11.12.2001 00:18, Kuki, Komentárov: 0
Project Eden

Project Eden

Hmmmmmm ....... Kto by si bol pred približne desiatimi rokmi pomyslel, že žáner 3D strielačiek, ktorý rozbehol dnes už fenomenálne klasický Wolfenstein sa tak veľmi uchytí a spopularizuje. Od čias Wolfensteina sme sa samozrejme dočkali mnohých premien a vylepšení (od grafiky až po AI (artificial intelligence = umelá inteligencia)), ale hlavná myšlienka ostáva stále nezmenená – premávame sa s nejakým tvrdým chlapíkom (objavili sa už aj pokusy o nasadenie nejakej ženskej hrdinky do úlohy hlavnej postavy, ale považujem ich za zúfalý pokus o zrovnoprávnenie geneticky slabšieho pohlavia) po rôznych temných zákutiach plných krvilačných hrdlorezov a strieľame do všetkého a do každého. Project Eden (PE) nie je o ničom inom.

Hmmmmmm ....... Kto by si bol pred približne desiatimi rokmi pomyslel, že žáner 3D strielačiek, ktorý rozbehol dnes už fenomenálne klasický Wolfenstein sa tak veľmi uchytí a spopularizuje. Od čias Wolfensteina sme sa samozrejme dočkali mnohých premien a vylepšení (od grafiky až po AI (artificial intelligence = umelá inteligencia)), ale hlavná myšlienka ostáva stále nezmenená – premávame sa s nejakým tvrdým chlapíkom (objavili sa už aj pokusy o nasadenie nejakej ženskej hrdinky do úlohy hlavnej postavy, ale považujem ich za zúfalý pokus o zrovnoprávnenie geneticky slabšieho pohlavia) po rôznych temných zákutiach plných krvilačných hrdlorezov a strieľame do všetkého a do každého. Project Eden (PE) nie je o ničom inom.

Naneštastie dostali autori PE niekoľko úžasných nápadov, ktoré úplne kazia tradičný dojem riadnej 3D akcie a robia z PE hru, ktorá sa len ťažko dá prirovnať k nejakej už existujúcej hre, ale nie je to kvoli tomu, že by PE bol tak prevratne skvelý, ale presne naopak. Možno sa pýtate, prečo začínam tak zostra!? Je to preto, lebo sa jednoznačne držím názoru, že v dnešnom svete 3D akcelerátorov je vytvorenie pekného 3D enginu hračka (nie ako v minulosti) a nápady na hry sú dosť vyčerpané (nie ako v minulosti) a teda postaviť hru na tom, že má krásnu grafiku, ale nápad už 1000x okopírovaný je doslova trestné. Hráč chce za svoje peniažky niečo originálne, zábavné, napínavé, a nie veľa krásnych efektov na monitori. Ako sa hovorí, 3 najnebezpečnejší ľudia na svete sú: softvérista, ktorý dostal do ruky spajkovačku, technik, ktorý urobil zmenu v programe a hlavne vývojár, ktorý dostal nápad. Mám taký pocit, že tvorcovia PE sa riadili presne týmto príslovím. Poďme sa teda konečne pozrieť na to, čo to pre nás vlastne nachystali.

Ako ste už ise vytušili, PE je nesmierne originálna 3D akčná hra. Prvým originálnym počinom je už samotné menu, ktoré je šialene neschopné. Neviem čím to bolo, ale moja myš v ňom reagovala spomalene a tak polo náhodne (možno preto, lebo je bezdrátová HeHe). Tak som radšej ani nestrácal čas rýpaním sa v menu a hľadaním položky: MouseResponse = Jumpy (taká malá programátorská vsuvka) a išiel som rovno do hry. Druhým originálnym počinom, ktorý som si uvedomil bol príbeh (intro). Vôbec som nepochopil, že o čo ide, len som vedel, že nejakí čelnovia nejakej špeciálnej polície alebo takého dačoho, idú do nejakej továrne na mäso alebo čo a strašne na to nadávajú. Tak som sa v rýchlosti snažil rozpamätať na to, že koľko krát v živote som videl v novinách alebo v telke nejakú správu o tom, že kukláči vtrhli do fabriky na mäso: Search Results = 0 (zasa trocha programovania). Z toho vyplýva, že ako nápad na hru je to šialene originálne. Bohužial to aj sedí do rovnice Game Story Stupidity = vela (viem, už s tým prestanem). A tak som sa zrazu objavil v niečom, čo malo byť herným svetom. Spolu so mnou tam stál ešte dáky chlapík, dáka žena (!!!) a dáky robot. Ako som sa neskôr dozvedel, boli to členovia môjho tímu, bez ktorích sa ďalej nepohnem, takže som na nich nemal strieľať.

