14.09.2009 12:00, DKF, Komentárov: 5
Overlord II
Je dobré byť zlým, aspoň teda o tom hovorí táto hra. Otázkou je, či platí rovnaké pravidlo ak je zlý recenzent, prípadne hra...
Z podtitulku by si mohol vnímavý čitateľ myslieť, že Overlord II je zlou hrou. Ono to vlastne nie je celkom pravda. Teda ono to vôbec nie je pravda, teda vlastne, poďme sa na to pozrieť zo širšieho konca.
Vývojári z Bullfrog pod taktovkou Petra Molyneuxa dokázali vyrobiť množstvo originálnych a kultových hier. Jednou z takýchto hitoviek bola v roku 1997 hra Dungeon Keeper. Obrátila role hráča a počítača, hráč bol v úlohe vládcu podzemia, ktoré budoval a zveľaďoval, staval pasce, trénoval príšerky a v nejakom náhodnom čase sa do dungeonu vlámali počítačom riadení hrdinovia a pokúsili sa ho dobyť a získať poklady. Koncept bol originálny, spracovanie ešte lepšie. Všetko sa ovládalo kurzorom, ktorý predstavoval ruku Dungeon Keepera. Najľahší spôsob ako prinútiť príšerky pracovať účinnejšie bol jednoducho ich popohnať pár fackami. Na túto hru veľmi rád spomínam, bola jednoducho skvelá, a následoval ju druhý diel, ktorý bol ešte o niečo lepší.
Čo má táto hra spoločné s Overlordom? V podstate nič, Overlorda vyvinuli Triumph Studios, avšak Overlord bol všade predstavovaný ako akési nepriame pokračovanie Dungeon Keepera. Veľa hráčov vrátane mňa zistili žiaľ príliš neskoro, že je to vlastne niečo úplne iné a Overlord bol preto množstvom inak hru očakávajúcich hráčov nakoniec zatratený. Toto renomé si teraz môže napraviť Overlord II, ktorý vychádza 2 roky po prvom dieli. Už všetci vieme, že koncept hry je odlišný, vieme čo asi od hry môžeme očakávať, tak sa teda môžeme pozrieť čo nám druhý diel prináša.
Na naše monitory prichádza pomerne ťažko definovateľný herný žáner. Dalo by sa hovoriť o pomerne akčnej stratégii, v ktorej vystupujeme ako Overlord priamo na bojovom poli, komandujeme hordu goblinov a sami sa do boja zapájame. Možno niečo ako Sauron, ktorý velil svojim poddaným, ale rovnako tiež sám bojoval. Náš boj spočíva v používaní obrovskej zbrane, alebo v používaní mágie. K dispozícii máme niekoľko kúziel, z ktorých najužitočnejšie sa mi videlo konvertovanie dedinčanov, alebo obyvateľov na moju stranu. Potom za mňa bojovali možno ešte fanatickejšie ako goblini a s nadšením a radosťou chceli za mňa zomrieť.
Už spomínaných goblinov máme niekoľko druhov. Sú odlíšení farebne, a každý z nich je určený na niečo iné. Hnedí goblini sú tí, čo používajú svaly. Sú to klasickí bojovníci so zbraňami a vedia jazdiť na vlkoch. Červení goblini používajú oheň, a s ním bojujú na diaľku. Pri súboji na blízko vydržia podstatne menej ako hnedí a preto je rozumné nimi zbytočne neplytvať. Časom v hre dostanú salamandrov na ktorých môžu tiež jazdiť. Zelení sú zase majstri maskovania a útoku od chrbta. Jazdiť vedia na veľkých pavúkoch, ktoré majú výhodu lozenia po stene. Modrí goblini pre zmenu vedia chodiť po vode a oživiť čerstvu ešte nie príliš smrdiacu mŕtvolu iného goblina. Týmto vysvetlením sa dostávame vlastne k princípu celej hry. Treba len použiť správnych goblinov na správnom mieste. Treba sa niekde prebiť, hurá, idú hnedí. Je niekde veľký oheň, červení ho pohltia. Presne podľa týchto pravidiel sa postupne dostaneme celou hrou, bez nejakých problémov. V každom okamihu je jasné čo treba robiť a nikde netreba nejako dlho, alebo komplikovane uvažovať.
