15.08.2002 00:27, Vampire Slayer, Komentárov: 0
Blood Omen 2: Legacy of Kain

Blood Omen 2: Legacy of Kain

„ ... Až do tejto chvíle moje armády boli porazené ... Môj trón padol ... A ja s ním. Zatiaľ to vyzeralo úboho, doposiaľ bola moja duša zabudnutá v dlhom a tríznivom spánku ... Až do tejto chvíle môj tieň nenachádzal upokojenie, až do tejto chvíle som priahol po odplate, ktorá sa mi teraz ponúka ... Až do tejto chvíle moji nepriatelia nevedeli, že sa vrátim a veru neprivítajú ma pohárikom vína, ale pohárikom vlastnej sladkej krvi ... ”

Ešte stále túžite byť upírmi ? Tými ospevovanými nadprirodzenými bytosťami ? Ako sami vidíte, nie je to ľahký život (je síce pravda, že som si ten úvod z väčšej časti vymyslel, no po zhliadnutí úvodnej animácie a Kainovho xichtu, ktorý pripomína čerstvo ožratého metalistu, ktorý si rád zafarbuje (nielen) vlasy na bielo, zistíte, že to nie je prechádzka ružovým sadom). V Blood Omen 2 sa zhosťujete úlohy daného úbožiaka Kaina, ktorému už pred dosť dlhým časom uštedrili pri jednej bitke úpirí jedného kusanca. Kain, ktorý to považoval za „osvietenie,” sa rozhodol podmaniť si ľudskú rasu a svet ovládnuť čisto aristokratickou upírou spoločnosťou. Táto idea sa celkom darila plniť až do okamžiku, keď na scénu prichádzajú takzvaní Serafíni (niečo ako Anti Vampire Medieval Forces), Serafíni boli príslušnikmi ľudskej rasy, ktorá sa vzoprela proti Vampírim vyhladzovacím čatám. Kain si podmanil veľkú časť známeho sveta, až pokým nedošlo k stretu, kde bol zrazený na dno podsvetia. Teraz ho prebúdzajú, aby nabudodul sily a aby sa znovu postavil proti hnutiu odporu.

Keďže patrím k mladším členom hráčskej komunity, tak sa na všetky nálepky typu „deťom do toľko a toľko rokov nevhodné” smejem, no u tejto hry by som nedoporučoval, aby ju dostalo také 8-10 ročné dieťa, pretože táto hra je o pomste a o všetkých jej podobách. Ako som naznačil, Kain si chce podmaniť ľudstvo a takým spôsobom s ním aj zachádza. Už v Tutoriale Vás hra núti k nazvite si to ako chcete : prikovaná ženština, ktorá na Vás radostne volá, že ju oslobodíte, sa za chvíľu ocitne bez jedinej kvapky krvi. Kain je upír, a čo musí upír, okrem pravidelnej návštevy zubára, no predsa bumbať. V Blood Omenovi je to bumbanie nutné asi tak každých 5 minút, čiže nezanechávate za sebou nič živé...

Ako vieme, celá hra sa odohráva na území fiktívneho sveta Nosgoth, ktorý je popretkávaný všemožnými poľami, úskaliami, vodopádmi, mestami a dedinami. A už to začína, prvý kameň úrazu ... BO 2 sa odohráva čisto v mestách a dedinkách (t.j. stoky, žaláre, kostoly), nie, že by to bolo zlé, ale napríklad úžasne pôsobila krajinka z Legacy Of Kain : Soul Reaver 2, ktorá sa striedala s mestskými časťami. No nebolo by krásne vyjsť si tak za splnu mesiaca do nejakého lesíka, kde pri monumente stretnete vlkodlaka prvej triedy, hmmm. No dosť bolo sníčkov, s5 do hry.

Upíri sú pokladaní za klan bytostí, ktoré si dokážu poradiť vlastnými päsťami s ľudským stvorením ľavou zadnou, avšak horšie to ide ,ak sa do cesty postaví ozbrojený serafín, netvor, atakďalej. V tom prípade nie je na škodu mať po ruke dáky ten vykosťovač. Kain môže disponovať všemožnými mečmi, palcátmi, sekerami, halapartňami a podobne. Práve s týmto náčiním dostáva hra spád k brutalite. Ako aj v Soul Reaverovy, tak aj tu môžete polomàtvej obeti zasadiť smrteľný chvat. ahy ako rozdrtenie lebky, alebo zabodnutie meča do srdca sú namätkovými príkladmi. Kain okrem fyzických zbraní dokáže využívať aj prirodzené atribúty svojej rasy. Škoda len, že autori sem nezakomponovali mágiu ako takú (Vampire : The Masquerade), aleje prítomná iba v siedmych schopnostiach ako hmla, agresivita. Ďalšie shcopnosti hlavný hrdina dostáva po súbojoch s bossmi.

Potyčky sú vyriešené klasickým Legacy Of Kain spôsobom SHIFT + C (defend) + KLIK + KLIK (attack). Toto ovládanie by aj bolo dobré, t.j. SHIFT natočíte sa k nepriateľovi a potom pohybom myšky mu uskakujete a dávate do držky, no mimo súbojov to je fest na .... V dobe, keď sa „všetky,” gamesi hrávajú s úkrokmi, tu sa môžete iba otáčať. Takže zabudnite na manévre a´la Quake, Heavy Metal, Flashpoint, Medal Of Honor, Max Payne, GTA 3, proste skoro všetko a toto mi poriadne vadí !

Ďalšou súčasťou hry sú hádanky. Aj keď ich nijako zvlášť neobľubujem, tieto boli na pohodu, cez pohodu, pre pohodu, do pohody. Sú dobre umiestnené a tvoria príjemné osvieženie, po tých stovkách padlých. A to tým 100 nemyslím nejak prehnane, táto séria sa pýši tým, že sa lámu kosti na každom kroku, ale ako už býva zvykom : keď kvantita, tak menej kvality a naopak, čo platí aj pre túto hru ... niekedy som si pripadal, akoby som robil policajta a opozorňoval vodičov typu -

(Ja) - Pán vodič, nevyhodili ste smerovku.
(Enemy) – A čo je koho do toho, že ja
nevyhadzujem smerovky, veď
Ja viem de idem a ostatným to
môže byť jedno ...

Grafické spracovanie hry je viac než dobré aj keď mne sa zdá byť trochu umelé. Je vidieť, že autori sa s týmto fakt pohrali, celú atmosféru len podtrháva večná temnota, ktorú odkrýva čaro noci. Mapy, po ktorých sa Kain premáva, sú prevažne bez ŽIVEJ duše, je to logické, kto by o pol noci išiel dojiť kravu, keď sa vonku potuľujú individuá, ktoré sú, ako sa hovorí ,zlé. Audio stránke sa nedá skoro nič vytknúť, seky, výkriky ... znejú celkom presvedčivo, horšie je to s hudobným sprievodom, ale to je maličkosť

Legacy Of Kain : Blood Omen už je klasika, ktorá sa mňa osobne až tak nedotkla, no kebyže neexistuje Vampire : The Masquerade bola by táto hra menším kandidátom na kráľa hier upírieho tématu. Bohužiaľ po zhliadnutí videjka z Buffy : The Vampire Slayer, nepojde Kain, aspoň u mňa smerom hore, ale zase dole. Veď on už je na to zvyknutý ...

Blood Omen 2: Legacy of Kain

VÝROBCA: Crystal Dynamics
DISTRIBÚTOR: Cenega