24.11.2009 00:00, DKF, Komentárov: 2
Assassin´s Creed: Bloodlines
Druhý Assassin´s Creed prichádza v týchto dňoch na naše next-gen konzoly, avšak predtým, než sa spoznáme s Eziom, máme ešte možnosť povedať posledné zbohom Altairovi. Na PSP totiž vyšiel Assassin´s Creed s podtitlom Bloodlines. Je rozlúčka s Altairom dôstojná?
Značka Assassin´s Creed už nejaké skúsenosti s handheldmi má – pôvodne na Nintendo DS vyšiel titul Altair´s Chronicles, ktorý bol neskôr upravený aj pre iPhone. Recenziu môžete nájsť aj na našich stránkach. Hoci mala hra v mene názov Assassin´s Creed, s pôvodným dobrodružstvom Altaira mala minimum spoločného. Titul bol predovšetkým pojatý ako dvojrozmerná akčná arkáda, ktorá mimochodom v iPhone verzii trpela nie zrovna najlepším ovládaním. V prípade Bloodlines je situácia iná, hoci z rôznych trailerov nebolo možné určiť, ako bude titul pojatý.
Bloodlines sa odohráva na území Cypru a zachytáva udalosti po skončení prvého Assassin´s Creed. Altair má vo svojej moci mocný artefakt Apple of Eden a snaží sa poraziť zvyšky Templárov. Popritom stretáva aj Máriu, postavu známu z AC1, ktorá má v príbehu PSP verzie celkom dôležitú vedľajšiu úlohu. Príbeh samotný nie je bohviečo a pozostáva z jednoduchých dialógov a prechodom medzi jednotlivými časťami miest. Bloodlines sa snaží napodobniť atmosféru „veľkého“ AC a čiastočne sa jej to aj darí – mestá sú rozdelené na jednotlivé územia, všade sú vyhliadky s následnými „leap of faith“ skokmi, Altair dokáže robiť rovnaké veci a celkovo je prvý pocit z hry veľmi kladný. Okrem hlavných misií sú po meste roztrúsené aj vedľajšie úlohy. Nie je ich veľa a zvládnutie všetkých zaberie cca pol hodinu - hodinu hracej doby. Vo všeobecnosti ide o vypočúvanie, zabíjanie, záchranu mešťanov, teda klasické úlohy známe z veľkého Assassina. Podobne je na tom hra aj v otázke zbierania „niečoho“. V AC1 to boli vlajky, v Bloodlines sú to zasa mince, ktoré pôsobia v hre rovnako absurdne ako vlajky, ale budiž, natiahne to hraciu dobu a zas až tak veľa ich nie je. Mimochodom, dĺžka PSP verzie je jej najväčším problémom. 6 hodín (splnenie všetkých hlavných a vedľajších misií) je skutočne málo aj na pomery titulu pre prenosnú konzolu. Stačí jeden výlet z Bratislavy do Žiliny a naspäť a hra je pokorená. Na druhej strane, Bloodlines si zachovávajú určitý spád a ani problém stereotypu nie je až tak vážny ako v prípade AC1 – jednoducho nestihne nastať, resp. nie v takom množstve.
Herný svet je rozdelený do dvoch miest (presuny medzi nimi sú automatické, žiadne kone a voľné cestovanie nečakajte) a tie sa delia už do spomínaných štvrtí. 3-4 štvrte pre každé mesto, v preklade spolu okolo 10-12 výhľadní a 20-30 vedľajších úloh. Prvá návšteva každého územia teda dokáže na chvíľu zabaviť, ale nakoľko sa príbeh začne v druhej polovici točiť po už známych štvrtiach, je vedľajšia aktivita na týchto miestach nulová – všetko je preskúmané a spravené, neostáva nič iné iba porobiť nové hlavné úlohy, pričom sa všetko točí o zabíjaní a infiltrovaní, ako inak. Príbeh sa snaží rozvíjať určitým smerom, ale ako celok pôsobí dosť nevýrazne a ani neodhaľuje nič podstatné. Celá hra sa odohráva iba v Altairovej dobe, Desmonda Milesa alebo Lucy by ste hľadali márne. Dokonca ani neopustíte Animus. Aj z tohto dôvodu je reklamované „Zistite, čo sa udialo medzi prvým a druhým Assassin´s Creedom“ trochu zavádzajúce. Neudialo sa prakticky nič, Altair stále naháňal Templárov. Fanúšikov ságy potešia určité detaily tohto lovu, resp. bližšie predstavenie krokov Templárov, nehovoriac o samotnej Márii, z globálneho hľadiska série sú však udalosti príbehu takmer zbytočné.
