13.07.2009 15:00, DKF, Komentárov: 0
Galcon
Rýchla strategická hra, kde sa treba rozhodovať v zlomkoch sekundy a nesprávne rozhodnutie môže spôsobiť prehru? Áno aj niečo také existuje na iPhone...
O hre Galcon som sa dozvedel úplnou náhodou v komunite iPhonistov na nyx.cz. Nečakal som od toho príliš veľa, ale keď to už bolo spomínané, povedal som si, že sa na túto hru ako správny redaktor pozriem a prinesiem o nej nejaké informácie. Okrem toho, koľko je strategických hier na iPhone / iPod Touch? A koľko z nich je naozaj strategických...
Po klasickom bezproblémovom nákupe cez iStore som nedočkavo hru spustil. Hm, zobrazila sa mi obrazovka s krúžkami a číslami na nich. Po chvíli sa z krúžkov jednej farby spustil kŕdeľ trojuholníkov ku krúžkom druhej farby, čísla na nich začali klesať, potom sa prefarbili a ja som prehral... Takýto bol môj prvý stret s hrou Galcon. Samozrejme že mi to nedalo a začal som pomaly skúmať.
Krúžky zelenej farby sú moje planéty. Krúžky sivej farby sú neutrálne. Všetky ostatné farby sú nepriateľ. Čísla na planétach označujú počet rakiet, ktoré na nich sú. Rakety môžeme vyslať na nepriateľskú alebo neutrálnu planétu s tým, že akonáhle počet rakiet na planéte dosiahne čísla 0 následujúca raketa ju prefarbí na farbu jej majiteľa a planéta je obsadená. Na obsadených planétach sa časom rakety produkujú, čiže dá sa povedať, čím viac planét je obsadených, tým vyššia je produkcia rakiet. Zároveň platí pravidlo, že väčšie (tentokrát rozmerom) planéty majú vyššiu produkciu, menšie nižšiu. Ak teda obsadíme zo začiatku tie veľké planéty, ľahšie sa spravuje ten chaos na obrazovke. Aký chaos? Útočíme na súpera, obsadzujeme neutrálne planéty a zároveň si presúvame raketky medzi svojimi planétami. To všetko v naozaj veľmi rýchlom kole. Jedna hra je pri singleplayeri limitovaná zvyčajne na 90 sekúnd. Je naozaj treba robiť správne rozhodnutia v správnom okamihu. Keď pošleme raketky dobiť ďalšiu planétu, odletia z tej našej, takže sa stane ľahšie dobiteľnou. Rovnako ak nepriateľ vyšle svoje rakety dobiť niečo, jeho planéta sa stala oslabenou, treba to všetko sledovať a pozorovať a ťukať...
V singleplay móde nám hra ponúka 10 levelov a v každom z nich 5 rozličných hier. V úvodných úrovniach vidíme aj počty rakiet na nepriateľských planétach, niekde okolo 4tého levelu to už nie je vidno a môžeme len odhadovať, či je rozumné zaútočiť alebo radšej obsadiť nejakú neutrálnu planétku. V Classic móde máme k dispozícii vesmír, jednu planétu máme my, jednu nepriateľ a jedná sa o pomerne vyrovnaný boj. V Stealth režime nie je vidno nepriateľove raketky, takže kam ich vyslal vidíme až keď začnú vybuchovať na cieľovej planéte. Mód vacuum prináša pre zmenu prázdny vesmír plný neutrálnych planét a jednu našu a my ich musíme v rámci časového limitu obsadiť. Beast je vo vyšších leveloch naozaj problematický štýl hry. Zvyčajne máme jednu až dve planéty a nepriateľ niekoľkonásobne viac. 3-Way je presne o tom, čo naznačuje jeho názov. Nepriatelia sú dvaja, našťastie nespolupracujú ale bojujú aj proti sebe. Už len tieto samotné levely prinášajú dostatok zábavy, najmä ak pridám informáciu, že mapky s planétami sa vždy nanovo generujú, takže pri každom opakovaní hry je usporiadanie odlišné a teda aj odlišná stratégia.
