19.06.2002 00:26, Ivo Ninja, Komentárov: 0
Duke Nukem: Manhattan Project

Duke Nukem: Manhattan Project

Niektorí z vás možno pamätajú, že pôvodným zámerom série Duke Nukem bolo šíriť túto hru po jednotlivých epizódach on-line za nie veľký poplatok. Tomu je ako sa zdá koniec, lebo nasledujúci počin Duke Nukem: Manhattan Project od 3D Realms, Sunstorm Interactive a Arush Entertainment sa v obchodoch jednoducho predáva.

Duke Nukem Manhattan Project je zostavený celkom do ôsmich epizód, pričom každá je rozdelená to troch sekcií. Zo začiatku hrania, pri prvých chvílach spoznávania Manhattan Projectu som mal pocit, akoby som sa vrátil späť do roku 1996, kedy som sa prvý krát dostal k Duke Nukem 3D. Opäť som sa tu stretol s mutantami, veľmi naľahko oblečenými dievčinkami a humorom spojeným s kúzlom hlavnej postavy. Veľmi ma ohúril prekvapivo dobrý Prism3D engine.

Čo sa týka textúr a modelov postáv, ide skôr o taký priemer, ale o to dokonalejšie a podarenejšie sú zase efekty, ktoré hru dokonale pozdvihujú. Väčšina nepriateľov, s ktorými sa v tejto hre stretnete je z rady zmutovaných zvierat – podobne ako v Duke Nukem 3D. Medzi tými ostatnými potom nájdete lietajúce robotické včely, alebo zvodné androidky. Nie všetci, s ktorými sa v hre stretnete však musia byť nutne z druhej strany barikády. Občas sa Dukemu podarí oslobodiť nejakú tu slečnu, ktorá sa mu bohate odmení. ;-)

Zbrane v hre sú viacmenej klasické – revolver, brokovnica, samopal, raketomet a pod.; nechýbajú dokonca ani špecifické Dukeho „pipebomby“ alebo „anti-GLOPP“ puška, ktorá sa používa pri rekonštrukcii zmutovaných beštií do pôvodnej podoby, čím sa stávaju lepšie spracovateľné. V Manhattan Project sa rovnako nachádza veľa skrytých miestností obsahujúcich toľko potrebné zdravie, muníciu a ďalšie veci.

Bohužiaľ hra nezahrňuje vôbec multiplayer, napriek tomu sa však táto hra zaručene stane obľúbenou a vyhľadávanou formou zábavy. Mne pri prvom pohľade na hru prišli spomienky na starý dobrý Black Thorne od Blizzardu, čo bola asi úplne Blizzarďácka hra a napriek tomu, že nešlo o žiaden prevratný titul, išlo presne o klasickú, ale popritom veľmi chytlavú a zábavnú strielačko-hopsačku u s drsným chlapíkom podobným Dukemu.

Ak vám nič nehovorí hra Black Thorne, tak potom by ste si určite mohli rozpomenúť na brutálne hitovky 90. rokov od Delphine Software – hra Flashback, prípadne jej starší predchodca Another World. O niečom podobnom je viacmenej aj Duke Nukem: Manhattan Project, akurát samozrejme v novom kabáte, s množstvom nádherných kvalitných efektov a pochopiteľne v 3D – i keď nie v úplnom trojrozmernom prevedení, pretože nemôžte prostredím a ani postavou nijako rotovať, čiže úplna voľnosť 3D tu nie je, ale taktiež už nejde o klasické 2D.

Táto akčná arkáda videná zo strany ponúka naozaj nevídaný oddychový zážitok pri hraní. Duke tu teda opäť zachraňuje svet a opäť u tejto hry nebudete musieť príliš rozmýšlať. Behanie po strechách, nadnášanie sa v horúcich parách z ventiláce a strielanie policajtov – to je veľmi stručne charakterizovaný úvod hry. Zo začiatku Duke pobehuje iba s pištolou, preskakuje strechy a striela schovaných, rozprávajúcich sa či dokonca z vrtuľníku skákajucich nepriateľov.

S nájdenim brokovnice začína rodeo, Duke sa dostane do akejsi plynárne, kde musí preskakovať po mostíkoch a nespadnúť či neskočiť do žhavého ohňa, ktorý v pravidelných intervaloch opeká všetko nad sebou. Verím, že som vás týmto aspoň trochu nažhavil, pretože od čias Flashbacku nič podobného nevyšlo. Áno, bolo veľa hopsačiek, skákačiek, alebo odborne povedané jump’n’run hier, ale nič takéhoto, kde by bol drsný chlapík s brokovkou v ruke v kvalitnej arkádovej akcii v peknom grafickom spracovaní.

Tak ako hrdina v Black Thorne, či Flashbacku, aj Duke dokáže mnoho vecí – skákať, plížiť sa, liezť po lanách či po rebríku. Niekedy sa hráč dostane naozaj s Dukem do tuhého – napríklad v takej bitke s po zuby ozbrojenou prasačou políciou, ktorá sa na Duka hrnie zo všetkých strán a kedy nie je úniku.

Potešujúce zároveň je aj to, že sa v hre stretnete taktiež opäť s hlasom Jona St. Johna, ktorý hlavnú postavičku v Duke Nukem 3D toľko preslávil. Máte teda možnosť zahrať si znovu za najväčšieho frajera v počítačových hrách, tak by ste toho mali bez váhania využiť.

Duke Nukem: Manhattan Project

VÝROBCA: Sunstorm / 3D Realms
DISTRIBÚTOR: CENEGA