05.08.2009 12:00, DKF, Komentárov: 1
Harry Potter and the Half-Blood Prince

Harry Potter and the Half-Blood Prince

Kto si myslel, že s príchodom šiestej časti filmovej adaptácie čarodejníckych dobrodružstiev do kín sa naše hravé prsty nedočkajú Harryho hernej podoby, tak ten buď bol posledný rok v kóme, alebo je absolútny ignorant. Vydavateľstvo Electronic Arts nám do našich mechaník servíruje hry s Harry Potterom v intervaloch pravidelnejších, ako je príchod bezdomovca na poštu v deň sociálnych dávok. Ide však len o ďalší rýchly odvar podľa licencie, alebo sme sa dočkali skutočnej hry?

Šiesty ročník čarodejníckej školy v Rokforte so sebou prináša aj šieste dobrodružstvo a nový príbeh. Harry nám dospieva, z chlapca sa pomaly ale isto stáva muž, a nepriatelia so samotným „veď viete kým“ naberajú na sile. Tí z vás, ktorí ste čítali knihy alebo ste už videli film, tak príbehom hry samozrejme prekvapení nebudete, no ostatným si prečítať knihu alebo pozrieť film odporúčam, pretože v hre je celá príbehová línia veľmi zhustená. To v konečnom dôsledku znamená, že človek neznalý veci sa v ňom mierne stratí. Samotný dej má zopár zvratov a silných odhalení, ktoré vcelku prekvapia, avšak o aké odhalenia sa jedná, tak to si musíte zistiť sami.

Je zaujímavé sledovať, ako sa celá herná séria časom vyvíja. Prvé časti boli klasické behačky, v ktorých ste sa túlali po lokáciách známych z filmu, zbierali rôzne predmety a občas mali s niekým konflikt. Postupom času sa však séria začala vyvíjať a autori sa pokúsili o sofistikovanejší prístup. Niežeby sa síce na celkovom koncepte niečo zmenilo, ale mám pocit, že s tým ako rastie Harry, tak aj hry naberajú dospelejšie a kvalitnejšie prevedenie. Stále síce budete chodiť po Rokforte, budete stretať známe postavy a plniť úlohy, ktoré vás posunú o niečo ďalej v príbehu, no pribudla do celej hry atmosféra. Atmosféra, ktorá ma vcelku chytila a držala pri hre dostatočne pevne na to, aby som ju v krátkom čase celú prešiel. Áno, čítali ste správne, v krátkom čase. Aj táto hra, tak ako väčšina hier podľa filmov má relatívne krátky hrací čas, ktorý aj pri dobrej vôli môže byť maximálne tak šesť hodinový. Avšak pozor, hovoríme o príbehovom hraní. Aj po prejdení príbehovej línie totiž môžete zostať na Rokforte fungovať. Môžete si pozbierať všetky erbové pečate, vďaka ktorým sa vám pootvárajú bonusové prídavky, či vybojovať všetky turnaje, prípadne namiešať všetky dostupné lektvary. Táto možnosť hru ešte o niečo predĺži a tak celkový čas zábavy nie je až tak tragický. Okrem toho si môžete vyskúšať aj duel zápasy s reálnym súperom, ktorému sa stačí chopiť druhého ovládača, a už aj môžete proti sebe bojovať.

Samotná hra je spracovaná vcelku dobre, keďže je celá určená hlavne pre fanúšikov nižšej vekovej kategórie, tak musím povedať, že sa mi hrala vcelku fajn. Samozrejme sa chopíte Harryho a s čarovnou paličkou v ruke sa vydáte v ústrety nových dobrodružstiev. Tie spočívajú v plnení rôznych úloh, ktoré vám zadávajú známe postavy. Raz musíte pomôcť mladej slečne, inokedy vybojovať duel, či namiešať lektvar a priniesť ho Dumbledorovi. Keď už sme pri tých lektvaroch, tak ich miešanie a výroba je vcelku zábavná. Pred sebou máte veľký kotlík, do ktorého musíte hádzať a vlievať rôzne ingrediencie. Tie sa samozrejme musia ešte dobre povariť a premiešať. Ak sa vám to podarí v časovom limite, tak je nový lektvar na svete. Výrobu a nové recepty si môžete skúšať v lektvarovom klube, ktorý sídli v skleníkoch. Taktiež v hre nájdete aj duel klub, v ktorom zasa ide o boj. Po zapísaní si to môžete rozdať so súpermi rôznych úrovní. Ak ich všetkých porazíte, tak samozrejme okrem slávy a obdivu získate aj úroveň a bodové ohodnotenie. Samotný zápas prebieha jednoducho, proti sebe sa postavia dvaja súperi a po úklone začnú po sebe páliť kúzla. Tých je niekoľko a delia sa na útočné, obranné a dajme tomu dezorientačné. Každý bojovník má aj svoje množstvo energie, ktoré keď sa mu minie, tak prehral. V podstate rovnako prebiehajú aj boje mimo zápasísk. Tu sa môžete stretnúť s Dracom, jeho kumpánmi, no a samozrejme aj s hlavnými nepriateľmi tejto časti.