Galcon nám však prináša aj multiplay hru. Multiplay buď v spojení dvoch telefónov cez bluetooth, alebo cez Wifi na dedikovaných serveroch!!! Jednoducho si nájdeme server kde je voľné miesto a môžeme hrať proti reálnym súperom. Keď som prešiel tretí level, mal som pocit, že už to viem hrať a teda že idem skúsiť ako hrajú živí ľudia. Z 10 hier som nevyhral ani jednu a poctivo som sa vrátil k hraniu single play, aby som si nacvičil hru a neuvažoval čo budem v danom okamihu robiť. Naozaj som mal pocit, že nehrám proti ľuďom, ale proti androidom, ktorí nejako podvádzajú.
Grafika hry je jednoduchá, ale počas hrania si to naozaj nie je kedy všímať, takže je vlastne dobre, že možno sledovať strategický stav na obrazovke a nie sa pokúsiť cez efekty rozoznať čo sa tam deje. Hru sprevádza jednoduchá elektronická hudba, ktorá však tiež výborne zapadá do hry, vôbec neruší a výborne dopĺňa dianie na obrazovke.
Na to, že som o Galcone vopred vôbec nepočul a dostal som sa k nemu úplnou náhodou, som veľmi milo prekvapený touto hrou. Je to chytľavé, rýchle, veľmi dynamické a má to wi-fi multiplay, kde proti sebe môžu hrať naraz aj štyria hráči (možno aj viac, ale nenašiel som server kde by ich počas testovania bolo viac). Skvelé.
Hodnotenie: 9
Výrobca: Imitation Pickles
Distribútor: Apple / Imitation Pickles
Platforma: iPhone/ iPod Touch
Testované na: iPhone
Hru môžete zakúpiť: iTunes
PS dodatok od DanKanFan: hru Galcon si môžete vyskúšať aj vo flash verzii tu.
Po klasickom bezproblémovom nákupe cez iStore som nedočkavo hru spustil. Hm, zobrazila sa mi obrazovka s krúžkami a číslami na nich. Po chvíli sa z krúžkov jednej farby spustil kŕdeľ trojuholníkov ku krúžkom druhej farby, čísla na nich začali klesať, potom sa prefarbili a ja som prehral... Takýto bol môj prvý stret s hrou Galcon. Samozrejme že mi to nedalo a začal som pomaly skúmať.
Krúžky zelenej farby sú moje planéty. Krúžky sivej farby sú neutrálne. Všetky ostatné farby sú nepriateľ. Čísla na planétach označujú počet rakiet, ktoré na nich sú. Rakety môžeme vyslať na nepriateľskú alebo neutrálnu planétu s tým, že akonáhle počet rakiet na planéte dosiahne čísla 0 následujúca raketa ju prefarbí na farbu jej majiteľa a planéta je obsadená. Na obsadených planétach sa časom rakety produkujú, čiže dá sa povedať, čím viac planét je obsadených, tým vyššia je produkcia rakiet. Zároveň platí pravidlo, že väčšie (tentokrát rozmerom) planéty majú vyššiu produkciu, menšie nižšiu. Ak teda obsadíme zo začiatku tie veľké planéty, ľahšie sa spravuje ten chaos na obrazovke. Aký chaos? Útočíme na súpera, obsadzujeme neutrálne planéty a zároveň si presúvame raketky medzi svojimi planétami. To všetko v naozaj veľmi rýchlom kole. Jedna hra je pri singleplayeri limitovaná zvyčajne na 90 sekúnd. Je naozaj treba robiť správne rozhodnutia v správnom okamihu. Keď pošleme raketky dobiť ďalšiu planétu, odletia z tej našej, takže sa stane ľahšie dobiteľnou. Rovnako ak nepriateľ vyšle svoje rakety dobiť niečo, jeho planéta sa stala oslabenou, treba to všetko sledovať a pozorovať a ťukať...
