14.11.2009 00:00, DKF, Komentárov: 6
Call of Duty: Modern Warfare 2

Call of Duty: Modern Warfare 2

KONEČNE! Toto slovo vykríklo obrovské množstvo hráčov, ktorí obľubujú známu sériu Call of Duty, zvlášť keď prichádza najočakávanejšie pokračovanie tejto série. Je mi tak veľkou cťou napísať recenziu o najočakávanejšej hre tohto roku, a je veľký predpoklad, že hrou roku 2009. Prosím pohodlne sa posaďte, vyčistite displej od prachu, pretože práve začíname.

Keď sa táto najočakávanejšia hra roku dostala do mojich rúk, tak som išiel behom k autu a dupol som na plyn, len aby som bol doma čo najrýchlejšie a hru mal ihneď v mechanike PS3. Ale predtým, ako som tak urobil, na stôl som si rozložil všetky časti Call of Duty, ktoré vyšli na konzoly tretej generácie a bol to prekrásny pohľad aj napriek tomu, že vývoj tejto série bol tak trošku na striedačku. Myslím tým, že COD 3 pripravovala firma Treyarch, následne COD 4 firma Infinity Ward, ktorá spravila neuveriteľný prevrat svojim enginom a nakoniec COD5 zase Treyarch, ktorí sa opakovali s konkurenciou, ale vsadili zase na obdobie druhej svetovej vojny.

No teraz je tu pokračovanie spomínanej prevratnej Call of Duty 4 a také isté nadšenie som očakával aj od novej časti, ktorá dejovou líniou nadväzuje k predošlej. Tá bola viac ako fantastická a aj keď je o každej časti Call of Duty známe, že single player je strašne krátky, tak je to väčšinou daň zato, že si vychutnáte každú sekundu. Ale je normálne, že ľudia vnímajú príbeh ako krátky, pretože všetko skvelé netrvá dlho a toto obzvlášť platí pri dobrých hrách. Ako väčšina z vás vie, tak Call of Duty 4 skončila troška pochmúrne a nedokončene. Nevieme, či kapitán Price prežil, na Ameriku boli odpálené dve rakety, Washington bol zrovnaný so zemou, no a v neposlednom rade, teroristi vo svete vyčíňajú ako sa len dá.

Všetky nejasnosti, ktoré sa vyskytli v COD 4 sa tak vysvetlia a samozrejme, že vzniknú nové nejasnosti. Budete hrať v Afganistane, Rusku a mnohých iných štátoch, ale čo je hlavné, boje sa budú odohrávať aj v USA, priamo v hlavnom meste proti vycvičenému ruskému vojsku, s ktorým má USA veľké konflikty. Ako idete príbehom, tak nastáva aj veľa zvratov, ktoré by ste nikdy nečakali a pomaly nebudete vedieť komu veriť a komu nie. Sám osobne som pri tom strávil čas s otvorenými ústami, pričom mi to celé pripadalo ako jeden skvelý film, na ktorý by som išiel aj dva krát do kina. Nechcem tu prerozprávať celý príbeh, pretože vrelo odporúčam, aby ste ho okúsili na vlastné oči a uši, tak ako aj grafiku, ktorá sa síce od predchodcov zlepšila, no nečakajte žiadny skvost alebo prevrat.

Zbrane sú síce pekne vymodelované, taktiež aj vojaci a okolie vďaka čomu je celkový dojem skvelý, ale grafika nemá cit pre detailnosť. Chcem tým povedať, že aj keď sú prostredie a postavy pekne vymodelované, tak keď sa ne na pozriete z blízka, je to pomerne jednoduché. Čo mi nedá vytknúť tejto skvelej hre je spracovanie ohňa, ktorý sa od štvorky vôbec nezmenil. Podľa mňa mohli na tom vývojári trošku viac popracovať a výsledný efekt by bol oveľa lepší. Avšak na spracovania ohňa veľmi rýchlo zabudnete keď uvidíte to aktívne prostredie. Prebehnete pár metrov a v pozadí sa udeje nespočet vecí. Napríklad už na začiatku, keď ste v tréningovej aréne vám spadne sánka, keď uvidíte ako vojaci hrajú basketbal, opravujú Hammera alebo kľukujú na zemi. Nejde však len o vojsko ale aj letectvo, tanky a iné pohybujúce sa predmety. Všetko vyzerá ako natočené kamerou a je to pastva pre oči, ktorú len ťažko opísať.

