07.03.2011 13:00, Patrik "Rusty Nail" Barto, Komentárov: 6
Dragon Age 2 - finálne preview

Dragon Age 2 - finálne preview

Na príchod pôvodného Dragon Age: Origins sa čakalo dlhých päť rokov, na sequel sa však čaká len dva. Mnohí teda môžu mať oprávnené obavy, či je to na prepracované RPG dosť. Demo nám poskytlo malú ochutnávku a spoločne s ďalšími prezentovanými materiálmi si tak môžeme spraviť aspoň malý obrázok o tom, ako bude vyzerať plná hra.

Najvýstižnejším slovom, aké to zdá sa vystihuje, je zmena. Zmenilo sa toho veľa a určite sa to nebude páčiť každému. Výsmešky, že hra úplne „zmasseffectovatela“ v sebe majú kus pravdy, ale rovnako aj nejaké tie mylné tvrdenia. Sústreďme sa ale na začiatok, na to najpodstatnejšie. Príbeh. Výber hlavnej postavy bude tentoraz podstatne obmedzenejší, oproti DA:O, kde sme si mohli vybrať medzi rasami aj pôvodmi. Teraz dostaneme pod ruku preddefinovaný charakter, človeka menom She-...ehm.. Hawke. Príbeh ale začína trochu inak, Bioware sa rozhodlo podať príbeh inou cestou, než všetky ich doterajšie diela. V úvodnej scéne vidíme ako blonďavého trpaslíka Varrica unášajú dvaja strážci ku Cassandre, zastupujúcu Oltár, kvôli naliehavej veci. Thedas je na pokraji vojny a Šampión bol na počiatku udalostí vedúcim k tomu. Ak tomu chce zabrániť, musí ho nájsť alebo aspoň vedieť pravdu o tom, čo zahŕňala jeho cesta k titulu. Varric šampióna poznal a ako jediný jej to môže vyrozprávať. A tu sa dostávame k Hawke.

Po úvode si budeme môcť vybrať pohlavie a povolanie nášho hrdinu/ku a po krátkej animácii sa aj pohrať s jeho/jej výzorom, aj keď táto možnosť bola ako mnoho iných v deme uzamknutá. Pravdepodobne preto, lebo sa jedná o staršiu verziu a mnohé veci ešte nemuseli fungovať správne. Každopádne v povolaniach sa vo výbere nič nezmenilo, opäť je na výber bojovník, mág a lotor. Zmenili sa však ich bojové animácie. Z nich sa tak trochu vytratil... a teraz sa nesmejte, že to slovo použijem v spojitosti s fantasy... realizmus. V pôvodnom DA ste vy aj všetci ostatní bojovali v rámci normy, postavy väčšinou nepredvádzali pohyby, aké by im závidel nejeden komixový hrdina, to sa však v DA 2 zmenilo.

Môže za to predovšetkým snaha o rýchlejšie a vnímavejšie boje, čo sa vývojárom na jednu stranu rozhodne vydarilo, ale ťažko povedať, ako na to zareagujú fanúšikovia prvého dielu. Aj keď si už počas boja nebudeme môcť kameru odscroolovať až do taktického pohľadu, stále sa dá oddialiť pomerne dosť ďaleko na to, aby ste o bojisku mali dobrý prehľad. Napriek týmto veciam ale až prekvapivo v hre zostáva taktika, kde si stále môžete kedykoľvek zapauzovať hru a vydať rozkazy svojim spolubojovníkom. Boje boli v úvodnej ukážke dosť ľahké a mnoho, ak vôbec nejakú taktiku k porazeniu protivníkov nebolo treba, ale na vyššej obtiažnosti a v neskorších fázach hry by si na svoje mali prísť aj hráči hľadajúci aspoň nejakú výzvu.

