24.02.2009 00:00, DKF, Komentárov: 0
F.E.A.R. 2: Project Origins

F.E.A.R. 2: Project Origins

Kombinácia FPS a hororu nie je v hernom priemysle žiadna novinka. Titulov s takýmto námetom už bolo viac ako dosť. No len niektoré z nich sa nám aj naozaj dokázali vryť do pamäte. V roku 2005 tak vyšla hra, ktorá zaujala nielen svojim novým konceptom spojenia týchto dvoch žánrov, ale oba aspekty dokázala aj vynikajúco vyvážiť. Všetko to mali na svedomí Monolith Production, ktorí už vtedy mali za sebou pár trhákov.

Na počudovanie vyšiel v roku 2002 film, ktorý bol remake starého japonského hororu a jeho názov bol The Ring. Až neuveriteľne sa malé dievčatko menom Alma a niektoré scénky z hry identifikovali s tými vo filme. No čo už. Veď aj tak, kto si vlastne v dnešnej dobe všíma dejovú líniu a postavy pri FPS hre? :) Keď po dvadsiatich minútach v hre zabijete už 184-tú osobu, tak vlastne vôbec nevadí, že zabúdate nielen na príbeh, ale aj na svoje vlastné meno. F.E.A.R ako taký sa síce od tohoto štýlu hry nevzďaľuje príliš ďaleko, ale aspoň sa snaží svojimi hororovými scénkami, zvukmi a efektami vytrhnúť hráča z tej monotónnej streľby.

Druhá časť teda pekne pokračuje v tejto myšlienke, avšak už klasicky ku nej pribudlo aj niekoľko vylepšení tak, ako sa na pokračovanie patrí. F.E.A.R 2 svojim dejom nadväzuje priamo na jednotku, pričom mi však ešte viac pripomína spomínaný film.

Ako hlavnému hrdinovi hry vám bude pridelená úloha zatknúť hlavnú protagonistku Genevieve Aristide, ktorá spolupracovala na vývoji novej psionickej super zbrane Alma. Pri plnení úlohy sa stane katastrofa, a Alma spôsobí gigantický výbuch, ktorý zničí polovičku mesta. Prebojovať sa k úspešnému splneniu misie bude teda o to ťažšie. No nebudete na to sami, na pomoc vám je k dispozícii tím vojakov a možnosť spomaliť čas. Alma pri výbuchu získa voľnosť a prebudí aj armádu Klonov, vojakov ktorí nepodliehajú nikomu a ničia všetko, čo im príde do cesty. Vojaci sú tvrdší oriešok, pretože znesú toho viac ako normálny vojak. Počas hry vás budú sprevádzať aj video sekvencie, ktoré vás vtiahnu vždy hlbšie do deja. Aj Alma bude neustále útočiť, čo je ale samozrejme normálne, veď je najhlavnejším hororovým ťahúňom hry. Zvrat však nastane vtedy, keď zistíte, že Alma vás nechce zabiť, ale ju priťahujete. Tento hororovo akčný dej vás bude sprevádzať počas celej hry, a to až k šokujúcemu koncu, ktorý sa mi naozaj veľmi páčil. Škoda len, že momenty kedy vás Alma prekvapí sa vždy opakujú, čiže po čase vám to už vôbec nepríde hrôzostrašné, čo teda znamená, že stúpajúca tendencia adrenlinu sa nekoná, ale upadá na hlboké hororové dno.

No netreba veľmi smútiť. Keďže sa jedná o hororovú akciu, tak sa môžete tešiť na prestrelky veľkého formátu. Hlavne pri spomalení času, ktoré budete mať k dispozícii, hra dostáva ten správny šmrnc. Streľba vyzerá veľmi brutálne, a na potoky krvi a lietajúce časti tiel si budete musieť zvyknúť od začiatku, až po úplný koniec. Hlavne pri spomalení sa často stane, že zrazu spoza rohu vybehne nepriateľ a vy mu z brokovnice uštedríte pár príjemných striel. Telo nepriateľa doslova exploduje, a na obrazovke vám bude stekať krv ako na bitúnku. Pri trocha presnejšej streľbe tak môžete nepriateľovi odstreliť jednotlivé časti tela, ako balóny na strelnici.

