Hostile Waters
Mám zmiešané pocity. Rozmýšľam, či Hostile Waters – Antaeus (HWA) pochváliť, alebo ohovoriť. Asi si však nezaslúži ani jedno ani druhé. Alebo naopak oboje? HWA rozhodne nie je veľmi horúcim želiezkom v ohni. Jedná sa o silne priemernú hru. Nie je však priemerná zo všetkých hľadísk. Práve naopak. Má výrazne silné klady, ale aj zápory, a teda je len priemerná. Poďme si ju priblížiť.
Mám zmiešané pocity. Rozmýšľam, či Hostile Waters – Antaeus (HWA) pochváliť, alebo ohovoriť. Asi si však nezaslúži ani jedno ani druhé. Alebo naopak oboje? HWA rozhodne nie je veľmi horúcim želiezkom v ohni. Jedná sa o silne priemernú hru. Nie je však priemerná zo všetkých hľadísk. Práve naopak. Má výrazne silné klady, ale aj zápory, a teda je len priemerná. Poďme si ju priblížiť.
Dúfam, že si čitateľ spomenie na staručičkú hru Return Fire, poprípade na jej o čosi novšie pokračovanie. Bez toho by sa mi pointa HWA vysvetľovala ťažko. Hovoríme totiž o akejsi akčno-strategickej hre, ktorú je tažko vyčerpávajúco opísat. Mohli by sme ju rozdeliť na dve časti: časť strategická a časť akčná (logické, nie?) Časť strategická nás uvedie do role kapitána kedysi supermoderného bitevného krížniku (alebo čo za člnok to je). Situácia je taká, že po zničujúcej vojne z roku 2012 sú už všetci otrávení bojmi a vojnami a rozhodli sa zaviesť 100% mier na celom svete. Po 20 rokoch budovania ideálnej spoločnosti sa však vyskytla akási skupina odporcov, ktorej sa idea takého fádneho sveta nepáči. Dostane sa do pozornosti strážcov poriadku a tí sa rozhodnú znovuoživiť vyradený krížnik Antaeus, ktorý na palube nesie mikročipy s mozgami najlepších vojakov z roku 2012. Ste popletení? Nečudujem sa. Zhliadnite intro, rozjasní sa vám. Celá stratégia okolo krížnika spočíva v tom, že je vašou hlavnou a dokonca aj jedinou výrobnou jednotkou, a teda sa nedoporučuje nechať ho potopiť sa po útoku nepriateľa. Okrem toho sa s ním nedá pohybovať, takže kam vám ho zaparkujú, tam budete. (kapitán nemôže premiestniť vlastnú loď??? Divné) Samotný krížnik nie je od začiatku hry plne funkčný a jeho systémy sa postupne opravujú. Ak ho teda nebudete chrániť, máte dobojované. Chrániť ho budeme rôznymi jednotkami, ktoré sa na jeho palube dajú vyrobiť.
Jednotky sa pritom dajú trošku upravovať, môžete im implantovať jeden z už spomínaných čipov, a tým docieliť relatívnu samostatnosť jednotky, alebo čip neimplantovať a ovládať jednotku osobne. (je to viac srandy) K dispozícii sú mozgy vojakov s rôznou špecializáciou, ak ich priradíte k zlému typu jednotky, dajú to najavo slabšími výkonmi a aj si pofrflú. (ja mám rád strohú hlášku vodiča tanku: Son, I drive tanks! Takisto si môžete zvoliť zbraň a množstvo brnenia, ktoré chcete na jednotku vyplytvať. Výroba jednotky je okamžitá (intro vysvetlí, ako je to možné). Tým by sme strategickú časť mohli aj ukončiť, len si ešte povieme, že celá výroba a fungovanie jednotiek je zabezpečené pomocou energie, ktorú môžete zhromažďovať. Slúži na to akýsi tank, ktorý je schopný rozkladať železo z budov, vrakov a pozostatkov zničených jednotiek na energiu (Total anihilation, Rómovia???)
Časť akčná jasne prevažuje nad časťou strategickou. Pozostáva zo samotného ovládania vyrobených jednotiek a ich koordinácie v boji (ano, ano, to je trochu strategické, ale dal som to do tejto časti a basta). Ako som už spomínal, jednotky s implantovanými čipmi sa vedia postarať sami o seba (okrem toho čip môžete kedykoľvek deaktivovať a prebrať ovládanie). Ak im však predsa len chtete čo to prikázať, nie je to vôbec problém. Veľmi sa mi páči brilantné riešenie velenia ostatným jednotkám priamo z bojiska.
