18.08.2009 12:00, DKF, Komentárov: 0
Splosion Man

Splosion Man

Zákony podobné tým od Murpyho sú neklamnými odrazmi praktických skúseností, overených časom ľuďmi žijúcimi na tejto planétke zvanej Zem. Jeden z týchto zákonov provokačne konštatuje: „Najväčšiu zábavu poskytujú tie hry, ktoré sú v praxi úplne nanič“.

Pri týchto slovách ste si dedukčne v podvedomí vybavili hneď dve veci. Titul, o ktorom bude reč kombinuje tieto dve navzájom súvisiace vlastnosti do jedného klbka. O náhode nemôže byť ani zmienka, aj keď niektoré skutočnosti nie sú jednoznačné. Naťahujem vás? Zrejme rovnako ako som bol napätý niekoľko týždňov pred oficiálnym vydaním ja. Splosion Man je ruler vo svojom obore. Štýlom sa radí k akčnej platformovke položenej na pevnom základe dobrého načasovania s prvkami extrémizmu.

Na začiatku hry ste umiestnení do jedného veľkého vedeckého areálu, ktorý vidíte v 2D reze. Poznáte to, biele steny, skúmavky a vedci rôznych proporcionálnych hodnôt. Tento laboratórny komplex však nie je taký nevinný. Samozrejme, musíme mať kvalitnú výhovorku, aby ste týchto “zodpovedných“ mohli rušiť pri práci. Popravde, pre živnosť mäsiara museli tvorcovia vybrať nadnárodný problém, ktorým určite pokusy na zvieratách sú. Certifikát na robenie mäsových výrobkov bez loga výrobcu nám Twisted Pixel vtláča do rúk hneď na začiatku púte.

Ako ste si stihli všimnúť, žiaden prozaický príbeh o cti a láske nemusíte čakať. Ak by bolo ale niečo také pre nabudenie z vašej strany nutné, možno podotknúť, že vedci sú naozaj nehumánni a ich zhubné konanie by snáď pohlo i kamenným srdcom rytiera Rolanda. Protagonista má dobré srdce a teda jeho výbušná povaha mu to nedovolí. Jedinečnou vlastnosťou, na ktorej je založená celá hra sú totiž explózie. Pomocou nich pôsobí deštrukcie akéhokoľvek druhu. A, že je ich veľa. Výbuchy sú jeho dopravným prostriedkom, ktorým zdoláva vysoké steny a hlboké priepasti. Výbuchmi posiela zmienených vedcov na oný svet ako egyptský prievozník Charon mŕtve duše cez rieku Acheron.

Ak ste už v tejto chvíli naladení na frekvenciu hlavného hrdinu pevne verím, že sa to nebude počítať za hriech proti mne. Podstatou hry a tým pádom úlohou Splosion Mana je teda vybieliť kompletných 50 levelov v troch dejstvách po 2 x 16 a 1 x 18 leveloch. Každé dejstvo sa vyznačuje špecifickým prostredím a tým čo ho robí takým výnimočným – rébusmi. Tieto nastražené pasce prinášajú tak ako soľ celej hre závratnú hrateľnosť. Jediným rozdielom je to, že hru „nedochucujú“ ale vytvárajú jej chuť. Táto hra je nimi jednoducho presiaknutá. A to je dobre. Duch súťaživosti je podporený desiatkami variácii zaručujúcich absolútnu jedinečnosť v každom kúte Dextrovho laboratória. Váš príchod už očakávajú drtiče, zdvíhače, posuvníky, pohyblivé steny, elektrické vedenia, smrtiace lasery, ministíhačky a iné skvelé prízraky.

V každom z troch oddielov budete merať svoj inteligenčný kvocient s bossom, pri ktorom je priama úmera medzi silou a rozumom výrazne porušená. Nepomýšľajte napriek tomu na jednoduchý postup vpred. O úspešnom výsledku často rozhodujú nanosekundy. Na tých sa s veľkou mierou podieľajú barely naplnené rôznou výbušnou silou. Miera atraktivity je obohatená o sériu zbieraného materiálu v podobe párty tort. Je to tak, i drsňák môže mať slabosť pre kúsky plátkov spojených šľahačkou a plnkou. Uloviť všetky si dajte ako cieľ hneď na začiatku.

Aká je pravdepodobnosť zdarného dokončenia hry? Vysoká. Nezabudnite vziať do úvahy, že začiatky sú iba zoznamovacie a teda môžu pôsobiť neprofesionálne ľahko. Do pekelného varu sa dostanete časom, čo spoznáte počtom neúspešných pokusov v menovateli. Tvorcovia sú len ľudia z mäsa a kostí, preto po určenom počte zlyhaní môžete smolou naplnený level preskočiť. Zdarma nie je nič, čo znamená, že táto ľahšia cesta v postupe je vykúpená trpkou príchuťou. Cesta zbabelca. Taký je názov odomykajúci potešenie nasledujúcich schodíkov k vrcholu. Nakoľko ste hrdí poznáte až na mieste.

Ak by ste mali o niečom vedieť, je to určite grafika. Je humorná, bez zbytočne rušivých momentov, prispôsobená obsahu. Cítiť z nej silu kreatívneho myslenia na čo hneď nadväzuje programová harmónia. Počas celej doby som si všimol iba niekoľko bugov ako dočasná neviditeľná stena, či vedci po dopade ostávajúci ležať hore nohami. Pre kutilov sa vyskytla aj možnosť jednoduchšieho zdolania prekážok, ktoré rozhodne nemali vývojári v pláne. Soundtrack je opakujúci sa, počas celej doby hrania zaliezol ako mráz pod nechty a často som si ho hmkal i mimo spoločnosti mojej hernej krabičky. Hlavná postava okrem mumlania vedcov vyludzuje zopár výstižných, hrozivých a vtipných hlášok v rôznych tóninách čo prispieva k zvukovej kulise takmer nemého Chaplinovského štýlu.

Ak túžite zmerať nazbierané skúsenosti vašej pozornosti iste neunikne multiplayer. Očakávania by malo byť schopné uspokojiť nielen prepojenie Xbox Live ale aj klasický LAN multiplayer. Hra proti skutočnému hráčovi ale moje herné vnútro neoslovila pre nevyladenosť a rozsiahlu dezorientáciu po príchode na bojisko. Vrele nedoporučujem. Otázny je i koniec hry po zdolaní posledného ohnivka, ktorý je pekne prepísknutý a vyvoláva trápne otázky.

Pred-záverečné slová by mali iste patriť časovkám, ktoré predstavujú okrem normálnej hry druhý herný mód. V nich zlepšujete výsledky o zlomky a vytešujete sa vďaka nim na rebríčku najlepších hráčov.

Pekne povedané, Splosion Man vytrie váš zrak bez ohľadu na rozsiahlosť poškodenia sietnicového tkaniva. Nedáte priestor nude. A čo je hlavné, za niekoľko hodín (?) poklesnutej spodnej sánky a zvýšeného tepu srdcového orgánu zaplatíte ľudových 800 MS Points (10 USD).

Hodnotenie: 8,5

Twisted Pixel

Distribútor: Twisted Pixel / Microsoft