo co go“, ale neznalosť jazyka Vám neumožňuje vychutnať si jej celé nuansy a krásu.

Stačil len krôčik, alebo ako Disciples II nevstúpilo na herné nebo.

Ak by som mal udeliť cenu za čin roka v oblasti PC hier, tak by som ju určite udelil firmám, ktoré lokalizujú herné tituly do češtiny alebo slovenčiny. Verte mi, že hra preložená do reči, ktorej dokonale rozumiete, je omnoho zábavnejšia, než hra, v ktorej síce viete „wo co go“, ale neznalosť jazyka Vám neumožňuje vychutnať si jej celé nuansy a krásu. Presne takouto hrou bola pre mňa hra Disciples II – Dark project. Ešte stále sa mi kdesi povaľuje stiahnuté anglické demo – nainštaloval som si ho, spustil, ale nič moc – skrátka akýsi klon hry Heroes of Might and Magic. Pozrel a odložil. Netušil som pritom, že ani nie o pol roka mi pristane v rukách dokonale počeštená verzia, s profesionálnym dabingom a slovenským manuálom. A už to pre mňa nebol klon spomínanej hry, ale HRA, so svojim príbehom, jedinečná a, čo sa budem vzpierať, dokonca dobrá.

Po nainštalovaní som sa pokúsil zvíťaziť v ťažení proti ostatným rasám, pokúsil som sa podmaniť si ich a stať sa absolútnym vládcom sveta. Po zvolení obtiažnosti a výbere jednej zo štyroch rás som bol prenesený do krásne vykreslenej krajinky (takmer ako keby z oka vypadla HOMAM), aby som splnil svoju úlohu. Krajina v celej hre nepôsobí jednotvárne, no jej pochmúrnosť je trochuchu depresívna a odpudzujúca. Miestami dokonca trochu neprehľadná, hlavne spočiatku, kým si hráč zvykne. A touto krajinkou sa preháňajú hráčovi hrdinovia, obsadzujú mestá a bane, bojujú s príšerkami a nepriateľskými hrdinami. Hráč si môže vybrať zo šiestich typov hrdinov, každý z nich má svoju vlastnú špecifickú úlohu. Každý z hrdinov má podľa svojej úrovne určitý počet miest na umiestnenie armády. Čím vyvinutejší hrdina, tým viac miesta na armádu .

Napríklad Rytier je bojovník, ktorý môže viesť armádu a s jej pomocou vybojovať mnoho víťazných bitiek. Naopak taký Zlodej pracuje vždy sám a v utajení a napriek tomu dokáže spôsobiť nepriateľovi veľké škody. Či už svojou vyzvedačskou činnosťou (hráč potom má presný prehľad o nepriateľských silách), alebo môže otráviť nepriateľskú posádku, prehovoriť ich na zbehnutie z armády...

Ak hrdina na svojej ceste za splnením úlohy narazí na nepriateľa a je nútený cestu, alebo ovládnutie mesta, si vybojovať, hra se prepne z módu pohľadu na krajinu na kvázi 3D pohľad na bojové pole, kde proti sebe stoja dve armády a ich hrdinovia. V tomto pohľade som si veľmi dlho zvykal na to, že jednotliví bojovníci sa nemôžu pohnúť z miesta, sú len statické postavy, ktoré nanajvýš zamávajú mečom alebo zošlú kúzlo (darmo 4 diely HOMAM robia svoje, zvyk je železná košeľa). Hru to ochudobnilo o taktické manévre, útoky zozadu, ktoré by boli viac ohodnotené a viac by ubrali zo života nepriateľa... Po čase som však pochopil, že čo ubrali autori postavičkám na pohybe počas boja, vynahradili to nutnosťou dokonalého poznania vlastností jednotlivých bojovníkov a protivníkov. Podľa mňa veľmi dobre vyvážili schopnosti a silu každej jednej postavy a len ich dokonalé pochopenie je zárukou víťazstva. Takže samotné porovnávanie vlastností ako je sila útoku či obrany nestačí, pretože sila útoku závisí aj toho, proti komu je útok vedený, napríklad niektoré jednotky sú imúnne voči kúzlam a pod. Tak sa mi spočiatku stávalo, že napriek jednoznačnej prevahe som boj prehral. Dlho som sa rozčuľoval, ako veľmi hra podvádza, ale keď som si niektoré boje prehral niekoľkokrát, pokaždým s inou stratégiou, zistil som, že skutočne záleží aj na tom, proti komu kto útočí.