K tomu budete mať samozrejme celkom slušný arzenál zbraní. Monolith v podstate nechal všetky zbrane z predošlej časti, čo aj bolo celkom múdre. Arzenál doplnil len o jeden kus novej, elektrickej zbrane. Všetky zbrane sú silné, vydávajú skvelé zvuky, a hlavne sú praktické. Na každého nepriateľa si nájdete svoju obľúbenú hračku. Monolith dokonca aj zvýšil možnosť nosenia až štyroch zbraní naraz, čo je oveľa praktickejšie pre veľké množstvo nepriateľov, ktorí vám nedajú nikdy pokoj.

Apropo. AI nepriateľov je zasa kvalitnejšia, čo znamená, že sa dokážu ešte lepšie kryť, a takticky sa rozťahujú na čo najväčšiu plochu. Nie je to len streľba v ktorej vynikajú. Ešte som sa nikdy v FPS hre nestretol s tým, aby AI metala tak presne a veľa granátov. Tu sa musí povedať, že F.E.A.R 2, teda pokiaľ ide o AI, patrí jednoznačne medzi špičku.

V hre nepribudli len Klony a ľudia, ale aj úplne nové monštrá. Remenats sú zmutovaní ľudia, ktorí dokážu ovládať mŕtve telá, a nimi sa vás snažia zničiť. Všetky monštrá sú dosť rýchle a flexibilné, takže spomalenie času je tu viac ako nevyhnutné. Stále sa však nedoriešil systém krytia, ktorý z časti nahrádza možnosť obrátiť objekt, a zároveň sa za neho skryť. No v takto dynamickej hre, kde sa nepriatelia pohybujú veľmi rýchlo, sa to jednoducho nedá využiť. Zostáva len klasická možnosť používania okolia a spomalenie času.

Hra boduje aj možnosťou používať špeciálneho robota menom Elite Power Armor, ktorý má zabudované rýchlopalné samopaly a raketomety. Síce sú to len dve misie, kde túto výzbroj môžete použiť, ale tieto misie vás zase poriadne vtiahnu do hry. Je to veľká zábava pozorovať, ako okolo vás behajú nepriatelia a nemajú najmenšiu šancu. Ničivosť robota je gigantická a drobní vojačikovia vždy doslova prasknú, keď do nich vypálite zopár rán. Ale to nie je ešte všetko. Hra obsahuje aj ďalšie dve misie, v ktorých máte k dispozícii vrhač granátov zabudovaný na vozidle. Síce nie ste v pohybe, ale nepriatelia pri streľbe akoby dostali krídla a poletujú po okolí.

Monolith zase vsadil na Lithtech Engine, ktorý je však už dosť zastaralý a vyžadoval by si úplne nový kabát. Na prekvapenie však Xbox 360 verzia vyzerá aj tak dosť dobre, a spomalené zábery a herné videá vyvolávajú pozitívne reakcie. Na rozdiel od predošlej verzii, ktorá bola dosť tmavá a kulisy hry sa nachádzali hlavne v kanáloch a budovách, je dvojka viacej otvorená. Dostatočne sa teda bude strieľať aj na otvorených priestranstvách alebo farebnejšej škole, takže v hre naozaj nájdete aj kopec nových a zaujímavých lokalít.

F.E.A.R 2: Project Origins si tak ponechala svoju podstatu z prvej časti, čo je samozrejme výhra. Nové a zaujímavé nápady hru rozhodne vylepšujú, a treba ju brať ako pokračovanie, a nie ako ďalšiu novú hru, čím mal tento titul pôvodne kvôli vydavateľským nejasnostiam byť. Určite poteší všetkých fanúšikov FPS, pretože takéto hry niesu pre konzolu Xbox 360 až takou samozrejmosťou. Skvelá hororová atmosféra vám v neskorších nočných hodinách zaručí strach a škrípanie zubami, a taktiež to nieje žiadna hodinová záležitosť, ale za svoje peniaze dostanete dlhotrvajúcu dávku akcie. Komu sa prvá časť páčila, tak dvojka bude pre neho nevyhnutnosťou.

Hodnotenie:
8

Monolith Productions