05.02.2002 00:24, Kuki, Komentárov: 0
Supercar Street Challenge

Supercar Street Challenge

Herná scéna akoby sa uzavrela pre autíčkárske závodné hry. Ešte sa dobre pamätám na časy, keď nás trh doslova zahacoval jedným NFS za druhým, jedným Test Driveom za druhým a pomedzi to kadeaké formule, či už F1 XXXX od EA Sports, alebo geniálna séria GP od Microprose. Teraz sa mi tak zdá, že už dlhý čas nevyšla

Herná scéna akoby sa uzavrela pre autíčkárske závodné hry. Ešte sa dobre pamätám na časy, keď nás trh doslova zahacoval jedným NFS za druhým, jedným Test Driveom za druhým a pomedzi to kadeaké formule, či už F1 XXXX od EA Sports, alebo geniálna séria GP od Microprose. Teraz sa mi tak zdá, že už dlhý čas nevyšla žiadna poriadna pecka. Ja (ako obrovský fanúšik autíčkarských hier) stále dokola hrám NFS : Porsche Unleashed. Ani som si neuvedomil, že to je už vyše roka, čo som ho dostal na recenzovanie. Neúnavne krúžim po obohraných tratiach a premýšľam o tom, kedy konečne bude NFS 6, alebo aspoň niečo podobne geniálne.

Moje trápenie sa odhodlal ukončiť WIN, ktorý moju autíčkarskú vášeň pozná a dodal mi SSCH (skratka toho modrého nápisu úplne hore :-p). Pohľad na krabicu (teraz vlastne len taký šme plastikový obal) ma očaril. Autori sľubovali veľa veľa áut, veľa veľa tratí, veľa veľa herných módov a dokonca aj možnosť navrhovať si vlastné autá. To znelo ako muzika pre moje uši. Predstavoval som si NFS : Porsche Unleashed (NFS5), môjho nadupaného poršáka ako ho lakujem, dorábam mu nádherné doplnky a potom sa s ním vyrútim na úplne novú a nepoznanú trať. Po inštalácii a prvom závode mi však sánka rapidne padla (zbieral som ju až z pod stola). Môj sen mal jednu chybu. Predstavoval som si SSCH ako hru konkurujúcu NFS5, a teda po grafickej aj fyzikálnej stránke o rok dokonalejšiu ako NFS5. Prvý závod mi však prezradil, že hra konkuruje možno tak NFS2. Musel som sa zmieriť s tým, že sa nedočkám strhujúcich, rýchlych a akčných súbojov a la NFS. Niežeby SSCH neboli rýchle a akčné, ale fyzikálny model NFS5 to nie je. SSCH sa skôr vydal cestou NFS2, poprípade za Test Drivami. Na objasnenie, vždy som totiž chápal paralelný vývoj NFS a Test Drivov nie ako boj, ale ako vzájomné dopåňanie sa. NFS sa blížil k realite a fyzikálny model tiež. Test Drivy akoby ostávali s fyzikálnym modelom na jednom mieste a chceli vytvoriť viac arkádové závody.

SSCH by som jednoznačne zaradil do kategórie Test Drivov. V prvej chvíli toto zistenie na mňa dopadlo ako studená sprcha a začal som pristupovať k SSCH s miernym odporom. Moje pobúrenie sa ešte vystupňovalo pri nastavovaní grafiky. Viem, že sa už dajú zohnať 2,2 GHz Athlony a GeForce 3, ale predpokladal som, že hru ako SSCH si na 800 MHz Durone s GeForce 2 zahrám tiež. Postupné znižovanie rozlíšenia a detailov z dôvodu sekania (autíčkari určite súhlasia, že jazdiť perfektne sa dá len pri 100% plynulosti hry, každá milisekunda je dôležitá) sa skončilo až na 640x480 a polovičných detailoch, kedy sa hra hýbala skoro plynule! Neskôr som síce zistil, že som mal zle nainštalované DirectX (inštaloval som ho tesne pred hraním SSCH), čo by mohlo hru rehabilitovať, ale keď som na to prišiel, hra bola už vrátená, takže môžem len hádať, či by to pomohlo.

Prejdime však už konečne k SSCH. Dozvedeli sme sa už, že ide o tvrdo arkádové závody s možnosťou navrhovať vlastné autá. Treba povedať, že možnosť navrhovať vlastné autá existuje len v jednom z hracích módov a je značne obmedzená, čo sa dalo čakať. Môžete si vybrať farbu auta a potom mu priradíte prednú a zadnú masku. Tie môžete pomocou šipek predlžovať (pritom sa rôzne ohýbajú) a skracovať (tiež). Na takúto karosériu potom tresknete kolesá, spojlery, svetlomety a zrkadlá podľa výberu a hotovo. Autu ešte môžete priradiť známe stat pointy na max. rýchlosť, brzdy, akceleráciu a ovládateľnosť. Stat pinty získavate vyhrávaním závodov. Aj keď je konštrukcia áut obmedzená, celkom ma bavilo navrhovať nové a nové modely.