V singleplay móde nám hra ponúka 10 levelov a v každom z nich 5 rozličných hier. V úvodných úrovniach vidíme aj počty rakiet na nepriateľských planétach, niekde okolo 4tého levelu to už nie je vidno a môžeme len odhadovať, či je rozumné zaútočiť alebo radšej obsadiť nejakú neutrálnu planétku. V Classic móde máme k dispozícii vesmír, jednu planétu máme my, jednu nepriateľ a jedná sa o pomerne vyrovnaný boj. V Stealth režime nie je vidno nepriateľove raketky, takže kam ich vyslal vidíme až keď začnú vybuchovať na cieľovej planéte. Mód vacuum prináša pre zmenu prázdny vesmír plný neutrálnych planét a jednu našu a my ich musíme v rámci časového limitu obsadiť. Beast je vo vyšších leveloch naozaj problematický štýl hry. Zvyčajne máme jednu až dve planéty a nepriateľ niekoľkonásobne viac. 3-Way je presne o tom, čo naznačuje jeho názov. Nepriatelia sú dvaja, našťastie nespolupracujú ale bojujú aj proti sebe. Už len tieto samotné levely prinášajú dostatok zábavy, najmä ak pridám informáciu, že mapky s planétami sa vždy nanovo generujú, takže pri každom opakovaní hry je usporiadanie odlišné a teda aj odlišná stratégia.
Galcon nám však prináša aj multiplay hru. Multiplay buď v spojení dvoch telefónov cez bluetooth, alebo cez Wifi na dedikovaných serveroch!!! Jednoducho si nájdeme server kde je voľné miesto a môžeme hrať proti reálnym súperom. Keď som prešiel tretí level, mal som pocit, že už to viem hrať a teda že idem skúsiť ako hrajú živí ľudia. Z 10 hier som nevyhral ani jednu a poctivo som sa vrátil k hraniu single play, aby som si nacvičil hru a neuvažoval čo budem v danom okamihu robiť. Naozaj som mal pocit, že nehrám proti ľuďom, ale proti androidom, ktorí nejako podvádzajú.
Grafika hry je jednoduchá, ale počas hrania si to naozaj nie je kedy všímať, takže je vlastne dobre, že možno sledovať strategický stav na obrazovke a nie sa pokúsiť cez efekty rozoznať čo sa tam deje. Hru sprevádza jednoduchá elektronická hudba, ktorá však tiež výborne zapadá do hry, vôbec neruší a výborne dopĺňa dianie na obrazovke.
Na to, že som o Galcone vopred vôbec nepočul a dostal som sa k nemu úplnou náhodou, som veľmi milo prekvapený touto hrou. Je to chytľavé, rýchle, veľmi dynamické a má to wi-fi multiplay, kde proti sebe môžu hrať naraz aj štyria hráči (možno aj viac, ale nenašiel som server kde by ich počas testovania bolo viac). Skvelé.
Hodnotenie: 9
Výrobca: Imitation Pickles
Distribútor: Apple / Imitation Pickles
Platforma: iPhone/ iPod Touch
Testované na: iPhone
Hru môžete zakúpiť: iTunes
PS dodatok od DanKanFan: hru Galcon si môžete vyskúšať aj vo flash verzii tu.
|
Plusy:
Mínusy:
|
Zakúpiť hru
Hodnotenie:
Bleskovky
Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov
Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.17.09. 11:34 | diskusia (1) |
Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2
Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.16.09. 14:27 | diskusia (0) |
Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok
Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.11.09. 11:55 | diskusia (0) |
Mortal Kombat X má dátum vydania
Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.09.09. 15:40 | diskusia (0) |
Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu
Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.03.09. 11:50 | diskusia (0) |
Posledné príspevky v diskusii
Anketa
Koľko hodín týždenne ste venovali hrám počas letných prázdnin?
Najnovšie online hry
Pillow City: Revelation07.07.2014
|
Bitshift07.07.2014
|
Atlantis Jewels07.07.2014
|
Najnovšie plné hry
Iris14.06.2014
|
Wolfenstein: The Final Solution08.06.2014
|
Maldita Castilla30.12.2012
|
Spriatelené weby