12.07.2009 00:00, DKF, Komentárov: 0
Aztaka

Aztaka

Keď sa dá dokopy skupina nadšencov aby stvorili niečo nové, výsledok môže dopadnúť rozličnými spôsobmi. Buď sa podarí niečo nové, neotrlé a originálne, alebo nápady zase až tak originálne neboli a vznikne nemastný neslaný produkt, prípadne úplne hrozná vec. Aztaka je práve takýmto produktom a my sa teraz pozrieme čo nám tvorcovia servírujú...

Štúdio Citérémis je mladé vývojárske štúdio, ktoré vzniklo v roku 2005. Podľa toho ako sa sami definujú na svojej stránke sú viac nadšencami a postupne sa stávajú profesionálmi. Aztaka je tak zatiaľ jediná hra ktorú vypustili do sveta. Podľa ich popisu by sa malo jednať o RPG, takže nás to samozrejme zaujalo a z klávesnice DanKanFana vyšla požiadavka aby som hru zohnal a zahral. Hra sa dá celkom jednoducho zohnať priamo na stránke štúdia Citeremis. Takže sme hru objednali, stiahli a tu je výsledok.

Aztaka je v prvom rade klasická behačka a skákačka. Chodíme po svete, skáčeme po plošinkách, zbierame predmety, všetko na čo sme v tomto type hry zvyknutí. Ale poďme pekne po poriadku. Hra nás zavedie do sveta dávnych Aztékov, kde v úlohe Huitzla, mladého hrdinu z Tenochtitlanu vstupujeme do hry aby sme zachránili náš ľud pred veľkým Zlom. Cestou budeme zbierať artefakty našich predkov, ktoré nám umožnia získať nové schopnosti, budeme zbierať životnú esenciu z mŕtvych nepriateľov, aby sme ju zase neskôr mohli použiť keď to bude potrebné a budeme bojovať s protivníkmi. Počas hrania prejdeme 24 levelov, ktoré nás zavedú do viacerých prostredí. V ceste nám budú presne podľa zvyku plošinoviek zavadzať nepriatelia, ktorých bude treba odstrániť.

Za zabitých nepriateľov získavame skúsenosť (experience), a po nazbieraní istého množstva nám rastie level postavičky. V praxi to znamená, že uvidíme level up na obrazovke a budeme môcť niekam prideliť skill point. Zatiaľ jediný praktický skill ktorý som našiel je regenerácia, pretože potom netreba chaosiť s používaním esencie života počas boja. Inak je celý RPG prvok dosť nanič. Počet životov nejakým spôsobom síce rastie, ale zatiaľ som nevypátral ako. A je dosť smiešne pohybovať sa po svete, kde aj na utlčenie kríka ktorý mi vyrástol v ceste potrebujem dať aspoň 4 rany po 5 damage, ale ja mám celkovo 5 životov. Na druhú stranu vo vyšších leveloch, kde počet životov nepriateľov prudko vzrastie, kdežto náš nie to dosť predlžuje dobu ktorú treba na prebehnutie levelom. V opačnom prípade by sme totižto hru prešli asi za 2 – 4 hodiny čistého času. Podobne ako levelovanie či skill som nepostrehol ani prílišný rozdiel v používaní nového brnenia či zbraní. Takže hra obsahuje RPG prvky, ale majú dosť malý vplyv na samotný dej na obrazovke.

Graficky hra vyzerá pekne. Prostredia sú nádherne ručne namaľované. Hlavný hrdina, podobne ako jeho pomocník sú tiež celkom pekne naanimovaní a zvyšok sveta je animovaný pomerne amatérsky, podobne ako bol v hrách niekedy okolo roku 95, keď ešte hry nerobili profesionálne veľké štúdiá, ale čerstvovzniknuté skupinky, podobne ako citérémis. Po zvukovej stránke je v hre celkom milá sprievodná hudba, ale rušili ma zvuky. Napríklad útočiace opice. Je jedno či vyjadruje hnev, útočí nožom, útočí fúkačkou, vydá vždy ten istý zvuk.

Zhrnúť to dokopy, je to celkom dobrý počin na prvotinu, ale zasa 24$ za stiahnutie je trochu veľa. V porovnaní s profesionálnymi hrami to tiež príliš neobstojí a na rozdiel od niektorých iných indie projektov to naozaj nie je ničím originálne. Preto je to v celkovom hodnotení skôr podpriemerná hra.

Hodnotenie: 4

Citérémis

Distribútor: Citérémis