20.04.2010 13:00, Rastislav "OMG" Ducár, Komentárov: 0
Mario & Sonic at the Olympic Winter Games

Zimná olympiáda vo Vancouvery je už nejaký ten týždeň za nami, ale ako býva zvykom tak herné štúdia vydávajú k takýmto akciám svoje hry. Výnimkou nie je ani SEGA s ich Marion a Sonicom. Táto dvojica sa so svojimi priateľmi opäť stretla v hre Mario & Sonic at the Olympic Winter Games.

Snáď najsledovanejšou udalosťou olympiády je úvodný ceremoniál a inak to nie je ani v tejto hre. Samotné intro je veľmi kvalitné. Zoznámi vás s niektorými športoviskami, disciplínami a „športovcami“. Športovcami samozrejme myslím postavičky ako Mario, Sonic, Donkey Kong, Wario, Luigi, Yoshi, atď. Spolu ich je 20 pričom sú rozdelení do štyroch skupín podľa druhu športu (speed, power, all-around a skill type). Okrem týchto hrdinov však môžete použiť aj vaše Mii postavičky.

Hra sa skladá z troch režimov: Single Match, Festival a samozrejme Party Games (mini hry). V Single Matchy ide o to aby ste si jednotlivé disciplíny natrénovali pred festivalom. Festival je vlastne celá olympiáda, kde sa snažíte získať čo najviac medailí. Disciplíny sú rozdelené do dvoch kategórií pričom počet disciplín dosahuje číslo 25, čo je podľa môjho názoru slušné číslo a každý hráč si nájde tu svoju obľúbenú v ktorej bude vynikať. Avšak aby ste mali motiváciu hru hrať, tak nie všetky disciplíny máte od začiatku odomknuté. Tie zamknuté sa vám odomknú až po tom ako dosiahnete určité výsledky. Disciplíny ako lyžovanie (slalom a tie bubny :) a skoky na lyžiach vám nebudem opisovať keďže tieto dve disciplíny nájdete už v kope hier a vo všetkých ide o to isté. Snowboarding patrí medzi moje obľúbené disciplíny. Hoci U-rampa neobsahuje toľko trikov ako v hre Shaun White Snowboarding: World Stage, ale zabaviť sa pri nej dá určite.

Medzi ďalšie disciplíny patrí rýchlokorčuľovanie a krasokorčuľovanie. Rýchlokorčuľovanie je rozdelené na 500m trať, 1000m trať a štafetu. Toto rýchlokorčuľovanie je podľa môjho názoru nedotiahnutá vec do konca. Zo začiatku som len mával ovládačmi a došiel do cieľa, síce nie na prvom mieste, ale došiel. Až neskôr som pochopil ako s nimi správne „mávať“ no ale aj tak to nie je zábava, skôr unavujúca činnosť. Zato krasokorčuľovanie je oveľa pestrejšie a zaujímavejšie. Síce trojitý rittberger sa mi nepodarilo skočiť, ale vám sa to snáď podarí. Vo Vancouvery v bobovej dráhe tragicky zahynul jeden zo športovcov, ale to sa vám našťastie nemôže stať a tak sa buď vo štvorici alebo osobitne môžete pustiť dolu korytom. Zo začiatku vám naklápanie s Wiimotom do zákrut moc nepôjde, ale neskôr už budete dobrí ako jamajskí bobisti a získate zlatú medailu.

Medzi posledné dva športy patrí hokej a curling. Hokej sa hrá na jedno minútové tretiny počas ktorých zažijete kopu zábavy a to najme proti priateľovi. Hokej je to dosť rýchli s množstvom gólov a patrí medzi to najlepšie čo hra ponúka. O curlingu sa dá napísať to isté, lenže nestrieľate góly, ale triafate sa čo najbližšie k stredu. Určite každý poznáte ten pocit keď v hre človeče nehnevaj sa vyhodíte vášho súpera tesne pred domčekom. Neuveriteľný pocit! :) Tento istý pocit môžete zažiť aj pri curlingu keď vášmu súperovi pri poslednom kameni vyhodíte ten jeho zo stredu a ostane tam ten váš. No, ale aby hra bola zábavnejšia tak v dream móde na vás pri športoch čakajú všelijaké prekážky a bonusy ktoré vám hru príjemne spestria. Príjemným prekvapeným pre mňa je podpora Balance Boardu, ktorý mi doma už dlhší čas trčal v poličke. Balance Board síce nepodporuje všetkých 25 disciplín, ale zato niektoré športy sa ovládajú omnoho lepšie. Pokiaľ však nieste vlastníkom tohto doplnku nezúfajte, lebo hra dobre reaguje aj s overenou dvojicou Wiimote a Nunchak.

Po grafickej stránke je hra prevedená výborne. O čom svedčí už spomínané intro, ale aj samotná hra je na vysokej úrovni. Zvuky sú taktiež dobré a medzi songami nájdete aj Ave Mariu, či iné klasické hity :)

Mario & Sonic at the Olympic Winter Games je vcelku dobrá hra, ktorá zaujme hlavne mladších hráčov a priaznivcov Maria a Sonica. Hra so svojimi dvadsiatimi piatimi disciplínami má čo ponúknuť každému. Najúspešnejšia zimná olympiáda v krátkej histórii samostatnej Slovenskej republiky je už za nami. Slovensko s tromi medailami (1-1-1) sa stala sedemnástou najúspešnejšou krajinou olympiády. Jak dopadnete vy?

Rastislav "OMG" Ducár

Výrobca: Sega
Distribútor: Sega