09.10.2001 00:16, Dan Duriš, Komentárov: 0
Arthur´s Knights: Kapitola II

Arthur´s Knights: Kapitola II

Firma Cryo je preslávená tvorbou adventúr v špecifickom 3D engine. Ve¾a hier tohto typu je založených buï na reálnej (Versailles) alebo fiktívnej (Atlantis) histórii našej Zeme. Tentoraz sa Cryo chopilo keltských èias a pokraèuje v sérii Arthur´s Knights druhým pokraèovaním.

Priznám sa, že prvý diel som nehral, ale po zahraní si druhého už po òom ani netúžim. Ale poïme pekne poporiadku. Je to èudné, ale Cryo vyrába stále viac hier iba pre seba. A samozrejme, obèas si ich zahrajú ešte aj recenzenti a hard-core adventuristi (ako napríklad ja). Ale poviem vám, že èasy hard-core adventuristom zrovna neprajú. Nemalú zásluhu na tom má aj firma Cryo. Ale ako som už napísal, vrá?me sa na zaèiatok.

Kde bolo, tam bolo, v èasoch keï matka Zem bola nepoškvrnená, poletovali si nad òou rôzne víly a po zemi sa preháòali škriatkovia. A potom prišiel èlovek. Keï èlovek zbadal všetkú tú krásu, srdce mu poskoèilo a uzavrel èestnú zmluvu o nekoneènom priate¾stve s vílami a inými bájnymi bytos?ami. Èlovek si pravidelne prírodnými obradmi uctieval aj matku Zem, ktorá ho živila a poskytovala mu obydlie.

A potom èlovek objavil oheò. S objavom ohòa sa Zem zmenila. Vzduch zaèal štípa? a oblohou sa niesol èierny dym. Èlovek zavrhol svoje tradície, zabudol na uctievanie prírody a zabudol na zmluvu, ktorú podpísal s bytos?ami z iného sveta. Zemou sa zaèal vali? oheò a po ohni nasledovala krv. Prišla doba bojových nájazdov a voejn medzi súperiacimi kmeòmi. Ktorá tradícia pretrvá - keltská èi kres?anská, kto zaplní miesto po zániku Rimanov?

A na tomto mieste nastupujte vy. Nachádzate sa v úlohe keltského krá¾a Brandwena, ktorý prichádza domov po dlhých bojoch. Hru môžete hra? za dvoch rôznych Brandwenov - keltského Brandwena alebo Brandwena ovplyvneného ranou kristianizáciou. Po návrate domov zis?ujete, že sa zaèali dia? èudné veci. ¼udia hovoria o zlých duchoch, ktorí zabíjajú zvieratá a nièia úrodu. Vaším cie¾om je dosta? záhadný neporiadok pod kontrolu a obnovi? svoju vládu.

Ako to už v prípade Crya býva, grafika je na dobrej úrovni. Pozadia jednotlivýchmiestností sú väèšinou renderované, polygónmi z nich vyènievajú rôzne objekty, ktoré môžete použi?, zdvihnú? a pod. Hra je vytvorená v engine Cryogen, kde je vaša postava vytvorená polygónmi, rovnako aj ostatné postavy. Pohyb Brandwenowho koòa je vyriešený a rozanimovaný ve¾mi pekne. Intro je perfektne zvládnuté a má krásnu grafiku a atmosferickú hudbu, èo ale opä? neprekvapí.

Všeobecne hudba v hre je na výbornej úrovni, presne zapadá do rokov 500-1200, proste taká typická rytierska. Zvuky a ambientné zvuky sú opä? na dobrej úrovni, špeciálne by som vyzdvihol dupot konských kopýt, ktorý znie ve¾mi realisticky. Hrate¾nos?. To je atribút, na ktorom celá hra väèšinou stojí a padá. V prípade Arthur´s Knights je to prípad èíslo 2 - teda hrate¾nos? je podpriemerná, ba priam mizerná. Na zaèiatku hry neviete, èo robi?. Postava síce môže plni? základné úlohy (chodenie, beh, interakcia s predmetmi), väèšinou sa ale na daný predmet netrafíte, pretože nestojíte v presnej pozícii. Rovnako sa tu objavuje množstvo chýb Cryogenu, ktoré neboli opravené od hry Odyssey - H¾adanie Odyssea. Medzi najväèšie nepríjemnosti spomeniem, že obèas prídete na koniec pomyslenej mapy, cválate na koni a za malú chví¾u váš kôò zmizne niekde v pozadí za renderovaným pozadím. Skúšate sa otoèi?, niè nepomáha, hra sa zasekla na jednej obrazovke, ktorá sa pomaly toèí. Nepomôže niè iné, ako reštart, v lepšom prípade máte uloženú pozíciu.

Hru už tradiène dopåòa vynikajúca encyklopédia o keltoch, ich zvykoch, tradíciách, náboženstve, spoloènosti a množstve ïalších informácií, ktoré vás zahltia. Encyklopedické spracovanie má proste Cryo v malíèku a by? nimi zameriam sa na vydávanie interaktívnych encyklopédií. Išlo by im to o dos? lepšie ako snaha o vytvorenie adventúry, ktorá sa ale hra? ve¾mi nedá.

Arthur´s Knights: Kapitola II - Merlinovo tajomstvo môžem odporúèa? iba hráèom s nekoneènou trpezlivos?ou, zberate¾om hier od firmy Cryo a ¾uïom, ktorí si kvôli krásnemu intru, výbornej hudbe a perfektne spracovanej encyklopédii kúpia hru.

Arthur´s Knights: Kapitola II - Merlinovo tajomstvo

Výrobca: Cryo Production
Distribútor : Cryo