Dokonca som sa dozvedel, že ten sympatický robot je vlastne hybridizovaná žena – pekne, zasa to tu celé smrdí originalitou. Nanešťastie sa tí úbožiaci mnou nenechali zastreliť a tak to musel spraviť prvý nepriateľ, ktorého sme stretli. Nasledovala ďalšia originalita. Zistil som, že každý z členov môjho tímu dokáže niečo iné (šéf vie vypočúvať ľudí, baba vie hackovať terminály, robot znesie oheň a elektrinu a ten posledný magor zas vie opravovať veci) a tak ich treba ťahať všetkích so sebou. Trochu mi to pripomínalo jednu hru začínajúcu na L a končiacu na ost Vikings, ale asi sa mi to len tak zdalo, lebo PE je totálne originálny. Aby ste nemuseli loziť s každým členom tímu zvlášť, autori naprogramovali povel follow me, ktorý prikáže všetkím členom aby nasledovali svojho vodcu (tá postava, ktorú máte momentálne vybratú (hej, môžete sa prepínať medzi postavami)). AI členov vášho tímu je však nepatrné, a teda ak sa hýbete rýchlo, tak sa vám vaši kumpáni stratia za najbližším rohom a treba sa pre nich vrátiť, čo vždy poteší a je to aj originálne.

Okrem toho, že títo štyria magori všeličo dokážu, má každý z nich aj zbraň (áno, až na robota majú všetci celú jednu zbraň, robot má ešte aj rakety (je to totálne originálne)). Každý z chlapíkov má svoju energiu a každá strela zo zbrane mu z nej trošku uberie a potom si ju musí dobyť v takom milom zariadeníčku. Ale nebojte sa, až vyčerpáte celú energiu, zbraň bude strieľať aj tak (asi na nejaký úver alebo výhodnú pôžičku alebo čo). Takisto je to napríklad aj s opravárenským prístrojom. Ani nemusím hovoriť aké originálne to je, že? Originánly je aj spôsob vašej smrti. Akonáhle zomriete, objavíte sa na akomsi respawn-pointe, ktoré sú rozmiestnené po leveli. Máte teda k dispozícii nekonečne veľa životov. Viem, že súčasným trendom je robiť hry tak, aby sa nedal využívať systém load-save (viď napr. Operation Flashpoint), ale PE aj v tejto oblasti tromfuje neskutočnou originalitou a vďaka takémuto systému úplne eliminuje potrebu sejvovať hru, lebo ak skapete, aj tak sa tam znovu objavíte a nič sa vám nestratí.

Takýchto originalít je v hre ešte veľa, ale nebudem ich rozpitvávať, ešte mi príde zle. Povedzme si radšej, čo také originálne budeme s našim tímom robiť. Technicky sa dá celý príbeh ako aj postup po leveloch charakterizovať ako dvojfázový proces. Prvá fáza pozostáva z vyvraždenia všetkích nepriateľov v danej oblasti. Človek by si povedal, že to bude nejak zložité. A v tom je práve tá chyba. Je to neskutočne jednoduché a často šialne nudné. Maskarovať nepriateľov je totálne jednoduché. Dosť tomu napomáha aj fakt, že AI nepriateľa je na stupnici od 1 do 10 niekde okolo –34 * 343648237428763753645. Ak totiž vystrelíte na nepriateľa a potom uhnete za roh, tak vás ignoruje a kľudne stojí ďalej na mieste!!! Móóóóóóc originálne.

Druhá fáza pozostáva z riešenia nejakého logického problému (á la spominání Lost Vikings). Vzhľadom na to, že možnosti a schopnosti vašich postáv sú veľmi primitívne, logické problémy sa riešia samé. Neviem prečo, ale keď prídem do prázdnej miestnosti, v ktorej strede je počítač a ja mám v tíme odborníka na hackovanie, začnem panikáriť, že čo mám robiť ďalej. Podobná situácia nastáva aj vtedy, ak v miestnosti uniká jedovatý plyn a venil je na opačnej strane ako stojí môj robot odolný voči vplyvom prostredia. Ako výsledok nám teda ostáva absolútne nezáživné motanie sa po nekonečných leveloch a riešenie primitívnych problémov kombinované zo zabíjaním úplných magorov. A to je na dobrú hru málo. To je málo aj na priemernú hru. To je dokonca ešte menej, ako vám dá podpriemerná hra. Je to kruté, ale PE je jedna z najhorších hier, aké som kedy hral. Nie všetko, čo sa ligoce je zlato ...

Project Eden

Výrobca: CORE Design
Distribútor SR: EIDOS
Odporúèaná konfigurácia: P 233 Mhz, 64MB RAM
3D karta: ano
Multiplayer: nie
Typ: Action
Verdikt: Nie všetko, čo sa ligoce je zlato ...
Hodnotenie: 50%

Zdroj: gamesweb

Kuki
viac článkov autora

Výrobca:
Distribútor:
Testovaná platforma:
Multiplayer: nie
Lokalizácia:
Žáner:
Vychádza na platformy: PC
Oficiálna stránka:
Karta hry:
Plusy:
Mínusy:

Vaše hodnotenie hry

Aktuálne hodnotenie článkov: 0 / 10
(Hodnotení: 0)

Bleskovky

Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov

Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.
17.09. 11:34 diskusia (1)

Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2

Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.
16.09. 14:27 diskusia (0)

Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok

Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.
11.09. 11:55 diskusia (0)

Mortal Kombat X má dátum vydania

Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.
09.09. 15:40 diskusia (0)

Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu

Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.
03.09. 11:50 diskusia (0)
Anketa
Koľko hodín týždenne ste venovali hrám počas letných prázdnin?
 
GamesWeb.sk Offline - máj 2013
Najnovšie online hry

Pillow City: Revelation

07.07.2014

Bitshift

07.07.2014

Atlantis Jewels

07.07.2014
Najnovšie plné hry

Iris

14.06.2014

Wolfenstein: The Final Solution

08.06.2014

Maldita Castilla

30.12.2012