02.03.2009 12:00, DKF, Komentárov: 1
Warhammer 40.000: Dawn of War II

Warhammer 40.000: Dawn of War II

THQ nám servíruje ďalšiu porciu boja space marines proti mutantom, mimozemšťanom a heretikom. Dawn of War bola výborne spracovaná stratégia, ktorá sa nemusela hanbiť naozaj za nič, čo nám teda prináša jej druhý diel?

Zmeny. Týmto jedným slovom sa dá odpovedať na otázku spod titulku tejto recenzie. DoW2 prináša naozaj veľa zmien, zatiaľ z pohľadu každého koho poznám smerom k pozitívam. Začnem trošku netradične, multiplay verziou hry.

Multiplay sa totižto najviac podobá na pôvodnú hru. Máme budovu do ktorej nám z orbitu pristávajú jednotky, máme body, ktoré po obsadení generujú potrebné suroviny a máme nepriateľa s ktorým o tieto body bojujeme. Okrem toho máme nejaké tie body, ktoré ubúdajú obsadzovaním kľúčových budov. Teda presnejšie ubúdajú protivníkovi. Takže kto ich drží viac, jasne vyhráva. Jednotky sú štandardné jednotky z Warhammer 40K, takže rozličné modifikácie mariňákov, nejaké tanky a samozrejme dreadnought.

Ak máme dosť surovín, môžeme urobiť upgrade budovy aby sme mali dostupnejšie drahšie a silnejšie jednotky, a aj samotné jednotky počas boja získavajú level, kde sa im otvárajú nové schopnosti a vlastnosti. Veliaca jednotka sa dá takisto upgradovať zakúpením rozličnej výstroje ako zbroj, zbrane, powersword, či vlajky. Jednotlivé hry sú rýchle a svižné. Nie tak ako normálna kampaň ale dostatočne na to, aby hra neomrzela alebo nezačala človeka veľmi rýchlo nudiť.

Prejdime teda k už spomínanej kampani. Tá rozvíja príbeh kapituly Blood Ravens, ktorí počas boja o jednu planétu s Eldarmi narazia na novú hrozbu. Planétu, ako aj ostatné planéty v sektore začínajú obsadzovať Tyranidi. Samozrejme, že mariňáci sa rozhodnú sektor zachrániť, no v ceste im nebudú stáť iba Tyranidi, Orkovia a Eldari, ale aj samotná politika impéria, či jeho skorumpovaní úradníci. To je hneď prvé pozitívum hry. Príbeh. V súčasnosti sa to príliš nenosí, ale tento sa zakusne a nepustí ako pes ktorý dostal kŕč do čeľuste.

Samotná hra prebieha skôr takticky ako strategicky. Máme pod velením 3 družstvá s kapitánmi a samého seba ako veliteľa. Nevyrábame žiadne jednotky, neťažíme žiadne suroviny, neobsadzujeme žiadne body aby sme mohli niečo stavať. Ak s jednotkami žijeme a dokážeme správne využiť ich kapitál, prejdeme nepriateľom ako žeravý nôž maslom. Ak však nedokážeme takticky použiť to čo máme, tak sa misie stanú peklom kde budú naši kapitáni zomierať. Ono to zomieranie zase nie je také kritické, pretože ak už nepriateľ pobije všetkých členov družstva a nakoniec aj kapitána, stačí aby k nemu prišiel niektorý iný z kapitánov a oživil ho. Následne, ak máme niekde obsadený či už vysielač alebo niektorú z dôležitých budov, bude jednotka opäť doplnená o chýbajúcich členov a môžeme sa veselo vrhnúť do masakru na obrazovke.

Masaker je skvelé slovo ktoré vystihuje čo nám DoW2 ponúka. Guľky lietajú, granáty vybuchujú, meče vyrábajú zo skupín nepriateľov kebab. No a čím viac zabití, tým rýchlejšie porastú kapitáni. DoW2 nám totiž prináša aj prvky RPG. Kapitáni jednotlivých družstiev získavajú experience a rastie im level. Zároveň z nepriateľov padajú rozličné predmety, ktorými môžeme kapitánov vybaviť po ukončení misie. Z toho celého mám pocit, že THQ si pomaly pripravuje pôdu na Warhammer 40 000 MMORPG (najmä ak vidím klasické rozdelenie predmetov na biele, zelené a modré) a táto cesta vyzerá naozaj skvelo. Predmety ktorými môžeme kapitánov vybaviť sú či už lepšie zbrane alebo zbroj, ale rovnako aj predmety ktoré dávajú bonusové schopnosti. Napríklad štíty pre všetkých, ktoré ich urobia na pár sekúnd nezraniteľnými, alebo privolanie turretu s ťažkými guľometmi, ktorý dokáže pomôcť, keď je nepriateľ všade naokolo.

Kampaň môžeme hrať sami, alebo v spolupráci s iným hráčom. Vtedy máme pod kontrolou 2 jednotky my a 2 jednotky on. V prípade že náš kamarát vie jednotky správne použiť, prudko to urýchli prechod jednotlivými misiami a zvýši počet bonusových bodíkov. Ak po skončení misie získame bodíkov dostatočné množstvo, otvoria sa nám bonusové misie, ktoré znamenajú ďalšie predmety a ďalšie expy.

Graficky hra vyzerá nádherne aj keď nemá zapnuté plné detaily. Prečo píšem aj keď nemá, pretože zatiaľ je stále v hre bug, ktorý spôsobuje náhodné spadnutie hry do operačného systému, ktorému sa dá predísť práve nižšou úrovňou grafických detailov. Otestované.

Hudba a zvuky v hre sú vynikajúce. Mohutné tóny hudby neraz odpútali moju polovičku od levelovania v Lineage 2, a teda to je naozaj úspech. Výkriky a chrapčanie zomierajúcich nepriateľov sú tiež prevedené vynikajúco a samotné zbrane majú úžasný dunivý zvuk. Musel som si stíšiť subwoofer, lebo som ťažké boltery takmer cítil.

Druhý technický problém ktorý som v hre stretol je herné online prepojenie. To že sa hra aktivuje cez Steam relatívne chápem. Je to ochrana proti pirátom (ktorú aj tak dávno prekonali). To že hra na Steame stojí 50 Euro chápem tiež, nejaký hlupák si totiž myslí, že Európania budú na Steame hru kupovať, keď si v danej cene vymenia euro ku doláru v pomere 1:1. Čo mi však naozaj vadilo je systém LIVE, ktorý hra využíva na kooperatívny mód. Založil som si live účet a vyplnil som si profil podľa reality. Žiaľ live na Slovensku (rovnako ako v Česku) podporované nie je, preto rovno odporúčam nechať tam krajinu ktorá tam bude ako prednastavená. U mňa to bolo UK.

Až na tieto technické drobnosti je Warhammer 40 000: Dawn of War II výbornou hrou a keď aj tie budú odstránené, tak má hra u mňa plný počet bodov.

Hodnotenie: 9,5

Relic