Ako v správnej stratégii aj tu môžeme budovať a rozvíjať. Najmä svoju temnú vežu, alebo obydlia goblinov. Rozvoj veže prináša spokojnosť našej partnerky, ktorú si časom dobijeme, ale nečakajte žiadny sex. Rozvoj bývania goblinov zase zvyšuje ich úroveň, čo predlžuje ich životnosť a zosiľňuje ich útok. Okrem toho môžeme peniaze investovať do posiľovania svojej zbrane, či zbroje, alebo do ich výmeny za novšie kusy, ktoré majú rozličné bonusové vlastnosti.
Tieto veci však boli aj v prvom dieli, čo je teda nové v druhom? Presun medzi lokáciami pomocou lode, ktorej pohyb ovládame. Super, nový nápad, ale ovládanie lode je strašne ťažkopádne, a mne osobne vôbec nesadlo. Určite však táto novinka má aj svojich fanúšikov, napríklad mne kolega túto vec popisoval ako úplne skvelú. Okrem lodičky máme pár nových kuziel a... A to by bolo všetko priatelia. Žiaľ žiadne iné novosti či fičúriny nám Overlord II neservíruje. Mne osobne sa to zdá trochu málo na druhý diel, ale zase ja som bol vždy vraj veľmi náročný.
Grafika je v Overlordovi II nádherná, tam nie je o čom polemizovať. Rovnako humor, vykresľujúci nepriateľov, či už v podobe namyslených a tupých rimanov, alebo priteplalých a ešte tupejších elfov ochraňujúcich všetko hebučké a chlpatučké je veľmi osviežujúci. Hrou nás dokonca ťahá aj príbeh, ktorý vlastne začína tým, ako zúfalí goblini po tom čo zahynul prvý Overlord chodili po svete a hľadali nového pána, až kým našli malého chlapca so svietiacimi očami, s ktorým sa aj tak nikto v dedine nechcel hrať a všetci mu hovorili witchboy. Samozrejme, že tým chlapcom sme my, a staneme sa mocným a zlým Overlordom. Veľmi milo prekvapilo aj vraždenie nevinných tuleních mláďat, či už ako zber dušičiek, alebo ich použitie ako odstraňovač mín. Otázkou je, ako sa na niečo takéto budú pozerať malé deti, keď tie nevinné chlpatučké bielučké stvorenia s obrovskými hnedými očami začneme jednoducho hromadne zabíjať.
Zvuky sú na prijateľnej úrovni a hudba, no pozitívne je, že hudba neurazí. Negatívne, že síce som hru hral pomerne dlho, ale nespomínam si na to, že by tam nejaká hudba hrala, pretože sa vyskytuje iba pri špeciálnych príležitostiach, takže hru nedokresľuje príliš často.
Celkové hodnotenie, ak sa vám páčil Overlord, dvojka je vylepšená a budete ňou nadšení. Ak sa vám už koncept prvého nepáčil, je celkom logické, že dvojka sa vám páčiť nebude tiež. Ak však pristupujete k hre pomerne neutrálne, žiaľ asi vás ničím nepresvedčí, že to je tá pravá kúpa, iba ak tým humorom snáď...
Hodnotenie: 5,5
Výrobca: Triumph Studios
Distribútor: Codemasters
Testovaná platforma: PC
Multiplayer: Nie
Hru si môžete zakúpiť tu: PC, PS3, Xbox 360
Vývojári z Bullfrog pod taktovkou Petra Molyneuxa dokázali vyrobiť množstvo originálnych a kultových hier. Jednou z takýchto hitoviek bola v roku 1997 hra Dungeon Keeper. Obrátila role hráča a počítača, hráč bol v úlohe vládcu podzemia, ktoré budoval a zveľaďoval, staval pasce, trénoval príšerky a v nejakom náhodnom čase sa do dungeonu vlámali počítačom riadení hrdinovia a pokúsili sa ho dobyť a získať poklady. Koncept bol originálny, spracovanie ešte lepšie. Všetko sa ovládalo kurzorom, ktorý predstavoval ruku Dungeon Keepera. Najľahší spôsob ako prinútiť príšerky pracovať účinnejšie bol jednoducho ich popohnať pár fackami. Na túto hru veľmi rád spomínam, bola jednoducho skvelá, a následoval ju druhý diel, ktorý bol ešte o niečo lepší.