Herné módy sú veľmi zaujímavé. Máme tu šampionát s možnosťou stavať vlastné autá, normálny šampionát a takzvané challenges. Oba šampionáty sú rozdelené do troch skupín (A,B,C) podľa rýchlosti áut a obtiažnosti (tak ako napríklad v NFS4). Normálny šampionát (ano, to slovo používam naschval) je ešte navyše rozdelený do ďalších troch skupín podľa obtiažnosti. Jednoducho povedané, hra ponúka milióny sekcií, v každej je niekoľko závodov. Z toho vyplýva, že hra ponúka niekoľko miliónov závodov :-p. O dåžku hry sa naozaj nemusíte báť. Okruhov je asi 25, základných áut 9, takže sa môžete dlho vyžívať. Ak vyhráte tú či onú sekciu toho či oného šampionátu, otvorí sa vám nové auto, nová trať, pridajú stat pointy, otvoria sa nové doplnky na auto, alebo závod challenge. Závody challenge teda nie su k dispozícii od začiatku hry, ale musíte ich vyhrať. Dokopy je ich 6 a princíp je jednoduchý. Závodíte s jedným protivníkom o jeho auto (kde som ja len také dačo videl ... hmmm ... tušim to začínalo na N a končilo FS4). Samozrejme nechýba ani multiplayer, ktorí zábavu predåži prakticky do nekonečna.

Za zmienku stojí aj samotná hrateľnosť. Možno nie som ten celkom pravý na hodnotenie, vzhľadom na to, že si potrpím na fyzikálny model a obľubujem obtiažne závodné hry (GP3), ale čo už? Z môjho pohľadu je SSCH nesmierne jednoduchá hra. Musím sa priznať, že prejdenie mi trvalo necelých 6 hodín. Skoro každý závod som vyhral na prvý pokus. Absencia poškodzovania áut pri nárazoch doslova nabáda vpáliť do zákruty na plný plyn, „odraziť“ sa od steny domu a fičať ďalej. Uznajte, že v NFS3 a vyššie by ste takto ďaľeko nezašli.

Za zmienku stojí aj grafika. Pestré trate, plné všakovakých objektov (budovy, mosty, sochy, podchody, tunely ...) vyzerajú dobre. Prejazd mestom vyzerá naozaj ako prejazd mestom a nie ako tri domy pri dedinskej ceste. Vysoké mrakodrapy, križovatky, odbočky ... Dá sa. Škoda tých hardwarových nárokov. Možno by sa mi SSCH v 1024x768 a plných detailoch páčil ešte viac.

Musím priznať, že aj napriek počiatočným výhradám a sklamaniu sa mi SSCH nakoniec veľmi páčil a chytil ma. Hral som závod za závodom, nemohol sa odtrhnúť od monitora. Tak to má predsa byť, nie?

Supercar Street Challenge

Vyrobca: Exakt
Distributor: Activision
Distributor SR: Cenega
Minimální konfigurace: P 350, 32 MB RAM
3D karta: ano
Multiplayer: ano
Typ: Zavody
Verdikt: Tak to má predsa byť, nie?
Hodnocení: 80%

Zdroj: gamesweb

Kuki
viac článkov autora

Výrobca:
Distribútor:
Testovaná platforma:
Multiplayer: nie
Lokalizácia:
Žáner:
Vychádza na platformy: PC
Oficiálna stránka:
Karta hry:
Plusy:
Mínusy:

Vaše hodnotenie hry

Aktuálne hodnotenie článkov: 0 / 10
(Hodnotení: 0)

Bleskovky

Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov

Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.
17.09. 11:34 diskusia (1)

Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2

Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.
16.09. 14:27 diskusia (0)

Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok

Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.
11.09. 11:55 diskusia (0)

Mortal Kombat X má dátum vydania

Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.
09.09. 15:40 diskusia (0)

Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu

Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.
03.09. 11:50 diskusia (0)
Anketa
Koľko hodín týždenne ste venovali hrám počas letných prázdnin?
 
GamesWeb.sk Offline - máj 2013
Najnovšie online hry

Pillow City: Revelation

07.07.2014

Bitshift

07.07.2014

Atlantis Jewels

07.07.2014
Najnovšie plné hry

Iris

14.06.2014

Wolfenstein: The Final Solution

08.06.2014

Maldita Castilla

30.12.2012