14.07.2010 00:00, Daniel "DanKanFan" Kaničar, Komentárov: 16
Xbox 360 - Slim model 2010

Xbox 360 - Slim model 2010

Dlho očakávaná, upravená verzia populárnej konzoly od Microsoftu sa čochvíľa začne predávať v obchodoch celého sveta. No a keďže my už máme jeden kus pár dní v našej redakcii, tak si teraz o ňom čo to popíšeme. Je naozaj tak tichý, menší, krajší, vzrušujúcejší, viacej sexi a ... eee pardón. Poďme teda na to.

Stratégia zmenšovania a upravovania dizajnu aktuálnej generácie konzol je známa hlavne u firmy Sony s ich značkou PlayStation, preto prvotné náznaky menšej a upravenej verzie Xbox 360 sa brali na ľahkú váhu. Avšak bez lístka sa ani lístok nepohne a Microsoft sa nakoniec k tomuto kroku odhodlal. Pravdepodobne si páni zodpovední za konzolovú sekciu vypočuli námietky a sťažnosti majiteľov pôvodného Xboxu 360, ktorým okrem veľkosti vadila hlučnosť zariadenia, či chýbajúci Wi-Fi modul. Toto všetko sa však má nástupom modelu 2010 zmeniť.

Po vybalení z krabice na vás pozerá konzola, ktorá dizajnom akoby z oka transformera vypadla. Teda nie len z oka, ale vlastne z ktorejkoľvek časti jeho tela. Hranatý a zoseknutý dizajn nabral futuristických kriviek, vďaka čomu nemusí každému sadnúť. Mne osobne sa nový dizajn zdá primeraný a neuráža ma, avšak už som si naň vypočul aj odmietavé názory. Skrátka, proti gustu sa nečúra, teda žiadny dišputát. Koľko ľudí, toľko chutí, s dizajnom sa musí každý vyrovnať po svojom. Čo mi však ihneď pri prvom pohľade padlo do oka je lesklý dizajn, ktorý je síce elegantný, avšak iba vtedy, ak ho vystavujete vo vákuovej vitríne. Ak totiž túto konzolu mienite aj normálne používať, tak sa vám na nej budú hromadiť odtlačky prstov rýchlejšie ako v policajnej databáze. Tie samozrejme elegantne zakonzervuje vrstva viditeľného prachu, ktorá len čaká na to kedy konzolu utriete, aby mohla svoju novú pokrývku opäť naniesť na čistý povrch. Toto je však tradičný problém elektroniky, takže sa nad tým nebudeme veľmi pozastavovať a svoje mastné pracky od paprikového bôčiku si budeme riadne umývať.

Poďme sa však pozrieť na tie podstatné inovatívne prvky, ktoré v tomto modely nastali. Microsoft a jeho prvé tlačové správy sľubovali a vábili viacej ako pekná kamarátka pri večernom ohni na stanovačke, vďaka čomu sa veľa ľudí tejto konzoly nevedelo dočkať. A priznám sa, že medzi nimi som bol aj ja. Nezaujímal ma nový dizajn, ani nové fičúri, ktoré konzola obsahuje, jediné o čo mi išlo je hlučnosť. Áno, pôvodný Elite vrtuľník, ktorý mi sídli pod mojou TV mňa natoľko svojou hlučnosťou rozčuľuje, že som na tichšiu verziu konzoly čakal ako na spasenie. No a môžem povedať, že som sa našťastie dočkal. Rok 2010 konečne priniesol do našich príbytkov tichú konzolu od Microsoftu, vďaka čomu si tiché pasáže hier vychutnám konečne na plné dúšky a nebudem mať pocit, že sa hrám vedľa priemyselného mrazáku. Samotnú konzolu nie je v podstate vôbec počuť a to aj keď sa v nej točí médium. Samozrejme ak by sa aj DVD ozvalo, tak jeho zvuk sa dá ľahko zrušiť nainštalovaním hry na HDD, ktorý je svojou kapacitou 250GB viac ako štedrý. Mierny zvuk však tento krát vydáva adaptér, ktorý je na rozdiel od starších súrodencov aktívny, čiže má vlastný ventilátor. No nebojte sa, ak sa od neho nachádzate aspoň v trocha väčšej vzdialenosti ako šňupač kokaínu od svojej linky, tak hlasitosť jeho prejavov je skoro zanedbateľná. V konečnom výsledku je nový Xbox 360 hlučný zhruba ako PS3 Slim, čiže skoro vôbec. Otázne však je, či táto vlastnosť konzole zostane počas celej jej životnosti, pretože moja osobná skúsenosť s predchádzajúcimi verziami našepkáva istú opatrnosť. Predchádzajúce modely totiž časom začali byť hlučnejšie ako keď boli nové. Či už sa jednalo o mechaniku alebo ventiláciu, vždy niektorá súčasť svoju hlasovú kadenciu časom zvýšila. Zatiaľ som však s touto novou nemou tvárou nadmieru spokojný.

