20.11.2001 00:18, Martin Náhlovský, Komentárov: 0
Prci, Prci, Prcičky 2

Prci, Prci, Prcičky 2

Přesně rok po maturitním večírku, kdy se Jim, Oz, Kevin a Finch zbavili svého velkého problému zvaného panictví, poté, co úspěšně absolvovali první ročník na vysoké škole (včetně Stiflera), se povedená pětice sexuchtivých týpků navrací do rodného kraje. Zakrátko jej však opětovně opouští a s vidinou naplnění svých snů vyráží k jezeru, aby zde ukojila své touhy prostřednictvím pronajaté luxusní chaty, v jejímž okolí je evidována řada vnadných úlovků.

Prci, prci, prcičky 2
Americký koláč se navrací v kompletní sestavě!

Přesně rok po maturitním večírku, kdy se Jim, Oz, Kevin a Finch zbavili svého velkého problému zvaného panictví, poté, co úspěšně absolvovali první ročník na vysoké škole (včetně Stiflera), se povedená pětice sexuchtivých týpků navrací do rodného kraje. Zakrátko jej však opětovně opouští a s vidinou naplnění svých snů vyráží k jezeru, aby zde ukojila své touhy prostřednictvím pronajaté luxusní chaty, v jejímž okolí je evidována řada vnadných úlovků. Jeden rok není až tak dlouhá doba a jednotlivé charaktery ústředních postav neprošly výraznou změnou. Jim zůstává i nadále oním nešikou, který na sebe poutá valnou část trapasů, vzniklých při vytrysknutí sexuálního chtíče, a jak už bývá u tohoto smolaře zvykem, jeho nemotorných výletů do nepoznaných erotických výšin se zpravidla účastní i rodiče. Naproti tomu se mu konečně zdařilo získat přízeň prsaté kamarádky Nadie, která chce s Jimem prohloubit svůj vztah a navázat tam, kde onehda skončila. Nebohý Jim si je samozřejmě vědom faktu, že jeho sexuální zdatnosti kmitají někde na pomezí bodu mrazu, a proto se v průběhu letních prázdnin vydává za fetišistickou flétnistkou Michelle, jež zrovna praktikuje na hudebním táboře, aby s ní probral své slabosti, nejkritičtější místa a popřípadě se i vylepšil. Do zcela jiné škatulky by se dal zařadit poněkud „plakátový“ Kevin, k čemuž zajisté přispívá jeho opatrná a citlivá nátura. Přesto všechno mu není dvakrát do zpěvu – od střední školy nenavázal vážnější známost a jeho někdejší „první“, Vicky, se z jeho života vytratila, našla si nového kluka a na plachého Keva dočista zapomněla. Ten se však nevzdává a za psychické podpory svých kamarádů hodlá získat svou holku nazpět. Naopak Oze zbržďuje v řádném rozjezdu vážně rozehraná známost s Heather, která tráví letní prázdniny v Barceloně. Jeho postava tak tvoří po většinu filmu jen nepatrný zlomek celé skládanky a občas se zapojí do centra dění několika vtipnými hláškami, což je kromě jednoho sexu po telefonu docela zklamání. Mladistvý intelektuál Finch prošel zřejmě nejvýraznější změnou ze všech hlavních hrdinů. Slavný románek se Stiflerovou mámou se zapsal do podvědomí nejen jeho samého, ale celkově tak proslavil jeho alter ego v širém okolí. Finch se intenzivně zabývá studií tantrického sexu, aby dosáhl vrcholu vášně s jedinou ženou svého srdce – a tedy s Jeanine (Stiflerovou mámou). A nakonec Stifler… Je třeba říci, že se oproti minulému dílu vůbec nezměnil – stále je to ten vulgární a rozmazlený fracek, který má v nervové soustavě nastřádané jen jediné – ženy v rouše Evině.

