23.01.2002 00:24, martin, Komentárov: 0
Loco Comotion

Loco Comotion

V súcasnosti sú logické hry jednoznacne potlacené inými žánrami. Ved ked sú vyvinuté enginy s realtimeovým zrkadlením a tienovaním, tisíckami polygónov na objekt, bump-mappingom, neskutocnými efektami, volumetrickým osvetlením, anisotropným filtrovaním, 3D zvukom a inými strachnahánajúcimi technológiami, preco sa patlat s nudnou a graficky odpudivou logickou hrou.

V súčasnosti sú logické hry jednoznačne potlačené inými žánrami. Veď keď sú vyvinuté enginy s realtimeovým zrkadlením a tieňovaním, tisíckami polygónov na objekt, bump-mappingom, neskutočnými efektami, volumetrickým osvetlením, anisotropným filtrovaním, 3D zvukom a inými strachnaháňajúcimi technológiami, prečo sa patlať s nudnou a graficky odpudivou logickou hrou. Tento trend je celkom pochopitežný, keďže ľudia radšej vyhľadávajú akciu a napätie, ako keby mali namáhať už tak dosť doničené mozgové bunky. Faktom však zostáva, že z času na čas sa nejaká tá logická hra objaví a to už je teda čas na malú oslavu.

Dnes bude reč o pokuse našich západných susedov (pre tých, čo mávali zo zemepisu dostatočnú: nie, nie je to Maďarsko). Doteraz, až na pár výnimiek (Flying Heroes, Flashpoint, HiDDen and Dangerous), programovali hlavne adventúry (Horké Léto, Polda, Mrazík, Dreamland, Argo atd.), ktoré sú relatívne lacné, aspoň čo sa samotného vývoja týka. Pokusov o logickú hru tu už tiež niekožko bolo, ale okrem podarených Fish Fillets zatiaľ nič moc.

Loco-commotion (LC) je trochu netradičná svojim spracovaním, keďže sa všetko točí okolo vlakov. Celé sa to preto podobá Train Simulatoru od nášho \"milovaného\" amerického miliardára avšak s tým rozdielom, že zatiaľ čo v TS ste museli prihadzovať do kotla, dáva?ť pozor na tlak v brzdách, dodržiavať harmonogram, udržovať bezbečnú rýchlosť a tisíc ďalších vecí, tu sa o nič podobné starať nemusíte. Lokomotívy sú tu len akýmsi grafickým objektom, kžudne tu namiesto nich mohli byť autá, trojkolky, alebo premňa za mňa aj nekonvexné n-uholníky na kolieskach. Spracovanie akoby z oka (skôr zo zdrojového kódu) vypadlo Mollyneuxovmu Black & White. Krajinka, v ktorej sa celé dianie odohráva, je komplet 3D. Nádherné zelené kopce striada malebné jazierko, okolo ktorého sú zasadené topoly (Buty rulez). Okolo stoja chutnučké domčeky a ete chutnučkejšie továrničky chàliace chutnučký eky a e?te chutnučkejšie továrničky & White neinšpirovali len po grafickej stránke, ale z vežkej časti prebrali (okopírovali) aj ovládanie. Ale hráč tým len získa, pretože hlavne na ovládaní väčšina podobných hier stojí a padá.

A čo je vlastne princípom hry? Jednoducho dostať predom určený počet ostro sledovaných vlakov na predom určené miesto. Môže sa to zdať ľahké, veď keď už sakra ten poondený vlak stojí na kožajniciach, tak ho tam tie sprosté kovové kožajnice pekne \"za ručičku\" dovedú, no nie? NIE. Celé je to oveľa komplikovanejšie. Trate sú totiž popretkávané výhybkami, kameňmi, kopcami, teleportami, mostami a všeliakým iným dokončeniu úrovne zabraňujúcim príslušenstvom. Ka?dá takáto prekážka sa pochopitežne dá prekonať, ale na to treba nahodiť ten zaprášený šedý inštrument prikrytý ?šie.

Hra je rozdelená na kapitoly po šiestich úrovniach. K postupu do ďalšej kapitoly je potrebné zdolať aspoň päť úrovní. Prvá kapitola slúži ako tutorial, ktorý vám uká?e všetky finesy potrebné k dokončeniu pokročileších úrovní, ktorých je tu dokopy rovných 50. Druhá kapitola už necháva všetko na vás a na vašej logike.

