06.10.2009 12:00, DKF, Komentárov: 3
Dungeon Hunter

Dungeon Hunter

Vždy keď píšem recenziu, začínam od názvu. Je to celkom logické, veď viem o čom píšem... Aj táto recenzia tak začínala, akurát medzi napísaním názvu a týmito riadkami ubehla hodina. Hodina, ktorú som strávil ďalším hraním Dungeon Huntera.

Už v recenzii na Modern Combat: Sandstorm DanKanFan chválil produkciu Gameloftu na iPhone / iPod Touch. Nehral som túto hru, ale Dungeon Hunter pochádza od rovnakého vydavateľa a ak je Sandstorm podobne kvalitný, tak sa vôbec nedivím tej pochvalnej óde, ktorú som si prečítal (a to viem, že DKF naozaj nemá rád iPhone). Každopádne si dnes povieme niečo o Dungeon Hunterovi.

Existujú v podstate dva druhy RPG, jedným sú hry typu skvelého Baldur´s Gate, alebo NeverWinter Nights, ktoré sa pevne držia rozsiahlych pravidiel, s postavičkami sa môžeme piplať a zvažovať kam dáme ktorý bodík, aké možnosti sa nám tým otvoria a ďaleko dopredu všetko plánujeme. Rovnako krok po kroku hráme samotné RPG a dávame si pozor na všetko naokolo. Druhým typom RPG je akčné, takzvané klikacie RPG, ktorého najrýdzejším zástupcom je božské Diablo. V tomto type nejde o to, ideálne rozložiť bodíky, pretože ak sa aj preklikneme, v ďalšom leveli si to jednoducho napravíme. Atribútov kam ich môžeme investovať je aj tak len pár, takže nie je príliš o čom uvažovať, ale rýchlo sa vrhnúť do ďalšej guče nepriateľov a predviesť im aké to je stretnúť kosačku na trávu zoči voči.

Dungeon Hunter patrí jednoznačne do druhej skupiny. Je to čistý „hack´n´slash“ okorenený nejakými tými questami a občasným vývojom postavy. Vrodíme sa do postavy práve sa prebúdzajúceho princa. Teda presnejšie prebúdzajúceho sa po niekoľkých rokoch smrti, na ktorú ho vypravila jeho jediná láska. Kopírujeme posmrtnú aktivitu Ježiša, aby sme zistili, že pomocou teroru a temnej mágie vládne nášmu kráľovstvu a my sme dostali možnosť napraviť svoju chybu a odstrániť všetko zlo ktoré napáchala.

Príbeh je čisté fantasy klišé a questy ktoré dostaneme sú na tom rovnako. Tu nemožno čakať nič nové. Čo nám teda hra prináša? V prvom rade som zažil to, po čom zbytočne túžil Microsoft v prípade Windows Vista. Zažil som WOW efekt. Niečo ako WOW, toto fakt beží na mojom iPhone? A takto plynulo? Ale veď to vyzerá lepšie ako pôvodné Diablo. To sa snáď dá prirovnať k prvému Dungeon Siege. Jednoducho grafika hry je priam ohromujúca. Plné 3D prostredie, rovnako ako nepriatelia dokážu až brať dych. Nepriateľov je dostatok rozličných druhov, takže netrpíme tým, že by sme donekonečna zabíjali tie isté príšery. Okrem toho nás postupne questy posielajú na rozličné lokácie, takže aj nádherné prostredia sa striedajú. Z temných katakomb vyjdeme do slnečnej dedinky, následne do lesa, zalezieme do podzemného vodného traktu, všetko má svoje prostredie, svoju grafiku a pôsobí to úžasne. Jediné čo ma prekvapuje je zelená krv nepriateľov, ale to môže byť napríklad aj kvôli predaju hry v Nemecku. Ozvučenie hry je prevedené rovnako na jedničku. Podľa zvuku úderu môžeme rozlíšiť typ zbrane, nepriatelia vydávajú tiež odlišné heknutia po zásahu, rovnako aj kúzla či efekty sú inak ozvučené. Celou hrou nás sprevádza nádherná scénická hudba, ktorá mi takisto pripomínala už vyššie spomínané Diablo.

No a ako sa to vlastne celé hrá? Výborne. Ako som už spomínal, máme pod kontrolou princa, ktorý vstal z hrobu a ide pomstiť krivdu napáchanú na jeho ľude. Ovládať ho môžeme buď virtuálnym joystickom, alebo jednoducho tapnutím na plochu. Stick je smerový, čiže kam ho nasmerujeme, tam pôjde princ, tapnutie funguje jednoduchšie, keď tapneme na nejaké miesto, hrdina ide tam. Ak na nepriateľa, tak na neho automaticky zaútočí no a ak na nejakú bedničku alebo sud, tak ju jednoducho otvorí. O tom, že je to hack´n´slash najhrubšieho zrna som už písal, takže sa naozaj presekávame hordami nepriateľov na isté miesto, kde zvyčajne nájdeme niečo alebo niekoho, podľa toho čo od nás quest vyžaduje a ideme naspäť. Za každého zabitého nepriateľa získame expy, ktoré sa zbierajú a zbierajú až kým nedosiahene nový level. Keď to urobí ding, tak môžeme rozdeliť dva body do 4 základných statov ktorými sú sila, obratnosť, energia a odolnosť. Rovnako zbierame predmety, ktoré môžeme buď predávať, alebo nasadiť na seba a tým zlepšiť svoje možnosti na prežitie ako aj na zabitie nepriateľa. Pozitívne je, že hra obsahuje tlačítko autoequip, ktoré automaticky vyberie tie najlepšie použiteľné veci z inventára a navlečie ich na hrdinu. Pri dosiahnutí levelu dostaneme rovnako jeden skill point, ktorými postupne zveľaďujeme svoje špeciálne skilly. Vždy môžeme mať namapované 3 a tapnutím na ne sa prevedie špeciálny útok, ktorý minie nejakú časť many. Mana aj životy sa však svojvoľne regenerujú, takže hra nie je príliš obtiažna a netreba piť fľaštičky, či sedieť aby sme vyzdraveli. Samozrejme, že fľaštičky tu máme, ale sú určené skôr na zdĺhavé boje, alebo kritické situácie, kde to už už vyzerá, že to neprežijeme. Od začiatku sa s nami pohybuje aj víla, ktorá má tiež špeciálnu schopnosť. Časom takýchto víl stretneme viac a môžme si vybrať, ktorej pomoc sa nám viac hodí. Každá vládne nejakému elementu a zosiela jedno silné kúzlo. Žiaľ aj toto nás stojí manu. Vďaka všetkým popísaným zjednodušeniam sa hra hrá veľmi príjemne a je problém sa od nej odtrhnúť. Je to naozaj ako Diablo, kde si človek tiež povedal, že „ešte urobím tento jeden quest a pôjdem spať“ a následne o 3 hodiny sa prinútil to vypnúť.

Jediné mínus, ktoré hre môžem vytknúť je jej pamäťová náročnosť. Občas sa mi stalo, že som mal zapratanú pamäť v mojom iPhone, hra sa nekonečne dlho načítavala a napokon aj tak zmrzla. Potom bolo treba telefón vypnúť a zapnúť, následne všetko fungovalo bez chyby.

Zhrnutie? Vyzerá to skvelo, hrá sa to úžasne, má to výbornú hudbu a občas drobný technický problém. Keby nebolo toho posledného, hra by u mňa mala 10 bodov. Takto hodnotím trošku nižšie.

Hodnotenie: 9

Gameloft