Čo má táto hra spoločné s Overlordom? V podstate nič, Overlorda vyvinuli Triumph Studios, avšak Overlord bol všade predstavovaný ako akési nepriame pokračovanie Dungeon Keepera. Veľa hráčov vrátane mňa zistili žiaľ príliš neskoro, že je to vlastne niečo úplne iné a Overlord bol preto množstvom inak hru očakávajúcich hráčov nakoniec zatratený. Toto renomé si teraz môže napraviť Overlord II, ktorý vychádza 2 roky po prvom dieli. Už všetci vieme, že koncept hry je odlišný, vieme čo asi od hry môžeme očakávať, tak sa teda môžeme pozrieť čo nám druhý diel prináša.
Na naše monitory prichádza pomerne ťažko definovateľný herný žáner. Dalo by sa hovoriť o pomerne akčnej stratégii, v ktorej vystupujeme ako Overlord priamo na bojovom poli, komandujeme hordu goblinov a sami sa do boja zapájame. Možno niečo ako Sauron, ktorý velil svojim poddaným, ale rovnako tiež sám bojoval. Náš boj spočíva v používaní obrovskej zbrane, alebo v používaní mágie. K dispozícii máme niekoľko kúziel, z ktorých najužitočnejšie sa mi videlo konvertovanie dedinčanov, alebo obyvateľov na moju stranu. Potom za mňa bojovali možno ešte fanatickejšie ako goblini a s nadšením a radosťou chceli za mňa zomrieť.
Už spomínaných goblinov máme niekoľko druhov. Sú odlíšení farebne, a každý z nich je určený na niečo iné. Hnedí goblini sú tí, čo používajú svaly. Sú to klasickí bojovníci so zbraňami a vedia jazdiť na vlkoch. Červení goblini používajú oheň, a s ním bojujú na diaľku. Pri súboji na blízko vydržia podstatne menej ako hnedí a preto je rozumné nimi zbytočne neplytvať. Časom v hre dostanú salamandrov na ktorých môžu tiež jazdiť. Zelení sú zase majstri maskovania a útoku od chrbta. Jazdiť vedia na veľkých pavúkoch, ktoré majú výhodu lozenia po stene. Modrí goblini pre zmenu vedia chodiť po vode a oživiť čerstvu ešte nie príliš smrdiacu mŕtvolu iného goblina. Týmto vysvetlením sa dostávame vlastne k princípu celej hry. Treba len použiť správnych goblinov na správnom mieste. Treba sa niekde prebiť, hurá, idú hnedí. Je niekde veľký oheň, červení ho pohltia. Presne podľa týchto pravidiel sa postupne dostaneme celou hrou, bez nejakých problémov. V každom okamihu je jasné čo treba robiť a nikde netreba nejako dlho, alebo komplikovane uvažovať.
Ako v správnej stratégii aj tu môžeme budovať a rozvíjať. Najmä svoju temnú vežu, alebo obydlia goblinov. Rozvoj veže prináša spokojnosť našej partnerky, ktorú si časom dobijeme, ale nečakajte žiadny sex. Rozvoj bývania goblinov zase zvyšuje ich úroveň, čo predlžuje ich životnosť a zosiľňuje ich útok. Okrem toho môžeme peniaze investovať do posiľovania svojej zbrane, či zbroje, alebo do ich výmeny za novšie kusy, ktoré majú rozličné bonusové vlastnosti.
