07.07.2009 00:00, DKF, Komentárov: 2
Bionic Commando

Bionic Commando

Je vcelku zaujímavé, keď si spustíte novú hru a následne na nej spozorujete určité útržky, ktoré vám pripomínajú časti a nápady z inej hry, ale pritom sa nejedná o žiadnu kópiu. Sú to len určité fragmenty, ktoré sa naplno neprejavili v originále, ale možno už vtedy bol citeľný potenciál a zaujímavý nápad. Aby som sa dostal konkrétne k jadru môjho smerovania, jedná sa o hru Lost Planet.

Capcom svojimi hernými údermi vždy prinesie niečo nové a hlavne vždy hrateľné. To bol presne aj prípad Lost Planet, no kto odohral túto hru vie, že hlavný hrdina mal vystreľovacie lano, ktorým sa mohol presúvať na zložité alebo nedostupné miesta. To všetko je tentokrát prevedené do hry Bionic Comando, teda až na ten rozdiel, že tento hrdina menom Nathan Spencer má bionické rameno, ktoré vymrští ruku a tá sa zachytí na vami vybranom ľubovoľnom mieste. Následne sa pomocou lana ktoré spája ruku a zvyšok ramena môžete hojdať po meste systémom alá Spiderman.

Rameno však nie je ani náhodou len výmysel Nathana, aby zapôsobil na pekné dievčatá. Podieľať sa na vládnych projektoch nie je práve vždy výhra, no v tomto prípade je to inak. Mesto zvané Ascension city je kompletne zamorené a zničené bioteroristami. Aby človek v tomto meste prežil a nepodľahol silnej radiácii, musí sa pohybovať práve časťami mesta ktoré nie sú zamorené. Tieto sa však nachádzajú veľmi vysoko alebo príliš nízko. A tu sa hodí bionická ruka ako soľ. Nathan nebude mať žiadne problémy preletieť za pár sekúnd vysoko rádioaktívnymi časťami mesta.

Hneď od začiatku hrania na mňa zapôsobila grafika, ovládanie a hrateľnosť. Tieto tri body sú v hrách určitou zárukou kvality. Graficky je hra vysoko kvalitne spracovaná a je slasť sa pozerať na postapokalyptické mesto v jeho plnej kráse. Detailne prepracovane textúry a cit pre každý detail je vskutku pozoruhodný. Zasa raz to má na svedomí Diesel Engine, ktorý je teraz hitom a aj v blízkej budúcnosti u vývojárov zostane. Možno by si však pri grafickom spracovaní mali páni zo štúdia Grin trochu rozšíriť obzory aj čo sa týka rozmanitosti nepriateľov, pretože počas celej hry sú nepriatelia stále rovnakí, až teda na výnimku tvorenú bossmi. Celé to krásne okolie dopĺňa skvelá hudba, ktorá v prvom rade spĺňa požiadavku na akčnú hudbu. Takže pri bojoch a prestrelkách sa budete cítiť ako v Die Hard, Leathal Weapon alebo Transformeroch. V tejto časti si môže konečne hráč všimnúť aká dôležitá je hudba a hudobný podmaz v hre. Konečne to nie je len o sledovaní hry a zabávate sa aj na samotnej hudbe.

Ovládanie je vskutku na najvyššej úrovni a celkovo som si naň rýchlo zvykol. Jednoduchým zameraním a stlačením tlačítka LB Nathan vystrelí hák z ruky. Ruka neslúži len na presun medzi jednotlivými miestami, ale aj ako zbraň. Pri blízkom stretnutí s nepriateľom ho môžete jednoducho zlikvidovať úderom a pri určitej vzdialenosti vystrelíte hák, ktorý sa zachytí o nepriateľa a veľkou rýchlosťou sa k nemu prisuniete a zasadíte mu úder nohami, čo je veľmi efektívne a hlavne zábavné. Po čase Nathan získava ďalšie schopnosti, ktoré sú nutné aj kvôli stupňujúcej sile nepriateľov. Vo všetkých lokalitách môžete nachádzať jednotlivé koše, skaly a proste všetko čo sa voľne pohybuje môžete využiť na zlikvidovanie nepriateľa. Najviac efektívne je vyhodenie objektu do vzduchu a potom zasadiť ranu pri ktorej objekt ničí všetkých nepriateľov, ktorí sa mu pripletú do cesty. Variant B je uchytiť objekt a pomocou háku ho hodiť do veľkej vzdialenosti, čo slúži skôr na lietajúce ciele alebo veľmi vzdialených nepriateľov.

No ruka nie je všetko a ako každá správna akčná hra, aj táto pre vás ponúka strelné zbrane. Hneď od začiatku máte možnosť používať vašu štandardnú zbraň - pištoľ s tlmičom, ktorá nie je ani extra silná ani rýchla, ale príležitostne pomôže. Ďalej sú tu granáty ktoré sa na nepriateľa prilepia a smrť je istá. Tretia zbraň ktorá uzatvára Nathanov ničiaci kruh je už podľa výberu zbraň, ktorá vám je vždy takticky zasielaná pomocou kapsuly zo vzduchu. Je to zväčša vždy najsilnejšia zbraň, ale náboje počas hry nezískate a keď vám dôjdu musíte hľadať novú kapsulu. Vôbec mi tento druh prísunu zbraní a munície nevadil, pretože som si plne vedomý zámeru vývojárov. Proste hlavný element hry je Nathanova ruka a tá sa má aj čo najviac používať, doplnkové zbrane sú už proste len vedľajší produkt a len v bojoch napomáhajú.

Hra ma celkovo milo prekvapila a nečakal som až tak zábavnú hru. Vynikajúca grafika a skvelá hrateľnosť vás budú počas celej hry sprevádzať a neraz vám vykúzlia úsmev na tvári. Skvelá oddychovka na voľné chvíle so skvelým nápadom.

Hodnotenie: 8

Grin

Distribútor: Capcom