Wiggles
Moderné? Novátorské? Ujeté? Originálne? Ako by ste vy komentovali túto gamesku? Aha, to nie vy, ale ja ju mám komentovať. V tom prípade môžem povedať, že Wiggles by sa dali označiť ktorýmkoľvek z týchto prívlastkov. Aby sme si urobili počiatočnú predstavu o hre, pokúsim sa ju prirovnať k niečomu už existujúcemu. Dlho som premýšlal nad tým, k čomu by sa Wiggles dali najlepšie prirovnať.
Moderné? Novátorské? Ujeté? Originálne? Ako by ste vy komentovali túto gamesku? Aha, to nie vy, ale ja ju mám komentovať. V tom prípade môžem povedať, že Wiggles by sa dali označiť ktorýmkoľvek z týchto prívlastkov. Aby sme si urobili počiatočnú predstavu o hre, pokúsim sa ju prirovnať k niečomu už existujúcemu. Dlho som premýšlal nad tým, k čomu by sa Wiggles dali najlepšie prirovnať.
Zistil som, že to nebude také jednoduché, tak to trochu rozpíšem. Pri prvom pohľade na Wiggles mi prišli na um starí dobrí Lemmings 2D. Potom som však prišiel na to, že kamera, ktorá sníma celé dianie z boku sa dá otáčať a zoomovať. Pri maximálnom zoome som jasne videl malé postavičky zložené z malého počtu polygonov. Hneď sa mi v pamäti vynorila hitovka z pred roka – Black and White. Pustil som sa do tutorialu a keď som bol oboznámený so systémom hry, vybavila sa mi daľšia skvelá hra – Dungeon Keeper. Som si istý, že by sa Wiggles dali prirovnať ešte k všeličomu inému, ale myslím, že na vytvorenie základného obrazu o hre nám to postačí.
Tak sa poďme na veci pozrieť trochu bližšie. Do hry nás uvedie pekná animačka (celá renderovaná v engine hry – opäť vplyv Black and White). Dozvieme sa, že bohovi Odinovi sa stratil jeho obľúbený psík a ušiel niekam do podzemia. Trpaslíčí kráľ dostal za úlohu vybrať jeden zo svojich rodov a poslať ho hľadať Odinovho psíka. Kráľ sa rozhodol usporiadať súťaž rodov, v ktorej by sa zistilo, ktorý z rodov je najšikovnejší. Tu vstupujeme do hry my – ako akýsi panovníkoboh (tým chcem povedať, že máme nad našimi poddanými úplnú kontrolu, ako v Dungeon Keeperovi aj Black and White...) jedného z rodov, rodu Wigglov. Naša úloha je jasná: Musíme vyhrať súťaž a vydať sa hľadať Odinovho psíka. Bolo by dobré, keby sme si teraz povedali, ako vlastne vo Wiggles všetko vyzerá a o čo vlastne ide. Ako som už naznačil, všetko vidíme z boku a la Lemmings či Worms (to bude tým eskom na konci Wiggles, Lemmings, Worms ...).
Tak ako v Dungeon Keeperovi aj vo Wiggles sa bude drvivá časť hry odohrávať v podzemí. Na začiatku hry vidíme len malý kúsok zeme. Naša ríša neexpanduje tým, že objavujeme a dobýjame nové územia. Expandujeme tým, že kopeme celé siete podzemných chodieb a jaskýň rôznej veľkosti (systém Wiggles je naozaj veľmi podobný Dungeon Keeperovi). Našu ríšu tvoria malí Wiggles – zlatučkí trpaslíčkovia. Tí sa starajú o všetko, čo treba na správny chod a rozvoj ríše. Ako ríša expanduje, rodia sa nový Wiggles, aby všetko stihli obhospodáriť. Každý Wiggle má svoje potreby, naštasie ich nie je veľa. Wiggla vlastne zaujímajú len dve veci: Chce sa dobre najesť a vyspať. Ak mu to umožníte, bude vašim oddaným služobníkom. A čo bude robiť? Systém práce Wiggles je podobný ako v Black and White a Dungeone: Vy zadáte nejaký povel (typickým povelom je napríklad označenie zeme, ktorú chcete vykopať a spraviť z nej tunel) a Wigglovia už sami uvážia, koho pošlú, aby robotu vykonal. Druhou možnosťou je robiť z Wigglov takzvaných disciples – teda prikázať im presne akú robotu majú robiť.