Každá strana konfliktu reprezentuje určitú farbu. Touto farbou sa pokrýva ich územie. A každé kolo sa toto územie o máličko zväčšuje. Takisto aj bane, ktoré chce hráč obsadiť musia ležať na jeho území. Bane ležiace v blízkosti mesta nie sú problém. Ale čo s baňami, ktoré sú ďaleko? Na obsadzovanie územia vzdialeného od mesta slúži špeciálna jednotka-hrdina, ktorý po premiestnení na cieľové miesto zabodne do zeme žezlo a od toho okamihu je územie vaše. Až do chvíle, kým nepríde podobný hrdina protihráča, vaše žezlo nezničí a nezabodne do zeme žezlo svoje. Týmto chcem poukázať na nutnosť strategického plánovania. Jednotky, ktoré nie sú primárne určené na boj sú slabé, majú málo miest pre armádu, ale ich úloha je nezastupiteľná. Preto je dôležité mať prehľad o súperovom postupe a svoje slabšie jednotky si ochraňovať. V meste sa veľa budovať nedá, je možné ho len vylepšovať, t.j. zvyšovať jeho obrannú silu tým, že sa zvýši počet miest pre armádu.

Každý hrdina a každá jednotka v armáde sa môže vylepšiť na vyššiu úroveň. Čiže silnejšie kúzla, silnejší útok alebo obrana... Stačí k tomu získať víťaznými bitkami dostatok skúsenostných bodov. Týmto vývojári dosiahli, že v hre je neuveriteľných 200 typov jednotiek, teda vrátane ich vylepšení.

Ak v boji padne hrdina, nič nie je stratené – stačí ak prežije boj čo i len jedna jednotka v armáde. Ona prenesie urny màtvych spolubojovníkov do najbližšieho mesta, pričom má len polovičný akčný rádius, a ak má hráč dostatok peňazí, môže si ich nechať v chráme oživiť a ak chce aj vyliečiť. Ak nemá dostatok peňazí na vyliečenie, môže nechať v meste zranené jednotky doliečiť sa – každé kolo im pribudne určité percento zdravia – percento závisí od úrovne rozvoja mesta. Ak však umrie aj posledný člen armády, hrdina a jeho armáda sú nenávratne màtvi.

Zvuky a hudba nie sú ničím výnimočné, hlavne hudba neupúta, ale zase ani neruší. Horšie je to však s príbehom. Úplne fádny a nezáživný, neoriginálny. Práve príbeh a absenicu kvalitných animácií medzi jednotlivými hrami (čo si budeme klamať, je to dnes už nutnosť!) považujem za najväčšie mínus celej hry. Ak by príbeh dodal hre tú správnu „šťavu“, napätie čo bude ďalej by hráča určite nútilo hru dohrať až do konca. Stále o tom istom – dobyť nepriateľké mesto, zničiť nepriateľskú armádu, nepriateľského vodcu. Myslím si, že mnoho hráčov bude hru hrať v väčšími alebo menšími prestávkami. Pretože hra samotná je chytľavá, ale po krátkom čase omrzí. No predpokladám, že tak ako ja, sa k nej onedlho, po určitom oddychu vrátia. Zase na chvíľu a po prestávke zase....až kým ju nedohrajú.

Na záver by som povedal, že hra je síce klon Heroes of Might and Magic, no prináša dosť nových prvkov, ktoré hru mierne odlišujú. Jej spracovanie jej právom dáva právo porovnávať sa smelo so svojou predlohou a len absencia dobrého a napínavého príbehu neposúva Disciples II do väčších vývin.

#aut#

Disciples II: Dark Prophecy

VÝROBCA: Strategy First
DISTRIBÚTOR: CD Projekt
MINIMÁLNA KOFIGURÁCIA: 400Mhz, 64 MB RAM, 3D 8MB
3D KARTA: Nie
MULTIPLAYER: Nie
TYP: Stratégia
HODNOTENIE: 68%

Zdroj: gamesweb

Trimmm
viac článkov autora

Výrobca:
Distribútor:
Testovaná platforma:
Multiplayer: nie
Lokalizácia:
Žáner:
Vychádza na platformy: PC
Oficiálna stránka:
Karta hry:
Plusy:
Mínusy:

Vaše hodnotenie hry

Aktuálne hodnotenie článkov: 0 / 10
(Hodnotení: 0)

Bleskovky

Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov

Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.
17.09. 11:34 diskusia (1)

Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2

Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.
16.09. 14:27 diskusia (0)

Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok

Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.
11.09. 11:55 diskusia (0)

Mortal Kombat X má dátum vydania

Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.
09.09. 15:40 diskusia (0)

Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu

Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.
03.09. 11:50 diskusia (0)
Anketa
Koľko hodín týždenne ste venovali hrám počas letných prázdnin?
 
GamesWeb.sk Offline - máj 2013
Najnovšie online hry

Pillow City: Revelation

07.07.2014

Bitshift

07.07.2014

Atlantis Jewels

07.07.2014
Najnovšie plné hry

Iris

14.06.2014

Wolfenstein: The Final Solution

08.06.2014

Maldita Castilla

30.12.2012