18.09.2009 12:00, DKF, Komentárov: 6
Defender Chronicles - Legend of the Desert King

Je to pár týždňov, čo som recenzoval vežičkovú stratégiu Star Defense a rozplýval sa nad jej 3D nápadom a grafikou. Pred pár dňami mi písal kamarát, že Defender Chronicles jednoducho musím vyskúšať. Nuž keď musím, tak musím. V podstate sú to znovu vežičky, ale z úplne iného pohľadu.

Hra nás zavedie do fantasy kráľovstva, ktoré žilo dlhé roky v mieri a všetky rasy sa spolu hrávali na lúke na naháňačky a schovávačky až kým neprišiel ľubovoľný zlomový bod a zase sa rozpútala vojna. Správne klišé ako má byť, akurát, že nie sme hrdina, ktorý zachráni celý svet, prinesie mier a ešte aj nejaké tie bonusy pre všetkých na svete. To by bolo RPG. Toto je len stratégia, takže budeme mať na starosti iba obranu ľudských miest pred útokmi nepriateľov.

Podstata hry je jednoduchá. Z jedného alebo dvoch miest sa hrnú nepriatelia, ktorým v ceste stoja nami vybudované stanoviská jednotiek. Jednotiek sú tri druhy, bojovníci, lukostrelci a mágovia. Bojovníci sa postavia priamo pred nepriateľa, zastavia ho (pozor, iba jedného, ak idú za sebou nepriatelia dvaja, druhý prejde) a začnú sa s ním rúbať meč proti meču. Každopádne ho však zastavia, čo umožní lukostrelcom dlhšie po ňom strieľať. Lukostrelci sú z môjho pohľadu najúčinnejšia jednotka a oplatilo sa ich stavať všade kde sa len dalo. Jednoducho strieľajú po všetkom vo svojom okolí. Majú dosah v celom kruhu, a nie sú nijako obmedzení. Obe tieto stanoviská sa dajú upgradovať až do levelu 5, pričom pri lvl 3 sa rozmnoží počet jednotiek na 2 ks. Následne je možné urobiť ultimatívny upgrade budovy na novší typ a z bojovníkov sa stanú berserkri, z lukostrelcov rangeri. Zvýši to ich silu aj odolnosť a ešte sa dajú budovy znovu upgradovať. Tretím typom jednotky sú mágovia. Mágovia púšťajú blesk. Iba jeden a trvá nejakú chvíľu kým môžu použiť kúzlo znovu. Je to veľmi silná jednotka, no práve toto obmedzenie ju robí strašne pomalou.

Hraním a zabíjaním nepriateľov získavame peniaze, ktoré sa dajú použiť na stavbu ďalších jednotiek, náš generál získava skúsenosti, vďaka ktorým leveluje, a získava tiež peniaze za ktoré sa dá kúpiť nové vybavenie pre hrdinu, alebo odomknúť bonusový obsah. Napríklad za 40 tokenov získame možnosť urobiť z jedného mága na maximálnej úrovni arcimága, ktorý svojim bleskom zasahuje celé skupiny jednotiek. Áno, z tohoto arcimága sa potom stáva ultimatívna zbraň, ktorá dokáže zvrátiť aj prehranú bitku.

Už vieme ako sa hra hrá, teraz ako to celé vyzerá. V podstate máme pred sebou 2D mapu nejakej hory, po ktorej vedú cestičky. Po týchto cestičkách sa uberajú nepriateľské jednotky. Na vlajočkou vyznačených miestach staviame už spomínané budovy s bojovými jednotkami a celý čas sa snažíme zabrániť, aby cez finálneho strážcu neprešlo viac ako je povolený počet nepriateľov. Ak sa nám to podarí, vyhrali sme, ak nie, nič sa nedeje, môžeme to skúsiť znovu. Zvukmi hra príliš neoplýva, nejaké to svišťanie šípov, či drnčanie tetivy, občas niektorá jednotka niečo zahlási a do toho celého nám hrá hudba. Nijako excelujúca ale zase ani odpudzujúca.

Celkovo je táto hra niečím, čo sa ťažko definuje príťažlivá. Dá sa hrať znovu a znovu a skúšať prejsť jednotlivé levely na vyššej obtiažnosti. Mňa osobne to veľmi bavilo a preto by som hru doporučil aspoň skúsiť.

Hodnotenie: 7

Gimco

Distribútor: Apple / Menara Games