06.01.2010 12:00, Milan "yankee" Hučko, Komentárov: 0
LEGO Indiana Jones 2: The Adventure Continues

Svet potrebuje hrdinu. Mocný, urastený, pohľadný s príchuťou exotiky. Ak je inteligentný nie je to na škodu rovnako ako keď má plno skúseností sťa vojnový veterán a konto ľahko zarobených peňazí vo švajčiarskej banke. Je jasné, že tento dobrodruh nepracuje, ale sa pilne venuje svojmu koníčku. Nerieši problém globálneho otepľovania ani otázku predĺženia sociálnej podpory v nezamestnanosti. Na záhadách artefaktu stratenej civilizácie v srdci buša predsa stojí budúcnosť ľudstva. Zoznámte sa, Dr. Jones, osobne.

Keď som sa po prvýkrát v živote ocitol v pevnom zovretí fanúšikov profesorského čudáka, Indiana Jonesa nemohol som inak než súhlasiť, že sa jedná o skvelú filmovú adrenalínovú oddychovku. Veď čoby nie, ak by som si dovolil nesúhlasiť, lietal by som po kine ako odtrhnutý vagón. Od tejto chvíle uplynulo pár mesiacov a ja som opäť v slabej chvíli privolil k vzhliadnutiu štvrtého dobrodružstva. Harrison Ford tu vyzeral ako starec snažiaci sa ukázať mládeži, že jeho najlepšie roky neskončili, ba práve naopak, energiou si dovolí plytvať v džungľových bojoch aj niekoľko hodín v kuse. Do filmu sa vliezlo naozaj všetko počnúc rusmi, agentami americkej tajnej služby, cvaknutými indiánmi či priesvitnými ufóncami. Najlepšie na tom bolo, že aj po dvoch desaťročiach od posledného dielu tejto tetralógie sa režisér s výbavou v hodnote niekoľkých miliónov USD snažil zachytiť efekty štýlom z päťdesiatych rokov.

Herné spracovanie bez debaty korešponduje s filmovou predlohou, čo obe strany priaznivcov tejto hry čakali. Na jednej strane fanúšikovia Indiana Jonesa a na druhej stúpenci LEGO kociek dostávajú pod nos druhé vydanie príbehov sily, rozumu, šťastia a nepredvídaných okolností. LEGO Indiana Jones 2: The Adventure Continues v druhom, revidovanom vydaní ponúkne predchádzajúce tri filmové diely vrátane štvrtej časti, ktorej sú venované štyri kapitoly. Treba podotknúť, že niektoré situácie v hre sú občas zakončené spôsobom, pri ktorom je kontrolný súčet s originálnou verziou nezhodný. Rovnako ako v prvom dieli sa ocitáme s kormidlom od celého príbehu, v ktorom ovládame flotilu postavičiek (postupne) ochotných nasadiť do stávky aj svoje kocky, ..ehm telo. Cieľ je jasný. Nájsť a vyriešiť všetky rébusy a s plným priehrštím meďákov, striebrákov a zlaťákov ozdobiť tabuľku so skóre.

Ide o LEGO, teda efekty tu dostávajú poriadne na frak. Keďže aj myšlienka, ktorá stála pri zrode patrila predovšetkým zábave, nie je núdza o vtípkami nabudené prostredie. Grafická stránka je vykompenzovaná ostrovtipom a narážkami, ktoré celkom pochopíte až po vzhliadnutí predlohy na plátne. Humorná skoro-paródia si na kamennom základe známej, pamätníkmi odobrenej značky vytvorila renomé, čo možno čiastočne pripísať aj na úkor iných LEGO titulov. Ako už bolo medzi riadkami povedané, príbehovú líniu podporuje početný zástup doprovodných videí, ktoré nechajú niektoré momenty na grafický video editor. Napínavé situácie ale nedostali celkom pohov. O slovo sa prihlásili najmä pri súbojoch s bossmi a hromadných útokoch dvojnohých nepriateľov. Popri hlavnom rozdelení hry na „levely“ nachádzame menšie mini-levely vo vnútri každého z nich. Obyčajne ide o sériu do očí bijúcich úloh, v ktorých je najzložitejšie odhalenie socialistického postupu práce. Obyčajne treba niekoho položiť na lopatky, postaviť špecifický stroj alebo odomknúť predmet prinesením kľúča na správne miesto.

