23.03.2009 00:00, DKF, Komentárov: 1
Heroes of War: Nanowarrior

Heroes of War: Nanowarrior

S.T.A.L.K.E.R a HoW: Sand Storm od mobilného výrobcu hier Qplaze patria medzi najväčšie prepadáky v žánri FPS. Predaje týchto hier ale pravdepodobne až takým sklamaním neboli, preto Qplaze vydalo druhé pokračovanie série Heroes of War. Napodiv to však tentokrát nedopadlo až tak zle, ako sme čakali.

Z dôb minulých sa v druhom dieli prenesieme do blízkej budúcnosti. Ako hrdina bez mena sa dostávate na čelo komanda, ktorého ostatných členov nikdy neuvidíte, a úloha vyčistiť nepriateľský bunker od zlých teroristov zostáva znovu len na jedincovi. Nevadí, spoločnosť vám bude po vysielačke robiť bývalá žena a dialógy sa neraz budú niesť v znamení starých manželských hádok. Aj keď je rozhovormi Nanowarrior najmä na začiatku až nepríjemne preplnený, príbeh je priamy, zaoberá sa len hlavnou myšlienkou teroristov, ktorí obsadili ostrov a zmocnili sa nebezpečných zbraní hromadného ničenia.

Ako som už naznačil, z otvorených plání v Afganistane sa presunieme do uzatvorených priestorov nepriateľskej základne a väčšina prestreliek sa teda odohráva medzi štyrmi stenami. Spracovanie rôznych hál, miestností ale aj vonkajších pasáží doznalo viditeľných grafických zmien. Aj keď sa nezaraďuje medzi špičku, vykreslenie prostredia pôsobí realisticky.

Najvýznamnejšou novinkou tohto dielu je špeciálny Nanooblek hlavného hrdinu. Nemožno si však odpustiť poznámku, že autori sa zjavne inšpirovali svetoznámym PC trhákom Crysis. Okrem štítu použiteľného hocikedy počas boja ponúka štvoricu vylepšení. Neviditeľnosť, infračervené videnie, automatické zameriavanie a regeneráciu. Nanooblek má svoju energiu, ktorá sa dobíja a umožňuje použitie týchto špeciálnych vlastností. Potenciál tohto nápadu síce nebol využitý tak ako mohol byť a kto chce, tak sa počas celej hry môže použitiu Nanoobleku vyhnúť (výnimkou je regenerácia, ktorá vám viackrát zachráni život), ale hra aspoň pôsobí menej jednotvárne a dáva nám pocit zaujímavých možností.

Arzenál zbraní obsahuje tri kúsky: útočnú pušku, pušku s tlmičom a snajperku. Zmysluplné využitie zase patrí iba poslednému kúsku, snajperka sa osvedčí nielen pri odstreľovaní vojakov na strážnych vežiach, ale aj pri klasických potýčkach na blízko.

Najväčším záporom je zachovanie pôvodného konceptu hry, ktorý neumožňuje slobodný pohyb po leveloch. Razom sa teda žáner mení z FPS na Moorhun strieľačku s teroristami vyskakujúcimi spoza debien, ktorých musíte triafať ako terminátor, postavený v strede miestnosti, bez krytia. K triafaniu nepriateľov vám značne pomáha hra aj bez aktivovanej "aimbot" funkcie, podobne ako v prvom dieli, zameriavanie pôsobí veľmi rozporuplne. Niekedy môžete do nepriateľa vyprázdniť celý zásobník a nič sa nestane, inokedy by ste dali ruku do ohňa za to, že sa terorista už dávno skryl, ale vás hra odmení povzbudzujúcou "Headshot!" hláškou. Nepoteší ani dĺžka hry, na prejdenie vám bude stačiť okolo hodiny.

Na druhej strane, zvuky si zaslúžia pochvalu, či už ide o reálne efekty výstrelov zo zbraní, alebo muziku v menu. Škoda, že sa výrobcom nepodarilo tieto dva faktory spojiť, tak si počas hry hudbu neužijete. Ako zaujímavosť môžem ešte spomenúť minihru so zapamätaním si poradia čísel, slúžiacu na otvorenie dverí alebo deaktiváciu bomby.

Druhé pokračovanie série Heroes of War nám síce vytúženú možnosť pobehať si neprinieslo, s odretými ušami si ale priemerné hodnotenie nakoniec odnesie. Poďakovať za to môže kvalitnej grafike a zvukom a nápadu s Nanooblekom. Keď sa povznesiete nad všetky zápory, ktoré Nanowarrior obsahuje, môže sa z hrania stať aj celkom zábavná záležitosť, pri ktorej si zaspomínate na hodiny strávené poľovačkou na slepice. Isté ale je, že týmto smerom by sa FPS žáner aj tak uberať nemal, slobodu pohybu jednoducho nemožno ničím nahradiť.

Hodnotenie:
6,5

Výrobca: Qplaze