10.12.2001 00:18, Ivo Ninja, Komentárov: 0
Empire Earth

Empire Earth

Som presvedčený, že si všetci pamätáte na špičkovú real-time stratégiu Age Of Empires. Chlapíkovi menom Rick Goodman, ešte dávno predtým než doviedol team vývojárov preslávenej hry Age Of Empires k jej úspešnému dokončeniu sa v jeho mysli zrodila myšlienka na ďalšiu strategickú hru, ktorá by pojala oveľa väčší časový úsek než pôvodný AOE. Založil preto Stainless Steel Studios, kde sa za ostro-stráženými stenami zrodila nová hra – Empire Earth.

Som presvedčený, že si všetci pamätáte na špičkovú real-time stratégiu Age Of Empires. Chlapíkovi menom Rick Goodman, ešte dávno predtým než doviedol team vývojárov preslávenej hry Age Of Empires k jej úspešnému dokončeniu sa v jeho mysli zrodila myšlienka na ďalšiu strategickú hru, ktorá by pojala oveľa väčší časový úsek než pôvodný AOE. Založil preto Stainless Steel Studios, kde sa za ostro-stráženými stenami zrodila nová hra – Empire Earth.

Hra vás postupne prevedie 12 epochami, ktoré mapujú ako históriu ľudstva, tak i jeho pomerne blízku budúcnosť. Počiatky hry siahajú až k samotným predchodcom dnešného človeka, do doby, ktorou sa dnes zaoberá oblasť vedy nazvaná paleontológia. Nasleduje prehistorické obdobie (500 až 50 tis. rokov pred našim letopočtom), doba kamenná (50 až 5 tis. rokov p. n. l.), doba medená (5 až 2 tis. rokov p. n. l.), bronzová (2 tis až 0 rokov p. n. l.), doba temná (0 až 900 rokov nášho letopočtu), stredovek (900 až 1300), renesancia (1300 až 1500), doba imperializmu (1500 až 1700), doba rozkvetu priemyslu (1700 až 1900), moderný vek (1900 až 2000), vek informácií (2000 až 2100) a záver bude patriť dobe nanotechnológie (2100 až 2200). Ako sami vidíte, časový záber hry je skutočne monumentálny, viac ako 500 tisíc rokov z histórie a budúcnosti Zeme. Ovšem ale, že nejde iba o prosté prebíjanie sa z jednoho obdobia do druhého.

Každá epocha je totiž natoľko obsiahla, že sa vám ju proste nebude chcieť opustiť. Prechod medzi jednotlivými dobami je naviac obtiažnejší než v AOE a nie vždy za každú cenu nutný. Možno zistíte, že je lepšie ostať dlhšie v jednej epoche a získať tak väčšiu populáciu, vyvinúť viac nových zbraní, než sa vrhnúť do novej doby hneď, ako to bude možné a riskovať skorú prehru.

Empire Earth obsahuje dohromady viac ako 200 bojových jednotiek, plus ďalšiu stovku v single-playerovom móde. K tým patria do kožušiny oblečení bojovníci z doby kamennej, reálne bojové lode, tanky, či lietadlá súčasnosti, až napr. obrovský mechovia budúcnosti. Zaujímaví rozhodne sú prorokovia, ktorí majú moc vyvolávať živelné katastrofy, ako napríklad mor, hurikán, či zemetrasenie. V prípade moru potom musíte postaviť v blízkosti nemocnicu, pred besniacimi prírodnými živlami schováte svoje jednotky zase do chrámu. Ďalšou zvláštnosťou je možnosť „najať si“ rôzne známe postavy, ako napr. Julia Caesara, kráľovnú Elizabeth I., generála George S. Pattona či dokonca Elvisa Presleyho. Tí pridávaju vaším armádam rôzne bonusy, napr. zvyšujú morálku a tým i boja schopnosť vojakov v ich blízkosti. Samozrejmosťou sú i postupné vylepšovania vlastností vašich bojových jednotiek. Nie je to však klasický spôsob, kedy vylepšením výroby daných továrni automaticky povýšite vlastnosti vyrábanej jednotky. Tu máte možnosť vylepšovať priamo konkrétne jednotky. Každá bojová jednotka má určitú sadu atribútov, ktoré je možné meniť. Niektoré sú rovnaké u všetkých jednotiek (miera útočnosti, či rýchlosť), iné sú spoločné len pre niekoľko typov (dåžka maximálneho doletu). U každej jednotky je to asi tak 6 až 7 meniteľných atribútov z celkového počtu z asi 15 možných.