Ďalšou a dosť výraznou zmenou si prešiel umelecký štýl celej hry. Darkspawni vyzerajú úplne inak. Z bytostí, ktoré mohli v prvom diely naháňať strach a hrôzu sa stali nevýrazní zombie, idúce k vám v hordách na porážku. Je len na vás, ako túto zmenu zoberiete, ale je to skoro ako keby sa výzor škretov zo Spoločenstva prsteňa zrazu úplne zmenil v Dvoch vežiach. To sa skrátka nerobí, Bioware... ďalšie zmeny, ako napríklad Qunarici s rohmi majú svoje vysvetlenie v samotnom univerze, tak ich komentovať radšej nebudem, rovnako, ako poprsia pripomínajúce hentai. Koniec koncov, aj keď sa vám to nebude páčiť, nič s tým nespravíte. Táto zmena je však vítaná v prípade výzoru samotného sveta. Veľká časť hry sa bude odohrávať v meste Kirkwall, nachádzajúcom sa v Slobodných markách, teda mimo územia Fereldenu, kde sa odohrávala celá pôvodná hra. Ferelden bol symbolom klasickej, stredovekej fantasy, čo v podstate znamená, že smrdel ako mokrý pes, ale mimo neho sa nachádzajú miesta s úplne inými ľuďmi, architektúrou atď. Opustenie Fereldenu nám tak prinesie možnosť preskúmať ďalšiu časť samotného Thedasu. Svet Dragon Age je bohatý a pokiaľ ste sa v prvom diely veľmi nešprtali v kódexe a mapách tak vedzte, že Ferelden bol len malou časťou južného Thedasu a že po všetkých svetových stranách je toho omnoho viac.

Ďalšia vec, ktorá si prešla zmenou je interface hry. Pamätáte si na interface jednotky? V tvare starej knihy, kde všetko hralo detailmi a bola radosť sa prehrabovať všetkým, čo ponúkal? Tak na to rýchlo zabudnite. Demo predviedlo veľmi nepekný UI, bez dôrazu na detail, príliš jednoducho vyzerajúci a skrátka... hranatý. To sa týka najmä ikoniek bojovníkov, zobrazenia stavu ich života a výdrže/many a pod. Môžeme len dúfať, že sa v plnej verzii aspoň trochu vylepší. Ikonky kúziel a síl sú príliš malé a ťažko sa rozoznávajú, čo bude v boji dosť otravovať. Našťastie UI priniesol aj pár naozaj dobrých prvkov. Prvým z nich je pridanie nápojov na doplnenie života a many na spodnú lištu, kde nezaberajú miesto pre sily a kúzla. Druhou sú prehľadné a pekne vyzerajúce skill stromy. S tými z jednotky bolo všetko v poriadku, ale ani táto obmena nie je vôbec zlá, dobre sa na ňu pozerá a ešte lepšie sa v nej orientuje.

A jednoznačne najväčšou a najkontroverznejšou zmenou sú dialógy v štýle Mass Effectu. Hlavný hrdina je nahovorený a v dialógovom kruhu si budete vyberať možnosti z pár slov, z ktorých vaša postava poskladá celú vetu. Pri každej možnosti okrem preskúmavania a otázok bude symbol ukazujúci akým tónom postava prehovorí, ale tie sú prinajmenšom zmätočné. Rovnako nepríjemnou záležitosťou je fakt, že aj keď si niektorú z možností dialógu vyberiete, Hawke povie niečo úplne iné, než by ste z výberu čakali. V Mass Effecte to dokázali urobiť správne, ale tu to občas dosť zadrháva. Samozrejme išlo len o malý kúsok hry, snáď sa to nebude často stávať v plnej verzii. Taktiež sa pár krát stalo, že nech ste povedali hocičo, postava s ktorou ste sa bavili zareagovala stále rovnako, čo trochu okresáva možnosť samotného role-playingu. Zatiaľ čo ste v jednotke často potrebovali uvažovať nad tým, čo poviete, tu budete hneď vedieť, že hore je odpoveď pre dobrého Hawkea a dole pre zlého.

