25.02.2009 12:00, DKF, Komentárov: 1
Postal Babes

Postal Babes

Hra, pri ktorej ešte aj úchylná dvojica Tarantino a Wan trpia brušnou nevoľnosťou. Hra, v ktorej ženy s obľubou zotierajú krv z chladných zbraní a s pôžitkom vyprázdňujú zásobníky do živých mužských terčov. Taký je Postal Babes v najnovšom prevedení pre Java platformu.
Hektolitre krvi, kusy tiel bezvládne sa povaľujúcich po studenom linoleu na chodbe jednej americkej univerzity. Čo by to tak mohlo mať na svedomí? No, určite to budú teroristi, snažiaci sa držať sporo odeté študentky ako rukojemníčky (a možno aj čosi viac), tí však v zásade netrpia chúťkami uspokojovať svoje potreby na bezvládnych nahých telách. Je tu ešte čosi iné, niečo, čo práve týchto chlapov doháňa do zúfalstva a ich plán vydierať americkú vládu pre tučné výkupné sa mení na útek z ich vlastnej pevnosti.

Vybrali si nesprávnu školu. Medzi tuctovými školáčkami sú totiž dievčatá, ktoré to majú od učebnicových študentiek bližšie buď ku tanečniciam v nočnom klube, alebo zabijakom z Kill Bill. Aby sme im nekrivdili, najlepšie bude, keď poviem, že majú z každého trošku. Na svoje si príde hlavne mužské publikum, ktoré sa počas celej hry môže kochať pohľadom na brunetku s vysokánskymi čižmami a úzkymi téčkami na zadku, striedajúcu sa s červenovláskou odetou do decentného, ale nemenej vyzývavého bieleho spodného prádla.

Hlavné hrdinky sú teda dve, naraz ich však v akcii neuvidíte, vždy sa ujmete len jednej z nich. Nelíšia sa žiadnymi špeciálnymi vlastnosťami, ide skôr o spestrenie a doplnok k deju. Obidve toho ovládajú až-až. Na tenkých podpätkoch sa obracajú nezvyčajne smelo, cudzie im nie sú kopy z výskoku, údery z otočky a pod. A čo sa deje, keď sa im do rúk dostane nedajbože nejaká zbraň, na to už v reálnom živote radšej ani nemyslieť. Je libo křídýlko, nebo stehýnko? Viete čo, tu máte čerstvo odrezanú hlavičku nejakého muža, ak chcete, donesiem vám aj dolámané ruky, hlavne to niekde zahoďte alebo zmrazte. Tu sa toho po zemi váľajú kopy.

Tak to vyzerá, keď sa tie dve dračice zmocnia takej katany, alebo setu kuchynských nožov. Zastúpenie má aj športové náčinie - bejzbalka, potreby každej správnej krajčírky - nožnice a ďalšia kopa takých obyčajných vecičiek, ako Uzi, guľomet, alebo granáty. Zbrane sa rozdeľujú na boj z blízka, vrhacie (nožnice, nožíky, granáty), alebo strelné. Prepínanie medzi zbraňami je jednoduché a ich používanie je obmedzené akurát tak počtom nábojov, resp. vecí na hádzanie. Niekomu by to mohlo pripadať ako zbytočný komfort, opak je však pravdou, pretože nepriatelia sa na hostinu tiež významne pripravili a dovliekli zo sebou veľmi podobný arzenál, a vzhľadom na to, že ich je zhruba 20 v každom z trinástich levelov (testovali sme poslednú verziu hry, ktorej bol pridaný 13. level), je to často v ich prospech nevyrovnaný boj.