Takou čerešničkou na vrchu torty je možnosť postaviť niektorý zo siedmych divov sveta, kde každá stavba, značne nákladná, prináša určité špecifické výhody. Napríklad po dostavaní Majáku v Alexandrii sa hráčovi kompletne odkryje morská hladina. Inokedy je postavenie niektorého z divov sveta podmienkou k víťazstvu určitej misie. Okrem týchto exotických stavieb sú k dispozícii samozrejme i tie obvyklejšie – domy, továrne, nemocnice, atď. Tých je približne 25 typov. Zdalo sa mi to najprv málo, avšak keď si uvedomíte, že behom hry prejdú stavby pol milióna rokov vývoja, číslo všetkých ich variácií sa zvýši asi na 110. Napríklad také stajne sa postupom času a doby budú meniť a časom kone vymenia oceľové tanky. Niektoré typy stavieb budú naopak dostupné už od určitého data. To taktiež platí i pre všetky bojové jednotky, či bonusových hrdinov, prístupné sú iba vtedy, pokiaľ existovali i v reálnej histórii.

Určite vás zaujíma ako je to so surovinami. Tu si myslím, že tvorcovia chceli zjednodušiť hráčom starosti, aby sa mohli viac sústrediť na samotné boje. Zdrojov nie je príliš. Klasické jedlo, kameň, drevo, oceľ, zlato. I tu platia, ako by som to povedal, „zákony histórie“. Teda zatiaľ čo drevo a kameň bude možné spracovávať hneď od začiatku, oceľ a zlato sa vaši ľudia naučia využívať až neskôr. Vďaka inteligencii roľníkov sa výroba potravín stáva jednoduchou záležitosťou. Založíte polia, vyberiete zopár ľudí k obhospodarovaniu pôdy a tí už sa samí postarajú o to, aby ich priatelia na bojisku i v mestách nehladovali.

A ako to všetko na obrazovke vyzerá? Celá hra je plne v 3D grafike, s mnohými vlastnosťami, na ktoré ste už zvyknutí z hier tohto typu (pôžitok na očká prinesie teda perspective-correct texturing, bilineárne a anisotropické mip-map filtrovanie, Gouraudovo tieňovanie, Z-buffering, atď). Najzaujímavejším je asi využitie hmly. Ak priblížite objektív na jednotlivé postavy, či stroje na bojisku, určite si všimnete, že z každej pušky, hlavne dela a tuším i z motoru tankov a lietadiel vychádza dym. I každý výbuch po sebe zanechá dymovú clonu a po určitej dobe sa do hmlového oparu zahalí celé bojisko. Bez povšimnutia by určite nemal ostať ani vplyv denného cyklu ako i u ročného obdobia. Vytváranie prírodných scenérii má na starosti generátor krajiny, ktorý ju vytvára z časti náhodne a z časti preddefinovane.

Empire Earth je teda rozhodne ďalšia špičková záležitosť na poli strategických bojových, ale i tak trochu simulačných hier. 500 tisíc rokov vývoja vašej civilizácie, to je to, čo by vás malo ihneď pritiahnuť k myšiam a klávesniciam. Ale toho nového a netradičného je tu rozhodne ešte viac, takže teraz máte o dôvod naviac, prečo zopár nasledujúcich nocí nespať.

Empire Earth

Výrobca: Stainless Steel Studios
Distribútor SR: Sierra
Odporúèaná konfigurácia: P 233 Mhz, 64MB RAM
3D karta: ano
Multiplayer: ano
Typ: RTS
Verdikt: Quality - Stretegy - Game
Hodnotenie: 88%

Zdroj: gamesweb

Ivo Ninja
viac článkov autora

Výrobca:
Distribútor:
Testovaná platforma:
Multiplayer: nie
Lokalizácia:
Žáner:
Vychádza na platformy: PC
Oficiálna stránka:
Karta hry:
Plusy:
Mínusy:

Vaše hodnotenie hry

Aktuálne hodnotenie článkov: 7.3 / 10
(Hodnotení: 3)

Bleskovky

Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov

Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.
17.09. 11:34 diskusia (1)

Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2

Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.
16.09. 14:27 diskusia (0)

Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok

Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.
11.09. 11:55 diskusia (0)

Mortal Kombat X má dátum vydania

Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.
09.09. 15:40 diskusia (0)

Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu

Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.
03.09. 11:50 diskusia (0)
Anketa
Koľko hodín týždenne ste venovali hrám počas letných prázdnin?
 
GamesWeb.sk Offline - máj 2013
Najnovšie online hry

Pillow City: Revelation

07.07.2014

Bitshift

07.07.2014

Atlantis Jewels

07.07.2014
Najnovšie plné hry

Iris

14.06.2014

Wolfenstein: The Final Solution

08.06.2014

Maldita Castilla

30.12.2012