Jednotlivé úrovne sú stavané tak, že hlavnú trať vždy blokujú nejaké prekážky. Hra ponúka dva základné typy vlakových súprav. Jednak sú to súpravy, ktoré treba bezpečne dostať na určené miesto a potom servisné lokomotívy plniace rôzne funkcie. Tieto sú najdôležitejšou časťou a sú nevyhnutné pre dokončenie danej úrovne. Aby to celé nebolo vežmi ľahké, ste limitovaní viacerými okolnosťami. V prvom rade je to počet výhybiek, ktoré môžte v úrovni zmeniť. Preto si vždy musíte dopredu vypočítať, či vám to vyjde. Už spomínané servisné lokomotívy sú zo začiatku bez funkcie, ktorú im vy sami musíte podľa potreby priradiť. Počet servisných vagónov aj počet funkcií, ktoré máte v danej úrovni k dispozícií je znovu pre zväčšenie obtiažnosti limitovaný. Problémy vám budú robiť aj mosty, ktoré vždy znesú len určitý počet použití, po nich je most neprejazdný. Práve na to sú tu servisné vozne, ktoré môžu mosty opravovať. Avšak dokážu toho omnoho viac. MôŸu budovať tunely, stavať nové koľajnice, aktivovať teleporty, kamikaze spôsobom ničiť kamenné prekážky a pod. Najväčœím problémom nie je dojsť na to AKO dostať vlaky do cieľa, ale skôr ako vyjsť s limitovaným počtom servisných vagónov, počtom zmien výhybiek, časovým limitom a x ďalšími vecami. Problém je často zložitejší a letmý pohľad na hraciu plochu neukáže všetky možné problémy, ktoré level ukrýva. Tie zistíte až po desiatom, možno pätnástom reštarte. Ale aby sa nepovedalo, autori vám vašu prácu uåahčili neobmedzeným počtom quicksaveov, ktoré odstraňujú nekonečné dorábanie už vyriešených častí úrovne, aby ste mohli prejsť na tie nevyriešené.

Doteraz by to stačilo len na \"celkom dobrú\" logickú hru, nebyť dvoch perfektných hratežnosť naľahujúcich možností. Nie je to nič menšie ako editory. To množné číslo tam je plným právom, pretože sú tu hneď dva. Jednak je to editor vlastných súprav, čo má skôr len grafickú funkciu, aby ste furt nečumeli na tie isté vozne. Až druhý editor je \"ten pravý\". Samozrejme je to editor krajiniek so všetkým možným. Tu už rozhodne nejde len o grafickú funkciu. Originálne úrovne boli totiž robené priamo v tomto editore, takže nie je problém spraviť kvalitatívne rovnaké, možno ešte lepšie úrovne. Zabudnite vœak na komplikované drôtené modely, naváľanie textúr, vpisovanie rôznych záhadných čísel či algoritmov alebo iných pre laika \"hovadín\". Ovládanie editoru je maximálne user friendly a zvládne ho aj malé umrnčané decko. Chcete vytvoriť kopec a pri ňom jazierko? Stačí kliknúť na potrebné miesto, ikonkou zvoliť zdvih zeme a pohybom myši hore a dole nastaviť potrebnú výšku, ktorú neuvidíte zašifrovanú v číslach, ale pekne priamo graficky. Potom stačí zem pri kopci znížiť a pozrime sa, jazierko je na svete! Podobne banálne je aj umiestňovanie objektov (domy, stromy,...) na hernú plochu. Stačí vybrať objekt a kliknúť na dané miesto. Takto vytvorené misie je mo?né spájať do úhžadných kampaní. V dobe internetu ich nie je problém uploadnúť na domovskú stránku LC, poprípade downloadnúť si nejaké nové. Všetko ide lahko, rýchlo, elegantne.

Autori určite vedeli, do čoho idú a s logickými hrami zjavne už nejaké tie skúsenosti majú. Na výsledku to vidno na každom kroku. Jedným z mnoha plusov bude určite aj budgetová cena, keď?e sa jedná o český titul. Pre milovníkov logických hier je to jasná kúpa, navyše v poslednej dobe sa ich už veľa nerodí (a v budúcnosti sa bude ešte menej). Celé je to navyše doplnené na logickú hru nezvykle pohľadnou 3D grafikou. Ostatní by mali zvážiť na základe dema. Každopádne je to Rolls Royce medzi logickými hrami.

Loco Comotion

Výrobce: Illusion Softworks/Plastic reality technologies
Distributor SR: Bohemia Int. / Take2
Minimální konfigurace: Pentium 2 233Mhz, 32 MB RAM
3D karta: ano
Multiplayer: nie
Typ: Logic
Verdikt: Nie je to síce žiadna vyhypovaná bomba v štýle Doom 3, ale zato poctivá česká hrateľná logická hra
Hodnocení: 80%

Zdroj: gamesweb

martin
viac článkov autora

Výrobca:
Distribútor:
Testovaná platforma:
Multiplayer: nie
Lokalizácia:
Žáner:
Vychádza na platformy: PC
Oficiálna stránka:
Karta hry:
Plusy:
Mínusy:

Vaše hodnotenie hry

Aktuálne hodnotenie článkov: 0 / 10
(Hodnotení: 0)

Bleskovky

Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov

Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.
17.09. 11:34 diskusia (1)

Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2

Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.
16.09. 14:27 diskusia (0)

Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok

Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.
11.09. 11:55 diskusia (0)

Mortal Kombat X má dátum vydania

Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.
09.09. 15:40 diskusia (0)

Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu

Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.
03.09. 11:50 diskusia (0)
Anketa
Koľko hodín týždenne ste venovali hrám počas letných prázdnin?
 
GamesWeb.sk Offline - máj 2013
Najnovšie online hry

Pillow City: Revelation

07.07.2014

Bitshift

07.07.2014

Atlantis Jewels

07.07.2014
Najnovšie plné hry

Iris

14.06.2014

Wolfenstein: The Final Solution

08.06.2014

Maldita Castilla

30.12.2012