Technické spracovanie je o niečo lepšie, čo vidieť hlavne na tvárach postáv. DirectX 11 bol síce v deme sprístupnený, ale nefungoval veľmi dobre, čo pripustili aj samotní Bioware a odporúčali, nech ho v deme ľudia nepoužívajú. V plnej verzii samozrejme pôjde na plno a schopnosti grafiky budeme môcť naozaj hodnotiť až vtedy. V porovnaní s takým Zaklínačom 2 však DA 2 padá na kolená. Zastaralosť sa skrátka nedá prehliadnuť, ale grafika tak či tak nie je na prvom mieste. Ten kúsok hudby, ktorý sme mali možnosť počuť znel pomerne slušne, no uvidíme, či ako celok obstojí aj mimo hru. A dabing mal dosť kolísavú kvalitu, ale rovnako ako iné veci, ani to nemôžeme súdiť len z krátkeho dema.

Dragon Age 2 príde už čoskoro a prináša so sebou zmenu. Preto bude medzi hráčmi prijímaný veľmi nejednotne. Niektoré zmeny sa zdajú byť krokom dopredu, iné sa však zdajú byť krokom dozadu či úplne vedľa. Snáď sa môžeme spoľahnúť prinajmenšom na kvalitný príbeh podaný pre Bioware úplne novým spôsobom. Demo nám neukázalo mnoho vecí, ktoré by mohli spôsobiť v konečnom hodnotení veľký rozdiel, ako napr. inventár, takže nakoniec si to fanúšikovia prvého dielu budú musieť rozhodnúť sami. Už čoskoro.

Mimochodom, aj keď už nebudete hrať za svojho Šedého strážcu, do dvojky si budete môcť preniesť jeho uložené pozície, vďaka čomu si môžete zachovať isté dôležité rozhodnutia, ako napr. kto je kráľom Fereldenu atď. A kto vie, možno toho získate vďaka tomu oveľa viac. Prinajmenšom živý svet, kde naozaj cítite dôsledky vašich rozhodnutí.

P.S.: Keďže naša redackia sa s hrateľnými ukážkami DA2 stretla už viackrát počas minulého roka, tak si môžete prečítať naše prvé dojmy z hrania. Podľa toho sa dá usúdiť, ako sa hra vyvíjala. Článok s dojmami JCho, DanKanFana a MickTheMage nájdete TU.


Patrik "Rusty Nail" Barto
viac článkov autora

Výrobca: BioWare
Distribútor: Electronic Arts
Vychádza na platformy: PC, PS3, Xbox 360
Žáner: RPG
Dátum vydania: 11.03.2011

Vaše hodnotenie hry

Aktuálne hodnotenie článkov: 6.7 / 10
(Hodnotení: 3)

Diskusia
Blade Preview 07. 03. 2011 15:44
DanKanFan Re: Preview 07. 03. 2011 15:59
Rusty Nail Re: Preview 07. 03. 2011 16:15
Blade Re: Re: Preview 07. 03. 2011 16:25
triock Re: Re: Re: Preview 08. 03. 2011 00:06
DanKanFan Re: Re: Re: Re: Preview 08. 03. 2011 00:21
Pridať komentár Čítať celú diskusiu
Bleskovky

Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov

Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.
17.09. 11:34 diskusia (1)

Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2

Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.
16.09. 14:27 diskusia (0)

Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok

Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.
11.09. 11:55 diskusia (0)

Mortal Kombat X má dátum vydania

Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.
09.09. 15:40 diskusia (0)

Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu

Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.
03.09. 11:50 diskusia (0)
Anketa
Koľko hodín týždenne ste venovali hrám počas letných prázdnin?
 
GamesWeb.sk Offline - máj 2013
Najnovšie online hry

Pillow City: Revelation

07.07.2014

Bitshift

07.07.2014

Atlantis Jewels

07.07.2014
Najnovšie plné hry

Iris

14.06.2014

Wolfenstein: The Final Solution

08.06.2014

Maldita Castilla

30.12.2012