25.01.2010 00:00, DKF, Komentárov: 0
Aliens vs. Predator - prvé dojmy z hrania
Zvedavosť. Jedine tak by sa dali opísať ohlasy na ďalšiu hru z dielní Rebellionu, ktorý si za posledné obdobie neurobil najlepšiu mienku u hráčov. Čo sa ale udeje, keď sa do rúk ľuďom, ktorí stihli za minulý rok vydať dve pohromy, dostane jedna z najznámejších filmových sci-fi sérii? Odpoveď bola z časti odkrytá a musíme usúdiť, že sa môžete tešiť na poriadny masaker!
Po otrasnom Rogue Warrior (nie, nedáme s ním tvorcom len tak
pokoj!), ktorý sa nám pod ruky dostal pred niekoľkými týždňami a odniesol
si smiešne 2,5 bodu, nám to Rebellion doslova dlží. Dlží hru, na akú sme boli
zvyknutí z ich dávnejšej produkcie. História britského štúdia je totiž
opradená solídnymi titulmi ako Rogue Trooper či Aliens vs. Predator (z roku
1999). Preto očakávame produkt, ktorý by Rebellion vyniesol na zlaté prvé
priečky a vymazal z myslí hráčov spomienky na minuloročné prepadáky.
Tým pomyselným záchranným kolesom by mala byť reinkarnácia fenoménu, ktorý
mapuje konflikt medzi dvomi mimozemskými rasami, Votrelcami a Predátormi.
Dlho očakávaný titul dali autori vyskúšať novinárom mesiac vopred, aby ich upozornili
vo svojich článkoch na prípadné chyby. Ešte nedoladenú aktuálnu situáciu sme si
nedávno vyskúšali aj my. Detaily vám poodhalia "JC" z PS3 verzie a "Duri" z PC, ktorí
absolvovali krvavý výlet v preview verzii novodobého Aliens vs. Predator.
Predator:
Ovládanie postáv vám (na pomery iných FPS) môže pripadať trochu nevšedne. Logické a premyslené tutoriály, ktoré sú súčasťou príbehu, vás však razom premenia na majstra danej rasy. Na začiatok si predstavme pána zabijaka, lovca lebiek, jednoducho Predátora. Ten má v rukáve esá, ktoré jednoducho odstránia jeho úhlavných nepriateľov z povrchu zemského. Keďže sú preňho ľudské lebky veľmi dôležité (po detekcii oka danej postavy sa odomknú dvere), nezaobíde sa to bez detailnej „pitvy“. Rôznorodé chvaty nás budú sprevádzať prevažnou časťou hry. Predátor po dosiahnutí cieľa, vystrčí svoje oceľové čepele, mávnutím jednej ruky sa zapichne do mariňákovho chrbtu a druhou odsekne hlavu. Útoky Lovca lebiek veru nie sú pre slabšie povahy, najmä ak si svoje „trofeje“ preskúma. Nie všetko sa však musí riešiť utrhnutím hlavy, občas svoju čepeľ vrazí do hrudníka, prehmatá vnútornosti a keď narazí na chrbticu, v rýchlosti ju vytrhne aj spoločne s lebkou. Pestrý repertoár zbraní nám ďalej ponúka vymoženosť, ktorá sa zaobíde bez krviprelievania. Tým prvkom je odlákanie hliadky od cieľa, buď od strážených dverí či osoby. Mix angličtiny a „predátorčiny“ vám teda neraz zachráni život. Oceľové plecia Predátora nesú ťarchu v podobe kanónu. Čím dlhšie držíte klávesu na streľbu, tým silnejšiu ranu vyšle zo svojej obrovskej hlavni. Pri ľuďoch nemá plazmové delo silný účinok, Votrelcov však zvládne ľavou zadnou (roztrhá ich na kusy). Preview verzia nám dala ochutnať aj trojicu pohľadov. Prvý prezrádza polohu ľudí, druhý funguje na priblíženie ako ďalekohľad a tretí poukazuje na voľnú plošinu, na ktorú je možné skočiť, porozhadzované strelivo či lekárničky. Tie sú v ďalšom postupe veľmi dôležité, aj Predátor je zraniteľný. Na poranenia sú tu dve injekcie v tvare modrých nožíkov, ktoré si zapichne do tela a po bolestnom výkriku vyplnia riadok so životnou energiou. Po džungli, či komplexoch základní sú taktiež postrácané zväzky lebiek (achievementy do Steamu) po ostatných Predátoroch.
