05.10.2009 12:00, DKF, Komentárov: 6
MotorStorm: Arctic Edge

MotorStorm: Arctic Edge


PSP, PSP, čo len s tebou bude? Obavy majiteľov prenosnej konzoly od Sony sú oprávnené. Žiadne skutočné killer-tituly nevychádzajú a tak celkovú povesť škatuľky zachraňuje jej schopnosť prehrávať multimediálny obsah a prístup na internet.... lenže prišiel iPhone, ktorý dokáže to isté, pridáva možnosť telefonovania a zábavné hry za lacný peniaz (v niektorých prípadoch za doslova symbolickú cenu). PSP, PSP, čo len s tebou bude? Zaznela otázka v kanceláriách Sony a rozbehol sa projekt s názvom „Resurrection“.

Nakoľko môže vyznieť úvod recenzie dramaticky, situácia na poli Playstation Portable nie je, respektíve nebola z ďaleka ružová. Určite má na tom podiel ľahkosť, s akou sa dá prelomiť ochrana a s tým spojená vysoká miera pirátstva, každopádne životnosť konzol je priamo úmerná počtu kvalitných titulov. Rock Band, Soul Calibur, Gran Turismo, Assassin´s Creed, Resistance, Final Fantasy a v neposlednom rade aj MotorStorm, to všetko sú značky, ktoré si už tento rok našli, resp. nájdu cestu na PSP v snahe naštartovať novú vlnu záujmu, podporenú uvedením PSP Go.

Poďme však k MotorStormu. Podtitul Arctic Edge nezvolili autori len tak pre nič za nič, hra samotná sa odohráva v oblasti Aljašky, kde (akokoľvek je to nepravdepodobné) sa nachádza obrovský závodný kolos, určený pre novú dávku adrenalínu. Podobnosti s PS3 predchodcom sú viditeľné od začiatku. Rovnako pojatý intro film, tie isté názvy v menu a zhodné rozdelenie áut do 8 kategórii – motorky, snežné skútre, štvorkolky, buginy, rally autá, snehové pluhy... spolu 24 kusov, pričom každé z vozidiel disponuje vlastnou, v určitých medziach aj realistickou, fyzikou. Motorky sú rýchle, jednoducho manévrovateľné, avšak ľahko sa prekotia či už vinou vodiča alebo priateľskou dopomocou od súpera. Štvorkolky spolu s buginami predstavujú zlatý stred, zatiaľ čo snehový pluh a smetiarske auto (aspoň sa naň podobá) sa hlási o slovo v kategórii „Neúspešné vytočenie zákruty tisíc a jedného pokusu“. Jednotlivé vozidlá vyzerajú byť správne vybalansované, pričom treba do úvahy brať aj konkrétnu trať, vždy sa však dá nájsť ideálna cesta v závislosti od výberu vozidla. Osobne sa mi najviac osvedčila kombinácia agilnejších vehiklov, bohužiaľ/našťastie závody v kariére mnohokrát obmedzujú ich výber, čoho výsledkom sú perné minúty až hodiny počas hrania za nepreferované typy.

V súvislosti s pernými minútami – môžu prerásť až do túžby vysvetliť PSPčku ručne stručne kto je tu pán. Syndróm, tiež známy aj pod pojmom frustrácia, sa môže dostaviť po niekoľkých hodinách hrania, pričom situáciu ešte zhoršuje fakt, že Arctic Edge je k hráčovi zo začiatku veľmi prívetivý a necháva ho vyhrávať s viac ako pol minútovým náskokom. Postupom času sa však latka obtiažnosti zvyšuje a niekde v okolí polovice kariéry (tá je rozdelená do 100 závodov) sa razantne začína stupňovať tempo využívania tlačidla retry z ponuky pozastavenej hry. Ťažko hodnotiť tento fakt ako vyslovený zápor, od prenosnej konzoly by som však očakával trošku nižšie nároky na hráča. Predsa len, keď prvých 50 závodov trvá okolo 300 minút a druhá polka 600-900 minút (čísla strieľam od brucha, záleží aj na samotnom hráčovi) tak to v niektorých prípadoch môže pôsobiť na dotyčného skôr odpudzujúco, nehovoriac o prípadoch „nekonečného“ opakovania závodu s nenávideným typom vozidla.



Ignorujúc niekedy (v neskorších fázach) frustrujúcu náturu, závody samotné sú veľmi dobre spracované a zachytávajú ducha „veľkého“ MotorStormu. Samozrejme, určité rozdiely tam sú, vyplývajúce z rozličnej sily hardwaru a tak nemožno očakávať natoľko prepracovanú grafiku, či už z hľadiska animácii alebo detailnosti prostredia/jednotlivých modelov. Možno aj z toho dôvodu sa PSP verzia MotorStormu odohráva v zaľadnených oblastiach, kde netreba riešiť bujarú flóru (tá ma mimochodom vždy iritovala, keďže rušila moje kruhy pri sústredení sa na cestu) ako v prípade PS3 titulov. Z hľadiska hrateľnosti je viditeľnejším obmedzením slabší fyzikálny model hry, ktorý sa najvýraznejšie prejavuje pri rôznych kolíziách. Obecne, v porovnaní s Pacific Riftom, je v Arctic Edge oveľa jednoduchšie udržať štvorkolky aj motorky v používateľnom stave – v Pacific Rifte stačilo ostré zatočenie, alebo drsnejšie buchnutie od súpera, nehovoriac o útoku (to sú tie L1, R1 tlačítka, v AE sa táto featurka nenachádza) a už sa na obrazovke prehrávala spomalená animácia prekoprcovania sa, ukončená spásonosným stlačením Xka. Hra si však obmedzenie fyziky vynahradzuje chytrou umelou inteligenciou, ktorá je schopná predviesť bezchybnú jazdu, rovnako aj „prepáliť“ boost alebo sa zapliesť do reťazovej havárie.