Vo Wiggles sa to robí tak, že Wiggla priradíte k „budove“, ktorá sa danou činnosťou zaoberá. Kedykoľvek bude treba v tej „budove“ niečo spraviť, ten daný Wiggle sa o to postará. Táto možnosť je extrémne efektívna. Vaši Wiggles sú totiž veľmi učenliví a dlhodobá práca v tom isom obore im dá skúsenosti a prax a budú ju robiť ľahšie, rýchlejšie a lepšie. Vrátim sa však ešte k slovu budova. Zámerne som ho dal do úvodzoviek. Nejedná sa totiž o budovu v pravom slova zmysle. Je to už trochu jednotvárne, ale opäť musím čitateľa odkázať na Dungeon Keepera. Tam sa jednotlivé chodby dali naplniť rôžnymi „budovami“, ktoré slúžili na cvičenie stvorení, skladovanie pokladov... Boli to len akési vyhradené priestory na daný účel.
Tak je tomu aj vo Wiggles. Základnou budovou je ohnisko. Tu môžeme pripravovať rôzne jedlá a vyrábať debničky, ktoré sa po prenesení na voľné miesto v jaskyni rozložia na nové budovy (viď scaffoldy v B&W). Prenos aj „rozloženie“ bedničiek zabezpečia Wiggles. Nové budovy vyrábajú nové veci a umožňujú stavbu nových budov. Čo sa surovín týka, vo Wiggles sa všetko točí okolo húb, kameňov a živočíchov (škrečok, húsenica ...) pričom všetky suroviny sa dajú vyrobiť (huby po zotnutí sami narastú, živočíchy sa dajú chovať na farme...). Postupne sa dostaneme k rôznym technickým pomôckam (noša, rebrík, výťah, elektrina...), vylepšeniam chodieb (strážnica, dvere, pasce), rekreaæným zariadeniam (stan, bar ...) a hlavne novým zbraniam a vojenskej výbave (kyjak, zazdecký škrečok, prak). Tým sme sa dostali k poslednej veci, o ktorej by sme si mali povedať. V podzemí sa totiž okrem našeho rodu nachádzajú aj iné rody a aj veľké množstvo nepriateľov. Nech sa budeme snažiť akokoľvek, boju sa nvyhneme.
Naši Wiggles by teda mali byť dobre vycvičení a pripravení do boja. Každý Wiggle má svoj inventár, do ktorého mu môžeme umiestniť rôzne zbrane ako aj ozdravovacie potreby. Ak je Wiggle dostatočne vycvičený, použije zbraň, ktorou sme ho vybavili. Boje prebiehajú jednoducho, proste klikneme na nepriateľa a Wigglovia sa už hrnú. Okrem bojov budeme samozrejme plniť aj rôzne questy (úlohy) a budeme hľadať prstene z psíkovho obojku, všetko však bude viesť k záchrane Odinovho psíka. Podrobnosti utajím, budú pre vás príjemným prekvapením. Čo sa nedostatkov wiggles týka, zdôraznil by som hlavne nedokonalý spôsob ovládania Wigglov. Myslím tým, že niekedy nevedia, čo majú robiť, nerobia to, čo majú a podobne.
Už v tutoriali sa mi stala zaujímavá vec. Nakázal som v ohnisku vyrobiť 3 pečené huby. Ich prípravou sa začali zaoberať dvaja Wigglovia. Počas „varenia“ som sa však musel presunúť ďalej a pôvodné ohnisko ostalo za uzamknutými dverami. Ja som vyhrabal nové podzemné chodby aj s novým ohniskom. Wigglovia si však stále pamätali, že som v tom starom ohnisku chcel vyrobiť tie huby a neustále vyliezali z chodieb a čakali pred zamknutými dverami. Kvoli tomu som musel hrať celý tutorial odznova, Wigglovia proste odmietli pracovať. Druhým úskalím je fádnosť. Tak ako vo väčšine stratégií a vôbec všetkých hrách aj vo Wiggles sa od určitého bodu v hre dostanete do stereotypu a hra vás proste omrzí. Nemusíte sa však báť. Wiggles sú pútavou gameskou s dobrým nápadom a ešte lepším prevedením a tak skoro vás neomrzia.
#aut#
Wiggles |
||||||||||||||||
|
Hru v spolupráci zapožičal:
JRC s.r.o
Adresa: Dubravska cesta 9, 841 05 Bratislava, Tel: 02 / 54 65 03 53
WWW: www.jrc.sk - Email: info@jrc.sk
Kuki
viac článkov autora
|
Plusy:
Mínusy:
|
Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov
Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.17.09. 11:34 | diskusia (1) |
Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2
Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.16.09. 14:27 | diskusia (0) |
Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok
Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.11.09. 11:55 | diskusia (0) |
Mortal Kombat X má dátum vydania
Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.09.09. 15:40 | diskusia (0) |
Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu
Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.03.09. 11:50 | diskusia (0) |
Pillow City: Revelation07.07.2014
|
Bitshift07.07.2014
|
Atlantis Jewels07.07.2014
|
Iris14.06.2014
|
Wolfenstein: The Final Solution08.06.2014
|
Maldita Castilla30.12.2012
|