15.01.2002 00:24, Kuki, Komentárov: 0
Echelon

Echelon

Ak vám niečo hovoria názvy hier ako Descent, X-wing, Tie fighter, Terminal velocity, tak vedzte, že Echelon je týmto hrám veľmi podobný. Hráč sa prevtelí do role bojového pilota. Kedže sa dej odohráva v budúcnosti, nebudeme pilotovať nejakú obyčajnú stíhačku. Lietať sa bude na rôznych typoch vesmírnych lodí. Teda vlastne len tak trochu vesmírnych,

Som veľmi rád, že sa chlapci v Buka Entertainment sa neuspokojili zo svojou slávou (nech mi Savage odpustí, ale proste som opäť musel začať s nejakou FPS, lebo ja každú hru považujem za FPS) a nenechali na svoj ďalší titul dlho čakať. Dostáva sa k nám Echelon. Názov nám veľa o hre nepovie, a tak to musím urobiť ja. Veď preto som tu!

Ak vám niečo hovoria názvy hier ako Descent, X-wing, Tie fighter, Terminal velocity, tak vedzte, že Echelon je týmto hrám veľmi podobný. Hráč sa prevtelí do role bojového pilota. Kedže sa dej odohráva v budúcnosti, nebudeme pilotovať nejakú obyčajnú stíhačku. Lietať sa bude na rôznych typoch vesmírnych lodí. Teda vlastne len tak trochu vesmírnych, lebo budeme celý čas lietať vo výške do 1 km nad povrchom planéty (niekedy aj po povrchu planéty, keď stretneme nepriateľské tanky), ale lode, s ktorými sa stretneme pripomínajú vesmírne lode z X-wingu. K dispozícii máme malé stíhačky, rýchle interceptory, ale aj masívne bombardéry. Okrem lode si budeme môcť vyberať aj zbrane, ktoré si pod krídla zavesíme. Vyberať si môžeme s ľahkého a tažkého gulometu, troch typov plazmových diel (to najsilnejšie je fakt skvelé), torpéd, riadených a neriadených striel ... Zbraní sa na náš stroj dá navešať naozaj veľa, ale treba si dávať bacha. Každá zbraň znamená váhu navyše, a tá zasa znamená stratu manévrovateľnosti a rýchlosti.

Manévrovateľnosť a rýchlosť je v Echelone veľmi dôležitá. Ako som už spomenul, budeme lietať nad povrchom planéty. A tento povrch rozhodne nie je iba textúra. Hovoríme o krásnom 3D povrchu plnom údolí a kopcov, svahov, riek, stromov, priesmykov a kaňonov. Väčšina strojov sa hýbe veľmi rýchlo, a tak budeme musieť veľmi dobre manévrovať, ak nechceme vraziť do prvého útesu. K tomu nám bude pomáhať aj výborné ovládanie. Nemusím snáď veľmi zdôrazňovať, že Echelon si naozaj užijete iba s riadnym joystickom. Okrem klasických osí x a y (na otáčanie stroja okolo pozdåžnej a priečnej vodorovnej osi) budeme na dobré manévrovanie potrebovať aj os z (zvislá os). Pomocou týchto troch osí sa dajú robiť veľmi pekné manévre. Ja som Echelon hral s Microsoft Precision 2 a môžem len chváliť.

Dôležité však je povedať si čo to o letovom modeli nášho stroja. Zhrnul by som ho do dvoch hlavných bodov. 1. – nachádame sa nad povrchom planéty, a teda na nás pôsobí gravitačná sila. Nemusíme sa však báť, lebo automaticky riadené vztlakové motory (také, aké má napr. Harrier) nám ju budú vyrovnávať tak dobre, že vôbec nebude problém zastať s našim strojom a nechať ho vznášať sa nad zemou. Pozor si však treba dať na naklopenie nášho stroja. Ak sa totiž otočíte hore nohami, budú vztlakové motory otočené smerom hore a vy sa začnete rútiť rovno k zemi. 2. – autori zaradili do fyzikálneho modelu letu aj zotrvačnosť. Na prvý pohľad bezvýznamná informácia, ale v skutočnosti nám narobí veľa problémov. Celkovo by som prirovnal správanie sa lodí v Echelone k správaniu sa rýchleho motorového člna na vode. Ak s člnom prudko zatočíte, začnete ísť trochu do boku (odstredivá sila) a výrazne vám klesne rýchlosť. (ako keď vodný skúter prudko otočíte o 180 stupňov – zastane a rozbieha sa odznova) Týmto sa letový model líši od letového modelu bežnej stíhačky, ktorá nedokáže urobiť takú prudkú otočku, otáča sa po veľkom oblúku, ale zato nestratí rýchlosť. Tento fyzikálny model sa mi zo začiatku nepáčil (zvyk na X-wing), ale keď som si na neho zvykol, bral som ho ako príjemné spestrenie.