Rozhodol som sa, že vám teraz trocha priblížim misiu menom Cliffhanger aj napriek tomu, že som pôvodne písal ako nič z príbehu neprezradím. No táto misia bola odprezentovaná aj na tohtoročnej E3. V podstate ide o to, aby sme potichu zaistili istý predmet, no nie všetko ide podľa plánov a tak budete musieť utekať pred nepriateľskými vojakmi. V tomto vám pomôžu aj snežné skútre, ktoré sú síce skvelé, ale podľa môjho názoru sa vôbec nesprávajú realisticky a táto naháňačka je nerealistická až priveľmi, teda najmä svojou rýchlosťou a prehnanou dĺžkou skoku. Nie je predsa možné, aby skúter skákal aj do 100 metrovej diaľky a popritom ešte aj z neho strieľať. Toto si v Infinity mohli odpustiť a viac na týchto jazdách popracovať. Každopádne tak či tak, pri kampani sa neposadíte, ale rovno pôjdete do kolien. Budete sa chytať za hlavu, či je to vôbec možné a len s úžasom budete pozerať ako to všetko skončí. Avšak väčšina ľudí si túto hru nekupuje kvôli kampani, ale kvôli jej multiplayeru, rovnako ako aj ja. Pri Call of Duty 4 som s multiplayer časťou strávil nespočet dní, no a pri pokračovaní by to nemalo byť inak. Už sa aj žiadala zmena, pretože Call of Duty 4, teda čo sa týka multiplayeru stále padal a bol nestabilný. Po zapnutí multiplayeru v Modern Warfare 2 vám bude hneď jasné, že o plynulosti nemôže byť reč, pretože funguje bezchybne. Nikde vás neodpojí, ani nepripojí samo do seba. Pokiaľ sa v hre stane, že host má slabý internet a vám to seká, okamžite nabehne zmena za lepšieho hosta bez toho aby vás odpojilo. Toto je asi najväčšia zmena od svojho predchodcu a každý si ju len chváli, aj vrátane mňa.

Ďalšou podstatnou zmenou sú takzvané kills skills. To znamená, že pokiaľ zabijete minimálne troch a viac protihráčov bez toho aby ste zomreli, objaví sa možnosť, spustiť radar, zavolať si leteckú podporu aby zbombardovali určité miesto, prípadne helikoptéru. Tieto možnosti boli aj v Call of Duty 4, ale v novej časti máte týchto možností až pätnásť. Takže si predstavte, že si zavoláte AC 130, ktorý krúži nad mapou a vy ovládate jeho zbrane. Toto je len jedna z možností, ale nedá mi nespomenúť najväčší kills skill a to je atómová bomba. Po jej použití všetci zomrú a váš tím okamžite vyhrá. Avšak túto možnosť je ťažko získať, pretože bez zabitia musíte nazbierať až 25 mŕtvol, čo je skoro nereálne. Ale kto je šikovný, tak snáď sa to občas podarí.

Ešte jedna vec si však zaslúži moju pozornosť, sú to zbrane. Kolekcia od predchodcu sa poriadne rozšírila zvlášť o jej prídavky. Pred tím ste si mohli dať na zbraň jeden prídavok napríklad koliminátor alebo tlmič. Tu si môžete pridať na zbraň dve prídavky, avšak na jednu zbraň máte až okolo desať druhov prídavkov a tak od radosti nebudete vedieť ktoré si dať. Jeden prídavok však stojí za pozornosť, je to termálny displej. Nahodíte ho na zbraň a s ním vidíte kde je nepriateľ od vašej pozície. Nebudem tu rozpisovať aké zbrane sú nové a ktoré sa zachovali, pretože je ich naozaj veľa a každá z nich je výnimočná a inak sa správa.

Rád by som túto recenziu ukončil tým, že táto hra ma neposadila do kresla, ale so mnou išla rovno do kolien. Určite má ambície stať sa hrou roku ako jej predchodca a sú veľké predpoklady, že sa tak aj stane. Napriek všetkým nedostatkom dávam známku 9, pretože každý kto má rád FPS strieľačky bude určite nadšený a rozhodne by si mal túto hru kúpiť.

Hodnotenie: 9

Infinity Ward

Distribútor: Activision