Útok na bránicu môže spôsobiť aj použitie multiplayera, podstatnej veci pre plnohodnotnú zábavu. Ak by sme to chceli povedať inak, bez kamaráta bojujúceho za dobrú náladu po vašom boku sa pripravujete o polovicu potešenia. Žiaľ túto hru za polovičnú cenu bez kooperácie v obchodoch nepredávajú rovnako ako sa po polovicu z nosiča nedostanete. Prečo nevyužiť teda plnohodnotný obsah pod nosom? Nielenže dobrodružstvo rýchlejšie prežijete, ale sa aj menej zapotíte pri krkolomných aktivitách pretože sa sily rovnomerne rozložia. Hra dvoch hráčov neprebieha cez klasický splitscreen rozdelený na hornú a dolnú polovicu alebo vertikálne. Jedná sa tu o šikmé využitie zobrazenej plochy, pričom ak sa hráči k sebe priblížia, obraz sa scelí do jednoliatej masy. Zaujímavé a zároveň praktické.

Počet nepriateľských charakterov v hre by jazýčky na miskách váh odmerali najskôr rovnakým dielom ako je počet tých priateľských. Sila negatívnych postavičiek spočíva v množstve, nie v inteligencii. Z krátkej cesty by ich vrátilo i ročné nemluvňa. Koniec koncov, všetkých „záporňákov“ je možné získať pod svoje krídla, teda nakoniec pracujú pre vás a dokážete ich využiť pri všakovakých úlohách. Každá zo všetkých má svoje osobitné miesto. Niektoré sú takpovediac „na jedno použitie,“ o to viac zamrzí, ak sa po danú figúrku nemôžete dostať. Je to až k neviere, ale LEGO osôbky majú v porovnaní s mapou nano kroky. Túto skutočnosť sa darí kompenzovať širokým spektrom vozového parku, počínajúc rikšami a motocyklami, končiac lietadlami a mutantami „Death rally“ chameleónov. Osobne ma cestovateľská mánia nepochytila aj keď ovládanie po chvíľke sadlo do ruky. Najväčším problémom bola orientácia v divno-neotáčajúcom sa obraze, keďže zboku a v pohľade 2D bolo mnohokrát ťažké určiť skutočný nájazd na skoky pre dvojstopé vozidlo. S plechovo-plastovými LEGO miláčikmi síce na zraz nepôjdeme, zato sa však na čiaru minihry, v ktorej je cieľom čo najrýchlejšie prejsť kontrolnými bodmi postaviť môžeme.

LEGO Indiana Jones 2 je jednou z tých hier, ktoré môžete prejsť celé bez toho, že by ste dosiahli 100%, ba čo, možno 30%. K nezvládnuteľným úlohám po ťažkom víkende sa možno vrátiť a s vervou sa pustiť do oblastí s tekutým pieskom, v ktorých ste naposledy zapadli pri treťom poháriku absinthu. Prehľad o veci hodný agenta SIS SR čerpáme z hlavného menu, kde pri každej kapitole okamžite vieme posúdiť koľko %, charakterov, vozidiel či extra kociek nemá pán Jones v diplomatke odfajknutých.

Aby bolo jasné, rozdiel medzi predchádzajúcou verziou a dvojkou je v pridaní posledného spracovaného filmu, korektúre zábavnosti a vtesnaní editoru levelov. Posledná atrakcia dokáže od podlahy zlátať niečo podobné ako to, čo je v originály vykúzlené autormi. To znamená kompletné charaktery, prostredie, hádanky. Či je to dôvod ku kúpe však musíte uznať sami. Bezplatne prevetrať Indyho kabelku dovolí iba demo, ktoré je nejaký čas po plnej verzii dostupné na XBL a PSN.

Milan "yankee" Hučko

Výrobca: Traveller´s Tale
Distribútor: LucasArts