Prostřednictvím druhých Prciček se navrací na plátno nejen ústřední hrdinové, ale i ostatní postavy, které se objevily již v prvním díle. Na mysli mám především kamarádskou Jessicu, která ač proplouvá oběma filmy zcela osamocena, své zkušenosti by mohla plnými hrstmi rozdávat ostatním. Jimův otec patří také mezi stěžejní body druhého pokračování, a nebýt jeho schopnosti rozvést jakoukoli debatu až na samý okraj trapnosti, byly by nové Prcičky zajisté ochuzeny. Malinký comeback zažívá také Stiflerův mladší bratr, využívající sexuálních praktik svého vzoru, zrzavý kecal Sherminátor a několik dalších postav – které se mihly, byť jen na malý okamžik, v prvním díle a výrazněji nepromluvily do děje. Přesto se nový Americký koláč soustředí spíše na problémy dospívajících mužů a nebýt praštěné Michelle, na níž se upíná paradoxně největší pozornost z řad ženského ansáblu, označil bych celý film za výhradně pánskou jízdu (pohledné protějšky hlavních hrdinů zůstávají překvapivě v pozadí a na plátně pozbudou sotva pět minut).

Co se týče kvality zpracování druhých Prciček, nebudu zbytečně mrhat superlativy. Je třeba si uvědomit, že jsou Prci, prci, prcičky 2 teenagerovskou komedií, jejíž přednosti ocení především mladší diváci. Druhé pokračování kráčí ve šlépějích svého předchůdce, v míře nechutných scén mu zdatně sekunduje a bez sebemenší snahy o jakýkoliv vývoj se snaží divákům dodat to, co upřednostňovali na prvním díle. V praxi se tento relevantní pokus tvůrců projevuje parodováním sebe sama – tj. recyklací oblíbených vtípků a okopírováním schématu veleúspěšné jedničky včetně načasování nejznámějších scén. Hned v úvodu filmu tvůrci odkazují na slavnou „ponožkovou“ příhodu – Jim si vychutnává na koleji svůj druhý pohlavní styk a přitom netuší, že zakrátko vpadnou do jeho pokoje nic netušící rodiče. V první třetině filmu se dostává ke slovu také Stifler a jeho nechutné sexuální orgie (dříve pivko s ejakulátem, nyní sprcha močí považovanou za poněkud vyšumělé a zteplalé šampaňské). Na scénu s jablkovým koláčem úspěšně navazuje i Jimovo velké sólo a záměna lubrikantu za sekundové lepidlo. Internetem pozřený dvojitý orgasmus pak nahrazuje příhoda, v níž se Stifler, Finch a Jim vkradou do pokoje dvou potenciálních lesbiček. Ačkoliv jsem od tohoto filmu očekával všelijaké podvraťárny, dané komerčním zaměřením celého pokračování, byl jsem nakonec mile překvapen, neboť mým bránicím bylo dopřáno zadostiučinění. Ale nejsou to jenom vybičované sekvence, v nichž hrdinové snímku pokoušejí způsoby sexuálního sebeuspokojení, ale i romantické vyhrocení, které činí z Amerického koláče zdaleka odlišnou komedii, než na jakou jsme všichni zvyklí. Prci, prci, prcičky 2 totiž dokázali to, co se mnohým pokračováním nezdařilo – tj. úspěšně navázat na slávu prvního dílu. Zatímco jednička nastolila nový filmový proud a odklidila cestu obdobně zaměřeným snímkům, dvojka jen potvrdila sílu nynějších teenagerovských komedií, jež v případě Prciček působí jako závan svěžího vzduchu do zatuchlého žánru. Filmu uděluji poctivých 80% a ostatním jej vřele doporučuji.

Prci, prci, prcičky 2

Typ: komedie
Herci: Jason Biggs, Shannon Elizabeth, Mena Suvari, Alyson Hannigan, Chris Klein, Thomas Ian Nicholas, Natasha Lyonne, Eddie Kaye Thomas a další...