Pozrime sa bližšie na samotné spracovanie miest. Autori sa snažili zachovať atmosféru veľkého AC a čiastočne sa im to aj podarilo. Jednotlivé štvrte sú nadizajnované relatívne dobre – umožňujú Altairovi dosť priestoru na beh a skákanie po strechách, ale chýba im väčšia spojitosť. Veľa krát sa stane, že hráč spadne, lebo je vzdialenosť moc veľká, resp. musí zvoliť cestu vedľa, čo vo výsledku celkový zážitok narúša. Niektoré časti sú bezchybné, inde je naopak tento problém ešte väčší. Keď si však hráč zvykne a spozná ideálne trasy, dokáže si užiť Bloodlines o trochu viac, v porovnaní s veľkými AC ide, ale o zbytočné obmedzovanie. Druhým problémom je prehnane veľa stráži, ktoré sú prakticky v pomere 1:1 s klasickými občanmi. Je jasné, že PSP nemá podobnú výpočtovú silu ako veľká konzola, ale vo výsledku to pôsobí... blbo. Zvlášť, keď každému zo strážcov vadí šprint okolo neho – alternatívou by bola cesta po strechách, ale k tejto problematike som sa už vyjadroval, niekedy je jednoducho ľahšie ísť klasicky po zemi. V súvislosti s dizajnom ešte jedna vec – mestá v Bloodlines možno všeobecne rozdeliť na klasické a „úlohové“ štvrte. V úlohových sa odorávajú iba hlavné misie, žiadne výhľadne ani vedľajšie úlohy tam hráč nenájde. Z hľadiska dizajnu sú potom tieto úseky mesta spravené prehnane nasilu – Altair sa má dostať na konkrétne miesto, pričom vždy tam vedie iba jedna cesta... ktorá sa do celkového kontextu jednoducho nehodí. Našťastie to neplatí pre každú z týchto štvrtí, ale ide o pomerne častý jav.
Ako sa to hrá? Z vyššie spomenutých faktov je možné spraviť si určitý obraz, ale v skutočnosti ide o celkom chytľavú záležitosť, aj napriek uvedeným negatívam. Bloodlines sú možno až zbytočné akčné, ale to bol aj prvý AC v záverečných fázach. Vo výsledku teda titul dokáže ponúknuť ochutnávku zážitku ala Assassin´s Creed. Pokojne mohlo ísť aj o plnohodnotnú skúsenosť, to by však niektoré veci museli byť trošku inak. Nechýbalo veľa. Grafika je na pomery PSP spravená výborne, animácie pohybu aj bojov sú podobné veľkému AC a to isté sa dá povedať aj o štýle a spracovaní miest. Zvuky mi prišli trochu horšie, najmä čo sa dabingu týka. Majiteľov PS3 možno zaujme prepojenie hry s Assassin´s Creed 2 – na základe postupu v Bloodlines sa v AC2 sprístupnia špeciálne zbrane a niečo by sa malo odomknúť aj opačným smerom, na to som však neprišiel.
Assassin´s Creed: Bloodlines je dobrá, takmer výborná hra. Síce neponúka zážitok úplne porovnateľný s veľkými bratmi, čo je dané najmä lineárnejším postupom, absenciou niektorých prvkov a tomu prispôsobeným dizajnom štvrtí – niekedy to pôsobí ako päsť na oko, ale určitú chytľavosť jej nemožno uprieť. Pre fanúšikov značky však stále ide o zaujímavý materiál – Altair, skákanie po strechách a ďalšie klasické prvky robia z Bloodlines pri ignorácii spomenutých chýb výbornú zábavku na skrátenie dlhších ciest. A ostatní môžu dať Altairovi šancu tiež, možno budú nadšení ešte viac.