Samotné boje sú po natrénovaní jednotlivých útokov a obrany vcelku jednoduché. Síce záleží aj na nepriateľovi, prípadne ich počte, avšak za celú hru som prehral asi iba dva krát. Ako poslednú činnosť tu máme známy a populárny metlobal. Tu samozrejme nasadnete na metlu a hor sa naháňať zlatú strelu. Metlobal je podľa mňa najslabším článkom hry. Vývojári pravdepodobne nevedeli ako spracovať zápasy v tejto hre, tak to vyriešili jednoduchým spôsobom. Zabudnite na voľnosť lietania nad ihriskom. Tu jednoducho poletíte po vopred vytýčenej dráhe za zlatou strelou, a musíte prelietať cez vo vzduchu zavesené hviezdičky. Jediné čo tak musíte zvládať je manévrovanie medzi prekážkami a samozrejme prelet cez hviezdičky. Ak sa vám darí prelietať stredom a cez všetky, tak naberáte rýchlosť a čoskoro zlatú strelu chytíte. Ak sa však dobre netriafate, tak spomalíte a čoskoro skončíte. Aj napriek občasnému útoku súperov, ktorých môžete odrážať a blokovať, je celá táto časť ako jazda na horskej dráhe. Škoda, mohli si dať vývojári záležať na lepšom spracovaní, takto je to len umelý doplnok inak vcelku slušnej hry.

Ovládanie Harryho je jednoduché, na pravom sticku máte kúzlenie a na ľavom zasa pohyb postavy. Kúzlenie prebieha naučenými pohybmi so stickom, ktoré sú jednoduché a ľahko zapamätateľné. Nieje to síce taká zábava ako na konzole Wii, kde skutočne kúzlite paličkou (recenzia už čoskoro), ale dá sa na to zvyknúť a dostane sa vám do krvi.

Grafika hry je vydarená. Modely postáv a prostredia sú detailné. Samozrejme, že všetky postavy majú výzor svojich živých hereckých predlôh, taktiež aj prostredie je úplne rovnaké ako vo filme. Vďaka tomuto faktu sa do hry ponoríte viac, ako by ste si predstavovali. Túto stránku hry naozaj chválim, aj keď to nie je špička a napríklad beh Harryho vyzerá ako by ho animovali podľa známej slovenskej „divy“ Paviela Rochniaka, tak celkovej vizuálnej stránke nie je v podstate čo vytknúť. Hudba, zvuky a dabing sú taktiež výborné, veď všetko je z filmu, takže vlastne ani nie je čo riešiť. Občas sa mi však stalo, že mi skákala hlasitosť dabingu pri predelových scénach. Neviem či to bola chyba u mňa alebo technický bug hry, avšak nebolo to nič tragické a väčšinou to trvalo iba pár sekúnd.

Polovičný princ ma tak vcelku príjemne prekvapil. Stále sa síce jedná o reklamný produkt, ktorý má priniesť do celej Harry Potter mašinérie ďalšie milióny dolárov, avšak tento krát to už nie je rýchlo a horúcou ihlou spichnutý herný titul. Ak sa vývojári do budúcna zamyslia a posnažia, tak siedma časť už môže byť skutočne dobrou hrou. Hlavní hrdinovia dospievajú, príbeh naberá na temných obrátkach, takže nič nebráni budúcemu triumfálnemu ukončeniu. Zatiaľ je to však len lepší nadpriemer, ktorý ale má svojim fanúšikom čo ponúknuť.

Hodnotenie: 6,5

Bright Light Production

PS3