20.07.2009 13:00, DKF, Komentárov: 0
Doom Resurrection
Legendárna hra Doom sa rozhodla po neoficiálnom porte, ktorý sa distribuuje cez Cydiu prísť na obrazovky oficiálnou cestou cez appstore. A priamo pod taktovkou id Software.
V roku 1993 štúdio id Software vydalo prvú skutočnú 3D strieľačku, DOOM. Áno, pred ňou už boli Wolfenstein 3D a Spear of Destiny, ale Doom bol prvý kto priniesol mapy čo sa rozkladali v trojrozmernom priestore, čiže neboli len vľavo a vpravo ale aj hore a dole. Takže bolo možné vytvoriť oveľa zaujímavejšie levely. A Doom bol naozaj úspešný. Odhaduje sa, že prvý Doom hralo asi 10 miliónov ľudí. Ak si poviete, že veď toľko ľudí hrá teraz World of Warcraft, je to síce pravda, ale my sa bavíme o dobe v roku 1993... Pôvodný Doom nasledovali dve pokračovania, Doom II: Hell on Earth v roku 1994 a v roku 2004 prišiel Doom 3.
Dnes na obrazovky našich iPhonov prichádza Doom Resurrection, ktorý je distribuovaný opäť id Software, ale samotnú hru vytvorili Escalation Studios. Team však pracoval pod prísnym dohľadom Johna Carmacka a teda si nedovolili príliš odbočiť od pôvodnej tematiky.
Doom Resurrection sa odohráva paralelne s dejom hry Doom 3. Stretneme teda postavy ktoré sú v Doome 3 a budeme prežívať podobné problémy ako prežívali postavy v PC verzii. Hra je však z trochu iného súdku ako 3D first person shooter. Tvorcom bolo jasné, že riešiť pohyb v hre, zároveň so strieľaním a mierením na nepriateľa by bolo nemožné na jednej malej obrazovke iPhone / iPod Touch. Preto sa samotný štýl hry mení. Síce je to viac-menej stále first person shooter, ale už to nie je hra ktorú plne ovládame my. Naša postava sa pohybuje sama po vopred predprogramovanej dráhe a my s telefónom iba mierime na nepriateľov a strieľame. V podstate je tento princíp známy z hry House of Dead, kde sa postavy hráčov tiež pohybujú sami a hráč len mieri na vyliezajúcich zombíkov a snaží sa ich zabiť skôr ako sa podarí im zneškodniť jeho. Mierenie sa odohráva pomocou nakláňania telefónu. Ideálne je mieriť na hlavy, pretože tým sa dá nepriateľ zneškodniť rýchlejšie. Streľba sa ovláda tlačidlom na ploche. Rovnako máme tlačidlo na výmenu zásobníka. Odporúčam vždy po zabití nepriateľa to urobiť. Nič nenahnevá viac, ako keď tesne pred poslednou guľkou do hlavy protivníka je zrazu stav nábojov 0. Prebitie samozrejme nejakú chvíľu trvá a medzitým si s nami nepriateľ robí čo chce.
Okrem samotného strieľania sa môžeme v hre vyhýbať ohnivým guliam ktoré po nás hádžu impovia. Opäť sa to robí tlačidlom na ploche. Treba odhadnúť správny okamih kedy sa uhnúť, pretože uhnutie trvá iba chvíľku a keď to urobíme priskoro, vrátime sa do pôvodnej polohy práve vtedy keď priletí guľa. Niektorí nepriatelia po nás strieľajú z klasických zbraní. Tým pre zmenu chvíľu trvá kým sa zastrieľajú a toto je znázornené zmenšujúcim sa žltým šesťuholníkom. Vtedy funguje tlačidlo úhybu ako tlačidlo na skrytie sa. V okamihu keď je šesťuholník maličký a červený, nepriateľ strieľa priamo na nás. Vtedy treba chvíľu počkať za prekážkou a vystrčiť sa až keď začne novú salvu, takže sa bude znovu zastrieľavať. V hre postupne pozbierame niekoľko zbraní. Okrem štandardného samopalu s nekonečnou muníciou, cez brokovnicu, či rotačný guľomet až po obľúbenú zbraň každého hráča Doomu (nie, nemyslím tým BFG) – motorovú pílu.
Grafika hry je na vysokej úrovni. To že sa pohybujeme len po prerenderovaných oblastiach umožnilo tvorcom vyrobiť naozaj detailné a členité prostredie, ktoré vyzerá viac než dobre. Nepriatelia sa podobajú na tých z Doom 3 a majú aj rovnaké formy útoku. Zvukovo je hra takisto spracovaná veľmi dobre, akurát som čakal, že dejové dialógy budú tiež nahovorené. Ale je možné, že po tom množstve streľby ktorú si užijeme budeme aj tak ohlušení.
Ak to mám zhrnúť, opustenie pôvodného modelu a prechod na model House of Dead v prostredí Doomu, ktorý využíva gyroskop iPhone / iPod Touch bol dobrý nápad. Hra má síce iba 8 levelov, ale napriek tomu, vďaka postupne stúpajúcej obtiažnosti dokáže pobaviť dosť dlhú dobu. A stále sa môžete pokúsiť prejsť hru na najťažšej úrovni. Preto som s touto hrou naozaj veľmi spokojný.