Tak teraz už vieme kto (my), čo (pilotovať), kde (na dákej planéte), ako (ako čln), ale ešte nevieme prečo! Prečo sa nám chce pilotovať!? Dôvod je jasný – vojna. Príbeh Echelona je zasadený do budúcnosti. Neustále vojny spôsobili totálne zničenie väčšiny planét a znemožnenie ich obývateľnosti. Ostáva už len pár obývateľných planét, o ktoré sa samozrejme bojuje. Mrzí ma však fakt, že autori túto myšlienku už ďalej nerozvinuli. Okrem intra sa totiž žiadnych animácií nedočkáte. A tak len viete, že bojujete za planétu, ale neviete, prečo idete na tú či onú misiu a ako sa vám vlastne darí. Misie nemajú žiadnu spojitosť, ani logickú nadväznosť, nieto ešte, žeby sa dej odohrával podľa vášho počínania. To je veľké mínus Echelonu. Proste sa len objavíte v hangári a šup lietať. Na Echelone ma zaujali aj zvuky. Neviem, či to má nejakú súvislosť s tým, že aj Operation Flashpoint aj Echelon má na svedomí Bohemia, ale mám taký pocit, že niektoré zvuky s OFP počujem aj v Echelone, a dokonca, že hlasy sú dabované tým istým človekom. Možno sú si len všetky české hlasy podobné, ale naozaj sa mi to tak pripadá.

O grafike sa ako obyčajne zmieňovať nebudem. Stále tvrdím, že grafika je príliš subjektívny aspekt hry. Niekomu sa páči, inému nie. Máte tu obrázky, tak použite oči. Nedá mi však nespomenúť krásny efekt preletu nad vodou, alebo pieskom (planéta je dosť púštna, takže nemusíte dlho hľadať pieskovisko). Ak letíte nízko nad vodou alebo pieskom, vaše vztlakové motory krásne rozvýria hladinu pod vami alebo rozfúkajú piesok. Samotná vodná hladina je spravená veľmi pekne a krásne sa v nej veci odrážajú. Spomenúť však ešte chcem možnosť postupu na vyššiu hodnosť. Počas hry totiž zbierate všakovaké medaile a dokonca môžete byť povýšený. To je vec dobrá, lebo ako vojín musíte lietať vo formácii za veliteľom letky, ale keď vás povýšia, vy ste veliteľ a za zadkom vám lietajú vojíni. To však tiež nie je celkom dobré, lebo vaši wingmani majú tendenciu do vás vrážať pri prudkých obratoch. Z radosťou do vás vrážajú aj počas vzdušných bojov, lebo sa radi lepia na ten istý cieľ ako vy. Tak je najlepšie otvoriť letové menu (akési menu na komunikáciu s wingmanmi a základňou) a odveliť si wingmanov na dáky vzdialený cieľ, alebo rovno preč.

Konečne sa dostávame k tomu, proti čomu budeme bojovať. Čelíme dobre vyzbrojenému a technicky zdatnému nepriateľovi, ktorý na nás posiela svoje „vesmírne lode“ , aj naozajstné lode (je tu aj lietadlová, mimochodom, veľmi pekná), aj tanky. A na oplátku mu mi budeme posielať naše lode a tanky k jeho budovám a základniam a budeme ich ničiť. Je to vlastne taký výmenný obchod.

Celkovo k Echelonu môžem povedať toľko, že je to fakt podarená hra, ktorá zaujme a pobaví na dlhú dobu. Hrateľnosť je skvelá. Fantastické je aj to, Ÿe som neodhalil ani jeden bug. Všetkým priaznivcom lietania vrele doporučujem.

Echelon

Výrobce: BUKA Entertainment
Distributor SR: CENEGA
Minimální konfigurace: P2 400 Mhz,
3D karta: ano
Multiplayer: ano
Typ: 3D Action
Verdikt: Všetkým priaznivcom lietania vrele doporučujem.
Hodnocení: 85%

Zdroj: gamesweb

Kuki
viac článkov autora

Výrobca:
Distribútor:
Testovaná platforma:
Multiplayer: nie
Lokalizácia:
Žáner:
Vychádza na platformy: PC
Oficiálna stránka:
Karta hry:
Plusy:
Mínusy:

Vaše hodnotenie hry

Aktuálne hodnotenie článkov: 0 / 10
(Hodnotení: 0)

Bleskovky

Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov

Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.
17.09. 11:34 diskusia (1)

Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2

Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.
16.09. 14:27 diskusia (0)

Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok

Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.
11.09. 11:55 diskusia (0)

Mortal Kombat X má dátum vydania

Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.
09.09. 15:40 diskusia (0)

Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu

Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.
03.09. 11:50 diskusia (0)
Anketa
Koľko hodín týždenne ste venovali hrám počas letných prázdnin?
 
GamesWeb.sk Offline - máj 2013
Najnovšie online hry

Pillow City: Revelation

07.07.2014

Bitshift

07.07.2014

Atlantis Jewels

07.07.2014
Najnovšie plné hry

Iris

14.06.2014

Wolfenstein: The Final Solution

08.06.2014

Maldita Castilla

30.12.2012