Hoci sa v niektorých prípadoch zdá, že AI súperi majú nejaký záhadný benzín, vďaka ktorému jazdia nad schopnosti ich vozidiel, tak pretekanie má v sebe punc adrenalínu a veľkú dávku zábavnosti, nehovoriac o unikátnom zážitku vzhľadom na možnosti PSP. Pokiaľ sa nemýlim, tak podobne orientované a zároveň aj zábavné závody ešte na Playstation Portable neboli. V niektorých momentoch sa síce vyjavia spomienky na FlatOut Head On, lenže tam mal (možno) prehnaný fyzikálny model resp. zlá konverzia za následok oneskorené reakcie ovládania, čím značne utrpel aj finálny pocit z hrania. Aby som to teda zhrnul - MotorStorm: Arctic Edge si treba zahrať. Bodka.

Nevyjadril som sa ešte k okruhom. V hre je ich k dispozícii 12, pričom je využitá aj „spätná“ verzia, čím dostávame 24 tratí. Okruhy sú kratšie aj dlhšie, podľa toho sa jazdí na 2 alebo 3 kolá, rozhodne treba pochváliť ich spracovanie, ktoré (a hovorím to opäť) evokuje predchádzajúce MotorStormy. Možno teda očakávať určitú slobodu pohybu, viacero cestičiek, pričom niektoré sú rýchlejšie, iné vyhovujú konkrétnym typom vozidiel atd. Každý si nájde svoju ideálnu stopu, bude to však vyžadovať určitý tréning. V súvislosti s hľadaním rôznych cestičiek môže dopomôcť jeden z typov závodov kariéry – tzv. Speed, kde je cieľom prebehnúť cez určitý počet checkpointov, ktoré sú mnohokrát, z hľadiska najjednoduchšej priamej cesty, nevýhodne umiestnené. Pre kompletizáciu, zvyšné disciplíny sú: Race, čo je klasický závod, Time-Ticker, kde sa získavajú body každú sekundu podľa umiestnenia a prvý s počtom 999 vyhrá a nakoniec Invitational – klasický turnaj, súbor viacerých závodov za sebou.



Technické spracovanie už bolo načrtnuté, pre rekapituláciu - grafika plne využíva silu PSP, hra beží stabilne bez poklesu fps a ovládanie je bezproblémové, pohotovo reagujúce. Autori dokonca nezabudli ani na také detaily ako je odfrknutý sneh resp. blato na kameru, teda obrazovku z hráčovho pohľadu, teda ďalšia z „videli ste v PS3 MotorStorme“ vlastností. V podobnom duchu sa nesie aj herný soundtrack, Prodigy, Pendulum, Fake Blood, Overseer, Motorhead, The Bronx, The Hives, The Chemical Brothers... vyberie si každý. Nehovoriac o možnosti importovať mp3ky umiestnené na pamäťovej karte.

MotorStorm: Arctic Edge nesklamal. Na pomery PSP platformy ide o jedinečný titul, ktorý možno odporučiť každému fanúšikovi značky MotorStorm, rovnako aj neznalým nováčikom s chuťou vyskúšať si neobvyklú závodnú hru. Páni a dámy z Bigbig Studios odviedli skvelú prácu a vytvorili plnohodnotný MotorStorm titul do kapsy, ktorého hodnotenie sa z počiatočného nadšenia (8,5) a obdobia frustrácie (7,5) ustálilo na konečnej 8.

Hodnotenie: 8

Výrobca: BigBig Studios
Distribútor:
SCEE
Testovaná platforma:
PSP
Multiplayer:
Áno



Hru si môžete zakúpiť tu:


DKF
viac článkov autora

Výrobca:
Distribútor:
Testovaná platforma:
Multiplayer: nie
Lokalizácia:
Žáner:
Vychádza na platformy: PSP
Oficiálna stránka:
Karta hry: Motorstorm: Arctic Edge
Plusy:
Mínusy:

Vaše hodnotenie hry

Aktuálne hodnotenie článkov: 0 / 10
(Hodnotení: 0)

Diskusia
yankee 05. 10. 2009 15:48
RE: 05. 10. 2009 17:38
blizzardr RE: RE: 05. 10. 2009 18:36
evill RE: RE: RE: 05. 10. 2009 20:27
RE: RE: RE: RE: 05. 10. 2009 21:01
evill RE: RE: RE: RE: RE: 05. 10. 2009 21:16
Pridať komentár Čítať celú diskusiu
Bleskovky

Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov

Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.
17.09. 11:34 diskusia (1)

Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2

Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.
16.09. 14:27 diskusia (0)

Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok

Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.
11.09. 11:55 diskusia (0)

Mortal Kombat X má dátum vydania

Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.
09.09. 15:40 diskusia (0)

Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu

Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.
03.09. 11:50 diskusia (0)
Anketa
Koľko hodín týždenne ste venovali hrám počas letných prázdnin?
 
GamesWeb.sk Offline - máj 2013
Najnovšie online hry

Pillow City: Revelation

07.07.2014

Bitshift

07.07.2014

Atlantis Jewels

07.07.2014
Najnovšie plné hry

Iris

14.06.2014

Wolfenstein: The Final Solution

08.06.2014

Maldita Castilla

30.12.2012