Tieto veci však boli aj v prvom dieli, čo je teda nové v druhom? Presun medzi lokáciami pomocou lode, ktorej pohyb ovládame. Super, nový nápad, ale ovládanie lode je strašne ťažkopádne, a mne osobne vôbec nesadlo. Určite však táto novinka má aj svojich fanúšikov, napríklad mne kolega túto vec popisoval ako úplne skvelú. Okrem lodičky máme pár nových kuziel a... A to by bolo všetko priatelia. Žiaľ žiadne iné novosti či fičúriny nám Overlord II neservíruje. Mne osobne sa to zdá trochu málo na druhý diel, ale zase ja som bol vždy vraj veľmi náročný.
Grafika je v Overlordovi II nádherná, tam nie je o čom polemizovať. Rovnako humor, vykresľujúci nepriateľov, či už v podobe namyslených a tupých rimanov, alebo priteplalých a ešte tupejších elfov ochraňujúcich všetko hebučké a chlpatučké je veľmi osviežujúci. Hrou nás dokonca ťahá aj príbeh, ktorý vlastne začína tým, ako zúfalí goblini po tom čo zahynul prvý Overlord chodili po svete a hľadali nového pána, až kým našli malého chlapca so svietiacimi očami, s ktorým sa aj tak nikto v dedine nechcel hrať a všetci mu hovorili witchboy. Samozrejme, že tým chlapcom sme my, a staneme sa mocným a zlým Overlordom. Veľmi milo prekvapilo aj vraždenie nevinných tuleních mláďat, či už ako zber dušičiek, alebo ich použitie ako odstraňovač mín. Otázkou je, ako sa na niečo takéto budú pozerať malé deti, keď tie nevinné chlpatučké bielučké stvorenia s obrovskými hnedými očami začneme jednoducho hromadne zabíjať.
Zvuky sú na prijateľnej úrovni a hudba, no pozitívne je, že hudba neurazí. Negatívne, že síce som hru hral pomerne dlho, ale nespomínam si na to, že by tam nejaká hudba hrala, pretože sa vyskytuje iba pri špeciálnych príležitostiach, takže hru nedokresľuje príliš často.
Celkové hodnotenie, ak sa vám páčil Overlord, dvojka je vylepšená a budete ňou nadšení. Ak sa vám už koncept prvého nepáčil, je celkom logické, že dvojka sa vám páčiť nebude tiež. Ak však pristupujete k hre pomerne neutrálne, žiaľ asi vás ničím nepresvedčí, že to je tá pravá kúpa, iba ak tým humorom snáď...
Hodnotenie: 5,5
Výrobca: Triumph Studios
Distribútor: Codemasters
Testovaná platforma: PC
Multiplayer: Nie
Hru si môžete zakúpiť tu: PC, PS3, Xbox 360
|
Plusy:
Mínusy:
|
Zakúpiť hru
Hodnotenie:
Diskusia
yankee | no neviem | 15. 09. 2009 14:08 |
RE: no neviem | 15. 09. 2009 16:16 | |
RE: RE: no neviem | 15. 09. 2009 16:23 | |
Gulath | RE: RE: RE: no neviem | 16. 09. 2009 20:47 |
Phazonreaver | 19. 09. 2009 12:20 |
Bleskovky
Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov
Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.17.09. 11:34 | diskusia (1) |
Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2
Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.16.09. 14:27 | diskusia (0) |
Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok
Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.11.09. 11:55 | diskusia (0) |
Mortal Kombat X má dátum vydania
Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.09.09. 15:40 | diskusia (0) |
Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu
Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.03.09. 11:50 | diskusia (0) |
Posledné príspevky v diskusii
Anketa
Koľko hodín týždenne ste venovali hrám počas letných prázdnin?
Najnovšie online hry
Pillow City: Revelation07.07.2014
|
Bitshift07.07.2014
|
Atlantis Jewels07.07.2014
|
Najnovšie plné hry
Iris14.06.2014
|
Wolfenstein: The Final Solution08.06.2014
|
Maldita Castilla30.12.2012
|
Spriatelené weby