Hodnotenie: 7,5
Výrobca: Ubisoft Montreal
Distribútor: Ubisoft / Conquest
Testovaná platforma: PSP
Multiplayer: Nie
Hru si môžete zakúpiť tu: PSP
Bloodlines sa odohráva na území Cypru a zachytáva udalosti po skončení prvého Assassin´s Creed. Altair má vo svojej moci mocný artefakt Apple of Eden a snaží sa poraziť zvyšky Templárov. Popritom stretáva aj Máriu, postavu známu z AC1, ktorá má v príbehu PSP verzie celkom dôležitú vedľajšiu úlohu. Príbeh samotný nie je bohviečo a pozostáva z jednoduchých dialógov a prechodom medzi jednotlivými časťami miest. Bloodlines sa snaží napodobniť atmosféru „veľkého“ AC a čiastočne sa jej to aj darí – mestá sú rozdelené na jednotlivé územia, všade sú vyhliadky s následnými „leap of faith“ skokmi, Altair dokáže robiť rovnaké veci a celkovo je prvý pocit z hry veľmi kladný. Okrem hlavných misií sú po meste roztrúsené aj vedľajšie úlohy. Nie je ich veľa a zvládnutie všetkých zaberie cca pol hodinu - hodinu hracej doby. Vo všeobecnosti ide o vypočúvanie, zabíjanie, záchranu mešťanov, teda klasické úlohy známe z veľkého Assassina. Podobne je na tom hra aj v otázke zbierania „niečoho“. V AC1 to boli vlajky, v Bloodlines sú to zasa mince, ktoré pôsobia v hre rovnako absurdne ako vlajky, ale budiž, natiahne to hraciu dobu a zas až tak veľa ich nie je. Mimochodom, dĺžka PSP verzie je jej najväčším problémom. 6 hodín (splnenie všetkých hlavných a vedľajších misií) je skutočne málo aj na pomery titulu pre prenosnú konzolu. Stačí jeden výlet z Bratislavy do Žiliny a naspäť a hra je pokorená. Na druhej strane, Bloodlines si zachovávajú určitý spád a ani problém stereotypu nie je až tak vážny ako v prípade AC1 – jednoducho nestihne nastať, resp. nie v takom množstve.
Herný svet je rozdelený do dvoch miest (presuny medzi nimi sú automatické, žiadne kone a voľné cestovanie nečakajte) a tie sa delia už do spomínaných štvrtí. 3-4 štvrte pre každé mesto, v preklade spolu okolo 10-12 výhľadní a 20-30 vedľajších úloh. Prvá návšteva každého územia teda dokáže na chvíľu zabaviť, ale nakoľko sa príbeh začne v druhej polovici točiť po už známych štvrtiach, je vedľajšia aktivita na týchto miestach nulová – všetko je preskúmané a spravené, neostáva nič iné iba porobiť nové hlavné úlohy, pričom sa všetko točí o zabíjaní a infiltrovaní, ako inak. Príbeh sa snaží rozvíjať určitým smerom, ale ako celok pôsobí dosť nevýrazne a ani neodhaľuje nič podstatné. Celá hra sa odohráva iba v Altairovej dobe, Desmonda Milesa alebo Lucy by ste hľadali márne. Dokonca ani neopustíte Animus. Aj z tohto dôvodu je reklamované „Zistite, čo sa udialo medzi prvým a druhým Assassin´s Creedom“ trochu zavádzajúce. Neudialo sa prakticky nič, Altair stále naháňal Templárov. Fanúšikov ságy potešia určité detaily tohto lovu, resp. bližšie predstavenie krokov Templárov, nehovoriac o samotnej Márii, z globálneho hľadiska série sú však udalosti príbehu takmer zbytočné.
