20.11.2001 00:18, Ivo Ninja, Komentárov: 0
Dragonriders: Chronicles of Pern

Dragonriders: Chronicles of Pern

Príbeh hry začína vo Fortskom Weyre, čo je jedno zo sídiel drakenov, kde dojde k záhadnemu úmrtiu jazdkyne na dračej kráľovne, Weyreny. V liahni čaká nové zlaté vajce a tak prichádza chvíľa, kedy sa drakeni musia vydať na cestu a nájsť kandidátky pre zasvätenie s novou dračou kráľovnou. V tomto okamžiku sa na scéne objavuje D’Kor, mladý draken – teda VY. Veľmi skoro zistíte, že úmrtie vašej Weyreny nebolo náhodné. Pern teraz čelí ďalšej záhadnej nemoci šírenej nakazeným dobytkom. Na vás bude nájsť liek,

Dobrých adventúr je rozhodne málo a tak poteší každý projekt, ktorý vyzerá len trošičku nádejne. A práve medzi tie každopádne patrí Dragon Riders, 3D adventúra z dielne spoločnosti UbiSoft.

Príbeh hry začína vo Fortskom Weyre, čo je jedno zo sídiel drakenov, kde dojde k záhadnemu úmrtiu jazdkyne na dračej kráľovne, Weyreny. V liahni čaká nové zlaté vajce a tak prichádza chvíľa, kedy sa drakeni musia vydať na cestu a nájsť kandidátky pre zasvätenie s novou dračou kráľovnou. V tomto okamžiku sa na scéne objavuje D’Kor, mladý draken – teda VY. Veľmi skoro zistíte, že úmrtie vašej Weyreny nebolo náhodné. Pern teraz čelí ďalšej záhadnej nemoci šírenej nakazeným dobytkom. Na vás bude nájsť liek, odhaliť, kto stojí za touto epidémiou pôvodne namierenou proti Drakenom, a nakoniec očistiť i svoju povesť (to keď vás obvinia z účasti na spiknutí proti vodcovi weyru). Aby vám však celý tento stručne opísaný príbeh dal kompletný význam, musíte si túto hru sami zahrať. Aby som vás ale presvedčil o tom, že to za to stojí, prešiel by som k spracovaniu, hrateľnosti, grafike, hudbe a zvukom.

Spracovanie hry je niekde na pomedzí 3D adventúry a RPG. Autorom sa však podarilo niečo takmer nemožné. Na základe knižnej série v spolupráci s jej autorkou dokázali presne vystihnúť atmosféru románu a preniesť ju do počítačovej podoby. Z celej hry je jasne postrehnuteľné, že všetko bolo sústredené na dokonalý pociť a hrateľnosť. V hre tak nebudete kombinovať mrtvého psa s elektrickou zásuvkou, ale budete hovoriť a počúvať, pomáhať ľuďom. Väčšina úloh v hre je pomerne prostá (nie sprostá :-). Priniesť niekomu to, čo potrebuje, pomôcť svojou silou a podobne. Pri splnení takých úloh získa D’Kor lepšie sociálne postavenie, vďaka ktorému mu ostatní budú viac veriť. Okrem sociálneho postavenia sa vylepšujú i ďalšie D’Korove charakteristiky, sila a skúsenosti. Postup v hre je z veľkej časti závislý na tom, akej úrovne D’Kor dosiahol. Okrem 3 základných vlastností môže D’Kor získať i niekoľko špeciálnych schopností ako je boj s mečom, schopnosť plíženia sa a pod.

Ovládanie hry je kompletne na klávesnici, myš využijete tak maximálne k dvojkliku na ikonu hry, k jej spusteniu. Našťastie je ovládanie jednoduché a i rýchlo si na neho zvyknete. Pohyb D’Kora je sledovaný systémom kamier, ktoré majú navodiť pocit filmu, čo sa im pomerne dobre vydarilo. Rozhovory a medziherné i herné animácie sú spúšťané v širokouhlom „widescreen“ móde.

Animácií je v hre naozaj požehnane, medzi najkrajšie patrí let na drakovi, ktorý bohužiaľ môžete len pasívne sledovať. Grafické spracovanie hry je veľmi nadpriemerné, či už ide o design interiéru, pôsobivé exteriéry alebo spracovanie postáv, ktorých je v hre niečo cez 200. 3D engine je na kvalitnej nadštandardnej úrovni. Zvuková časť hry Dragon Riders je takmer fenomenálna. Nejde len o nahovorenia rozhovorov alebo nádherný „vnútorný“ hlas vášho bronzového draka, Zentha, ale i o zvuky okolo vás, škrípanie piesku pod vašimi chodidlami, šplechot a šum vody a mora atď. Kvalitné ozvučenie dnes ale nie je ničím, za čo by sa mali dávať kytice ruží, patrí to jednoducho k štandardu.

To, čo však naozaj presahuje bežný štandard je hudba. Soundtrack k hre patrí k tým najlepším a naozaj stojí za vypočutie, stačí sa preniesť do lokácie podľa vašej voľby, stlmiť ostatné zvuky, vypnúť monitor, ľahnúť na postel a počúvať – nádhera!

Dragon Riders: Chronicles Of Pern

Výrobca: Red Storm
Distribútor SR: Ubi Soft