Na zvyšné dve rasy sa bližšie pozrel "JC", ktorý najnovší stret Aliena s Predatorom otestoval na PlayStation 3. Porovnanie jednotlivých verzií vychádza zatiaľ lepšie pre PC, nakoľko PS3 port trpí známym syndrómom multiplatformovosti v podobe horšej, ako keby rozmazanej, grafiky.
Alien:
Ako pamätníka pôvodného AvP ma prakticky hneď po zapnutí uchvátila staronová atmosféra. Všetky pôvodné prvky ostali zachované, zmenilo sa iba príbehové pozadie. V prípade aliena začína hráč svoju púť vo výskumnom laboratóriu, ale od prvých sekúnd hrania je zrejmé, že hrateľnosť a atmosféra sa zabudla v období pred 10 rokmi. Zoznamovanie s ovládaním a správaním sa aliena prevedie hráča všetkými základnými činnosťami – rôzne útoky, behanie po stenách a celkovo využívanie utajenia ako hlavnej sily tejto frakcie. Od toho sa bude odvíjať aj samotný štýl hrania, predsa len, zoči voči viacerým nepriateľom to má alien veľmi ťažké a musí teda spoliehať na svoju rýchlosť, utajený pohyb a prekvapujúce útoky. V praxi to predstavuje trochu vyššie nároky na hráča, hlavne v otázke orientácie. Beh po stenách, dole hlavou... našťastie stačí použitie jedného tlačidla a alien sa dostane do „ľudskej“ pózy. V súvislosti s (pre niekoho možno) krkolomnejším herným štýlom poteší ovládanie, ktoré je výborne spracované aj pre potreby gamepadu. Behanie po stenách, skákanie, používanie rôznych ventilačných šachiet, to všetko je možné bezproblémovo vykonávať využitím 2 tlačidiel (+ ľavej páčky samozrejme). Z hľadiska útokov nemá alien žiadne vybavenie ako predator alebo človek a tak sa musí spoľahnúť na svoj chvost, drápky a samozrejme vnútorné zúbky, ktoré sú štýlovo znázornené pri klasických útokoch na hlavu. Okrem toho autori pripravili aj zopár animácii pre rôzne stealth zabitia – chvost v bruchu, chvost v oku, chvost usekávajúci hlavu, gore ako má byť :) Podobne ako predátor, aj alien má po úrovniach porozhadzované predmety, ktoré nezbiera, ale ničí. Vo výsledku je zážitok z hrania za aliena veľmi špecifický a porovnať sa dá iba s pôvodnou sériou. V iných hrách na nič podobné nenatrafíte a už iba kvôli tomu je nový AvP hodný vášho záujmu.
Vojak:
Ľudí možno charakterizovať, ako hlavnú hybnú silu za udalosťami, ktoré sa odohrávajú v novom AvP (o tom bližšie až v recenzii). Ich zvedavosť podnietila príchod predátora aj výskyt alienov v herných lokáciach a tak si musia horkú šľahačku zlízať sami. Ľudská kampaň je svojim zameraním aj štýlom hrania najviac podobná klasickým FPS, hoci, nejde čisto iba o bezstarostnú akciu. Autori opäť obdarovali vojakov špeciálnym detektorom pohybu, ktorý vo výsledku robí skôr zlobu - neustále pípanie vo väčšine prípadov iba znervózňuje a nepomáha pripraviť sa na útok, ktorý aj tak nepríde. Do toho tmavé prostredie s iba minimálnou možnosťou osvetlenia (svetlica, baterka) a atmosféra ako remeň je na svete. Tieto prvky pred 10 rokmi oslavovali hráči aj recenzenti, a tento rok tomu nebude inak. Na rozdiel od aliena by som však pri hraní za mariňáka uvítal klasické kombo „klávesnica a myš“, nakoľko mi ovládanie na gamepade, hlavne pri rýchlosti a obratnosti alienov, prišlo trošku ťažkopádne.
Suma sumárum nás hranie preview verzie uistilo v tom, že nový Alien vs Predator má našliapnuté za úspešným oživením značky, čo samozrejme prospeje aj samotným vývojárom z Rebellionu. 10 ročný rozdiel medzi jednotlivými hrami prakticky ani nie je cítiť a všetci pamätníci budú pravdepodobne z reinkarnácie série nadšení – čo, dúfajme, bude platiť aj pre nových hráčov.
