09.10.2009 00:00, DKF, Komentárov: 0
Afro Samurai

Afro Samurai

Vážený páni, vážené dámy, milí Slováci, Slovenky a iné časopisy. Srdečne vás vítam na dnešnej historicko gamerskej revue, kde sa v spomienkach vrátime do časov dávnych, temných, keď ešte neexistovali kreditky a daňoví úradníci ešte len začínali ako drábi. Takže sa pohodlne usaďte, otvorme si fľašku dobre odležaného liehu, otvorme balíček čokolády alebo inej drogy a priblížme si svet Afro Samuraja.

Predtým si ale povedzme pár slov ako to vlastne všetko začalo. Afro Samurai prvý krát uzrel svetlo sveta v podobe japonského komixu (manga) v roku 2000. Nápad o samurajovi s afrom sa skvelo ujal a v roku 2007 sme sa dočkali animovanej verzie. Netrvalo dlho a spoločnosť Namco Bandai prostredníctvom svojej východnej pobočky nám s hrdosťou odprezentovalo hru, o ktorej bude reč. Spočiatku som bol skeptický o celom tomto nápade. Voľajako mi nesadol nápad osoby tmavšej pleti s obrovským afrom ako sa ženie feudálnym japonskom s katanou v ruke a jointom v ústach. Názor mi pomohol zmeniť môj dobrý kamarát, ktorý ma, napriek mojim protestom, usadil do elektrického kresla a pod hrozbou mučenia vegetariánskou diétou pustil Afro Samurai animovaný seriál.

Nejaký čas po mojom zážitku, sa dostala do mojich pazúrov aj hra. Afro Samurai je titul, ktorý ohromí hneď na začiatku 2 krát. (pre tých čo si pozreli seriál a film, len raz). Mnohí v strachu pred japonským dabingom utekajú čo najďalej, aby uchránili svoje úbohé duše pred šokom. Jedným z vecí, ktorými som bol očarený bol výkon Samuela L Jacksona, ktorý požičal svoj hlas Afrovi, nášmu hlavnému hrdinovi a aj jeho pomocníkovi. Nechýba ani skvelý dabing Rona Perlmana a Kelly Hu. A aby toho nebolo málo, hneď v úvode si každý pochváli, že hra nie je ťažko cenzurovaná a nadávky tam lietajú ako blbé reči v piatok pri pive. Ak už teda sú všetci úspešne pod vplyvom omamných látok najme 100% horkej čokolády od Figara, hoďme očkom na príbeh.

Byť prvý. Toto asi všetci poznáme. Tú najzákladnejšiu ľudskú vlastnosť aká existuje. V tomto svete na ktorý sa pozeráme existujú 2 čelenky. Číslo Jedna a Číslo 2. Od nepamäti koluje legenda, ktorá vraví, že ten, ktorý vlastní Číslo Jeden získa moc, ktorou sa pýšia bohovia. Táto hra na život a na smrť má len jedno pravidlo. Ten ktorý chce vyzvať majiteľa číslo Jedna na súboj, musí vlastniť Číslo Dva a až potom môže zamieriť k miestu, kde Číslo Jeden ticho čaká, na toho, kto chce pokúšať osud a šťastie. Toto je aj dôvod, prečo Číslo dva tak často mení vlastníkov. Teraz si predstavme feudálne Japonsko. Hotovo? Skvelé. A teraz si pred slovíčko feudálne pridajme futuristické, aby sa nám z času na čas pred nosom mihol robot alebo rotačný guľomet. Do tejto zmesky pridáme ešte fakt, že 90% sa bojuje s katanou a guláš máme v hlave hotový. V takomto divnom svete sa stretávame s našim centrom pozornosti Afrom. Nič nevie ako k tomu menu prišiel, ale zrejme sa naňho prilepilo to čo na ňom svieti najviac. Obrovské afro. Vykradneme najbližšie pieskovisko, aby sme mali dostatok piesku na návrat do čias, keď bol Afro ešte malý. V tom čase bol jeho otec majiteľom Čísla Jeden až do momentu, keď za ním prišiel Číslo Dva s ironickým menom Justice, len preto aby pred Afra hodil hlavu jeho otca tichým pohľadom kričiacim: „Príď kedykoľvek“. Tak teda Afro, ktorý už má dávno platnú občianku sa vydáva na cestu hľadajúc Číslo Dva a vraha svojho otca. Cestu mu ale sťažujú nepriatelia, ktorí tiež majú zálusk na Číslo Dva, alebo mu len jednoducho závidia jeho afro.