Ďalšou novinkou sú menšie rozmery celej konzoly. Tu však zostávajú moje pocity troška chladnejšie, pretože aj keď je konzola menšia, o žiadnu výraznú odtučňovaciu diétu sa rozhodne nejedná. Na rozmeroch bolo ubrané naozaj len decentne. Pravdepodobne kvôli chladeniu konzoly sa na rozmeroch krabice nedalo veľmi zapracovať, pretože aj keď má teraz vetracie šachty na oboch koncoch a boku, tak vyfukovaný vzduch je skutočne dosť horúci. Táto situácia bola určite spôsobená aj momentálnymi horúčavami, ktoré panujú v našej krajine, avšak nejaký extrémny rozdiel to pravdepodobne nespravilo. Xbox 360 bude mať tak aj naďalej povesť výhrevného telesa.

Okrem týchto noviniek na dizajne pribudli aj ďalšie drobnosti, ktoré určite potešia. Ako najvýraznejšiu z nich by som vypichol Wi-Fi modul, vďaka ktorému je koniec natiahnutých káblov o ktoré vám zakopávala babka keď prechádzala okolo, či predražených externých modulov. Aj keď je smutné, že to čo bolo u konkurencii samozrejmosťou už od začiatku, tak v prípade Xboxu 360 to trvalo zopár rôčkov. Avšak chyba je napravená a tak to je správne, tak to má byť. Ďalej sa na nás na zadnej stene konzoly usmievajú tri USB konektory, HDMI, Kinect konektor a ďalšia novinka, ktorou je optický audio výstup pre tie najkvalitnejšie zvukové orgie. Na prednej strane sa nachádzajú ešte ďalšie dva USB konektory, dotykové tlačidlo na spustenie konzoly a taktiež dotykové tlačidlo na otvorenie mechaniky. Aby vám bolo jasno, že ste sa týchto tlačidiel dotkli, tak vám konzola prehrá vcelku nepekný zvuk. Toto si mohli v MS odpustiť, pôsobí to totiž takým miernym kolotočiarskym dojmom. Týmto sa tak pomaly ale isto končí výpočet noviniek, ktoré model 2010 prináša.

No a čo vás čaká po prvom spustení konzoly? Najskôr vás vyzve na zadanie krajiny z ktorej pochádzate. Keďže SK sa na zozname Xbox Live nenachádza (veď na čo by nám bola podpora - irónia), tak musíte zadať nejakú inú krajinu, ktorá to šťastie mala. Ak ešte nemáte žiadny Xbox, prípadne svoj Xbox profil, tak si ho môžete následne založiť. Ak však už profil máte, čiže chcete prejsť zo staršieho Xboxu 360 na tento nový model, tak musíte prejsť zopár krokmi. Najskôr zadáte svoj gamertag, následne svoj mail a heslo, no a po prečítaní si podmienok sa vám začne tento profil z XBL automaticky sťahovať. Po pár minútach máte v novej konzole celý svoj profil aj so všetkým čo k tomu patrí tak, ako by ste už na nej hrali dlhé roky. Ak si chcete zo starej konzoly preniesť aj svoje dáta v podobe uložených pozícií a zvyšného obsahu, tak k tomu budete potrebovať USB kľúč a menšiu dávku trpezlivosti. Avšak, ide to viac menej bez problémov.

Na záver môžem povedať, že nový model Xbox 360 2010 ma príjemne prekvapil a som s ním spokojný. V podstate splnil všetko, čo sme od neho očakávali, takže jeho kúpu určite odporúčam. Dokonca aj pre tých, ktorí sú spokojní so svojim klasickým Xboxom, znížená hlučnosť, menšie rozmery, Wi-Fi, 250GB HDD, optika pre audio a ďalších pár drobností robia z nového nástupcu silného hráča na trhu. Tak sa mu snáď bude na ňom dariť bez väčších zádrhelov.

Daniel "DanKanFan" Kaničar

Výrobca: Microsoft
Distribútor: Microsoft