Embargo od vydavateľa nám však z preview verzie nedovolilo spraviť video a ani screenshoty, preto sa týchto podkladov k článku dočkáte až v samotných recenziách na konzoly a PC.
Platforma: PC, PS3, Xbox 360
Výrobca: Rebellion
Vydavateľ: Sega
Žáner: Adventúra
Dátum vydania: 16. 2. 2010
Predator:
Ovládanie postáv vám (na pomery iných FPS) môže pripadať trochu nevšedne. Logické a premyslené tutoriály, ktoré sú súčasťou príbehu, vás však razom premenia na majstra danej rasy. Na začiatok si predstavme pána zabijaka, lovca lebiek, jednoducho Predátora. Ten má v rukáve esá, ktoré jednoducho odstránia jeho úhlavných nepriateľov z povrchu zemského. Keďže sú preňho ľudské lebky veľmi dôležité (po detekcii oka danej postavy sa odomknú dvere), nezaobíde sa to bez detailnej „pitvy“. Rôznorodé chvaty nás budú sprevádzať prevažnou časťou hry. Predátor po dosiahnutí cieľa, vystrčí svoje oceľové čepele, mávnutím jednej ruky sa zapichne do mariňákovho chrbtu a druhou odsekne hlavu. Útoky Lovca lebiek veru nie sú pre slabšie povahy, najmä ak si svoje „trofeje“ preskúma. Nie všetko sa však musí riešiť utrhnutím hlavy, občas svoju čepeľ vrazí do hrudníka, prehmatá vnútornosti a keď narazí na chrbticu, v rýchlosti ju vytrhne aj spoločne s lebkou. Pestrý repertoár zbraní nám ďalej ponúka vymoženosť, ktorá sa zaobíde bez krviprelievania. Tým prvkom je odlákanie hliadky od cieľa, buď od strážených dverí či osoby. Mix angličtiny a „predátorčiny“ vám teda neraz zachráni život. Oceľové plecia Predátora nesú ťarchu v podobe kanónu. Čím dlhšie držíte klávesu na streľbu, tým silnejšiu ranu vyšle zo svojej obrovskej hlavni. Pri ľuďoch nemá plazmové delo silný účinok, Votrelcov však zvládne ľavou zadnou (roztrhá ich na kusy). Preview verzia nám dala ochutnať aj trojicu pohľadov. Prvý prezrádza polohu ľudí, druhý funguje na priblíženie ako ďalekohľad a tretí poukazuje na voľnú plošinu, na ktorú je možné skočiť, porozhadzované strelivo či lekárničky. Tie sú v ďalšom postupe veľmi dôležité, aj Predátor je zraniteľný. Na poranenia sú tu dve injekcie v tvare modrých nožíkov, ktoré si zapichne do tela a po bolestnom výkriku vyplnia riadok so životnou energiou. Po džungli, či komplexoch základní sú taktiež postrácané zväzky lebiek (achievementy do Steamu) po ostatných Predátoroch.
Na zvyšné dve rasy sa bližšie pozrel "JC", ktorý najnovší stret Aliena s Predatorom otestoval na PlayStation 3. Porovnanie jednotlivých verzií vychádza zatiaľ lepšie pre PC, nakoľko PS3 port trpí známym syndrómom multiplatformovosti v podobe horšej, ako keby rozmazanej, grafiky.