Hodnotenie: 9
Výrobca: Escalation Studios
Distribútor: Apple / id Software
Platforma: iPhone/ iPod Touch
Testované na: iPhone
Hru môžete zakúpiť: iTunes
Dnes na obrazovky našich iPhonov prichádza Doom Resurrection, ktorý je distribuovaný opäť id Software, ale samotnú hru vytvorili Escalation Studios. Team však pracoval pod prísnym dohľadom Johna Carmacka a teda si nedovolili príliš odbočiť od pôvodnej tematiky.
Doom Resurrection sa odohráva paralelne s dejom hry Doom 3. Stretneme teda postavy ktoré sú v Doome 3 a budeme prežívať podobné problémy ako prežívali postavy v PC verzii. Hra je však z trochu iného súdku ako 3D first person shooter. Tvorcom bolo jasné, že riešiť pohyb v hre, zároveň so strieľaním a mierením na nepriateľa by bolo nemožné na jednej malej obrazovke iPhone / iPod Touch. Preto sa samotný štýl hry mení. Síce je to viac-menej stále first person shooter, ale už to nie je hra ktorú plne ovládame my. Naša postava sa pohybuje sama po vopred predprogramovanej dráhe a my s telefónom iba mierime na nepriateľov a strieľame. V podstate je tento princíp známy z hry House of Dead, kde sa postavy hráčov tiež pohybujú sami a hráč len mieri na vyliezajúcich zombíkov a snaží sa ich zabiť skôr ako sa podarí im zneškodniť jeho. Mierenie sa odohráva pomocou nakláňania telefónu. Ideálne je mieriť na hlavy, pretože tým sa dá nepriateľ zneškodniť rýchlejšie. Streľba sa ovláda tlačidlom na ploche. Rovnako máme tlačidlo na výmenu zásobníka. Odporúčam vždy po zabití nepriateľa to urobiť. Nič nenahnevá viac, ako keď tesne pred poslednou guľkou do hlavy protivníka je zrazu stav nábojov 0. Prebitie samozrejme nejakú chvíľu trvá a medzitým si s nami nepriateľ robí čo chce.
Okrem samotného strieľania sa môžeme v hre vyhýbať ohnivým guliam ktoré po nás hádžu impovia. Opäť sa to robí tlačidlom na ploche. Treba odhadnúť správny okamih kedy sa uhnúť, pretože uhnutie trvá iba chvíľku a keď to urobíme priskoro, vrátime sa do pôvodnej polohy práve vtedy keď priletí guľa. Niektorí nepriatelia po nás strieľajú z klasických zbraní. Tým pre zmenu chvíľu trvá kým sa zastrieľajú a toto je znázornené zmenšujúcim sa žltým šesťuholníkom. Vtedy funguje tlačidlo úhybu ako tlačidlo na skrytie sa. V okamihu keď je šesťuholník maličký a červený, nepriateľ strieľa priamo na nás. Vtedy treba chvíľu počkať za prekážkou a vystrčiť sa až keď začne novú salvu, takže sa bude znovu zastrieľavať. V hre postupne pozbierame niekoľko zbraní. Okrem štandardného samopalu s nekonečnou muníciou, cez brokovnicu, či rotačný guľomet až po obľúbenú zbraň každého hráča Doomu (nie, nemyslím tým BFG) – motorovú pílu.
Grafika hry je na vysokej úrovni. To že sa pohybujeme len po prerenderovaných oblastiach umožnilo tvorcom vyrobiť naozaj detailné a členité prostredie, ktoré vyzerá viac než dobre. Nepriatelia sa podobajú na tých z Doom 3 a majú aj rovnaké formy útoku. Zvukovo je hra takisto spracovaná veľmi dobre, akurát som čakal, že dejové dialógy budú tiež nahovorené. Ale je možné, že po tom množstve streľby ktorú si užijeme budeme aj tak ohlušení.
Ak to mám zhrnúť, opustenie pôvodného modelu a prechod na model House of Dead v prostredí Doomu, ktorý využíva gyroskop iPhone / iPod Touch bol dobrý nápad. Hra má síce iba 8 levelov, ale napriek tomu, vďaka postupne stúpajúcej obtiažnosti dokáže pobaviť dosť dlhú dobu. A stále sa môžete pokúsiť prejsť hru na najťažšej úrovni. Preto som s touto hrou naozaj veľmi spokojný.
Hodnotenie: 9
Výrobca: Escalation Studios
Distribútor: Apple / id Software
Platforma: iPhone/ iPod Touch
Testované na: iPhone
Hru môžete zakúpiť: iTunes
|
Plusy:
Mínusy:
|
Zakúpiť hru
Hodnotenie:
Bleskovky
Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov
Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.17.09. 11:34 | diskusia (1) |
Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2
Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.16.09. 14:27 | diskusia (0) |
Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok
Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.11.09. 11:55 | diskusia (0) |
Mortal Kombat X má dátum vydania
Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.09.09. 15:40 | diskusia (0) |
Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu
Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.03.09. 11:50 | diskusia (0) |
Posledné príspevky v diskusii
Anketa
Koľko hodín týždenne ste venovali hrám počas letných prázdnin?
Najnovšie online hry
Pillow City: Revelation07.07.2014
|
Bitshift07.07.2014
|
Atlantis Jewels07.07.2014
|
Najnovšie plné hry
Iris14.06.2014
|
Wolfenstein: The Final Solution08.06.2014
|
Maldita Castilla30.12.2012
|
Spriatelené weby