Ja osobne asi začnem uctievať cell-shade grafiku. Hra je do detailov na mimike, a perfektne sa dopĺňa so zážitkom z jeho animoveného bratranca v čom sa asi všetci v mojej novo založenej religióznej komunite zhodneme. Pre nedočkavcov sa teraz pozrieme na Afrov štýl boja. Hra ponúka, ako v každej hre žánru hack´n´slash, rôzne pohyby a triky, ktorými hráč môže v skutku skvostným spôsobom znepríjemniť život protivníkom. Ale čerešnička až na koniec. Kto by netúžil spraviť z nepriateľov sekanú, povedzme si úprimne. Momentom pravdy v tom prípade nastáva „focus“, ktorý spomalí svet a Afro má šancu naporciovať nepriateľov. Ale profesionálnych hráčov zaujme jeden fakt. Hra nemá naprogramované „rezné plochy“ ako doteraz poznáme. Inými slovami, kadiaľ meč prejde tak tam zanechá reznú ranu. Troška okoreníme zvedavosť, ak spomenieme, že Afro sa môže zahrať na náčelníka apačov a úspešne oskalpovať svojho protivníka, alebo sa zahrať na profesionálneho mäsiara a porciovať ako sa len zapáči.

Po dejovej stránke ide o celkom slušný pohľad na dej Afro Samuraja, aj keď s menšími rozdielmi. Tie rozdiely nie sú až také výrazné, nakoľko všetky dôležité momenty sú úspešne dodržané. Po hudobnej stránke sa hra tiež drží hip hopovej kultúry podobne ako animovaná verzia. Ja ako človek, ktorí tomuto štýlu moc nefandí som sa normálne prichytil ako si do rytmu pohmkávam a nepomohla ani očista svätenou vodou aby sa to nezopakovalo. Ak sa dá niečo hre Afro Samurai vyčítať, tak je to postupný stereotyp. Afro síce dostáva postupom času nové triky, ktoré dobre padnú pre obyčajných nepriateľoch, ale bossovia sú len o obrane a útoku stále dookola. Aj po mojich pokusoch si súboj osviežiť lezením po stenách, skákaním, som to nakoniec vzdal, a vrátil sa k stereotypu ktorý samotná hra predpisuje...

Ja a aj moja nová komunita sme si celý tento cell shade madness naozaj užili. Po zdĺhavom zasadnutí sme sa teda zhodli, že Afrovi dáme niečo ako 7,9 / 10. Väčšine z nás hre vadil stereotyp a niektoré momenty, keď temný pixel z brány pekelnej bránil v pohybe, alebo proste prostredie v určitých úsekoch ponúklo dve cesty, z ktorých pri jednej Afro zabúdal na svoje schopnosti, napríklad behať po stenách. Samozrejme neboli sme bez opozície. Traja boli nespokojní s časťami, ktoré sa líšili od pôvodnej animovanej predlohy, ale po 3 dňoch v hladomorni názor zmenili a zhodli sme sa nakoniec svorne.

Tak a v podstate môžeme našu seansu ukončiť. Ďakujem za pozornosť, a pre prípadný nesúhlas naši dvaja konzultanti Hlad a Morňa vám radi ponúknu svoje služby.

Hodnotenie: 8

Surge