Alien:
Ako pamätníka pôvodného AvP ma prakticky hneď po zapnutí uchvátila staronová atmosféra. Všetky pôvodné prvky ostali zachované, zmenilo sa iba príbehové pozadie. V prípade aliena začína hráč svoju púť vo výskumnom laboratóriu, ale od prvých sekúnd hrania je zrejmé, že hrateľnosť a atmosféra sa zabudla v období pred 10 rokmi. Zoznamovanie s ovládaním a správaním sa aliena prevedie hráča všetkými základnými činnosťami – rôzne útoky, behanie po stenách a celkovo využívanie utajenia ako hlavnej sily tejto frakcie. Od toho sa bude odvíjať aj samotný štýl hrania, predsa len, zoči voči viacerým nepriateľom to má alien veľmi ťažké a musí teda spoliehať na svoju rýchlosť, utajený pohyb a prekvapujúce útoky. V praxi to predstavuje trochu vyššie nároky na hráča, hlavne v otázke orientácie. Beh po stenách, dole hlavou... našťastie stačí použitie jedného tlačidla a alien sa dostane do „ľudskej“ pózy. V súvislosti s (pre niekoho možno) krkolomnejším herným štýlom poteší ovládanie, ktoré je výborne spracované aj pre potreby gamepadu. Behanie po stenách, skákanie, používanie rôznych ventilačných šachiet, to všetko je možné bezproblémovo vykonávať využitím 2 tlačidiel (+ ľavej páčky samozrejme). Z hľadiska útokov nemá alien žiadne vybavenie ako predator alebo človek a tak sa musí spoľahnúť na svoj chvost, drápky a samozrejme vnútorné zúbky, ktoré sú štýlovo znázornené pri klasických útokoch na hlavu. Okrem toho autori pripravili aj zopár animácii pre rôzne stealth zabitia – chvost v bruchu, chvost v oku, chvost usekávajúci hlavu, gore ako má byť :) Podobne ako predátor, aj alien má po úrovniach porozhadzované predmety, ktoré nezbiera, ale ničí. Vo výsledku je zážitok z hrania za aliena veľmi špecifický a porovnať sa dá iba s pôvodnou sériou. V iných hrách na nič podobné nenatrafíte a už iba kvôli tomu je nový AvP hodný vášho záujmu.
Vojak:
Ľudí možno charakterizovať, ako hlavnú hybnú silu za udalosťami, ktoré sa odohrávajú v novom AvP (o tom bližšie až v recenzii). Ich zvedavosť podnietila príchod predátora aj výskyt alienov v herných lokáciach a tak si musia horkú šľahačku zlízať sami. Ľudská kampaň je svojim zameraním aj štýlom hrania najviac podobná klasickým FPS, hoci, nejde čisto iba o bezstarostnú akciu. Autori opäť obdarovali vojakov špeciálnym detektorom pohybu, ktorý vo výsledku robí skôr zlobu - neustále pípanie vo väčšine prípadov iba znervózňuje a nepomáha pripraviť sa na útok, ktorý aj tak nepríde. Do toho tmavé prostredie s iba minimálnou možnosťou osvetlenia (svetlica, baterka) a atmosféra ako remeň je na svete. Tieto prvky pred 10 rokmi oslavovali hráči aj recenzenti, a tento rok tomu nebude inak. Na rozdiel od aliena by som však pri hraní za mariňáka uvítal klasické kombo „klávesnica a myš“, nakoľko mi ovládanie na gamepade, hlavne pri rýchlosti a obratnosti alienov, prišlo trošku ťažkopádne.
Suma sumárum nás hranie preview verzie uistilo v tom, že nový Alien vs Predator má našliapnuté za úspešným oživením značky, čo samozrejme prospeje aj samotným vývojárom z Rebellionu. 10 ročný rozdiel medzi jednotlivými hrami prakticky ani nie je cítiť a všetci pamätníci budú pravdepodobne z reinkarnácie série nadšení – čo, dúfajme, bude platiť aj pre nových hráčov.
Embargo od vydavateľa nám však z preview verzie nedovolilo spraviť video a ani screenshoty, preto sa týchto podkladov k článku dočkáte až v samotných recenziách na konzoly a PC.
Platforma: PC, PS3, Xbox 360
Výrobca: Rebellion
Vydavateľ: Sega
Žáner: Adventúra
Dátum vydania: 16. 2. 2010
|
Bleskovky
Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov
Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.17.09. 11:34 | diskusia (1) |
Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2
Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.16.09. 14:27 | diskusia (0) |
Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok
Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.11.09. 11:55 | diskusia (0) |
Mortal Kombat X má dátum vydania
Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.09.09. 15:40 | diskusia (0) |
Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu
Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.03.09. 11:50 | diskusia (0) |
Posledné príspevky v diskusii
Anketa
Koľko hodín týždenne ste venovali hrám počas letných prázdnin?
Najnovšie online hry
Pillow City: Revelation07.07.2014
|
Bitshift07.07.2014
|
Atlantis Jewels07.07.2014
|
Najnovšie plné hry
Iris14.06.2014
|
Wolfenstein: The Final Solution08.06.2014
|
Maldita Castilla30.12.2012
|
Spriatelené weby