09.06.2009 13:00, DKF, Komentárov: 0
Football Academy

Football Academy

Futbal patrí v Európe k najuznávanejším športom a jeho kvalita je tak na veľmi vysokej úrovni. Lídri tohoto športu sú hlavne v Anglicku, Taliansku, Španielsku, Francúzku a Nemecku. V týchto krajinách hrávajú také osobnosti ako Thierry Henry, Ronaldino, Drogba, Hamšík a kopa ďalších. Football Academy je hra pre Nindento DS, a práve ona obsahuje vyššie spomínaných 5 líg s licenciou na kluby a ich hráčov.

„Build and prove your football knowledge“ tak znie heslo tejto hry a celá je aj na ňom postavená. Hra vám neprinesie žiadne zápasy kde ovládate hráčov, ale dôkladne otestuje vaše futbalové znalosti a trénerské schopnosti (manažérske). Nebojte sa nebudete v tom sami, vždy keď nebudete niečo vedieť tak na hornom displeji vám niečo múdre poradí asi najznámejší futbalový tréner na svete – Liuz Felipe Scholari.

No ale poďme pekne od začiatku. Na začiatku si zvolíte ligu ktorú chcete. Na výber máte z 5 -tich (zvoľte si tú v ktorej sa najviac vyznáte, pretože najviac sa toho bude točiť okolo domácej súťaže). Následne si vyberiete tím, osobne som hral za môj obľúbený klub a to Arsenal Londýn. No a môžete začať hrať. Ale Felipe vám predtým ešte predstaví jednotlivé časti štadióna do ktorých sa postupne dostanete.

Po tom čo si zvolíte nick a názov vášho tímu, dostanete 2 balíčky s kartami hráčov (v každom je ich 6). Futbalisti ktorých nájdete na kartičkách budú za vás hrať. No ak ste si zvolili napríklad Barcelonu, tak nečakajte že dostanete všetkých najlepších hráčov sveta, ale zhruba iba jeden bude na úrovni Thierry Henry, ostatní budú priemerní a nielen z tímu ktorý ste si zvolili. Ale ak si chcete zostaviť Barcelonu ktorá tento rok vyhrala ligu majstrov, tak to nebude problém len vám to bude trochu trvať.

Ďalších hráčov do tímu budete tiež dostávať vo forme kartičiek v balíkoch. Kartičky dostanete za spravený test (odohranie zopár mini hier o ktorých si povieme ku koncu). Čím viac IQ bodov (výsledok testu), tým lepších hráčov dostanete, ale keďže tím má len obmedzení počet hráčov, tak niektorých vymeníte, niektorých dáte na výmennú listinu a niektorých skrátka zahodíte. Testy sa robia tak isto ako v škole v triedach (classroom).

Medzi ďalšie časti štadióna patrí Changing room v ktorej manažujete svoj tím. Následne medzi tie významnejšie časti samozrejme patrí aj samotný štadión na ktorom sa hrajú zápasy (Stadium). Avšak týmto zápasom som neprišiel moc na chuť, keďže som ich princíp hrania pochopil až po dlhšom čase a ešte ani teraz mi to nie je všetko úplne jasné, tejto časti sa osobne rád vyhýbam aj keď vlastne v hre ide o to vyhrávať zápasy.

Viac ako samotné zápasy ma bavia „mini hry“, ktoré sú súčasťou testu alebo tréningového režimu. Mini hry tvoria kostru celej hry. Celkovo Football Academy obsahuje 14 mini hier z ktorých 12 je dobrých a dve sa dajú pretrpieť. Každá jedna hra vás niečo naučí o futbale. No ale poďme sa pozrieť na zopár týchto minihier bližšie:

Začnem minihrou ktorá ma bavila asi najviac a to „Sharp shooter“. Táto hra nepatrí k náučným, keďže ide o streľbu na cieľ. Na hornom displeji máte bránu s terčmi do ktorých musíte trafiť. Strieľate pomocou stylusu a vykreslenej lopty na spodnom displeji. Určíte si silu kopu a stylusom zatlačíte na správne miesto na futbalke (na tom mieste kde by ste kopli nohou).

Hra s názvom „Who is it?“ je na princípe šibenice, kde hádate názov klubu (hádate písmenká aby ste vylúštili tajničku). Na zistenie jeho názvu máte tri indície (zväčša meno hráča, farby klubu a liga v ktorej klub hrá) ktoré môžete po jednej využiť (čím viac ich použijete, tak tým menej bodov dosiahnete). Mňa to osobne baví a som sa aj dačo naučil.

O ďalších hrách sa už nebudem ďalej rozpisovať, len vám ich tu ešte zopár vypíšem. Už v podstate všetky sú o tom aby vás aj niečo naučili. Napríklad v takom „team sheet mix up“ kde máte porozhadzované písmená a vy ich máte poukladať aby vzniklo meno hráča. Alebo taká minihra „Scauting mission", kde určujete polohu mesta v ktorom daný klub hráva. Osobne mi to na začiatku veľmi nešlo, ale teraz už presne viem kde leží napríklad WEST HAM. Ďalšou takou zaujímavou hrou je triedenie dresov alebo zaraďovanie hráčov do ich národného tímu. Potom tu ešte nájdete spoznávanie klubových erbov, pexeso a ešte zopár, ktoré sa slovami ťažko opisujú.

Football Academy obsahuje aj multiplayer a tak si so svojim kamarátom môžete navzájom vymieňať hráčov a súperiť proti sebe. Ovládanie je veľmi jednoduché a vystačíte si len s paličkou, ktorú ste dostali k vášmu DS-ku. Kreslená grafika je podľa mňa fajne spravená. Avšak čo sa týka hudby, tak tu by som radšej prijal niečo ako je vo FIFE a nie len „jedna“ melódia dookola.

Môžem povedať, že som z hrou ako tak spokojný, aj keď teda tie zápasy by som si predstavoval inak. Buď len nejakou výsledkovou formou (proste na konci len výsledok) alebo normálne hrať za hráčov. Football Academy vás však dostane do svetového futbalu a vy sa budete v ňom dobre orientovať. Osoba ktorá sa zaujíma o futbal a má DS-ko by hru mala určite vlastniť, pretože sa naučí nové veci a ešte k tomu ako bonus dostane aj porciu zábavy.

Hodnotenie: 6

EA
Distribútor: Electronic Arts