16.04.2002 00:26, Tóno Tokoly, Komentárov: 0
Agent Hlína

Agent Hlína

Pripravte sa na pár hodín plných myšlienok o hline a agetnovi, ktorý vám poriadne preženie nervové zakončenia. Myslím si, že tí bystrejší a rozumnejší počítačový maniaci si už asi urobili približný obraz o tejto hre z prvých riadkov a samotného názvu. (Aj keď samozrejme bez podrobností, ale tie sa dozviete neskôr).

Prsty, prsty, prstičky vymodelujte agenta z hlinôčky

Prostredie je naozaj fascinujúce všetko a všetci sú z hliny sa.:) Príjemné pokoukáničko pre hlinofilov. Ale ja preboha niesom hlinofil a tá hlina mi lezie na mozog! Ááááááááááá.......Hlinená galaxia, hlinené vtáky dokonca aj postava agenta je celá z hliny. Myslela som si, že to trochu vykompenzuje jeho mužná postava, ale opak bol pravdou. Dlhý zelený kabát prevesený cez celé telo vynímajúc agentovu hlavu, ktorá predstavovala muža s prevalcovanou tvárou a obrovskými kukadlami. A tie kilá, bože môj.

Vzhľadom na vek väčšiny počítačových maniačok sa mi to zdalo nanajvýš nechutné. Tak ako ste už pochytili agent Hlína nie je žiadny sex symbol. Neviem, či som práve neodradila ženskú časť populácie, ale nebojte sa Hlína má aj iné prednosti prečo sa oplatí hrať. Keď sme už pri tom oblečení zdá sa mi, že autor náročky dal našemu agentíčkovi dlhý kabát, aby si ušetril prácu s rozpohybovaním chôdze. Tým pádom sa pohybuje na štýl metly. Nevidíte nič len dlhý kabát šúchajúci sa po zemi. Malí a tuční ľudkovia vás budú sprevádzať celou cestou k vašej vysnívanej biliardovej gule. Teraz to asi väčšine z vás nedáva zmysel , ale je to tak. Ste agent, keďže tento prívlastok nedostanete len tak musí z neho vyplývať istá pointa či myšlienka. Predstavte si agenta 007, ktorý sa snaží zachrániť svet. Moc a nádej sústredená do vašich rúk bude podobného skupenstva.

Úloha alebo skôr poslanie, s ktorým budete oboznámený už na začiatku nebude nič pre profesionálov. Je to skôr úloha pre amatérov, lebo ako som zistila poväčšina dobrých hráčov zdolala hru približne za tri či štyri hodiny. Mne to trvalo niečo cez tri hodiny. Ako som vravela vaším cieľom bude nájsť biliardovú guľu. Pýtate sa prečo práve guľa a ktomu biliardová. Keby som Agenta Hlínu nehrala zdalo by sa mi to nanajvýš absurdné. Ale čo už je to tak a musíme sa s tým zmieriť. Dej sa začína keď šéf medzigalaktickej spoločnosti, si po dlhej a úmornej práci v kancelárii dopraje menší výletik galaxiou vo svojej hlinokoptére. Keďže si chce patrične užiť rozhodne sa hrať biliard. Napriahne ruku a tágom sa pripravuje úder. Vtedy sa odrazu uplatnia Murphyho zákony a hlinokoptéra vletí do priestoru plného miliónu malých asteroidov. Úder sa nedá zastaviť a tágo smeruje priamo do zlatej gule. Narazí a vtedy sa asteroidy rozhodnú udrieť tiež.

Priamo a nečakane zmenia trasu zlatej gule. Vydesený pohľad šéfa signalizuje pohromu. Guľa vyletela z hlinokoptéri na najbližšiu planétu. Ha, ha tu do deja vstupujete vy už v spomínanej postave Agenta Hlínu. Všetky zmysli sústredite na danú planétu a na nájdenie biliardovej gule. Najprv sa vám asi bude zdať krajinka, trochu chaotická, ale verte mi je to len prvý dojem. Neskôr sa budete cítiť na planéte ako doma. Zoznámite sa s pár sympatickými človiečikmi a stretnete aj zvieratká rôznych krikľavých farieb. Celá hra je z môjho pohľadu jeden veľký hlinený gýč. Nie, nemyslím to v zlom zmysle, ale tá hra je naozaj trochu trhnutá.

V hojnom počte využijete metódu „všetko na všetko“. To znamená, že väčšina vašich skutkov nebude podporovaná logickým myslením. Okrem toho, že vás vysadia na nehostinnej planéte budete venovať väčšinu času unikaním z väzenia alebo z iného zariadenia podobného druhu a svoju snahu sústredite na oklamanie nehostinnej sestričky a mlčanlivého šachistu. Dej a vaše skutky budú mať celkom zaujímavú konzistenciu. Samotný pohyb a jeho ovládanie je jednoduché, používate klasicky myš a občas čudlíky. Máte inventár a všetko čo k tomu patrí.

Nechcem vyvolávať dojem, že hra Agent Hlína je nudný alebo jednoducho o ničom, ale nemôžem sa zdržať slova „ zaujímavý.“ Prečo práve zaujímavý? Pretože som ešte nevidela hru, ktorá má grafiku ako jeden veľký rozplácnutý hlinený hrniec. Áno, samozrejme Neverhood, ale to je úplne o niečom inom. Neverhood bola hra, plná vtipných situácii a gegov, ktoré doteraz ostali v mojej pamäti. Agent Hlína ma rozosmial len keď si hlasne odgrgol na celú obrazovku. Ale myslím si, že aj napriek menším chybičkám by sme autorovi mali vzdať hold za to, že dokázal vytvoriť celú hru sám s minimálnou finančnou podporou.

Agent Hlína

VÝROBCA: A. Efremov
DISTRIBÚTOR: CENEGA