Pozrime sa bližšie na samotné spracovanie miest. Autori sa snažili zachovať atmosféru veľkého AC a čiastočne sa im to aj podarilo. Jednotlivé štvrte sú nadizajnované relatívne dobre – umožňujú Altairovi dosť priestoru na beh a skákanie po strechách, ale chýba im väčšia spojitosť. Veľa krát sa stane, že hráč spadne, lebo je vzdialenosť moc veľká, resp. musí zvoliť cestu vedľa, čo vo výsledku celkový zážitok narúša. Niektoré časti sú bezchybné, inde je naopak tento problém ešte väčší. Keď si však hráč zvykne a spozná ideálne trasy, dokáže si užiť Bloodlines o trochu viac, v porovnaní s veľkými AC ide, ale o zbytočné obmedzovanie. Druhým problémom je prehnane veľa stráži, ktoré sú prakticky v pomere 1:1 s klasickými občanmi. Je jasné, že PSP nemá podobnú výpočtovú silu ako veľká konzola, ale vo výsledku to pôsobí... blbo. Zvlášť, keď každému zo strážcov vadí šprint okolo neho – alternatívou by bola cesta po strechách, ale k tejto problematike som sa už vyjadroval, niekedy je jednoducho ľahšie ísť klasicky po zemi. V súvislosti s dizajnom ešte jedna vec – mestá v Bloodlines možno všeobecne rozdeliť na klasické a „úlohové“ štvrte. V úlohových sa odorávajú iba hlavné misie, žiadne výhľadne ani vedľajšie úlohy tam hráč nenájde. Z hľadiska dizajnu sú potom tieto úseky mesta spravené prehnane nasilu – Altair sa má dostať na konkrétne miesto, pričom vždy tam vedie iba jedna cesta... ktorá sa do celkového kontextu jednoducho nehodí. Našťastie to neplatí pre každú z týchto štvrtí, ale ide o pomerne častý jav.
Ako sa to hrá? Z vyššie spomenutých faktov je možné spraviť si určitý obraz, ale v skutočnosti ide o celkom chytľavú záležitosť, aj napriek uvedeným negatívam. Bloodlines sú možno až zbytočné akčné, ale to bol aj prvý AC v záverečných fázach. Vo výsledku teda titul dokáže ponúknuť ochutnávku zážitku ala Assassin´s Creed. Pokojne mohlo ísť aj o plnohodnotnú skúsenosť, to by však niektoré veci museli byť trošku inak. Nechýbalo veľa. Grafika je na pomery PSP spravená výborne, animácie pohybu aj bojov sú podobné veľkému AC a to isté sa dá povedať aj o štýle a spracovaní miest. Zvuky mi prišli trochu horšie, najmä čo sa dabingu týka. Majiteľov PS3 možno zaujme prepojenie hry s Assassin´s Creed 2 – na základe postupu v Bloodlines sa v AC2 sprístupnia špeciálne zbrane a niečo by sa malo odomknúť aj opačným smerom, na to som však neprišiel.
Assassin´s Creed: Bloodlines je dobrá, takmer výborná hra. Síce neponúka zážitok úplne porovnateľný s veľkými bratmi, čo je dané najmä lineárnejším postupom, absenciou niektorých prvkov a tomu prispôsobeným dizajnom štvrtí – niekedy to pôsobí ako päsť na oko, ale určitú chytľavosť jej nemožno uprieť. Pre fanúšikov značky však stále ide o zaujímavý materiál – Altair, skákanie po strechách a ďalšie klasické prvky robia z Bloodlines pri ignorácii spomenutých chýb výbornú zábavku na skrátenie dlhších ciest. A ostatní môžu dať Altairovi šancu tiež, možno budú nadšení ešte viac.
Hodnotenie: 7,5
Výrobca: Ubisoft Montreal
Distribútor: Ubisoft / Conquest
Testovaná platforma: PSP
Multiplayer: Nie
Hru si môžete zakúpiť tu: PSP
|
Plusy:
Mínusy:
|
Zakúpiť hru
Hodnotenie:
Diskusia
Cypru | 25. 11. 2009 19:12 | |
JC | RE: Cypru | 25. 11. 2009 22:08 |
Bleskovky
Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov
Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.17.09. 11:34 | diskusia (1) |
Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2
Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.16.09. 14:27 | diskusia (0) |
Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok
Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.11.09. 11:55 | diskusia (0) |
Mortal Kombat X má dátum vydania
Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.09.09. 15:40 | diskusia (0) |
Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu
Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.03.09. 11:50 | diskusia (0) |
Posledné príspevky v diskusii
Anketa
Koľko hodín týždenne ste venovali hrám počas letných prázdnin?
Najnovšie online hry
Pillow City: Revelation07.07.2014
|
Bitshift07.07.2014
|
Atlantis Jewels07.07.2014
|
Najnovšie plné hry
Iris14.06.2014
|
Wolfenstein: The Final Solution08.06.2014
|
Maldita Castilla30.12.2012
|
Spriatelené weby