Die Hard: Nakatomi Plaza
V hernej brandži sa čoraz častejšie stáva, že je hra spätá s iným typom zábavného priemyslu, s filmom. Najčerstvejším príkladom je Spider Man, ktorý bol v tesnom závese sprevádzaný rovnomennou hrou. Autori tejto hry sa však zamerali na trochu starší akčný film v Česko-Slovenských luhoch a hájoch zvaný Smrtonosná Pasca, alebo Die Hard. Každý dobre vie, že je to klasika akčných filmov a Bruce Willis sa v ňom ukázal ako dosť tvrdý chlapík.
V hernej brandži sa čoraz častejšie stáva, že je hra spätá s iným typom zábavného priemyslu, s filmom. Najčerstvejším príkladom je Spider Man, ktorý bol v tesnom závese sprevádzaný rovnomennou hrou. Autori tejto hry sa však zamerali na trochu starší akčný film v Česko-Slovenských luhoch a hájoch zvaný Smrtonosná Pasca, alebo Die Hard. Každý dobre vie, že je to klasika akčných filmov a Bruce Willis sa v ňom ukázal ako dosť tvrdý chlapík.
A čo autori s filmom urobili? Jednoducho "okopírovali" scenár a vás postavili do role Willisa, policajta, ktorý sa náhodou dostal do sídla Nakatomi corp. práve v čase, keď bola okupovaná teroristami. Inak povedané správny chlap na správnom mieste. Špinavú prácu by ste určite prenechali polícií nebyť jedného faktu, ktorý vás prinúti riskovať život a rozdať si to s teroristami. Medzi rukojemníkmi je totiž aj vaša manželka.
Námet ako stvorený pre strieľačku z vlastného pohľadu, nemyslíte? V skutočnosti je DIE HARD obyčajnou strieľačkou, ktorá nedosahuje kvalít, na aké sme zvyknutí z Half-Life či napr. Jedi Outcast. Hra využíva technológiu Lithtech. Sami uznáte, že si autori mohli vybrať aj lepší engine. Totiž nech žmýkajú ako žmýkajú, z Lithtechu toho dnes veľa nedostanú. Grafika síce nie je vyložene zlá, ale pôsobí dosť nerealisticky a vyblednuto, zvlášť v porovnaní so Soldiers of Fortune 2.
Navyše ani textúr nie je bohvie ako veľa a väčšinu času budete čumieť stále na tie isté biele steny, kancelárie, okná a pod. Našťastie modely postáv majú pomerne dosť polygónov. Druhým nedostatkom technológie hry je nepodarené rozanimovanie teroristov, ktorí boli pravdepodobne animovaní ručne a tak to potom aj vypadá. Zvuková stránka je vcelku priemerná a hudba síce navodzuje filmovú atmosféru, ale približne dve skladby budete počúvať počas celej hry.
Našťastie autori neostali len pri stereotypnom chodení a zabíjaní, ale miestami sa snažili situáciu trochu zdramatizovať. Či už je to nahadzovanie generátora, hasenie požiaru, deaktivovanie náloží, lezenie cez výťahovú šachtu alebo transportovanie rukojemníkov do bezpečia. Bohužiaľ toto sú len svetlé výnimky v inak klasickom chodení, strieľaní, umieraní, loadovaní... Pokiaľ by ste sa tešili na dobrú AI protivníkov, sklamem vás. Dokážu maximálne hodiť oslepujúci granát či pribehnúť za vami, keď sa im ukryjete za roh. Žiaľ nepotešia vás ani zbrane. Je ich tu len päť. Pištoľ, samopal, guľomet, ťažký guľomet a samopal s možnosťou sniperovania.
Úplne chýbajú také klasiky ako brokovnica alebo granátomet. Navyše hra je maximálne lineárna a aj keď je všade naokolo veľa dvier, ako na potvoru sú odomknuté len jedny. No a nepoteší ani prostredie. Hra sa samozrejme odohráva len v mrakodrape a preto sa okolie stane časom pomerne stereotypné. Poschodia sú si veľmi podobné a len občas je tento stereotyp prelomený návštevou garáže, strechy či rekreačného poschodia s bazénmi. No a posledným klincom do rakve je aj dåžka hry. Nech hráte ako hráte, zhruba za 6-7 hodín čistého herného času je hra zdolaná. Navyše tu absentuje multiplayer, čo je pri doomovke pomerne čudné, ale tak či tak by túto hru nevzkriesil, koniec koncov sú omnoho lepšie multiplayerové 3D strieľačky.
Škoda že to takto dopadlo. Autori mali perfektný prvotný nápad oživiť starnúcu legendu v podobe hry. Mali najlepšie predpoklady na stvorenie perfektnej strieľačky. Možno keby sa do toho obul iný tým, napr. Valve...
#aut#
Die Hard: Nakatomi Plaza |
||||||||||||||||||
|
martin
viac článkov autora
|
Plusy:
Mínusy:
|
Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov
Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.17.09. 11:34 | diskusia (1) |
Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2
Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.16.09. 14:27 | diskusia (0) |
Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok
Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.11.09. 11:55 | diskusia (0) |
Mortal Kombat X má dátum vydania
Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.09.09. 15:40 | diskusia (0) |
Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu
Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.03.09. 11:50 | diskusia (0) |
Pillow City: Revelation07.07.2014
|
Bitshift07.07.2014
|
Atlantis Jewels07.07.2014
|
Iris14.06.2014
|
Wolfenstein: The Final Solution08.06.2014
|
Maldita Castilla30.12.2012
|