11.05.2010 00:00, Roman "JC" Kadlec, Komentárov: 0
Fat Princess: Fistful of Cake

Fat Princess: Fistful of Cake

Pokiaľ by sa dávalo ocenenie za najšialenejší a nič nehovoriaci názov hry, tučná princezná by sa určite objavila na listine kandidátov. Strastiplný príbeh o jednej nešťastnej kráľovej dcérke, ktorá nedokázala odolať chutnému koláču vôbec nie je taký, ako by sa na prvý pohľad mohol zdať.

Málokto by po prečítaní názvu resp. rýchlom zhliadnutí krabice odhadol, že má pre sebou stredovekú variáciu Battlefieldu, vykreslenú v rozprávkovej izometrickej grafike. Ono, keď sa už UMD disk roztočí v PSP a hráč sa trochu rozkuká, objaví sa niekoľko zaujímavých otázok – rýchla kontrola faktov na internete potvrdí naše podozrenia. Fat Princess je v podstate PS3 titul, ktorý sa objavil na PlayStation Network a vzhľadom k jeho popularite si Sony vydupala PSP verziu. Tá je v takmer totožná s veľkým bratom, z hľadiska obsahu sa objavilo zopár drobných prídavkov a rozšírení - v kampani pre jedného hráča aj v multiplayeri. Ďalší rozdiel sa objavuje v cene – zatiaľ čo PS3 verzia sa pohybuje niekde okolo 15$, v prípade PSP portu je cena výrazne vyššia, najmä kvôli krabicovému vydaniu. V našom online obchode ju nájdete za 25,99€, čo je najlepšia ponuka v rámci Slovenska.

Herná náplň je v podstate veľmi jednoduchá a úvodne prirovnanie k „stredovekej variácii Battlefieldu“ hovorí za všetko. Dve strany, červení a modrí, viacero povolaní a rôzne druhy úloh, ktoré určujú víťaza. V podstate je to stále o tom istom a rôzne módy iba menia taktiku a stratégiu – teda, pokiaľ sa pohybujeme v multiplayerovom svete. Hra pre jedného hráča je ignoruje nejaké taktické myslenie prakticky stále, pretože AI je AI a umelou inteligenciou obdarení spoluhráči nerozmýšľajú, čo vlastne majú robiť. Pri prvom hraní určite odporúčam preštudovať krátku nápovedu – tutoriál by ste hľadali márne. Našťastie, systém je jednoduchý, máme dva hrady, kde sa po smrti objavujú panáci a niekoľko budov, ktoré určujú povolanie. Budovy je možné vylepšovať a tým odomykať lepšie vybavenie – to samozrejme dokáže robiť iba jedno povolanie, robotníci zhromažďujúci suroviny a podobný systém obmedzení funguje všade. Prirovnanie Fat Princess k Battlefieldu dostane nový rozmer po jednoduchom konštatovaní, že v priestore medzi hradmi sa nachádzajú kontrolné body. Práve ich kontrola je cestou k výhre v jednom z multiplayerových módov. Očakávať môžete aj zachraňovanie a unášanie princeznej, hranie futbalu alebo obliehanie nepriateľského hradu.

V názve titulu sú dve slovíčka, ktoré v súvislosti s predchádzajúcim odstavcom môžu dávať väčší zmysel. Princezná ako jeden z kľúčových prvkov k výhre už bola predstavená a koláčiky hrajú svoju hlavnú úlohu v zápletke kampane pre jedného hráča. V podstate, v stredoveku nemali McDonald´s a tak tuk a obezitu museli chytať inak – pre potreby hry je nástrojom zla a feministickej provokácie koláčik. Hráča síce nečaká žiadna samovražedná misia s cieľom zničiť koláčik skazy v špeciálnej rúre nepriateľskej arciježibaby, ale aspoň nimi môže kŕmiť princezné priamo v hre, vďaka čomu sú ešte guľatejšie a ťažšie. Mimochodom, je to aj jedná z úloh kampaňovej misie. Samotné misie sa líšia iba cieľom, ale hrateľnosť ostáva prakticky nemenná a totožná s multiplayerovou časťou. Nakoľko je to však kampaň pre jedného hráča, riadi sa heslom „urob si sám“, keďže AI spoluhráči behajú okolo, navzájom sa vyvražďujú a ruku k dielu prikladajú iba veľmi sporadicky. Samozrejme tým trpí celkový pocit z hry a podobne ako v prípade Battlefieldu a iných multiplayerových titulov možno zopakovať staré známe – boti a neschopní spoluhráči ničia hru. V prípade kampane nebudem iba kritizovať, hlavnú zápletku a prevedenie v podobe rozprávkového príbehu jednoducho pochváliť musím.

Fat Princess: Fistful of Cake je v podstate dobrá a zábavná hra, ktorá však nezapadá úplne do škatuľky „klasický titul do krabice“. Fakt, že ide o menší nezávislý projekt, ktorý je určený predovšetkým ako sťahovateľná hra sa na výsledok nezmazateľne podpísal a síce obal s vydareným artworkom je pekný, ale vyššia cena určite nikoho nepoteší. Práve tento fakt sa podpisuje na záverečnom hodnotení, ktoré je nižšie ako by mohlo byť. Keby sa hra dala kúpiť aj na PSP za rozumnú cenu (t.j. okolo 10-15€) tak by číslo dole vyzeralo inak. Titul, ktorý je postavený predovšetkým na multiplayer zložke a kampaň pre jedného hráča je obsiahnutá predovšetkým z „nutnosti“... Fat Princess tým jednoducho trpí a je to škoda, nakoľko ide na pomery PSP o unikátnu hru, ktorú však čoskoro môže postrehnúť stereotyp. Napriek viacerým módom používa hráč prakticky stále ten istý postup (objaviť sa, zvoliť povolanie, posekať súpera, pokúsiť sa o splnenie úlohy... všetko sa to melie dokola) a absencia nejakých vylepšovaní alebo trofejí nemotivuje k ďalšiemu hraniu. Odomknutie niekoľkých možností úpravy postavy mi prišlo ako nedostatočná motivácia. Kto však túži na PlayStation Portable po niečom inom a neobvyklom a zbožňuje hru viacerých hráčov, nech dá Fat Princess: Fistful of Cake šancu. Špecifické kúzlo hre nemožno uprieť...

Výrobca: Titan Studios
Distribútor: SCEE
Testovaná platforma: PSP