10.09.2010 00:00, Richard "Gulath" Bojničan, Komentárov: 0
Everybody’s Tennis

Everybody’s Tennis

To, že sú japonci v našom ponímaní prinajmenšom podivní, je známa vec. Krajina, ktorá urobila umenie zo zväzovania, skladania papiera a podobne má jednoducho úplne inú mentalitu ako naša. Preto tam môže vzniknúť RPG tenis...
Hej, znie to naozaj nezvykle, ba priam až šialene, ale Japonci asi naozaj skombinujú čokoľvek. Surovu rybu s ryžou, povrazy so sexom, obydlie s papierom, jednoducho fakt čokoľvek. Preto je úplne jasné, že ak niekde mohol vzniknúť šialený nápad dať dokopy RPG so športovou hrou, muselo to byť Japonsko. Je to už viac ako 2 roky, čo som písal recenziu na Everybody´s Golf. Svojim spôsobom by sa dalo povedať, že ET (Everybody´s Tennis) je hra z rovnakého franchise, akurát pokrývajúca iný šport. Jej spracovanie je dosť podobné, preto je ľahko vysvetliteľné, že sa budem chvíľami na EG odvolávať. Ale poďme sa už konečne pozrieť na samotnú hru.

V ET sa staneme členom tenisového klubu, ktorého hráči cestujú po svete a prinášajú radosť a šťastie všetkým hráčom, ktorí už zabudli aké skvelé a osviežujúce je hrať tenis. V každej misii máme za úlohu sa dopracovať ku konkrétnej osobe, zahrať si s ňou tenis, poraziť ju, a tak ju vrátiť späť ku hre pre radosť. Samozrejme, na to aby sme sa dostali k samotnej osobe, (nazvime si ju RPG pojmom finálny boss), je treba splniť niekoľko úloh (questov). Tie questy sú buď úplne jednoduché – „nemôžeš hrať proti finálnemu bossovi, kým si nezahráš so mnou“. Čiže klasický thrash underling, ktorý zavadzia kým sa dopracujeme k bossovi. Občas sa stane, že získame komplikovanejší quest – „choď niekam, prines, alebo urob niečo, a potom môžeš postúpiť bližšie k bossovi“. Ten sa dá preložiť aj ako – choď niekam, tam si s niekým zahraj tenis, získaj predmet, príď naspäť, zahraj si tenis so mnou, môžeš postúpiť. Naozaj nič komplikované, čo by mohlo prekážať hráčom v hre.

RPG prvky sú v podstate zahrnuté v levelovaní postavy, nejakom tom vybavení (equipe), a to by asi bolo tak všetko. Levelovanie postavy prebieha v podstate dvoma spôsobmi. Samotným hraním s protivníkmi, kde naša postavička postupne získava rovnaký level ako má najsilnejší súper ktorého sme porazili. Tu je zaujímavý fakt, že akonáhle nás porazí súper slabší ako sme my, tak prichádza k delevelovaniu o jeden level. Ak prehráme, tak zase a pokračuje to až do úrovne ktorá je o jedno nižšia ako level súpera. Druhé levelovanie je v podstate niečo ako vernostné. Keď budeme hrať s jednou postavičkou, bude jej rásť úroveň obľúbenosti nami. Za oboje z týchto levelov získava naša postavička niečo do hry. Obľúbenostný level jej pridáva možnosti úderov, napríklad pri podaní, kdežto samotný level pre zmenu kvalitu hry, rýchlosť, presnosť a podobne. Samozrejme, nič z toho nemôžeme nejako ovplyvniť, jednoducho sa to deje automaticky.

Porazením súpera získame aj jeho kostým, ktorý môžeme navliecť na postavičky, ale to je tak pre dievčatká. Koho to reálne zaujíma, čo majú postavičky oblečené? Hlavne, že sú ženské a že majú krátku sukňu keď hrajú tenis, no nie? :-) Posledná vec, ktorá môže ovplyvniť hru je raketa. Ovplyvní ju tak, že uberie z niektorého zo stĺpčekov so statmi a pridá niekde inde. Reálne to na hre nie je skoro vôbec vidno.

Toľko k popisu RPG, teraz k samotnému tenisu. Hra je pomerne jednoduchá a nie je nič zložité poraziť ľubovoľného súpera. Treba len dobehnúť do blízkosti loptičky, a v okamihu keď je v dosahu rakety stlačiť tlačidlo. Odrazy máme tri. Priamy, akože falš, a potom odraz vysoko dohora, kde loptička preletí súpera. Variabilita je teda podobne rozmanitá ako pri hraní kameň papier nožnice. Pri hraní tenisu s finálnym bossom nenastáva žiadna zmena, jednoducho hráme tenis. Akonáhle ho porazíme, vrátime sa späť do centrály, kde dostaneme novú úlohu, nový cieľ a novú lokáciu. Prídeme tam, porazíme každého v tenise a vrátime sa späť... Tiež máte pocit jednotvárnosti?

Graficky je hra spracovaná celkom pekne. Plné 3D prostredie, animácia postavičiek je tiež celkom dobrá, kurty sú rozličné, s rozličnom okolím, takže nehráme stále na tom istom ihrisku. Grafika je podobne ako pri Everybody´s Golf mierne infantilná a anime ladená. V každej lokácii hrá iná hudba a pokriky postavičiek sú celkom na úrovni.

Ak mám porovnať Everybody´s Golf s Everybody´s Tennisom, tak golf z toho vychádza ako jasný víťaz čo sa týka hrateľnosti aj zábavnosti. Tenis je oveľa slabši odvar. Preto ak by ste uvažovali nad niečím podobným a nemáte o 20 rokov menej ako ja, tak siahnite radšej po starom, ale osvedčenom golfe.

Richard "Gulath" Bojničan

Výrobca: Clap Hanz
Distribútor: SCEE