Každá jednotka dostane po vyrobení čísielko, ktorým sa na ňu dá kedykoľvek odkázať. Po stlačení čísla jednotky sa na obrazovke zjaví rýchle menu povelov, ktoré sa zadávajú priamo klávesami na pohyb vašej jednotky, a teda nemusíte prekladať ruku inde, a potom zase šmátrať naspäť. Ak sa teda rútim s tankom do útoku, a hodil by sa mi po boku ešte jeden kumpán, stlačím len číslo vrtuľníku, potom klávesu zodvihnúť, potom čísielko pre tank, potom klávesu položiť a nakoniec klávesu moja pozícia. Tým som nakázal prepravnému vrtuľníku, aby zodvihol tank a šmaril ho tam, kde práve som. Jednoduché a rýchle, nie? Všetky takéto finty sa naučíte v priebehu hry z pomocných panelov, ktoré sa budú zobrazovať.
Ostáva nám ešte opísať priebeh misií a celej hry vôbec. Mne osobne sa priebeh kampane veľmi páči. Presúvate sa vlastne s krížnikom od jedného ostrova k druhému, na každom splníte nejakú úlohu. Medzi misiami vás velenie informuje o situácii a pokroku pri pátraní po vinníkoch, ako aj o opravách na lodi a vyálezoch nových technológií. Všekto je doplnené krásnymi animáciami (nie ani tak kôli grafike, ale kôli profesionálnej kamere a strihu...). Pri zakotvení pri tom či onom ostrove dostanete presné povely, čo je treba vyparátiť, aby ste mohli pokračovať. Úlohy sa rôznia. Od bezhlavého vyničenia celého ostrova, až po precízne odsniperovanie jedinej osoby. To všetko sa zvláda pomocou tankov, vznášadiel, vrtulníkov, diel... z vašeho arzenálu. Odpor budú klásť jednotky veľmi podobného rázu a sily.
Zistil som, ze je celkom rozumné nechať čipy riadiť jednotky. Celkom to zvládajú, niekedy dokonca lepšie ako sám hráč (to má potom človek pocit, že je zbytočný aj ako kapitán aj ako vojak...) V samotnom boji mmo taktizovať netreba, stačí len vedieť, či sa priblížiť po zemi, alebo vo vzduchu. Celkovo nepriateľ kladie celkom slušný odpor. Misie sú však silne zlomové, čo znamená, že na začiatku ledva prežívate a od polky ďalej už necítite skoro žiaden odpor. Problémom je aj to, že napriek všetkej invenčnosti a variabilite sa misie rýchlo stávajú monotónnymi a už vopred viete, čo a ako. Nacvičíte si akúsi rutinu, ktorá funguje v 99% misií. Hrateľnosť je na veľmi dobrej úrovni, loading je príjemne krátky. Grafika trošku zaspala dobu, ale nevadí. Vôbec nevadí. Celkom sa k štýlu hry hodí.
Ako som uviedol úvodom, hráča čakajú aj príjemné, aj nepríjemné prekvapenia. Celkovo sa HWA radí teda medzi priemer. Škoda, nápad bol veľmi dobrý, stačilo trošku viacej práce a mohla to byť bomba. Aj tak však HWA doporučujem. Nadšenci hier typu Return Fire sa môžu tešiť.
#aut#
Hostile Waters – Antaeus |
||||||||||||||||||
|
Kuki
viac článkov autora
|
Plusy:
Mínusy:
|
Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov
Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.17.09. 11:34 | diskusia (1) |
Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2
Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.16.09. 14:27 | diskusia (0) |
Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok
Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.11.09. 11:55 | diskusia (0) |
Mortal Kombat X má dátum vydania
Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.09.09. 15:40 | diskusia (0) |
Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu
Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.03.09. 11:50 | diskusia (0) |
Pillow City: Revelation07.07.2014
|
Bitshift07.07.2014
|
Atlantis Jewels07.07.2014
|
Iris14.06.2014
|
Wolfenstein: The Final Solution08.06.2014
|
Maldita Castilla30.12.2012
|