Okrem vražednej atmosféry a vražedných zabijakov na oboch stranách tu nechýba ani vražedná náročnosť. Niečo naznačuje už prvotný výber náročnosti, v ktorej absentuje možnosť "easy", a funguje v rozmedzí "normal - hard - impossible". V normálnom ponímaní by sme aj to normal ale mohli kľudne vyčiarknuť, pretože náročnosť určite normálna nie je ani na jednom stupni. Dovoľujem si tvrdiť, že Postal Babes dohrá aspoň na "hard" možno 10% z hráčov. Frustrujúce opakovanie levelov odradí každú slabšiu náturu. Možno som už zblbol ako tí týpci v hre, ale neberiem to ako mínus. Ako šťastný držiteľ onoho pomyselného ocenenia po úspešnom dohraní (a takisto zhruba jednodňovej 9. priečky v celosvetovom rebríčku najlepších skóre :) musím zhodnotiť, že tá nemožná náročnosť mala aj svoj význam. Prvýkrát som v plošinovke musel zapojiť mozog na to, aby som sa dostal cez hordu nepriateľov predo mnou, a takisto aj pamäť na zapamätanie všetkých úkonov a nepriateľov, ktorí sa nachádzajú predo mnou. Na prvý krát sa dajú prejsť v Postal Babes možno 2-3 levely, ostatné musíte najskôr preskúmať, niekoľko krát okúsiť smrť a potom sa vopred naplánovanou cestou vydať za cieľom. Ono vo všetkom sa dá nájsť logika, táto hra je toho jasným príkladom.

Ďalším z faktov, ktorý by mal uberať na hrateľnosti, je nesmierna demencia nepriateľov, ale aj to má paradoxne v Postal svoj význam. Zistíte, že ten holohlavý vymetenec pred vami sa nebude zohýbať, ale iba tupo strieľať do výšky vašich očí salvy nábojov, a pomedzi prestávky môžete k nemu dobehnúť a vybrať si zakončenie z knihy "Tisíc a jeden spôsob ako rozporcovať nepriateľa". Niekoľko na prvý pohľad neužitočných predmetov, ako škatuľa alebo skrinka, si tiež nájde svoje opodstatnenie. Všetko to zapadne do jednej skladačky a odmenou vám je vytúžené sčítanie bodov za úspešným zakončením levelu.

Väčšina úrovní je v priestoroch školy (na stenách nechal Herocraft posmešný odkaz bývalému americkému prezidentovi Bushovi v podobe jeho vlastnej zarámovanej podobizne :), no zavítame aj von medzi domy a strechy, kde sa odohrávajú aj oddychové levely, ako sniperské jatky (ovládate len kurzor a hľadáte nepriateľov, ktorí vám nesmú ujsť), prípadne levely s nádychom parkúru, v ktorých si zase užijete šplhanie po balkónoch a skákanie po strechách. V tých klasických vnútroškolských sa okrem hlavnej náplne - dostať sa ku koncovým dverám - strieda zopár bočných úloh, ktoré je ale potrebné tak či tak splniť. Je to napr. evakuácia splašených študentiek, alebo "defusovanie" nastražených bômb. Nudiť sa určite nebudete, hra vám ani na sekundu nedá vydýchnuť.

Aby onen sadistický imidž dobre vyznel, treba k tomu aj nejaké zaujímavé grafické spracovanie. Herocraft vsadil na čo najvernejšie vykreslenie reality, čo sa mu aj podarilo, farby (samozrejme až na červenú) sú normálne (nie ako od infantilných grafikov z Gameloftu kresliacich dúhovou paletou) a celkovo tvary objektov aj postáv navodzujú surový dojem. Podiel na tom majú určite aj kvalitné animácie pohybu. Napriek tomu by prostredie mohlo oplývať trošku lepšími detailmi, pretože takto pôsobí mierne zastaralo. Zvuková kulisa je na tom ale ešte horšie. Verzie pre iné telefóny tento neduh pravdepodobne nemajú, ale hudbu bolo možné počuť len v menu, alebo v pauzách počas hry pri popisovaní situácie hrdinkami. Zapípanie na znak toho, že nepriateľ práve dostal kopanec do brucha vonkoncom nepôsobí presvedčivým dojmom a preto som radšej zvolil "sound off".

Postal Babes už len kvôli tej necenzurovanej brutalite nie je hrou pre každého. A to je ešte ten najmenší problém. Tak frustrujúcu náročnosť neuvidíte len tak hocikde, čím hra vyškrtáva zo svojich pravdepodobných záujemcov ďalšie množstvo hráčov. Ja ale odporúčam to prehrýzť, dať titulu šancu, a uvidíte, že vás po pár leveloch, keď pochopíte všetky zákonitosti hry, odmení vytúženou zábavnosťou. Sami autori zo svojej hry urobili métu, ktorej dosiahnutím máte právo na rešpekt naozajstného mobilného hráča. Postal Babes je netradičný vo všetkých smeroch a určite si zaslúži pozornosť každého herného maniaka.

Hodnotenie: 8
Výrobca:Herocraft
Distribútor: Herocraft